Ministerul Educației va suplimenta numărul de posturi în învățământul preuniversitar, inclusiv pentru creșe și grădinițe, printr-o hotărâre de Guvern / Cîmpeanu recunoaște că sunt prea puține cadre didactice față de nevoia reală

13.267 de vizualizări
Foto: © Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime.com
Ministrul Educației nu a precizat în cadrul conferinței de presă de astăzi, câte locuri vor fi suplimentate pentru cadre didactice, nici câte mai sunt în prezent disponibile, dar a anunțat că va iniția o hotărâre de Guvern pentru a putea angaja mai multe cadre didactice. Nevoia cea mai mare este la creșe și grădinițe care au fost preluate de la primării, dar “este nevoie în unele situații de suplimentarea numărului de posturi în învățământul gimnazial și liceal”, a completat Sorin Cîmpeanu.

Ministrul nu a spus de câți învățători, profesori, educatori-puericultori mai este nevoie, dar a precizat că “ceea ce are Ministerul Educației astăzi din perspectiva numărului de posturi este departe de a acoperi necesarul. Drept urmare, ministerul a decis inițierea unei hotărâri de Guvern pentru suplimentarea numărului de posturi în unitățile de învățământul preuniversitar. Alocarea de posturi didactice pentru acele creșe preluate în sistemul de Educație și acele grădinițe care au fost construite, din fericire în mai multe locații din țară, nu mă refer doar la locațiile din București, care excelează prin 9 grădinițe noi, care au și componentă de creșă, dacă nu mă înșel. Numărul de posturi pe care îl mai are disponibil Ministerul Educației va fi distribuit integral astăzi, conform cererilor“.

Sorin Cîmpeanu nu a putut spune câte posturi vor fi suplimentate, pentru că urmează o analiză pe județe pentru a vedea unde este nevoie de cadre didactice.

“Facem analiza pe fiecare județ a solicitării pe fiecare post cerut în plus și, în condițiile în care se justifică, vă anunț de pe acum că cea mai mare parte se justifică, vom iniția o Hotărâre de Guvern pentru suplimentarea numărului de posturi. Repartizarea numărului de posturi existent în acest moment, atâtea câte mai sunt conform legislației în vigoare, și redactarea, inițierea unei HG pentru suplimentarea numărului de posturi. Știu că unora li se poate părea ciudat, în condițiile în care există o reducere a personalului în sistemul bugetar… Tuturor acelora care adresează aceasta întrebare, le adresez și eu o întrebare: doresc cumva domniile lor să intre în acele creșe și grădinițe și să aibă activități de educator-puericultor? Cred că nu.

De asemenea este nevoie în unele situații de suplimentarea numărului de posturi în învățământul gimnazial și liceal.

(…) Prim ministrul și-a arătat deja disponibilitatea de a face eforturi într-o situație complicată din punct de vedere bugetar pentru a susține sistemul de învățământ inclusiv din această perspectivă de a compensa deficitul de resurse umane”.

Amintim, potrivit cifrei de școlarizare pentru 2022-2023, publicată în Monitorul Oficial în luna mai, sunt 665.000 de locuri pentru copiii din învățământul preșcolar, acolo unde este și nevoia cea mai mare de personal didactic.

Foto: © Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


4 comments
  1. Examenele de titularizare s-au dat. Să înțelegem că nu s-au scos la concurs numărul de posturi care era necesar, și acum în toamnă sunt catedre descoperite? Nu pricep logica ministrului… Sunt profesori care an de an iau examenul de titularizare cu note peste 7 dar nu intră în sistem pentru că nu sunt posturi titularizabile… Și deodată ministrul, în toamnă, vorbește de nevoia de cadre didactice…. Upppps!

  2. Cu ce faceți suplimentare cu angajarea pe posturi cu studii superioare a unor persoane necalificate, doar cu liceu, le dați salariu net de 2800 cât primește un administrator cu studii superioare, plus 62 de zile de concediu de odihna??? Știe ITM ul ROMÂN de aceasta grava încălcare a codului muncii care stipulează CLAR ca la munca egala se face renumerare egala??? Știți codul muncii domnule ministru și știți ca aceste educatoare puericultoare necalificate nu au ce face cu copii între 1 și 3 ani și ca sunt foste femei de servici??? Chiar nu va este rușine sa va bateți joc de oamenii care au învățat CU ADEVĂRAT CARTE????

    1. După subiecte complicate și note invers proporționale la titularizare si a dat cu seamă că e deficit de personal. E puțin pierdut după înfățișare personajul principal

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

LISTA Peste 3.700 de posturi de profesori și 1.600 pentru cadre didactice auxiliare și nedidactice, cerute de inspectoratele județene pentru începutul anului școlar / Solicitările de suplimentare a angajărilor în școli, grădinițe și în centrele de resurse și asistență educațională sunt puse și pe seama noii legi a educației – proiect

Majorarea numărului de clase, ca efect al reducerii numărului de elevi care pot face parte dintr-o formațiune de studiu și intrarea în vigoare a legilor educației pe 2 septembrie 2023…
Vezi articolul

Profesorii pot începe de luna aceasta să completeze declarația de integritate pe 2024, că nu dau meditații pe bani elevilor de la clasă / Directorii școlilor trebuie să informeze profesorii, iar aceștia semnează o notă de informare – documente

Pe 1 februarie a intrat în vigoare Ordinul nr. 3.051 din 2024 care stabileşte obligaţiile profesorilor de a completa declaraţiile de interese că nu meditează elevii de la clasă. Directorii…
Vezi articolul

Ministrul Educației, despre contrele cu Valeriu Gheorghiță: A fost o eroare de comunicare / Cîmpeanu: O soluție ar fi organizarea de centre de vaccinare în Casele Corpului Didactic. Gheorghiță: Modalitatea este să asigurăm echipe mobile

A fost o eroare de comunicare în public în privința prioritizării profesorilor la vaccinare, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, vineri seară la B1TV. Oficialul s-a referit la pozițiile diferite…
Vezi articolul

„Am întrebat de ce nu vedem Soarele noaptea, iar o elevă de la un liceu bun mi-a răspuns: Pentru că e întuneric” – profesorul de fizică Ion Băraru, despre prăbușirea alfabetizării științifice la români: În 7 ani de zile, la Constanța, la Fizică a luat un singur profesor definitivatul / Meseria de profesor a fost denigrată

„Au rămas insule de câțiva profesori care nu au plecat din învățământ și nu au dispărut. Acum e criză mare, nu avem titulari la matematică, la fizică în orașe mari.…
Vezi articolul