Mircea Miclea, despre greva profesorilor: Susțin clar mărirea substanțială a salariilor profesorilor, dar salarizarea să fie diferențiată în funcție de prestația didactică, iar angajarea profesorilor să fie la nivelul școlii / Ipocrizia crasă a președintelui și ministrului Educației o poate vedea acum toată lumea

15.167 de vizualizări
Mircea Miclea / Foto: Marius Tucă Show
„Susțin clar mărirea substanțială a salariilor, dar trebuie adăugate încă alte două condiții, dacă vrem să crească calitatea predării în educație”, atrage atenția fostul ministru al Educației Mircea Miclea, într-un scurt interviu acordat Edupedu.ro după ce sindicatele din preuniversitar au anunțat că peste 150.000 de profesori vor intra de luni, 22 mai 2023, în grevă generală pe termen nelimitat, din cauza salariilor. „Salarizarea trebuie făcută diferențiat, în funcție de prestația didactică”, iar „profesorii să devină angajații școlii”, a explicat profesorul Mircea Miclea.

Psiholog și fondatorul școlii cognitive în psihologia românească, Mircea Miclea a declarat pentru Edupedu.ro că acum este evidentă pentru toată lumea „ipocrizia politicienilor”. „În primul rând a președintelui și a ministrului educației, care la rândul lor au acceptat cea mai mică alocare din PIB pentru educație, deși pe toate canalele susțin că educația este prioritate națională”, a precizat Miclea.

Mircea Miclea, declarațiile integrale acordate Edupedu.ro cu privire la greva generală anunțată de sindicatele din preuniversitar pentru luni, 22 mai:

„Sunt câteva lucruri pe care le-aș puncta. Întâi: este evident că este nevoie de o salarizare mai bună a profesorilor, dacă dorim să mai avem profesori de bună calitate în următorii ani în învățământ.

Pe de altă parte, mi se pare destul de tardivă reacția sindicatelor. Era evident că atunci când se alocă 2,1% din PIB pentru educație, banii nu vor ajunge pentru salarii decente, în condițiile unei inflații crescute. Ei au știut și cât de mare este inflația și cât de puțin s-a alocat din PIB, cel mai scăzut procent din ’90 încoace, și totuși nu au protestat. Atunci trebuia să protesteze. Erau și mai credibili și ar fi adăugat și mai multă coeziune, pentru că ar fi atras atenția asupra subfinanțării din educație. Trebuia protestat în România în care s-a alocat cel mai scăzut procent din PIB educației din ultimii zeci de ani, pe fondul inflației crescute. Era de atunci evident că nu vor fi bani pentru salarizare decentă. Păcat ca nu s-a reacționat atunci, ci abia acum.

Al doilea lucru: remarc ipocrizia politicienilor. În primul rând a președintelui și a ministrului educației, care la rândul lor au acceptat cea mai mică alocare din PIB pentru educație, deși pe toate canalele susțin că educația este prioritate națională. Din nou, o ipocrizie crasă pe care acum o poate vedea toată lumea.

Susțin clar mărirea substanțială a salariilor, dar trebuie adăugate încă alte două condiții, dacă vrem să crească calitatea predării în educație. În afară de salarizarea semnificativ sporită, mai trebuie 2 lucruri:

  1. Salarizarea trebuie făcută diferențiat, în funcție de prestația didactică. În mod cert se pot găsi metrici, adică metode de evaluare corectă a prestației didactice, astfel încât să se poată face o salarizare diferențiată în funcție de prestația didactică. Altfel, o creștere uniformizantă a salarizării nu va stimula calitatea educației. Vor fi mai mulți bani pentru profesori, dar nu neapărat o mai bună calitate a predării.
  2. Al doilea lucru care trebuie asociat cu majorarea salarială ar fi ca profesorii să devină angajații școlii, astfel încât școala să fie cea care îi angajează și tot școala să fie cea care îi concediază, dacă nu prestează activități de calitate. Este modalitatea prin care școlile pot scăpa de cei care nu fac ore de calitate.

