Ministrul Educației le transmite elevilor că subiectele de la examenele din acest an, Evaluarea Națională și Bacalaureatul, vor fi „perfect adaptate”. Cîmpeanu: Este total incorect să plătească doar elevii

69.847 de vizualizări
Foto: Alex Micsik – Agerpres Foto
Subiectele de la examenele naţionale vor fi adaptate acestei perioade de doi ani din parcursul educaţional al elevilor, anunță ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, la TVR 1, citat de Agerpres. Acesta a declarat că „este total incorect să plătească doar elevii cauzele obiective generate de criza sanitară sau, să spunem, oarecare pricepere de nivel scăzut al autorităţilor în a gestiona acest proces”.

Subiectele de la Evaluarea Naţională şi Bacalaureat vor fi „perfect adaptate” perioadei de doi ani în care elevii au învăţat în condiţii de criză sanitară, a spus oficialul.

„Atâta vreme cât această perioadă de criză sanitară a însemnat o catastrofă educaţională pentru orice sistem de educaţie, inclusiv pentru sistemul de educaţie românesc este total incorect să plătească doar elevii cauzele obiective generate de criza sanitară sau, să spunem, oarecare pricepere de nivel scăzut al autorităţilor în a gestiona acest proces. Pe cale de consecinţă, subiectele vor fi perfect adaptate acestei perioade care înseamnă doi ani din parcursul educaţional al elevilor care susţin probele naţionale. Şi evaluarea naţională şi bacalaureat. Vom avea şi voinţa şi înţelepciunea necesară în concepţia subiectelor pentru aceste probe naţionale încât să nu fie elevii aceia care vor fi nevoiţi să plătească”, a spus ministrul la TVR 1.

Reamintim că încă din luna ianuarie 2022 ministrul Cîmpeanu vorbea despre faptul că va „ceda” „într-o altă parte” și anume „la tematica de examen”.

Sorin Cîmpeanu a spus atunci că „vom face tot posibilul ca examenele naționale să se desfășoare predictibil la datele la care sunt planificate. Am stabilit că examenele naționale să se deruleze cu prezență fizică pentru a asigura relevanța acestora examene naționale. Având deja două punte fixe, este foarte posibil să fim nevoiți să cedăm într-o altă parte, pentru că dacă nu am ceda în nicio parte ar fi ca și cum am avea un an absolut normal în care nimic nu s-a întâmplat, lucru în mod evident fals. Unde putem să flexibilizam? La tematica de examen”.

„Tematica de examen va fi stabilită, adaptată, corelată cu realitățile aceste acestui an. Nu are niciun sens să negăm faptul că în educație au fost pierderi. Important este să identificăm corect acele pierderi, să planificăm o tematică adecvate modului în care elevii au asimilat și nu modului în care profesorii au predat – pentru că de multe ori profesorii au predat, însă fără să fie vina lor, au predat în fața unor ecrane negre – deci nu avem un feedback, nu avem un raport real asupra a ceea ce au asimilat elevi. Această tematică de examen va trebui să fie adaptată, nu este deloc simplu, dar vom face acest lucru la ceea ce au asimilat elevi. Pentru asta, încă od ată vă spun, este important diagnosticul, este important să avem simulări, este important să știm cât au pierdut și unde au pierdut elevii pentru a putea corela și adapta tematica de examen”, a mai declarat Cîmpeanu la începutul anului.

Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a este un examen național care reprezintă modalitatea de evaluare sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial.Procedurile de organizare, calendarul de desfasurare, disciplinele la care se susține Evaluarea Națională și programele care stau la baza elaborării itemilor sunt stabilite de Ministerul Educației, prin ordin de ministru. Media generală obținută la Evaluarea Națională constituie unul dintre criteriile pentru admiterea în învățământul liceal de stat și reprezintă 80% din media de admitere.

Bacalaureatul este examenul național de după terminarea liceului, este diversificat în funcţie de filieră, profil şi specializare, şi în funcţie de opţiunile candidaţilor. Pentru a promova examenul de bacalaureat, candidaţii trebuie să obţină minim nota 5 la fiecare probă, iar media finală trebuie să fie minim 6. Promovarea examenului este atestată prin Diploma de bacalaureat eliberată de unitatea de învăţământ şi menţionând notele obţinute la fiecare probă, precum şi media finală a examenului. Diploma de bacalaureat conferă absolvenţilor dreptul de a-şi continua studiile în învăţământul superior.


