Ministerul Educației începe o „Hartă a școlilor dezavantajate din România”, după opt luni de criză cauzată de pandemia Covid-19

1.395 de vizualizări
Foto: World Vision Romania
Ministerul Educației anunță, miercuri, că „începe procesul de dezvoltare” a unei Hărți a școlilor dezavantajate din România, descrisă drept un „instrument esențial pentru obiectivul asumat de a promova o educație incluzivă de calitate pentru toți copiii”. Inițiativa apare la opt luni de când pandemia de Covid-19 a determinat cea mai mare criză din învățământul românesc, afectându-i grav, prin închiderea școlilor, în special pe copiii din mediile sărace.

Hartă a școlilor dezavantajate din România

Potrivit ministerului, odată realizat, acest instrument „va avea un rol important în procesul de stabilire a modului și a priorităților de alocare a resurselor și a proiectelor din viitoarea programare financiară 2021-2027, dar și pentru a putea ghida intervenții strategice, realizate de Guvern, menite să reducă clivajele din educație”.

Ministerul face apel și la parteneri care pot să sprijine procesul cu expertiză și resurse:

  • „În acest context, cu ajutorul unor parteneri din mediul asociativ, instituțional și universitar care pot sprijini acest proces cu expertiza si resursele necesare, vom realiza o hartă a școlilor dezavantajate din România, prin intermediul căreia se vor identifica nevoile generale reale și problemele specifice ale școlilor, de la lipsa infrastructurii (toalete, apă potabilă etc.) până la calitatea actului educațional. Harta școlilor dezavantajate va reprezenta un instrument necesar pentru stabilirea modului de alocare a resurselor și proiectelor din viitoarea programare financiară 2021-2027.”

Comunicatul precizează că au fost invitate la discuții pe această temă „o serie de organizații cu activități și rezultate relevante în ceea ce privește asigurarea echității în educație”. O primă discuție va avea loc pe 30 octombrie cu reprezentanții UNICEF în România, ai Consiliului Europei, ai Universității din București, ai Institutului Național pentru Statistică și ai Fundației Agenția de Dezvoltare Comunitară „Împreună”.

Citește și:

Anchetă Salvați Copiii: Peste un sfert dintre elevi nu au acces la educația online, 43% dintre profesori spun că nu au resursele materiale necesare pentru învățământul online

World Vision România: Elevul fără Internet a pierdut peste 300 de ore de școală; educația remedială este soluția

Pandemia la sat: peste 40% dintre elevii din mediile defavorizate nu au făcut școală online. Peste 60% dintre părinți nu au lucrat, iar aproape jumătate nu au reușit să asigure alimente și produse de bază – studiu World Vision


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

O profesoară de Limba română din județul Vaslui, viceprimar PNL în comuna Codăești, Lenuţa Damian, reţinută după ce ar fi folosit diplome de studii false, în baza cărora ar fi obţinut toate gradele didactice

Viceprimăriţa comunei Codăeşti și profesor de Limba Română la Liceul „Ştefan cel Mare” din comună, Lenuţa Damian, a fost reţinută de poliţişti în urma unei percheziţii domiciliare desfăşurate în cursul…
Vezi articolul

Inspectoratul Școlar București, despre regulamentul școlii 194, care prevedea exmatricularea elevilor cu părul vopsit: „Conținutul este viciat”. ISMB a cerut școlii să anuleze orice sancțiuni sau măsuri aplicate în baza acestui document

Regulamentul de organizare și funcționare al Școlii Gimnaziale nr.194 „este viciat”, iar școala trebuie să anuleze orice sancțiuni sau măsuri aplicate în baza acestui document și să elaboreze un regulament…
Vezi articolul

Ministrul Muncii, după ce a fost indicat de Iohannis și Deca, ca cel cu soluția la greva generală din Educație: Dascălii noştri ştiu că atunci când PSD a fost la guvernare, de veniturile dumnealor s-a vorbit doar pe plus / Protestul este legitim şi avem şi soluţii

Dascălii noştri ştiu că atunci când PSD a fost la guvernare, de veniturile dumnealor s-a vorbit doar pe plus, a declarat ministrul Muncii, Marius Budăi (PSD), potrivit Agerpres. Ministerul Muncii…
Vezi articolul

“Program coerent în ceea ce privește consumul de droguri în școli”, care să fie stabilit împreună cu Ministerul de Interne până începe noul an școlar – cererea premierului Ciolacu / “Avem obligația de a vorbi” despre acest lucru

Problema consumului de droguri în școli a fost discutată de premierul Marcel Ciolacu și ministrul Educației, Ligia Deca, în întâlnirea avută marți dimineață la Minister, după cum a anunțat șeful…
Vezi articolul