Ministrul minciunii naționale și subiectele de BAC „preparate” la comandă

12.332 de vizualizări
Raluca Pantazi / Foto: Arhiva personală
Totul pentru a-și asigura puterea. A introdus un dublu examen la clasa a VIII-a, prin lege – evaluarea națională și admiterea la liceu – așa cum i-a cerut președintele care a adus-o în funcții; a amânat sine die „pericolul” deranjării profesorilor în an electoral cu noul curriculum promis pentru liceu, a amânat pentru alte guverne toate promisiunile de reorganizare instituțională prevăzută culmea chiar de legea sa, iar acum face totul pentru ca PNL să-i dea un loc eligibil în alegerile parlamentare. Iar „totul” ministrei Deca este fără precedent: insidios, indirect, prin interpuși, le-a cerut profesorilor care concep subiectele de BAC să le facă vara asta mai ușoare, pentru ca 5-ul să poată fi luat de mai mulți, spun sursele Edupedu.ro, alarmate la rândul lor de imixtiunea fără precedent a unui ministru în cutia-neagră a Ministerului Educației care concepe subiectele de examen. O fi reușit presiunea asupra lor? N-o fi reușit? 

Aceiași elevi care la simulare în pondere de 40% NU au luat nota 5 la Limba română și în cazul cărora Ministerul Educației a ascuns ratele de „trecere” a întregii simulări, publicând doar procente pe discipline, au reușit la examenul de Bacalaureat de săptămâna trecută un salt istoric: cea mai mare rată de promovare a Bacalaureatului din ultimii 14 ani. Doar 23,6% au luat sub 5. 

Sunt cele mai bune rezultate la BAC din ultimii 14 ani, în condițiile în care elevii care dau acest examen au făcut aproape 2 ani școala în online. 

Rata de promovare la Bacalaureat, în ultimii 15 ani

Excelent rezultat al școlii românești, dacă n-ar fi o minciună atent ticluită de la Minister, pentru ca poporul să nu vadă din nou realitatea goală. Și să poată merge la vot cu fericirea unor rezultate extraordinare în mandatul ministrului liberal. 

Cu atât mai parșivă este cosmetizarea realității prin calibrarea-fake a subiectelor, cu cât ele au fost concepute acum astfel încât să întoarcă mai puține medii de 10. Doar 39 de absolvenți de liceu au obținut media 10 la Bacalaureatul Ligiei Deca (față de 78 anul trecut și 222 medii de 10 acum doi ani), care aproape că ar putea argumenta că a păstorit un examen greu. Familiile, profesorii pe care partidele îi așteaptă în noiembrie din nou la vot și universitățile au însă o mare fericire anul ăsta: 76,4% dintre absolvenții de liceu au trecut Bacalaureatul. După doi ani de online. În 2011, atunci când am avut primul Bacalaureat cu camere video, doar 44,47% a fost rata de promovare. În 2012 a scăzut chiar la 43,04%. Pentru ca din 2013, odată cu intrarea PSD la guvernare, rezultatele să-și revină miraculos cu un salt la 55,65% înregistrat sub Guvernul Ponta. 

Ce nu a luat în calcul ministra Ligia Deca este că nici măcar profesorilor aduși din exterior să vadă dacă elevii din rural ar lua 5-ul la subiectele făcute de Minister nu le-a venit să creadă cât de permeabil este Ministerul atunci când vine vorba despre subiecte: nu doar să le dea acces la informații secretizate, dar să mai fie și plătiți pentru asta a fost o pleașcă precum un revelion al chiulangiilor transformați în elevi silitori! Potrivit surselor Edupedu.ro, presiunea pe profesorii care conduc grupurile de lucru la subiectele de examene a fost fără precedent și la fel de mare a fost plasarea responsabilității exclusiv asupra lor, de către aceeași ministră care la finele săptămânii trecute, atunci când Edupedu.ro a trimis primele întrebări la minister, i-a băgat în ședință ore întregi pe șefii de discipline, întrebând de unde au luat profesorii din rural și ce note au emis, ca și cum n-ar fi fost parte din gașca ce a cerut acest lucru indirect, prin interpuși. 

