Ministrul Andronescu s-a implicat în subiectele de la Evaluarea Națională: M-am asigurat că nu au un grad de dificultate foarte ridicat. Aștept ca rezultatele să-i mulțumească pe elevi și pe părinți

3.059 de vizualizări
SURSA: gov.ro
Ministrul educației a declarat că s-a implicat în subiectele de la Evaluarea Națională. Ecaterina Andronescu a spus într-un interviu pentru Kanal D că „s-a asigurat” că subiectele „nu au un grad de dificultate foarte mare”. În același interviu, Andronescu a spus că așteaptă ca „rezultatele măcar să-i mulțumească pe ei și pe părinții lor” (n.r. pe elevi). Rezultatele sunt afișate pe edu.ro și Edupedu.ro marti.

În plin examen de Evaluare Națională de clasa a VIII-a ministrul Educației vorbește despre cum s-a implicat în subiectele pentru probele scrise. Aceasta a declarat că a vorbit cu profesorii care au făcut subiectele și că s-a asigurat de o serie de aspecte, printre care și de faptul că nu subiectele nu au un grad de dificultate prea mare.

„M-am uitat pe subiecte și, înainte de a mă uita pe ele, m-am asigurat de la cei care au elaborat aceste subiecte, m-am asigurat că ele respectă programa școlară, pentru că nu este normal să evaluam din ceva ce ei (n.r. elevii) nu au avut în programa școlară. M-am asigurat că sunt exprimate suficient de clar pentru a fi înțelese și m-am asigurat, de asemenea, că nu au un grad de dificultate foarte ridicat. M-am asigurat, de asemenea, de faptul că profesorii care au elaborat aceste subiecte lucrează cu elevii din gimnaziu, ca urmare cunosc resursa umană care se află în examen”, a declarat Ecaterina Andronescu.

Cum vor fi publicate online rezultatele de la Evaluarea Națională: procedura explicată de Ministerul Educației

Cât despre rezultatele de la Evaluarea Națională, ministrul Andronescu a spus că „așteaptă” sa fie mai bune ca anul trecut. ”Aștept să fie rezultatele care măcar să-i mulțumească pe ei și pe părinții lor și să nu ne mai întoarcem să ne uităm la rezultatele de anul trecut care au fost total nemulțumitoare”, a mai spus Andronescu.

Nu este prima dată când Andronescu vorbește deschis de implicarea sa în modul de formulare și alcătuire a subiectelor pentru examene. În aprilie, după simulările de la Evaluarea Națională, Ecaterina Andronescu a declarat că se va implica în formularea viitoarelor subiecte. ”întâi aș vrea să aud pe cei care au făcut aceste subiecte”, a sus Ecaterina Andronescu la acea vreme. Aceasta a declarat că va avea o discuție cu reprezentanții CNEE, cei care fac subiectele pentru toate examenele naționale, astfel încât ”lucrurile să intre în normal”.

”Vreau să discut cu ei. Subiectele trebuie să fie la nivelul modului în care am predat și la nivelul cerut de programă, nu prin abordarea unor subiecte de acest fel, să-i împing pe părinți să se ducă să ia meditații pentru că altfel nu fac față copiii lor programei la oricare dintre discipline, despre oricare am discuta”, a încheiat Andronescu.

Context:

Ecaterina Andronescu a declarat în exclusivitate pentru Edupedu.ro că nu exclude o candidatură pentru șefia PSD. De asemenea, potrivit unor surse, Andronescu ar ținti chiar o candidatură la alegerile prezidențiale din toamnă, subiect despre care Edupedu.ro a scris tot în exclusivitate.

Citește și:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Bogdan Gruia Ivan, propus ministru al Cercetării în Guvernul Ciolacu, aviz favorabil în Parlament: „Prima prioritate” în domeniul cercetării este „adaptarea legislației la vremurile în care trăim” / Zone de interes: inteligența artificială, tehnologii cuantice, energie verde

Bogdan-Gruia Ivan, propus de PSD pentru postul de ministru al Cercetării, Inovării și Digitalizării în Guvernul Ciolacu, a primit aviz favorabil din partea comisiilor care l-au audiat, miercuri, în Parlament.…
Vezi articolul

Profesorul Liviu Papadima: Invocarea analfabetismului funcțional în legătură cu programele de liceu este o inadvertență, pentru că fenomenul a fost constatat de niște teste făcute exclusiv pe gimnaziu / Ați văzut un elev de 14 ani, calificat analfabet funcțional, iar la 15-16 ani să devină de-a dreptul alfabetizat? Eu n-am văzut, susține Ioan-Aurel Pop, președintele Academiei Române

Profesorul universitar Liviu Papadima a atras atenția că „invocarea analfabetismului funcțional în legătură cu programele de liceu este cel puțin o inadvertență, pentru că analfabetismul funcțional a fost constatat de…
Vezi articolul

Cătălin Ciupală, profesor de matematică: Transferul cunoștințelor și jonglarea cu cunoștințe între domenii, arii, materii, nu se poate face decât în anumite condiții, care nu vor fi, după părerea mea, îndeplinite deloc de actualele planuri-cadru / Se fragmentează foarte mult învățarea prin multe materii care se propun la CDEOȘ

Profesorul Cătălin Ciupală, care predă matematică la Colegiul Național „Andrei Șaguna” din Brașov, a spus că „transferul cunoștințelor și jonglarea cu cunoștințe între domenii, arii, materii, nu se poate face…
Vezi articolul

Ligia Deca anunță un nou „record” de înscrieri pentru cele 500 de burse de studiu în România pentru cetățenii non-UE, fără nicio precizare despre întârzierea de 45 de zile la anunțarea rezultatelor pentru aplicanți

Ministra Educației, Ligia Deca, anunță un nou „record” de înscrieri pentru cele 500 de burse de studiu în România pentru cetățenii din afara Uniunii Europene, fără nicio precizare despre întârzierea…
Vezi articolul