18 comments
  1. Cat de bolnav e individul asta! Caragiale de azi de la Bac e făcut în pandemie. No comment.
    Dar chiar, nu pleca odată sa planteze leuștean și sa scăpăm se ideile lui uluitoare zi de zi? Poate trece moțiunea și nu ii mai vedem permanent în media.

  2. Din punctul meu de vedere, ca elev de clasa a-VIII-a, cred ca in online s-a pierdut foarte mult. Imi doresc ca Examenul National sa fie macar ca cel de anul trecut.

  3. Un profesor de română poate să aibă nevoie de o oră și jumătate ca să facă subiectele perfect la EN, fara ciornă. Să citești un text la prima vedere de câteva ori, să asociezi cu altul, să fii atent la ce ți se cere în cel mai mic amănunt… Multe greșeli se fac din grabă…mai bine măreau timpul de examinare.

  4. Ati vazut textul de limba romana pentru evaluarea national la clasa a 4-a, cu predare ín limba materna maghiara sau germana ? Un text care ar fi greu de comentat si ín clasa a 8-a…Li s- a promis ceva mai adaptabil dupa perioada de pandemie. Multi copii au citit de 3 -4 ori doar textul pana au inteles morala cu instrumentele muzicale, cu naiul. Cerintele la fel, trebuiau citite intelese…. Timpul a trecut….Van intreb: Cine le face? Cine le adopta? ….Laudam copiii care s-au descurcat! La noi la liceau s-au chinuit multi cu acest text.Va intrebam ce au facut cei de la alte scoli, de la tara? … Totul ar trebui regandit, pentru ca apoi se vor trage concluzii gresite ín legatura cu pregatirea elevilor si cadrelor didactice. Ma gandesc ca la fel simt si cei care au trecut prin evaluarea nationala din clasa a 2-a, si a 6-a, sau poate care vor urna ín clasa a 8-a. Bafta tuturor care au examene!

  5. Profesorii??!?!! Doar profesorii??? Poate dvs sunteti o exceptie, dar pe mai mult de 50%din profesori nu i-a interesat nimic.
    Parintii au avut cele mai multe cheltuieli: echipamente electronice, meditatii, timp din timpul lor(au fost profesori care s-au comportat ca si cum parintii erau in concediu fara plata)!
    Daca tot nu va convine sistemul de ce va mai faceti meseria si chinuiti copiii astia? Miliarde de teme la muzica, desen si tot felul de materii inutile, care ar pitea sa fie un prilej de relationare si de invatare prin relaxare.
    Daca nu va convin salariile si sitemul, nu va mai razbunati pe copii si pe parintii lor!

  6. Am 2 copii,unul de a 6-a si unul de a 7-a.Cei care nu fac meditatii la mate si româna nu mai înteleg nimic.Ati ciuntit materiile încât le-ati întrerupt firul logic.La gramatica de exemplu în loc sa mergeti pe calea ,,batuta” de analiza a textelor si abia apoi pe exceptii si exercitii disparate, i-ati ametit de cap pe copii ca nu mai pot identifica corect partile principale de propozitile.E un lux sa stie partile secundare de propozitile si partile de vorbire.La mate nu mai spun.V-am trimis o propunere: transformati deducerile fiscale acordate parintilor în,,tichete pt educatie” pe care sa le poata folosi numai pt meditatii si carti.Nici nu m-ati bagat în seama.Suntem oameni în România (profesori, parinti) care putem face multe pt educatie dar ne calcati în picioare.Sincer, în mod intentionat doriti sa distrugeti educatia, însa, ciudat,nu va iese,nu?!

  7. Un examen nu este o plata, cum gandeste acest domn care a fost cocotat ministr! Este o evaluare a nivelului atins la un moment dat. Pe baza notelor la BAC se face admiterea la multe facultati, deci un BAC diluat, cu note umflate va trimite in randul studentilor pe multi care nu au ce cauta in aceasta postura! Insa pentru facultati e de bine, nu? Taxele, taxele, iubitele noastre taxele…
    Pandemia pentru sistemul de invatamant au suportat-o profesorii! Personal, in aceasta perioada, am cumparat: Laptop, camera web, casti cu microfon PC, software Microsoft 365 anual, tonere imprimante, casti bluetooth pt telefon, cursuri de perfectionare. Per total peste 3500 lei. I Salariile nu au fost marite, asa cum era prevazut in lege, ca de, noi nu suntem asistente medicale, medici sau politisti locali!

