Ministrul Educației, critic la adresa școlii online, după ce i-a picat internetul la o conferință pe net: Nu cred că școala din Popăuți are o conexiune mai bună decât Ministerul Educației / Nu există „școala din Popăuți”, ci doar o stațiune de cercetare a oilor

44.929 de vizualizări
Sorin Cîmpeanu / Foto: gov.ro
Ministrul Educației a dat ca exemplu propria situație în momentul în care i-a picat conexiunea la internet, ca să explice dezavantajele școlii online, motiv pentru care toți elevii sunt în vacanță, în perioada 25 octombrie – 5 noiembrie: „Apropo de aceia dintre noi care spun că este foarte ușor de predat online. Deci cat de ușor poate să fie să nu pierzi legătura într-unul din satele României, dacă la sediul Ministerului Educației avem astfel de probleme de conectivitate. (…) Poate că „școala din Popăuți” are o conexiune mai bună decât Ministerul Educației, cine știe. Nu cred”, a declarat Ministrul Educației în cadrul unei conferințe online, după ce i-a picat internetul. „Școala din Popăuți” nu există în România.

De precizat este faptul că nu există nicio localitate numită Popăuți, potrivit nomenclatorului localităților din România, iar pe hartă figurează cu această denumire Mănăstirea Popăuți din municipiul Botoșani și Stațiunea de Cercetare – Dezvoltare pentru Creşterea Ovinelor şi Caprinelor ”Popăuți”, iar aceasta din urmă se află în localitatea Răchiți, judetul Botoșani. Stațiunea de cercetare se află în subordinea Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice „Gheorghe Ionescu-Şişeşti” (ASAS) cu finanțare de la Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale. Sorin Mihai Cîmpeanu a fost ales membru titular al ASAS în 2016, potrivit datelor de pe site-ul instituției.

Potrivit botosaninews.ro, în 2018, două școli și o grădiniță din localitatea Răchiți urmau să fie modernizate prin Programul Național de Dezvoltare Locală. Unitățile de învățământ sunt Școala Gimnazială nr. 2 Roșiori din comuna Răchiți, Grădinița „Petru Suster” și Școala Gimnazială „Petru Suster”, comuna Răchiți, județul Botoșani.

Datele de la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației arată că suma alocată pentru reabilitarea, modernizarea și extinderea unităților de învățământ până în 2022 este de circa 6.2 milioane de lei.

Foto: captură Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației

Sorin Cîmpeanu a spus că se află în sediul Ministerului Educației și, cu toate acestea, apar probleme legate de conexiunea la internet: „După cum vedeți, sunt în biroul ministrului, la sediul Ministerului Educației. Apropo de aceia dintre noi care spun că este foarte ușor de predat online. Deci cât de ușor poate să fie să nu pierzi legătura într-unul din satele României, dacă la sediul Ministerului Educației avem astfel de probleme de conectivitate și sunt convins că problemele nu aparțin organizatorilor, ci aparțin calității semnalului de internet în instituțiile autorităților centrale, spre exemplu. Poate că ‘școala din Popăuți’ are o conexiune mai bună decât Ministerul Educației, cine știe. Nu cred”.

Potrivit Autorității Naționale pentru Comunicații (ANCOM), pe harta actualizată a conexiunii 4G, aisemnal.ro, în comuna Răchiți toate zonele figurează cu „semnal foarte bun”.

Foto: captură aisemnal.ro

Sorin Cîmpeanu a mai adăugat că nu crede că „predarea online a fost o soluție pentru mai mult de 20%, 30% din cetățenii României”.

Ministrul Educației a mai subliniat că nu este „nu este deloc simplu să ne adaptăm eficient la interacțiunea online”: „Dincolo de plăcerea de a fi alături de dumneavoastră, am și satisfacția de a fi pierdut conexiunea de internet și de a demonstra încă o dată că nu este deloc simplu să ne adaptăm eficient la interacțiunea online. Bine, acesta va fi viitorul fără doar și poate, că ne dorim sau că nu ne dorim, că vrem sau că nu vrem, viitorul aparține digitalizării, dar până ajungem în viitor să fim realiști și să înțelegem cat de câte probleme avem în interacțiunea online în educație, din 5 perspective (…)”.

Reamintim că declarațiile vin în contextul în care toți elevii din sistemul de stat sunt acum în vacanță forțată, timp de două săptămâni pentru ciclul gimnazial și liceal și o săptămână pentru cel primar și grădinițe, decisă de autorități ca măsură de reducere a mobilității pentru a limita efectele pandemiei.