Și cât de mare este paradoxul pe care-l întrupează ministra Deca: aceeași persoană care a reușit în mod excelent să obțină pentru prima dată intrarea României în testarea PIAAC (cunoscută ca testarea „PISA pentru adulți”) și care a adus în România în repetate rânduri expertiza cea mai înaltă în educație a OCDE, nu arată niciun semn de mustrare de conștiință să „prelucreze” itemii de la examenul național, așa cum spun sursele noastre că s-a întâmplat.  

Un examen pe a cărui corectitudine celelalte state cu care România are acorduri de recunoaștere se bazează. Examenul de Bacalaureat românesc este un pașaport pentru universitate oriunde în Uniunea Europeană și în lume, deci examenul păstorit de Ligia Deca trebuie să stea pe picior egal cu Bacalaureatul din Franța, cu examenele din Germania și Marea Britanie, de pildă. Oare prin ce transformări or fi trecut elevii români, după pandemie și după un an marcat de grevă, astfel încât să întoarcă la BAC cele mai bune rezultate din ultimii 14 ani?

Orice om politic care „umblă” la Bacalaureat pentru a-și asigura un post călduț în Parlament pentru momentul în care mandatul de ministru se va sfârși, fără să fi avut vreo realizare notabilă în istoria Educației din România, decredibilizează nu doar instituția pe care o conduce, ci decredibilizează România în zona educațională internațională. 

Protectorul său – președintele Klaus Iohannis – este la final de mandat, iar publicul vede cum Deca se agață de draperiile puterii ca un magician care nu concepe că ițele puterii ar putea merge în alte mâini. După atâtea investiții! Maestră în ceremonii care au loc după perdea, și-a menținut o legătură puternică și neașteptată cu fostul ministru Sorin Cîmpeanu, a cărui echipă este în continuare intactă la butoanele Ministerului Educației, încercând să dea aparența de legalitate tuturor deciziilor găștilor care conduc.

Iar cadourile pe care Deca le face PNL-ului nu se opresc la subiectele unui examen trecător. Pe 31 august 2024, pixul ministrului va numi toți inspectorii școlari județeni generali și adjuncți din România; acești inspectori școlari vor face, la rândul lor, numiri pentru peste 1.700 de directori de școli care nu au postul obținut în urma concursului național. 

Numirile acestea de directori și inspectori se numesc „detașări în interesul învățământului” și reprezintă arma politică a miniștrilor pentru a controla politic școala românească. Ce ghinion pe școala românească, în era condusă de președintele Iohannis și de fosta sa consilieră, ca la final de mandat prezidențial promisiunea că inspectoratele vor dispărea să se transforme, magic, într-o nouă numire pentru aceleași inspectorate care să servească aceleași partide. Să vă servim un inspector bun, de-al nostru? Sau câteva subiecte blânduțe? De ce-ați avea nevoie, să intru și eu în Parlament?

Citește și:
EXCLUSIV Acuzații grave de imixtiune în subiectele de la Bacalaureat 2024 – Mai mulți profesori ar fi fost aduși la cererea Ligiei Deca să pună presiune pe cei care fac subiectele să scadă dificultatea – surse / Ligia Deca: La nivelul conducerii ministerului nu a existat niciodată o interferență cu procesul firesc de elaborare a subiectelor

16 comments
  1. Este simplu profesore ,de ce au copiii nevoie de meditații chiar daca subiectele sunt ușoare? Cei mai mulți dintre profesori nu fac fac nimic la ore,nu știu carte,sunt leneși,mincinoși,neimplicați,autosu-ficienti…… exact ca președintele Johannis întâiul profesor al României.Iar d na Deca,o alta ,,demolatoare ” a Romaniei are o singura calitate ,,Slugoiul perfect”.