    1. Voi scrie câteva cuvinte din perspectiva mea de elev. Am făcut “ore online” din clasa a 10-a până la sfârșitul clasei a 11-a. Nu am rămas decât cu, probabil, 30% informație din online, poate chiar și mai puțin. Mersul hibrid la liceu ne-a zăpăcit și pe noi, elevii, dar și pe profesori. Dar, ce să mai,
      și înainte de pandemie, nici elevii și nici profesorii nu-și dădeau interesul pentru școală…
      Vreau să spun că din pandemia asta și efectele ei nu o să ieșim curând, nimeni nu a fost pregătit pentru ea, și văd că încă nu suntem.
      Mai am o lună înainte de bac și nu pot decât să învăț ce nu știu și să ma rog la Dumnezeu că nu o să se schimbe ceva la el(mă aștept la asta, că de, doar trăim în România🤡🤡🤡)

  8. Elevilor de a opta li s-au scos in acest an capitole intregi si multe notiuni din alte capitole. Dupa ce ca materia a fost ciopartita semnificativ, le veti da subiecte de examen ca in anii in care un elev de 6-7 putea lua 10?
    A fost asa si in ani in care nici nu se prezicea vreo pandemie.

    1. Se vede ca nu aveti un copil care da examen! Mai bine v-ati pune in papucii lui! Un copil de 6-7 nu va lua 10 la niciun subiect! Dar…e bine sa comentezi cand nu esti implicat emotionl!

  9. Nu ministru era cel care ne baga periodic in online? Acum reneaga perioada aceea, mai mult critica actul didactic exercitat de dascali. Dascalii s-au adaptat si s-au conformat, si-au cumparat electronica necesara, au consumat curent, timp pt a preda dublu uneori, si online si fizic, fara niciun ban in plus de la stat! Si acum ministrul scoate camasa prin vina atribuita scolii online si datoriei deficitare a profesorilor. Anul acesta scolar, desi a fost scoala ofline, vad ca scoate camasa tot cu perioada sanitara… Dar sa vedem ce va spune si pe viitor pt ca scoala fizica este tot la fel de paguboasa ca si cea online sau poate chiar mai rau!! Cea mai mare greseala este sa scazi exigentele, sa cobori stacheta! Cea mai proasta decizie: sa tina cu elevii! Semneaza moartea educatiei in Romania! Acest ministru face exact invers: coboara nivelul educatiei in Romania, scoala se prabuseste iremediabil…. Dar o sa scoata camasa din nou, prin alte schimbari ce camufleaza adevarata realitate din învățământ: scade nr de ore la materiile grele, introduce educatia pt viata si… scoala vietii ca sa fiu ironic.

    1. Scoala vieții predata de cei cu diplome trase la xerox și bolizi de lux ca așa se reușește in viața .

      Subiectele mai ușoare nu avantajează elevii ci elevii mai puțin interesați de scoala, sa dea bine la statistica .

      1. Cred că suntem intr o situație în care putem admite indiferent de situatie că școala e efectiv degeaba, nu știu cum a fost școala pe timpul dumneavoastră, dar acum nu ajută pe nimeni cu nimic informații bagate pe gât care oricum le uiți dupa o săptămână două. Școala se bazează pe memorat, memoratul este pentru calculatoare nu pentru oameni, ar fi bine dacă am învața ceva util, nu lecții ce oricum nu interesează pe nimeni

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Testele de antrenament pentru elevii care vor da Evaluarea Națională și examenul de Bacalaureat 2023 nu vor mai fi publicate, spune șeful instituției care face subiectele de examen: „Pot fi folosite cele din anii anteriori”

În anul școlar 2022-2023, nu o să mai fie publicate teste de antrenament pentru elevii claselor a VIII-a și a XII-a, cei care urmează să susțină Evaluarea Națională și examenul…
Vezi articolul