Termenul de „vacanță” a fost transmis de președintele Klaus Iohannis într-o declarație de la Cotroceni, imediat ministrul educației emițând un ordin care să prevadă vacanță. În premieră ordinul care prevede vacanța a fost emis doar pentru învățământul de stat.


  1. Copii mici mai ales nu se pot proteja singuri!! Nu sunt vaccinati!! De ce sa decida un ministru mediocru, pt sanatatea copilului meu?

  2. Terminati cu tampenia ca nu invata copii online! Cei care vor invata!! Cei care nu vor nu invata nici fizic nici online!! Vad la tv o gramada de exemple de parinti cu 10 copii care se vaita ca nu invata copii online! Ei,acei parinti,la randul lor au invatat online?? Dc sunt acum doar cu 4 clase maxim???

  3. Derbedeu de doi bani ce esti , daca fizic nu se poate ,vaccinati nu vor , teste nu sunt ca ati avut toata vara la dispozitie si nu va interesat , online nu stiu nici acum profesorii sa predea , nu merge internetul nu au tablete , etc.. , ce solutie ai tu cu privirea aia de cretin si bolnav la cap , vrei sa ducem copii ca pe animale in clase unde jumatate dintre profesori nu cred in virus si poarta masca sub barba , ai spus ca trimiti comisiile in control prin scolile din tara , sa te duci acasa este solutia cea mai buna pentru copii nostri.

  4. Vrem școală fizică!!! Școala online de anul trecut a avut efecte catastrofale la elevi! Ca părinte susțin școala fizică!!

    1. Asa ati facut si pana acum(s a cerut fizic si intr un final,cand lumea a inceput sa spuna ca trebuie scoala online din cauza infectarilor au lasat o fizic) si uite ca rata a crescut si crestea naiba in continuare.Acum după inchiderea scolilor a început sa dea inapoi si nu,nu e prima data cand se întâmplă asta.Scoala online poate fi o solutie.Pentru ca stiu situatia din scoli,e jale,se imbolnavesc copiii unii dupa altii.Scoala fizic cu orice pret? Oricum mai e putin si se încheie semestrul,care oricum e distrus!
      Iar virusul asta,e cat se poate de real,se manifestă in functie de organismul si imunitatea fiecăruia.Adica nu pentru toti e o simpla raceala,pentru unii poate fi rau,fatal chiar,sau te poate afecta atat psihic cat si sa te lase cu semne ca ai trecut prin Covid (adica sa te afecteze chiar si dupa ce ai trecut prin boala).
      Testele in scoli nu stiu daca sunt la ora actuala,pana sa se închidă nu prea erau🤣 si chiar si cu vaccin,virusul tot te afectează,dar nu asa de rau,desi tot trebuie sa stai cu garda sus.Mai bine sa ne protejam.

  5. Dl ministru are un copil cu varsta mai mica de 12 ani? Știe ce înseamnă că parinte sa-ti trimiți copilul la școală și să simți că il trimiți la moarte??? Poate sa simtă ce simte un părinte in aceasta situatie? Ce este mai importanta sănătatea sau studiile ? Ce facem noi părinții cu un copil care a învățat fizic si dupa Doamne Ferește moare? Cine ni-l da inapoi??? Ce e mai important decat viata copiilor nostri care nici macar nu beneficiază de un vaccin????? In clasa copilului meu toți copii au posibilitatea de a invata online, iar învățătoarea lor a făcut fata cu brio acestui sistem de învățare online! Măsurile ar trebui luate în funcție de clase, punctual! De ce copilul mereu sa-si riște viața daca poate invata online? SANATATEA e cea care e primordială, care contează mai mult decât orice! In ce bulă de sticla traiesc altii????

    1. Asa este! Si eu sunt in aceasta situatie.
      In orasul meu, scoala on-line functioneaza perfect!! Am informatii ca asa functioneaza in peste 90% din cazuri. Romania este in topul mondial in I.T.
      La Ministerul Educatiei, reteaua de internet nu !!??? deoarece “taietorii de frunza…” stau pe Facebook, etc… !
      P.S. Acest ministru diabolic a creat in Romania, cel mai mare “GENOCID” din ultimii 75 de ani prin deschiderea scolilor cu prezenta fizica, fara masti, teste si echipamente sanitare .
      Decese directe: zeci de elevi si cateva zeci de mii de romani.

      Trezirea dragi romani!!!