Concomitent, trebuie abordate toate aceste trei măsuri: creșterea salarială, dar salarizare diferențiată și angajare la nivelul școlii, astfel încât școala să îi poată angaja pe cei buni și să îi de afară pe cei slabi.” 


107 comments
  1. Bună ziua. Sigur, profesorii au dreptate, trebuie mărite salariile….. Dar pentru toată România!!!! Nu înțeleg raționamentul profesorilor și în special al ” liderilor lor”. Dragilor cum doriți dvs. salarii, dau un exemplu de 5000 ron net când la privat salariu mediu este de 3000 ron?!?!?! Banii pentru salariile dvs. vin din impozitarea salariilor din mediu privat, nu punem la socoteala impozitarea firmelor, etc. raționamentul vreau sa l dovedesc: cum plătim salarii la bugetari de peste 5000 ron când l a privat salariu este de 3000 ron de unde se ia și pt. pensii, sănătate, C.a.s., etc…
    Vreți salarii mai mari? Da, ok! Trebuie sa crească producția în tara noastră românească! Nu este normal sa plătim salarii mari la bugetari pensii speciale, mari, pensionari la 42 ani…, toate acestea în mare parte din IMPRUMUTURI PE CARE LE FACE GUVERNUL, ADICA NOI. Treziți va! Ma așteptăm ca din burtoși ăștia de lideri sindicali sa pună și asa problema.. Nimic, doar pt. ei din IMPRUMUTURI. Patetic!! Aveți un avantaj mare, aveți sindicate, etc., dar nu merge doar pt. voi… Pe cei din privat nu I baga nimeni în seama. Apropo: nu beneficiază nici de vâlcene de vacanta,MOCA!! Final: tari ca Polonia, mai mari ca România, populatie dubla: au mult mai putini bugetari ca noi… și merg treburile mai bine. ĂSTA ESTE ADEVĂRUL. SUCCES LA IMPRUMUTURI PT SALARII SI PENSII!! DEZVOLTAREA DA I DR… U. SUCCES

  2. lasa ne cu angajarea de școală ,mafie,titularizarea face diferentasi performanta ,,la Poplaca nu se face prin fac performanță .

  3. Se observă, în discursul domnului ministru, o oarecare atitudine de atotștiutor, a celui care deține adevăruri absolute, necontingente însă cu realitatea complexă a sistemului de învățământ. E o calitate a omului tânăr, cu impulsul marilor idealuri, a profesorului tânăr, care își face o proiecție optimistă asupra carierei didactice, diminuată treptat în fața neajunsurilor, și a ministrului încă tânăr al Educații, care și-a permis să-și dea demisia, în semn de protest față de resursele minime oferite educației. Resurse minime care au un efect direct și asupra resurselor umane care se angajează în condiții constant degradabile ale acestei profesii.
    Desigur, ideal, dar utopic ar fi ca învățământul să aibă numai profesori care să probeze încadrarea deplină în cele 8 tipuri de inteligență (Teoria inteligențelor multiple) stabilite de Gardner: lingvistică, logică, kinestezică, spațială, muzicală, interpersonală, intrapersonală, naturistă.
    Selecția pentru cei peste 200 000 de profesori din învățământul românesc, în aceste condiții, nu este prea ușoară. Este dificilă și pentru grupuri profesionale și administrative mult mai restrânse și de nivel social și politic mult mai înalt, răsplătite gradual din bugetul public infinit mai bine. De unde să iei atâtea cadre pentru atâtea funcții și profesii mult mai fericite?! Cât de mare ar trebui să fie fondul de inteligențe multiple ca să nu se epuizeze tocmai la profesori. Desigur, domnul profesor de psihologie crede că „un profesor excelent se definește prin contrapoziție. […] Cred că o predare excelentă e ca un act de iubire.”
    Excelentă teorie, numai că practica ne omoară. Un fel de apostolat biblic într-o societate hipertehnicizată, cu cerințe la nivelul tehnologic și de trai de astăzi.
    Pe de altă parte, excelența predării ar trebui să aibă, în simetriile multiple ale societății actuale, și un corespondent în oglindă al inteligențelor multiple și din partea celuilalt factor educațional major, familia, dar și din partea celor care evaluează profesorii.
    Supuse acestor complexe relații, cele două propuneri ale domnului profesor sunt inadecvate și inaplicabile:
    1. Cu ce „metrici, metode de evaluare corectă a prestației didactice” să se facă evaluarea cadrelor didactice? Și de către cine? Pentru că și evaluatorilor trebuie să li se aplice aceeași metodă. La numirea în funcții administrative sau de îndrumare și control se aplică evaluarea celor opt tipuri de inteligență multiplă?
    2. A doua propunere, ca directorul să decidă pe cine concediază și pe cine angajează apoi dintre preferații săi, este ceea ce și-au dorit de aproape 30 de ani unele partide politice. Cum se face la niveluri mai înalte sau chiar la inspectoratele școlare. Fiecare șef vine cu oamenii săi.
    Chiar s-a aplicat un astfel de concurs la nivelul școlii, între anii 1999 – 2001. Candidații care voiau să se înscrie la concurs primeau uneori răspunsuri de felul: „De ce să vă înscrieți? Noi avem profesorii noștri.” Iar concursurile se organizau la date diferite de către școli, încât candidații se înscriau in corpore de la o școală la alta. Revenirea la concursul național unitar a înlăturat această acțiune haotică.

