Mircea Cărtărescu, despre cum a ajuns să scrie în pandemie 20 de poezii pe zi, într-un mod pe care îl descrie drept „un flux incontrolabil” de versuri care au venit spre el și l-au „invadat”

521 de vizualizări
Mircea Cărtărescu / Foto: Facebook.com
Scriitorul român Mircea Cărtărescu (București, 1956) a fost poet înainte de a fi prozator, pe vremea când, sub dictatura lui Nicolae Ceaușescu, trăia doar pentru poezie, iar acum, când este un scriitor consacrat, avertizează, într-un interviu cu EFE, asupra revenirii totalitarismelor.

Mircea Cărtărescu, cel mai important scriitor român de astăzi, al cărui nume se aude în fiecare an la nominalizările la Premiul Nobel pentru Literatură, consideră că pandemia, la fel ca și alte fenomene sociale și politice, a fost afectată de „forme primitive ale politicii”, cum ar fi naționalismele, despre care el crede că sunt între cele mai atrăgătoare pentru cetățeni.

Iar acum, după „era Merkel”, crede că este greu de ghicit ce îi rezervă viitorul Uniunii Europene, deși consideră că „semnele nu sunt bune” dacă se analizează „ce se întâmplă în Polonia, Ungaria sau în Cehia”.

„Se pare că există o resurgență a acestor totalitarisme în politică”, avertizează Cărtărescu, scriitorul promovând întotdeauna o Europă unită mai presus de toate naționalismele ei.

Mircea Cărtărescu se află în Spania pentru a-și prezenta volumul „Poezie esențială”, tipărită de editura Impedimenta, în care este reunită, pentru prima dată în limba spaniolă, o selecție din poezia sa de tinerețe, etapa în care a făcut parte dintr-un grup select de scriitori rebeli cunoscuți sub numele de „generația în blugi”.

Citește mai mult pe G4Media.ro.

1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Universitatea Politehnica București anunță că „a demarat o analiză proprie“ în cazul profesorului reținut de DNA, acuzat de luare de mită într-un proiect cu fonduri europene: „În cazul în care acuzațiile vor fi confirmate la finalul demersului judiciar, soluția adoptată de către universitate va fi una fără echivoc“

Universitatea Politehnica București anunță că „a demarat o analiză proprie pentru a proteja studenții și comunitatea academică, pe parcursul întregului demers judiciar“, după ce profesorul Cristian-Florian Dincă a fost reținut…
Vezi articolul

Reforma învățământului vocațional. Studiu de caz – Spania: Relații simplificate între școli și companii, accent pe standardele de competență, mai puțină birocrație, mai multă colaborare internațională

Învățământul vocațional spaniol trece, în această perioadă, printr-o perioadă de reformă prin care se încearcă adoptarea unor modele care să răspundă noilor nevoi de pe piața muncii, de la recunoașterea…
Vezi articolul
Consiliul Rectorilor

World Vision România: Examenul de admitere la liceu propus de Legea Deca arată neîncredere în Evaluarea Națională și creează inechitate. Propunem ca evaluarea competențelor specifice de care un elev are nevoie pentru a face față unui anumit liceu să fie făcută prin analiza portofoliului educațional

World Vision România susține că examenul suplimentar de la finalul clasei a VIII-a propus de Legea Deca, ce le dă astfel liceelor posibilitatea de a-și realiza propriile concursuri de admitere,…
Vezi articolul