  2. hahaha, te umple tot râsul. Abia acum v-ați prins și voi la Edupedu că rezultatele examenelor sunt manipulate politic ca să iasă ce vor politicienii? Așa a fost dintotdeauna, probabil cel mai evident exemplu (la extrema cealaltă pe scara severității) fiind Funeriu, care a ordonat examene dure ca să demonstreze că este nevoie de reforma lui. Așa au făcut toți, într-o măsură mai mică sau mai mare. Nu știu de ce sunteți atât de siderați. Așa este când nu există instituții de testare independente politic. În țările civilizate, dai testare standard la instituții care se ocupă doar cu asta (de ex. SAT, ACT, GED, Iowa, Stanford), care nu au nimic în comun cu ministerele educației, și (culmea), toate universitățile serioase țin cont de o mie de ori mai mult de acele testări decât de notele luate la școală. Dar cum noi încă nu am depășit etapa gândirii etatiste (vezi incapacitatea oficialilor de a recunoaște că ei trebuie să se ocupe să creeze un cadru propice concurenței reale în educație, așa că se pun pe vânat homeschooleri ca să îi bage în pușcărie), așa va continua și de acum înainte – când se va dori “reformă”, va fi măcel la examene; când se va dori să iasă bine, vom avea testări mai îngăduitoare. PISA însă nu minte.

  3. Vă mulțumesc pentru că ați folosit numele adevărat al doamnei care timp de 10 ani a stat cu președintele la masă. La acea masă unde traseistul traseiștilor era considerat o somitate, el nefiind altceva decât o ceaușească în pantaloni. La acea masă unde educația era tratată doar ca fabrică de oportunități pentru termitele care vânau banii europeni. La acea masă de care politicienii corupți s-au frecat precum câinii, încercând și reușind să elaboreze o lege care să le servească exclusiv.
    Proiectul România Educată a reprezentat o cacealma, un trandafir roșu căcăniu scos dintr-un iepure creponat care a fost tras de urechi de niște umbrele cu pretenții reformatoare.

  4. Elevii, care susțin exemene, sunt doar o statistică. Din păcate nu sunt ajutați cu nimic de profesori. Doar când văd rezultatele, nu se mai opresc din a lăuda și a fi lăudați. La școală nu se învață. Plimbare, erasmus, proiecte extra… și atât. Elevii care reușesc la examene, fie ele de evaluare, bacalaureat sau admitere, au muncit foarte mult la meditații. Meritul și felicitările pentru rezultatele lor, sunt doar ale lor și ale părinților că i-au susținut financiar. Instituția, nu merită nimic, sau doar un mulțumesc pentru că scrie notele în catalog.
    Încă o dovada a cadrelor didactice, privind profesionalismul lor,la corectarea lucrărilor. Nu sunt în stare, nu pot, nu știu, obosesc, să nu se mai bage la corectat că demoralizeza elevii până își primesc nota după contestație. Am observat că pe limba română, le este greu să citească cu atenție ce au scris și le dă o notă din burtă să fie acolo. Apoi la contestație este o creștere mare. Și nu numai la limba română se întâmplă asemenea lucruri ci la toate materiile.
    Învățământul românesc este într-o cădere continuă.

    1. Distinsă Gabriela, mergi mai întâi și repetă oleacă gimnaziul (recitește ce și cum ai scris) și după aia poți să-ți dai cu părerea pe aici.

    2. Poate ai fi mai credibilă dacă nu ai mai pune virgulă între subiect și predicat. “Am observat că…”. Și cum anume ai observat, ai fost monitor de calitate?

  5. E un ministru bun.
    Aia cu deranjatul profesorilor cine isi permite? cand toti dinozaurii urlau anul trecut ca de ce sa scoata relicvele de chimie si fizica din programa si ca e nevoie de ele nevoie pt a-si rotunji normele si bnaii unii. O sa-i deranjam ulterior si face o reforma ca in europa de vest, fara materii inutile si inchistate in valorile comunistoide propagate de bosorogi asistati social care cumuleaza pensia cu salariul la catedra si nu fac nimic decat orele si iau salarii triple avand vechime si grad maxim.

    1. “relicvele de chimie si fizica”?!?!? Da ce? o facut D-zeu upgrade la legile naturii si acuma se preda in scoala dupa vechile legi?
      Daca pe tine si progeniturile tale nu va duce capul sa pricepeti aceste materii aia nu inseamna ca sint relicve.
      La tine probabil ca educatia de gen e materie adevarata si moderna.