  4. Sa fim realisti!!
    Atat timp cat se dau mediattii nu se stie care e valoarea reala a predarii!! Copilul ia note mari la examene datorita cui?

    1. Datorită subiectelor idioate. Pentru nota 7 la Evaluare Națională la clasa a 8-a, are răspunsuri la alegere, ”x și 0”, numai unul care n-a deschis o carte în viața lui le poate rata. Nu i se cere să justifice nimic, nicio rezolvare, le poate lua la noroc, să nimerească, și lumea să creadă că știe ce face.

      Subiectele sunt din ce în ce mai slabe de la an la an, doar-doar le-or rezolva și cei din generația TikTok și calcule pe telefon. (Valabil și pentru bacalaureat).

      Dar poți continua să plătești meditații, dacă te liniștește. Cu sau fără ele, tot aia va face copilul.

    2. perfect adevarat .Nimeni nu vorbește despre prestația directorilor de școli pusi in functie pe criterii politice ,si care fac ce vor in scoli .Nimeni nu vorbește despre profesorii ce stau doar pe telefon in timpul orelor, si nu predau, dar le dau copiilor pagini întregi de copiat si de rezolvat, fără ca sa inteleaga ceva elevul.Nimeni nu vorbește despre spațiile ce se dau profesorilor, cadourile scumpe, etc… Si toate acestea afectează în mod direct elevii.
      Dar ii pasa cuiva? Nu….
      Uitati va in urma la generațiile in care se invata intr adevar.Cand școală nu se făcea pe genunchi.Nici de profesor, nici de elev.

    3. perfect adevarat .Nimeni nu vorbește despre prestația directorilor de școli pusi in functie pe criterii politice ,si care fac ce vor in scoli .Nimeni nu vorbește despre profesorii ce stau doar pe telefon in timpul orelor, si nu predau, dar le dau copiilor pagini întregi de copiat si de rezolvat, fără ca sa inteleaga ceva elevul.Nimeni nu vorbește despre spațiile ce se dau profesorilor, cadourile scumpe, etc… Si toate acestea afectează în mod direct elevii.
      Dar ii pasa cuiva? Nu….
      Uitati va in urma la generațiile in care se invata intr adevar.Cand școală nu se făcea pe genunchi.Nici de profesor, nici de elev.

