Ministrul Educației: Nu sunt adepta interzicerii telefoanelor la ore. Telefoanele sunt interzise la ore de un an

3.422 de vizualizări
SURSA: Salvati Copiii
„Să interzici ceva nu înseamnă întotdeauna că ai şi rezolvat o problemă, de aceea nu sunt adepta acestor măsuri radicale!” Asta a declarat Ecaterina Andronescu la lansarea „Studiului privind utilizarea Internetului de către copii„, al organizației Salvați Copiii, potrivit Agerpres. Ministrul Educației a răspuns întrebărilor părinților și jurnaliștilor și a anunțat că nu vrea să interzică telefoanele mobile în școli sau la ore, spunând că profesorul trebuie să gestioneze aceste situații. Telefoanele sunt interzise la ore de anul trecut, prin ordinul dat de predecesorul Ecaterinei Andronescu, Liviu Marian Pop.

Ordinul de ministru nr 3.027 din 8 ianuarie 2018 prevede la articolul 197, alineatul 2 că telefoanele mobile sunt interzise în timpul orelor de curs, al examenelor și al concursurilor. Prin excepție de la această prevedere, este permisă utilizarea acestora în timpul orelor de curs, numai cu acordul cadrului didactic, în situația folosirii lor în procesul educativ sau în situații de urgență. Pe durata orelor de curs telefoanele mobile se păstrează în locuri special amenajate din sala de clasă, setate astfel încât să nu deranjeze procesul educativ.

Întrebată dacă este de acord cu interzicerea telefoanelor mobile la cirsuri, ministrul Educației a spus următoarele: ”Să interzici ceva nu înseamnă întotdeauna că ai şi rezolvat o problemă, de aceea nu sunt adepta acestor măsuri radicale, cu atât mai mult cu cât telefonul a devenit un instrument de lucru, să învăţăm să-l folosim ca atare”, a spus Andronescu, citată de Agerpres.

Rep: – Ce ar trebui să facă profesorul în cazul elevilor care nu sunt atenţi la oră din cauza telefonului mobil

– „Eu cred că profesorul e cel care gestionează subiectul acesta, nu trebuie să-i spună ministrul ce să facă, profesorul e cel care manageriază clasa în ora pe care o predă şi are toate drepturile şi toată pregătirea să facă acest lucru sau ar trebui să o aibă. Adică, eu, ca profesor, am autoritatea orei pe care o predau şi ştiu ce am de făcut în timpul orei, nu trebuie să-i sfătuiesc eu ce sa facă, nu sunt şcolile identice, nu sunt clasele identice, nu sunt copiii identici, adaptarea metodelor pedagogice la ceea ce reprezintă clasa respectivă e calea pe care profesorul trebuie să managerieze ora”, a declarat Andronescu

FOTO: Salvati Copiii

 


2 comments
  1. Doamna Andronescu stie ipotetitic ce face un profesor si care este atmosfera intr-o clasa de elevi nemotivati de sistemul insusi. Dumneaei sa faca un experiment si sa isi arate talentul la o clasa de profesionala.. dupa care sa isi exprime punctul de vedere.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Domnica Petrovai / Foto: Arhivă personală

Material susținut de Dove

Training gratuit pe 12 mai pentru toți profesorii care vor să îi învețe pe copii să își construiască încrederea în sine, în cadrul Programului educațional Dove – Ai încredere în tine. Psihologul Domnica Petrovai: „Lipsa încrederii în sine a copiilor nu are impact doar la nivel emoțional, ci și la nivel academic”

Încrederea în sine a elevilor de gimnaziu „afectează semnificativ scorul” obținut de copii la testele de la școală. Concluzia aparține uneia dintre cele mai prestigioase testări internaționale la Matematică, TIMSS,…
Vezi articolul

BREAKING Comisia de etică a UBB constată mai multe exemple de plagiat și citare defectuoasă în teza de doctorat a ministrului Lucian Bode: “Teza este profund viciată” / E cerută retragerea cărții publicate pe baza tezei / Conducătorul de doctorat, Adrian Ivan, a cerut stoparea oricărei analize

Teza de doctorat a ministrului de Interne Lucian Bode ester „profund viciată”, a decis Comisia de Etică a Universității Babeș-Bolyai după a doua analiză a acestei teze, prin care „confirmă…
Vezi articolul

Ministrul Educației, în scandalul burselor de merit: Dacă în România avem mai mult de jumătate elevi de top care merită burse de merit, înseamnă că nu avem nici o problemă cu sistemul de învățământ și stăm mai bine la acest capitol decât Marea Britanie, SUA. Meritul trebuie să fie într-un sens corect

„53 la sută dintre elevii României au luat într-un an atipic, cu un sistem de evaluare irelevant, note peste 8.50„, a explicat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la Antena 3. Sorin…
Vezi articolul