    2. Bună seara sau bună ziua ,știți ca aveți posibilitatea de a îngheța anul școlar?Din câte știu, pana în liceu este cu declarație pe proprie răspundere a părintelui,ca să se ducă la scoala copilul.

  6. Atat Ministerul Educatiei (ME) cat si ANCOM au partea lor de vina pentru NON-CALITATEA comunicarii electronice (online) in pandemie !! Astfel, ME ar fi trebuit 1.Sa efectueze testari comparative ale CARACTERISTICILOR REALE ale tot mai numeroaselor platforme informatice oferite actualmente de producatori si distribuitori externi si interni, direct celor cca 6300 scoli si cca 120 universitati, plus personalului didactic (cca 300.000 angajati doar in invatamantul public) si milioanelor de elevi si studenti din sistemul educational… Ar fi putut constata astfel nu numai faptul ca aceste caracteristici difera uneori substantial atat intre diferitele tipuri de platforme oferite cat si fata cerintele reale ale scolilor/ universitatilor si de caracteristicile promovate pe piata prin publicitatea de prima parte (platita de producatori si distribuitori, aflati de fapt in evident conflict de interese prin acest gen de publicitate practicata aproape exclusiv la noi)… Daca rezultatele testarilor comparative (efectuate in laboratoare de testare acreditate cu personal competent, existente la noi de peste 2 decenii, in cadrul INFRASTRUCTURII DE EVALUARE A CONFORMITATII realizata prin proiecte europene) ar fi fost apoi distribuite scolilor si universitatilor interesate, eventual cu recomandarile ME, acestea ar fi stiut CE platforme corespund realmente cerintelor lor si le-ar fi selectionat, utilizat si chiar platit adecvat acestora… In absenta acestor testari NECESARE, UTILE si CREDIBILE, decidentii din scoli si universitati, ca si utilizatorii lor mai mult sau mai putin tineri, aleg LA INTAMPLARE sau DUPA URECHE platforma de comunicare cea mai disponibila, pe principiul binecunoscut unora “Ne casatorim intotdeauna cu persoana cea mai disponibila atunci cand suntem cel/ cea mai vulnerabil(a) !!!…”. Disponibilitatea se asigura in sistemul educational romanesc prin agenti comerciali, asociatii si firme distribuitoare (toate interesate doar de propriile beneficii) de regula pe alte criterii decat CALITATEA maxima (de ex. pretul/ tariful minim ce poate fi suportat).
    2.Sa elaboreze standarde de comunicare electronica incluzand dar si simplificand/ sistematizand multiplele situatii particulare posibile ale beneficiarilor (destinatii, nivel de instruire, personal instruit existent, amplasamente, numar de utilizatori, utilizari, etc.). Acoperirea teritoriala cu retelele de comunicare existente aferente fiecarui operator de comunicatii precum si situatia acesteia in timp ar trebui sa fie binecunoscute si discutate in ME, in scopul informarii prompte si adecvate a scolilor, universitatilor si utilizatorilor..
    3. Sa solicite operatorilor de comunicatii electronice sa asigure in mod CONTINUU si PRACTIC atat vitezele de download/ upload contractate de scoli/ universitati/ beneficiari prin abonamente cat “acoperirile in teritoriu” declarate precum si CONTINUITATEA comunicarii realizate (identificand si solutionand in timp util eventualele “congestii” datorate suprasolicitarii sau subdimensionarii retelelor prestabilite)…. In loc de asa ceva, ME se plange public de lipsa de conectivitate ca principala cauza a ineficientei si ineficacitatii educatiei online in pandemie !!!…
    4.Sa solicite ANCOM interventia rapida la operatorii de comunicatii care intarzie sau refuza sa satisfaca cerintele beneficiarilor din educatie….
    Cat despre disputa ME-ANCOM mentionata in articol, aparent doar senzationala si scandaloasa, ea este de fapt ilogica, atehnica si neavenita intrucat: A.”Beligerantii” nu au precizat cu ce aplicatie au evaluat vitezele de download/ upload la care se refera (stiind ca la noi sunt disponibile peste o duzina de asemenea aplicatii si ca intre ele exista mari diferente ale rezultatelor afisate , in functie de anumite caracteristici functionale), B. Raspunsul ANCOM se refera la cazul ideal si simplu al unei singure platforme conectate la reteaua de Internet desi in scoli si universitati pot functiona simultan, pe acelasi router, mai multe zeci de platforme (uneori si cu cerinte de banda diferite!), situatie care schimba radical conditiile si rezultatele disputate, C.Majoritatea elevilor si studentilor acceseaza retelele Internet doar prin telefoane Smart, cu alte caracteristici decat tabletele, laptopurile, desktopurile, etc… De mentionat ca, prin lege, ANCOM are doar anumite responsabilitati foarte limitate, pur tehnice, fata de operatorii de comunicatii, desi ar fi putut contribui mult mai frecvent, eficace si eficient la solutionarea multiplelor probleme tehnice, comerciale si manageriale generate de acesti operatori clientilor lor, persoane juridice si fizice… In plus, ANPC poate interveni doar in cazul persoanelor fizice dar si atunci limitat – astfel incat operatorii de comunicatii continua de ani buni – de exemplu – sa dispretuiasca reglementarile privind vanzarea conditionata (OG 99-2000) oferind doar abonamente la telefonie mobila cu trafic VOCE combinat cu trafic DATE desi mai avem nenumarati posesori de telefoane mobile clasice (cu taste, fara acces la Internet) care nu pot beneficia de traficul de DATE, totusi platit operatorilor…. Abonamentel la telefonia mobila incluzand doar trafic de VOCE nu se mai ofera de mult timp, intrucat nici ANCOM si nici ANPC nu intervin! Personalul din educatie ar trebui sa cunoasca si aceste detalii, in scopul MINIMIZARII COSTURLOR aferente comunicarii electronic… Maximizarea profiturilor altora nu intereseaza deloc clientii!…