  5. De la anul probabil ca nu va mai exista Concursul National de Titularizare deoarece nu mai exista in noua Lege a Educatiei. Profesorii vor fi angajati direct de scoala cum se doreste. Sa vedem daca atunci veti fi multumiti.

    1. Unde ați citit așa ceva? Nu am auzit nimic despre desființarea examenului de titularizare, sunt doar discuții. Și așa vor rămâne. Oricât de incompetenți și de rău intenționați ar fi guvernanții noștri, pe-asta n-o vor face. Cel puțin eu așa sper, că nu a înnebunit toată clasa politică.

      1. Salariile de 10.000 de lei nu vin la pachet (și nu există examen care să garanteze asta!) cu post asigurat până la pensie – în IT! Nu faceți decât să dați dreptate părinților care susțin că vreți beneficiile altora, fără răspunderea/ riscul lor (pot elibera oricând postul plătit cu 10.000 de lei – pentru care există doritori mai bine pregătiți).
        Doar nu suntem ipocriți, nu?

        1. Va rog să veniți o zi, o săptămâna sau o lună la clasa pregătitoare!
          Să îi înveți sa scrie, să citească, să citești cu fiecare în parte, să îi înveți să calculeze bate orice munca din orice corporație!

          1. @A.V.,

            D-nă, am debutat lucrând inclusiv noaptea și primind (suport clienți supărați), de la unii, înjurături de mamă/ pentru tot neamul cel adormit. Toate acestea cu o atitudine înțelegătoare (altfel nici nu rezistam acolo).

            Aveți impresia că îmi este teamă să caut cele mai interesante soluții pentru copii? Dacă le lăsați senzația pe care încercați să mi-o transmiteți: aceea de povară (la clasa pregătitoare!), atunci este clar de ce mulți ajung în ciclul gimnazial cu oroarea (nu curiozitatea!) de a afla ceva nou!

            Da, orice serviciu: în frig/ căldură extremă, în producție – în picioare cu orele, noaptea, în weekend și de sărbători sau departe de cei dragi este mai ușor decât al d-voastră, desigur! Vă credem! De asta ne luăm angajamentul să aducem pe lume cât mai puțini copii (să nu vă mai chinuim)!

        2. Mi-ați răspuns aici la un alt comentariu. Citiți mai atent, vă rog, ați înțeles greșit. Trimiterea la IT am făcut-o doar pentru a argumenta ideea că un om pregătit, cum ar fi un programator, nu va veni să predea pe 2 500 de lei, va merge în privat pe 10.000. Nu am afirmat că ar câștiga prea mult sau că ar avea beneficii pe care le-aș merita și eu.

          1. @Alis,

            1. Nu există salariu la prima angajare (debutant) de 10.000 de lei (dacă nu este firma tatălui/ a mamei)!
            Cunoașteți diferența dintre “junior” și “senior”? Sunt vreo 10-15 ani de muncă serioasă, cu puțin timp pentru familie. Pentru o d-șoară/ d-nă… o “plăcere”. De asta se ajunge la 35-40 de ani fără copii, pentru un salariu mai bun!

            2. Ați spus că o d-nă a preferat învățământul unui post în IT. Deci ceva beneficii există și în sistem, altfel nu ar exista “excepții” de acest fel. Dacă ambii părinți lucrează în IT, cine se va ocupa de copiii lor în orele în care sunt concentrați pe muncă? Dar în vacanțe? Nu toți sunt ajutați de bunici.

