Ministerul Educației cere școlilor date despre numărul profesorilor care au participat la cursuri de formare pe tema educației rutiere – document 

18.818 vizualizări
Foto: © Tero Vesalainen | Dreamstime.com
Până pe 10 februarie, școlile trebuie să trimită informații despre cursurile de formare pe tema educației rutiere la care au participat profesorii, potrivit unei informări pe care au primit-o inspectoratele școlare de la Ministerul Educației. Pe lângă datele despre cursurile pentru formarea profesorilor, unitățile de învățământ mai au de transmis și informații despre proiectele de educație rutieră și materiale de educare utilizate în cadrul acestora.
  • Documentul este semnat de Florian Lixandru, secretar de stat în Ministerul Educației.
  • Datele sunt necesare pentru întocmirea raportului de monitorizare a stadiului de implementare a activităților din Planul de acțiuni pentru anul 2022 pentru implementarea Strategiei Naționale pentru Siguranța Rutieră 2022-2030.
  • Strategia de mai sus, publicată în Monitorul Oficial pe 31 mai 2022, prevede că „activitățile de educație rutieră sunt eficiente doar dacă sunt susținute de cadre didactice formate în acest domeniu. In acest sens vor fi organizate sesiuni de informare cu specialiști și cursuri de formare pentru cadrele didactice, prin casele corpului didactic sau furnizori privați de formare”. Vezi mai jos, în articol, ce presupune Strategia Națională pentru Siguranța Rutieră 2022-2023.

În notă este citată Hotărârea de Guvern 195/2002 și este precizat că „Ministerul Educației are atribuția de a asigura, prin programa școlară, educația rutieră a preșcolarilor și elevilor din învățământul preuniversitar și de a îndruma, coordona și controla, prin inspectoratele școlare, activitatea de educație rutieră în unitățile de învățământ, inclusiv de pregătire și de perfecționare a cadrelor didactice desemnate să execute astfel de activități”. Cu toate acestea, este vorba despre Ordonanța de Urgență a Guvernului 195/2022. Aceasta prevede la art. 127 atribuțiile Ministerului Educației, cele enumerate mai sus.

Conform documentului, datele despre cursurile de formare pe tema educației rutiere prin CCD sau alți furnizori de formare vor cuprinde: „titlu, furnizor de formare, perioada de desfășurare, număr de participanți, număr de credite (dacă este cazul)”.

Potrivit Ministerului Educației, informațiile despre proiectele/activitățile de educație rutieră în mediul școlar vor face referire la anul 2022 și vor face referire la:

  • titlul proiectului/activității;
  • tipul proiectului/activității (campanie, dezbatere, masă rotundă, workshop, concurs etc.);
  • perioada de implementare;
  • parteneri (dacă este cazul);
  • buget total;
  • număr de participanți;
  • rezultate deosebite (dacă este cazul).

Pe site-ul Ministerului Educației va exista o secțiune pentru materiale de informare/educare folosite de școli în cadrul proiectelor de educație rutieră, după cum apare menționat în document. Acolo vor fi încărcate activitățile/proiectele derulate în ultimii trei ani: „Materiale de informare/educare utilizate în cadrul proiectelor/activităților derulate în județul dvs./ Municipiul București în ultimii trei ani, pentru a fi încărcate în spațiul care va fi creat pentru acest domeniu pe pagina web a Ministerului Educației (edu.ro). Aceste materiale vor fi transmite arhivat la adresa de e-mail catalina.chendea@gmail.com”.

Despre Strategia Națională privind Siguranța Rutieră în perioada 2022-2023

Un obiectiv al Strategiei Naționale pentru Siguranța Rutieră 2022-2023 constă în creșterea nivelului de educație rutieră în rândul preșcolarilor și elevilor din sistemul de învățământ preuniversitar. Acțiunile pentru aplicarea obiectivului sunt, printre altele:

  • „Crearea unui spațiu pe pagina de internet a ME și pe paginile de internet ale inspectoratelor școlare dedicat educației rutiere, care să conțină informații de sensibilizare, documente și resurse naționale și internaționale privind siguranța rutieră;
  • Revizuirea periodică a ghidurilor de educație rutieră și diseminarea acestora în toate unitățile de învățământ;
  • Desemnarea unei persoane responsabile cu educația rutieră la nivelul inspectoratelor școlare și a unităților de învățământ preuniversitar care să coordoneze activitățile privind educația rutieră;
  • Organizarea unor sesiuni de informare și cursuri de formare pe tema educației rutiere, adresate cadrelor didactice din învățământul preuniversitar;
  • Realizarea de proiecte parteneriale cu autoritatea publică centrală pentru afaceri interne sau cu organizațiile neguvernamentale pentru elaborarea unor materiale educaționale adaptate nivelului de studiu al preșcolarilor și elevilor, în domeniul educației rutiere;
  • Derularea de activități periodice (2/semestru), care să includă teme de educație rutieră specifică* în cadrul bibliotecilor școlare și a centrelor de informare și documentare. (*în fiecare județ se vor organiza activități de educație rutieră specifice, având în vedere abordarea principalelor cauze de accidente în care sunt implicați minori din fiecare zonă în parte).”
Foto: Captură Monitorul Oficial
Foto: Ministerul Educației

O altă acțiune a Strategiei este „dezvoltarea a două campanii educaționale online în domeniul educației rutiere și al primului ajutor pentru conștientizarea a 3.000.000 beneficiari”.

