Ministerul Educației a emis metodologia de echivalare/recunoaștere a nivelurilor de competență la probele lingvistice și digitale pentru Bacalaureat 2020

13462 citiri
Pexels.com
Comisiile de bacalaureat de echivalare și recunoaștere a competențelor lingvistice și digitale din unitățile de învățământ liceal vor calcula mediile candidaților și vor asigura echivalarea/recunoașterea nivelurilor de competență, la probele de profil din cadrul examenului național de Bacalaureat, în perioada 11 – 17 iunie 2020, potrivit unui comunicat de presă. Decizia este prevăzută în metodologia specifică, aprobată prin ordin al ministrului Monica Anisie.

Nivelul de competență lingvistică de comunicare orală în limba română/în limba maternă se stabilește în urma echivalării cu media aritmetică, fără rotunjire, a mediilor anuale obținute de candidat pe parcursul învățământului liceal, la disciplina Limba și literatura română/Limba și literatura maternă, potrivit acestui document. Astfel, prin recunoașterea și echivalarea rezultatelor obținute la disciplina Limba și literatura română/Limba și literatura maternă, în clasele a IX-a – a XII-a, candidaților li se acordă următoarele niveluri de competență lingvistică de comunicare orală în limba română/în limba maternă:

  • utilizator mediu: pentru media cuprinsă între 5 și 6,99;
  • utilizator avansat: pentru media cuprinsă între 7 și 8,49;
  • utilizator experimentat: pentru media cuprinsă între 8,50 și 10.

Nivelul de competență lingvistică într-o limbă de circulație internațională din cadrul probei C se stabilește prin echivalarea nivelului de competență lingvistică cu media aritmetică, fără rotunjire, a mediilor anuale obținute de candidat pe parcursul învățământului liceal, la limba modernă de circulație internațională aleasă pentru susținerea probei.

Media aritmetică a mediilor anuale obținute de candidat se calculează pe baza mediilor anuale la limba modernă de circulație internațională din anii școlari în care candidatul a studiat această disciplină, pe parcursul învățământului liceal.

Nivelul unic de competență se identifică, în raport cu nivelurile de la A1 la B2, prevăzute în Cadrul european comun de referință pentru limbi și se acordă conform următoarei grile:

  • calificativul A1: pentru media cuprinsă între 5 și 5,99;
  • calificativul A2: pentru media cuprinsă între 6 și 6,99;
  • calificativul B1: pentru media cuprinsă între 7 și 8,49;
  • calificativul B2: pentru media cuprinsă între 8,5 și 10.

Nivelul de competență digitală din cadrul probei D se stabilește calculând un punctaj de la 5 la 10 pe baza mediei aritmetice, fără rotunjire, a mediilor anuale obținute de acesta la disciplina tehnologia informației și a comunicațiilor în clasele a IX-a, respectiv a X-a. Nivelul de competență digitală se acordă conform următoarei grile:

  • utilizator începător: pentru media cuprinsă între 5 și 5,99;
  • utilizator de nivel mediu: pentru media cuprinsă între 6 și 6,99;
  • utilizator avansat: pentru media cuprinsă între 7 și 8,49;
  • utilizator experimentat: pentru media cuprinsă între 8,50 și 10.

Candidații care nu au studiat disciplina Tehnologia informației și a comunicațiilor sau echivalente vor susține proba de evaluare a competențelor digitale (proba D) în baza Procedurii Centrului Național de Examinare și Evaluare nr. 177/2019 pentru organizarea și desfășurarea probei de evaluare a competențelor digitale (proba D).

Candidații care au promovat, pe parcursul învățământului preuniversitar, examene cu recunoaștere internațională pentru certificarea competențelor lingvistice în limbi străine au dreptul la recunoașterea și echivalarea rezultatelor obținute la aceste examene cu proba de evaluare a competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională studiată pe parcursul învățământului liceal – proba C.

De asemenea, candidații care au promovat, pe parcursul învățământului preuniversitar, examene cu recunoaștere europeană pentru certificarea competențelor digitale au dreptul la recunoașterea și echivalarea rezultatelor obținute la aceste examene cu proba de evaluare a competențelor digitale – proba D.

Foto: Pexels.com

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii
    1. Încet, încet ne învățăm cu nedreptățile,mizeria intelectuală și prostia ajunse la rang de normalitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recomandate

Consiliul Național al Rectorilor anunță că sprijină organizarea Bacalaureatului: Drumul către studiile universitare nu trebuie să fie pavat cu situații de compromis

Consiliul Național al Rectorilor anunță că susține organizarea examenului de Bacalaureat, “dar într-un mod responsabil și echitabil, cu respectarea precauțiilor impuse de răspândirea COVID 19”. “Credem că nu trebuie finanțate…
Vezi articolul

Bacalaureatul “aproximativ”. Statisticile cu înscrişi au fost rotunjite de minister, în loc să fie exacte, după ce numărul oficial de înscrişi de la Evaluarea Naţională a fost diferit în fiecare din cele 3 comunicate date de instituţie

Ministerul Educaţiei anunţă în premieră că la Bacalaureat 2020 “pentru susținerea probelor scrise s-au înscris aproximativ 155.500 de candidați”. Anunţul cu cifrele rotunjite vine cu o zi înainte de prima…
Vezi articolul

Mihnea Costoiu îşi nuanţează declaraţia privind anularea Bacalaureatului şi Evaluării Naţionale: “Cred că aceste examene trebuie date”. Rectorul Politehnicii declara acum o lună că Bacalaureatul trebuie echivalat cu mediile din liceu

Rectorul Universităţii Politehnica Bucureşti, Mihnea Costoiu, îşi nuanţează declaraţia privind anularea Bacalaureatului şi Evaluării Naţionale, făcută în urmă cu o lună. “Cred că aceste examene trebuie date”, a spus Costoiu…
Vezi articolul

Schimbarea subiectelor la BAC și Evaluarea Națională 2019 – Federația Părinților: Este o decizie bună, având în vedere diferențele din contestații

Schimbarea subiectelor pentru Bacalaureatul și Evaluarea Națională de anul acesta “este o decizie bună”, spune Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți. Acesta argumentează că introducerea testelor grilă…
Vezi articolul