Ministerul Educației începe o “Hartă a școlilor dezavantajate din România”, după opt luni de criză cauzată de pandemia Covid-19

1.324 de vizualizări
Foto: World Vision Romania
Ministerul Educației anunță, miercuri, că “începe procesul de dezvoltare” a unei Hărți a școlilor dezavantajate din România, descrisă drept un “instrument esențial pentru obiectivul asumat de a promova o educație incluzivă de calitate pentru toți copiii”. Inițiativa apare la opt luni de când pandemia de Covid-19 a determinat cea mai mare criză din învățământul românesc, afectându-i grav, prin închiderea școlilor, în special pe copiii din mediile sărace.

Potrivit ministerului, odată realizat, acest instrument “va avea un rol important în procesul de stabilire a modului și a priorităților de alocare a resurselor și a proiectelor din viitoarea programare financiară 2021-2027, dar și pentru a putea ghida intervenții strategice, realizate de Guvern, menite să reducă clivajele din educație”.

Ministerul face apel și la parteneri care pot să sprijine procesul cu expertiză și resurse:

  • “În acest context, cu ajutorul unor parteneri din mediul asociativ, instituțional și universitar care pot sprijini acest proces cu expertiza si resursele necesare, vom realiza o hartă a școlilor dezavantajate din România, prin intermediul căreia se vor identifica nevoile generale reale și problemele specifice ale școlilor, de la lipsa infrastructurii (toalete, apă potabilă etc.) până la calitatea actului educațional. Harta școlilor dezavantajate va reprezenta un instrument necesar pentru stabilirea modului de alocare a resurselor și proiectelor din viitoarea programare financiară 2021-2027.”

Comunicatul precizează că au fost invitate la discuții pe această temă “o serie de organizații cu activități și rezultate relevante în ceea ce privește asigurarea echității în educație”. O primă discuție va avea loc pe 30 octombrie cu reprezentanții UNICEF în România, ai Consiliului Europei, ai Universității din București, ai Institutului Național pentru Statistică și ai Fundației Agenția de Dezvoltare Comunitară „Împreună”.

Citește și:

Anchetă Salvați Copiii: Peste un sfert dintre elevi nu au acces la educația online, 43% dintre profesori spun că nu au resursele materiale necesare pentru învățământul online

World Vision România: Elevul fără Internet a pierdut peste 300 de ore de școală; educația remedială este soluția

Pandemia la sat: peste 40% dintre elevii din mediile defavorizate nu au făcut școală online. Peste 60% dintre părinți nu au lucrat, iar aproape jumătate nu au reușit să asigure alimente și produse de bază – studiu World Vision

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

World Vision propune 7 soluții pentru începerea în siguranță a școlilor: scenariile trebuie cunoscute din timp la nivel local, iar analiza epidemiologică trebuie făcută periodic

Școlile și autoritățile lcoale trebuie informate din timp în privința scenariului de funcționare, bugetele locale trebuie să aibă fonduri alocate, iar analiza epidemiologică a școlii trebuie făcută periodic, atrage atenția…
Vezi articolul

Elevul cu coronavirus din Timișoara / “Cum poți să spui că izolezi toți elevii din clasa copilului cu coronavirus, dar suspenzi cursurile la acea clasă o singură zi? Este o secretomanie care a dus la panică” – inspectorul școlar general Aura Danielescu

Un elev de clasa a IX-a din Timișoara a fost diagnosticat cu coronavirus și internat, miercuri. Însă băiatul de 16 ani a așteptat înainte cu o zi de diagnosticare, 2…
Vezi articolul