Foto: © Tero Vesalainen | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


4 comments
  1. In articolul dvs exista câteva confuzii…Codul Rutier OUG 195/2002….nu HG 195/2002 nici OUG 195/2022….. sunt multe detalii referitoare la formarea cadrelor didactice, dar cine poate forma sau cine este formator in domeniul siguranței rutiere, majoritatea școlilor de șoferi sau de conducători auto au specialiști, instructorori de legislație rutieră! Siguranţa rutieră este nu se poate preda ca orice alt curs din punctul meu de vedere, poate greșesc dar consider că astfel de acțiuni trebuie desfășurate doar de către personalul MAI sau de la școlile de șoferi!

  2. Electro-cutare

    Știați că unele ISJ uri au cerut școlilor ,,linkuri către produsele solicitate” in analiza de nevoi înaintată prin PNRR?

    Și nu oricum ci pe WhatsApp.

    Ori e prostie, ori incompetenta, ori se caută motive ca banii să nu se cheltuiască!
    Ca sa nu mai spunem că e un pic ilegal.

    Totuși să ne imaginăm prostia în desfășurare.

    Scenariul 1
    La ISJ primești in 31.01. un link către un produs X

    pe 03.02 acel produs nu mai este în stoc sau este stoc suficient ori a fost înlocuit sau pur si simplu retras.

    Scenariul 2

    Toate școlile din județ îți trimit 2-3 pagini cu linkuri pt fiecare material didactic, mobilier, produs IT in parte.
    Ai 100 de școli în județ deci 200 de pagini cu linkuri.

    Cam cât durează doar să le vizualizezi? Cate săptămâni?

    Dacă nu înțelegeți nimic nu vă faceți griji.
    Asa arată fiecare zi dpdv administrativ in școala românească!

  3. Mai lipsește campania agricolă de primăvară și de toamnă!

    În rest, școala face in continuare treaba altor institutii:
    -Agentia Națională Antidrog
    -politia română
    -agentia impotriva traficului de persoane
    -educatie sanitara
    -educatie rutieră
    -educatie pt mediu
    etc.
    -institutul national de statistica
    -primarie
    -prefectura
    -ISJ
    -Minister

    Desigur, toate acestea sunt neplătite dar furnizează documentele necesare pt a umple de activități dosarele instituțiilor enumerate care apoi raportează cu bucurie că si-au îndeplinit cu succes obligațiile.

    În acest timp, cocoșați de această birocrație parazitarå, profesorii nu mai au timp să discute așezat cu proprii elevi, cu părinții, uneori nici cu proprii colegi!

    1. Responsabili peste orice comisie inventata care face fas. M-am saturat. Am ajuns sa nu am timp de propria disciplina, am ajuns sa tremur in concediu cand deschid E-mailul. Am ajuns sa dam machete si raportari in vacante, sa merg la sedinte in orice zi libera sau in concediu. Nu inteleg cum pot fi eu evaluat, cum mi se poate da un calificativ pe disciplina pe care o predau, in functie de dosarele comisiilor unde sunt pus cu japca membru sau responsabil. Stie lumea din jur ca eu sunt evaluat negativ daca nu ma descurc bine in comisia de corn si lapte sau antibullying? Sindicatele au cunostinta ca suntem fortati sa facem niste munci neremunerate, care nu tin de domeniul nostru de predare si care mai apoi sunt, totusi, evaluate ca si cum ar fi? Ati innnebunit? Cum poate fi un profesor de matematica, spre exemplu, cu elevi de 10 la Bcalaureat, fi evaluat negativ pe disciplina pentru ca nu are activitati la dosarul comisiei antiviolenta? Domnilor lideri, stiti ca exista in scoli profesori care au comisii de numarat absente? Sau de numarat cutii de lapte? Comisii de numarat carti, de desprafuit dosare, de strans fel si fel de hartii? Am obosit. Nu mai am timp sa-mi spal rufele, sa ajung cu copilul la spital, sa fac lucruri elementare pentru o familie. Serviciul meu nu se termina niciodata. O zi in care nu am de raportat nimic la scoala este o zi suspecta. O zi fara instiintari si cerinte ma sperie. Cand deschid mailul primesc 30 de mailuri de la scoala. De facut, de trimis, de verificat, de intocmit, de ….de …de… Secretara, contabila, politist, medic, bona….de toate este profesorul. Veti rade, dar daca faci o simpla excursie cu elevii, trebuie si acolo o comisie formata de 2-3 oameni, din care unul e entertainer. Un circar care sa amuze autocarul plin de elevi. Si vreti sa mearga educatia romaneasca?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Patriarhul Daniel / Foto: Basilica.ro

Cerințele cultelor religioase privind eliminarea principiului “diversității” din proiectele legii Educației, Religia opțională la Bac și înscrierea la ora de Religie au fost preluate de mai multe partide politice prin amendamente

Principalele solicitări ale cultelor religioase privind eliminarea principiului “diversității” din proiectele legii educației sau a promovării “diversității” de către profesori, dar și Religia ca materie opțională la BAC, au fost…
Vezi articolul

Sorin Ion, secretar de stat, despre profesorii corectori de la examenele naționale: Am recomandat folosirea, cu precădere, de evaluatori care au parcurs cursul CNPEE. Avem câteva mii de absolvenți. La vară va fi și mai pregnant

Secretarul de stat în Ministerul Educației, Sorin Ion, a spus că la simulările pentru examenele naționale ministerul a recomandat să fie folosiți “cu precădere” evaluatori care au fost instruiți în…
Vezi articolul

VIDEO Educația alături de sănătate ar trebui să se axeze pe competențe europene, susține europarlamentarul Dragoș Tudorache: S-a văzut în situații de criză că este nevoie de o viziune europeană

„Există și această discuție foarte serioasă în Uniunea Europeană, dacă nu e cazul, modificând tratatele bineînțeles, să aducem partea de educație mai mult către zona de competențe europene. Eu cred…
Vezi articolul