  7. Sunt elev și vă spun că aici avem o conexiune destul de bună , dar mai mereu sunt probleme cu semnalul! Anul trecut când am facut școală online majoritatea din noi ieșeam și nu ne mai puteam conecta asa că ( o oră pierdută ) iar după un test și o notă mică. Din orele online am pierdut foarte mult și mai ales la matematică nu prea înțelegeam.. A fost foarte greu. Părerea mea este că unde nu este niciun caz de covid școlile să fie cu prezență fizică , iar dacă vor fi probleme să fie online.. Așa la noi nu este niciun caz și facem online.. Mulțumesc! Zi frumoasă!

  8. Daca Popauti e asa izolat, inseamna ca elevii de acolo se pot duce fizic la scoala, iar in marile orase cu incidenta mare, scoala online chiar merge bine, prin urmare nu am decat un cuvat: descentralizare

  9. Pai sa fie critic. Scoala asta nu e pentru toata lumea: nici ca tehnica, nici ca resursa umana. Daca vream sa ma fac vedeta tv, speaker motivational sau influencer pe Youtube, nu ma faceam profesor. Meseria de profesor presupune altceva decat ca**atul asta de scoala online. Ma gandesc serios sa plec din sistem. Nu mai corespunde principiilor mele, cerintelor, pregatirii mele si capacitatii mele ca profesor. Nu m-am pregatit sa fiu IT-ist, psihiatru, psiholog, bona, medic si mai ales nu practic aceasta profesie in regim ONG-ist. M-am pregatit ca sa fiu remunerat pentru a-mi duce traiul, nu sa fac voluntariat inscris pe fisa postului. Nimeni nu spune nimic. De cand lumea profesorul aduce totul de acasa, se intoarce cu jumatate din banii de pe fluturas la ziua de salariu si suporta toate dejectiile parintilor, elevilor si ministerului. Toata lumea tace, pleca capul. Candva am spus ca profesorul e atat de prost incat, daca maine ar fi anuntat ca va preda pe gratis, tot s-ar duce la scoala. Parca avem sindromul Stockholm, sau cum se cheama…suntem fascinati, prinsi in mrejele acestui sistem care, ma scuzati, ne violeaza zi de zi si nou tot il iubim si il dorim in viata noastra. Mai trebuie sa si ridicam capul sus.

  10. Predarea online nu necesita resurse fenomenale ci doar constante, echipamente standardizate și formarea profesorilor special pentru aceasta. Atenție, cursurile CRED despre care ministerul spune că a pregătit o parte din profesorii de gimnaziu pentru predarea online nu au fost concepute pentru acest scop!
    În plus, nu înțeleg logica, ministerul prefera in loc de școală pentru macar o parte din copii școala pentru nici un copil?
    Să nu ne mai ia de prosti! Școala online nu s-a făcut și s-a forțat intrarea in vacanță deoarece ministerul nu are bani pentru plata salariilor din preuniversitar!