      1. Mai scoate capul de la conserva mai bugetare.
        Vezi ce se invata invata in tarile cu apa calda si apoi iti vei schimba ideile.

        Probabil iti e frica ca ramai fara orele alea pe care nici nu le faceai dar iti rotunjeau serios venitul. Credeti ca o sa va plateasca statul pana la 100 de ani sa va lafaiti voi cu rahaturile alea inutile de chimie si fizica spunand ca le tineti voi ca nu sunt profesori. Nu sunt profesori pt ca nu sunt de viitor materiile acelea. Uite la engleza sunt profesori. Trebuie comasate in stiinte cum e in toata europa redus din ore.

        Cat despre a te duce capul la una sau alta: pai rezultatele PISA arata cat de slabi sunt astia care fac multa fizica si multa chimie fata de cei care fac doar stiinte.

        1. “Tarile cu apa calda”? Care? alea inundate de imigranti ilegali si care nici nu mai stiu ce e aia o femeie de la atita corectitudine politica? (vezi ultima judecatoare numita la curtea suprema a sua). Cu natalitatea in veceu!?
          Nu, lasa, au luat-o pe urma imperiului roman si vor avea aceeasi soarta. Alt exemplu mai bun nu ai? Stiu eu, china? Tehnologic ii bat la popou de nu se vad. Oare cum se studiaza fizica si chimia la ei?

  6. Nu ai ce să faci. Când primești ordine să faci subiecte foarte ușoare, te conformezi, deoarece ești eliminat din comisii, nu mai prinzi gradație de merit, ești inspectat pe criterii politice. Asta este România profundă și adevărată, frații mei, nu vă lăsați înșelați de statistici. Rata exactă de promovabilitate, era de 45-50%, dacă era un examen corect și obiectiv!

  7. Un Bacalaureat la care se ia usor cinci nu e rau pentru Romania. Avem prea putini tineri care se duc spre universitati. Suntem tara cu cel mai mic procent de absolventi de studii superioare din UE. Modelul altor tari arata ca un examen de absolvire a liceului la care se ia greu 10 e o idee buna. Un examen la care se ia greu cinci e o idee proasta deoarece fara absolventi de studii superioare nu poti crea o economie de tip “high income”.

    Probabil ca cei care doresc “meseriasi” pe santiere vor tipa sa se dea greu cinci la Bacalaureat insa realitatea e ca pentru economia Romaniei e bine sa fie multi tineri cu studii superioare. Desigur, n-ar strica sa investim mai multi si in universitati sa le facem mai competitive.

    1. Ai si tu dreptate. Daca vor sa mearga la Relatii Internationale, Stiinte ale Educatiei, Sociologie, Psihologie si Studii de Gen probabil ca nu are rost sa le punem bete in roate cu un timpit de bacalaureat.

  8. Foarte bine ca au scăzut dificultatea!! Bravo 👏🏼! Numai in Romania gasim o asa EN si BAC! Profesorii nu au timp si chef de predare /pregatire iar noi parintii dăm bani la meditații in particular! Asa ceva nu se întâmpla in nicio altă țară!

    1. Pai daca au scazut dificultatea de ce mai au nevoie copiii de meditatii? Nici cele mai simple lucruri nu invata?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Noua strategie a Irlandei, unul din liderii europeni în PISA, pentru a întări și mai mult competențele-cheie ale elevilor: Educație digitală pentru părinți și pentru profesori, cărți pentru copiii care intră la școală, mai multă învățare pe bază de colaborare

Cărți oferite fiecărui copil, măsuri de sprijin pentru tranziția copiilor în mediul școlar, susținere pentru părinți în vederea ghidării minorilor în mediul online și programe extinse de formare a profesorilor…
Vezi articolul

Viitorul universităților după pandemie: de ce prezic doi cercetători britanici că va crește bătaia pe locuri în facultăți / Ce domenii ar urma să atragă interes masiv, în urma crizei

Universitățile vor trece prin schimbări majore, de la accesul elevilor la învățământ superior la conținutul și prioritățile programelor de cercetare, după criza cauzată în prezent de pandemia Covid-19, potrivit unei…
Vezi articolul