Ministerul Educației: Aproape 3.400 de școli și grădinițe sunt astăzi în scenariul roșu, cu 286 mai multe decât ieri / 9.304 unități de învățământ sunt în continuare în scenariul verde

2.755 de vizualizări
Bursă lunară
Bursă lunară Foto: Dreamstime.com
În total, 286 de școli și grădinițe au intrat de ieri și până azi în scenariul roșu, cu predare exclusiv online, potrivit Ministerului Educației. Astfel, de la 3.107 școli câte erau ieri în scenariul 3, astăzi sunt 3.393.

Prin urmare, astăzi, 28 octombrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv al municipiului București), se înregistrează următoarea situație:

  9.304 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.

 4.959 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

– 3.393 de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3) implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Menționăm că dintre cele 3.393 de unități aflate în această situație, 385 de unități de învățământ figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar 3.008 unități de învățământ figurează în acest scenariu ca urmare a ratei de incidență a cazurilor din localitatea în care funcționează ori a infrastructurii școlare/școli în care se execută diverse lucrări de reabilitare. 

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Data de referință pentru aceste informații este 28 octombrie, ora 12:00.

Foto: Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INTERVIU Cercetătorul Ciprian Fartuşnic: În școala în care ai o violență vine imediat inspectoratul și te arată cu degetul. Violența nu este întâmplătoare. De multe ori, agresorii de la școală sunt, la rândul lor, victime în alte contexte

„La noi, în școala în care ai o violență vine imediat inspectoratul și te arată cu degetul. Poate nu întâmplător în școala respectivă există violență, am nevoie să mă ajuți,…
Vezi articolul

Școlile pot depune cererile pentru acreditare, autorizația de funcționare provizorie sau evaluarea externă periodică ARACIP până pe 15 martie, anunță instituția într-o notă către inspectorate. Documentele se trimit la sediul agenției

De joi, 3 ianuarie, până pe 15 martie 2024, școlile pot depune cererile pentru acreditarea, autorizația de funcționare provizorie sau evaluarea externă ARACIP, potrivit unei note trimise inspectoratelor școlare în…
Vezi articolul

Iulian Cristache, federația părinților: Să scoatem gunoiul de sub preș, ca să rezolvăm problemele! Sunt reprezentanți din Consiliul Local care nu își fac treaba în Consiliile de Administrație ale școlilor. Văd directori nemulțumiți că au posibilitatea descentralizării deciziei

„Marea mea nedumerire este că văd acum directori nemulțumiți pentru că au această posibilitate” de a lua decizia cu privire la modul în care funcționează școlile, a declarat Iulian Cristache,…
Vezi articolul