    1. Sunt elev și vă spun că aici avem o conexiune destul de bună , dar mai mereu sunt probleme cu semnalul! Anul trecut când am facut școală online majoritatea din noi ieșeam și nu ne mai puteam conecta asa că ( o oră pierdută ) iar după un test și o notă mică. Din orele online am pierdut foarte mult și mai ales la matematică nu prea înțelegeam.. A fost foarte greu. Părerea mea este că unde nu este niciun caz de covid școlile să fie cu prezență fizică , iar dacă vor fi probleme să fie online.. Așa la noi nu este niciun caz și facem online.. 🤷🏻‍♀️ Mulțumesc! Zi frumoasă!

  11. Eeeh, asa are domn ministru fantezii…se crede cercetator principal la statiunea de cercetare-dezvoltare a oilor!!! Vise, domne, vise…si alea ar rade cu gura pin’ la urechi! Auzi sa caza netul la minister…

  12. Cind vorbeste ministrul de scoala online e ca si cum ar vorbi bunica de 90 ani despre realitatea virtuala: “ce sminteala mai e si asta, mama?”…zici ca acu’ a descoperit smintitu’ America, fac pariu ca inca isi scrie referatele de mana…numai ca mjnistru asta stie totusi ca pusul internetului in scoala de la Popauti tine numai si numai de el…si ca jn principiu nu-l impiedica nimeni ba e chiar obligat sa gaseasac solutii chiar si pentru internetul de la Popautii din Deal. Dar, deh, e mai simplu sa afurisesti nitel …ptiu al dracului de net cum cade el cand ti-e lumea mai draga…fix ca vacantele astea neaspteptate!

      1. Doare daca acesta chiar e motivul. Adica decidem soarta a peste 3 milioane de suflete pentru a “aranja” ceva pentru 1 bucata persoana.
        Ma mai gandesc la ceva, in 3 ianuarie mergem la scoala in clase inghetate bocna – cate scoli pot incalzi spatiile ca sa ne putem simti bine ?
        Oare nu costa de cateva ori mai mult pretul incalzirii in acea saptamana decat acum aceste 2 saptamani. (Fizic sau online in functie de rate… nu de-a valma fara logica si fara noima)
        Pacat de timpul pierdut.

  13. Nu stiu ce conexiune e la minister dar site-ul inspectoratului scolar bucuresti a fost offline mai bine de-o saptamana, si asta pentru ca nu e updatat, e vechi, site-urile de la inspectoratele din provincie sunt superioare ca aspect.

  14. A spus-o asa, generic. Si da, are dreptate. Sa mearga si unde firmele de telefonie au castigat licitatii de tablete si nici macar nu au acoperire. Unde tabletele stau in cutii. Sau unde nu este nici curent, nici releu. Si ei vor online cu orice pret.

  15. Nu strica o exprimare analizata asupra acelei comunitati si a unitatii scolare..Nu incadreaza pentru un om cu o functie importanta si pretentii intelectuale.

  16. Stimabile sinistru al educației, la Ministerul Educației mai mult ca sigur responsabilul IT este angajat pe același criteriu de competenta pentru care matale la rândul tău ai ajuns ministru al educației. Așa se explică de ce ai rămas fără internet, fără conexiune. Sunteți toți ajunși în funcții pe criterii bine știute. Data viitoare ai sa ramai fara imagine, posibil pentru că același it-ist a uitat să lege webcamul la net!

  17. Daca erai istet puteai sa lasi scolile care nu au internet si dispozitive in format fizic indiferent de incidenta. Semestrul 1 este unul pierdut, macar sa vedem cum aducem testarea in scoli pentru a nu pierde si semestrul 2.

    1. Asa e normal si mai mult ca sigur asa se va face. Si inainte de vacanta la fel era. Si sa nu uitam ca atunci nu era mobilizarea asta asa de mare la vaccinare. Sunt cozi peste tot. Am vazut eu cu ochii mei coada de juma’ de km la un centru. Se vaccineaza lumea. Nu din ratiuni civice si de sanatate, ci de ” bici”. Important e ca se vaccineaza.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Trebuie să fim la școală și noi și copiii, dar trebuie să luăm măsuri cât se poate de ferme, fără să conteze costuri, sau cheltuieli – Pavel Lazarov, directorul Liceului Teoretic „Tudor Vladimirescu”, București: De ce nu facem absolut nimic pentru a susține învățământul în școală?

„De ce nu facem absolut nimic pentru a susține învățământul în școală prin măsuri absolute?”, este întrebarea pe care a adresat-o Pavel Lazarov, directorul Liceului Teoretic „Tudor Vladimirescu” din București,…
Vezi articolul