            3. Eu am spus că susțin salarii foarte bune în învățământ (ca în domeniul privat), în condițiile în care această profesie poate atrage și păstra doar pe cei mai buni salariați. Da, învățământul trebuie plătit bine, însă uscăturile (de orice fel) trebuie eliberate din sistem. Posturi blocate zeci de ani… nu găsiți în IT!
            Am întâlnit cadru didactic tânăr (titular, întoarsă după doi ani de concediu) care nu s-a conectat toată pandemia (probleme personale, atât am primit drept explicație) și care nu a fost în concediu (primea măcar suplinire). Este tot acolo, să știți! Până la pensionare! În timpul orelor de la școală, le dădea elevilor exerciții și stătea pe Facebook (nu îi corecta)! Mai mulți copii au confirmat – în clasele primare și fără telefoane, copiii chiar erau serioși/ sinceri. Condamnăm elevii (pe cei care își doresc mai mult) la ignoranță?
            Profesorii buni nu vor fi afectați (sunt cei care muncesc indiferent de profesie), în schimb… dacă și colegii știu despre un cadru didactic că are “probleme serioase” și îți confirmă că nu se poate face nimic deoarece “este titular de zeci de ani” și terorizează (psihic) copiii… ce facem? Nu mă refer la exigență, mă refer la atitudinea: “Tu nu vei trece clasa fiindcă nu vreau eu, ai înțeles? Te aștept la meditații!”. Sunt mai puțini, este adevărat, dar cât le mai permitem să strice oameni în loc să îi formeze?

        3. Pentru comentariul de mai jos. Sunteți pornit pe ceartă, pur și simplu. Cunosc domeniul IT, am în familie. Repet: nu va veni un IT-ist bine pregătit în învățământ. Ca junior nu ia 10.000, dar va lua peste 15 ani. În învățământ nu va lua niciodată atât.

          1. @Alis (comentarii sunt multe, trebuie să le deosebim cumva autorul),

            Cunosc persoane (în învățământ) care fac 10.000 de lei pe lună (salariu+meditații) după 15+ ani de experiență! Așadar, iar ignoranți (cu intenție, desigur) ceea ce nu vă pune într-o lumină favorabilă (ca profesie). Nici acele “excepții”(cu 4 ore pe săptămână/ disciplină) nu sunt asumate de sistem! Probabil nu aveți în familia extinsă pe nimeni care a dat/ primit mii de euro (nefiscalizate) pe/ la meditații. Vă înțeleg…

            Voi încheia “cearta” – aia este când “respectabilii” d-voastră colegi folosesc apelativul “fah” la adresa unei d-ne, fie ea și ministrul învățământului – nu când eu contraargumentez ceva cu fapte reale, iar d-voastră decideți să ignorați…

            Apreciez că ați depășit nivelul empatic al grobianului B (comentator, profesor de limba română și justificator al evaziunii fiscale), dar am observat că și d-voastră susțineti ideea de “Evaluare națională/Examen de admitere” la liceu pentru piața meditațiilor. Mă opresc aici, este evident că nu gândim la fel, dar nici nu aveți cum să mă convingeți.

  6. Este o rusine alocarea a 2% din PIB pentru Educatie, a 0.2% pentru cercetare, in schimb pensiile speciale primesc 0.8% din PIB.

  7. Consider că greva asta este total greșită. Vă gândiți numai la voi…. Dar copiii? Credeți că lor le convine să nu-și încheie mediile să rămână in urmă cu materiile ba chiar să fie anul înghețat? Ce grevă e asta acum pe final de an când copiii au nevoie de medii să termine clasa. Eu sunt în clasa a XI-a si nu sunt deloc de acord! Așa nu vine nimeni să facă o grevă că elevii învață multe lucruri inutile si prea puține care ii ajută in viață? Vă gândiți la bani atât! Din câte știu fiecare își alege meseria că așa ii place si își asumă ce a ales. Eu nu cred că meseria de profesor ia o pauza atunci când copiii sunt in vacante, se poate face grevă atunci, nu când noi copiii vrem să ne facem si noi o școală să ajungem si noi ceva în viață . Parcă profesorii deveneau profesori din iubirea față de copii nu pentru bani!

    1. Habar n-ai ce vorbești. Dar vei ajunge și tu în marea masă de lucrători (indiferent cum se va numi meseria ta) și vei înțelege. Cam târziu, dar vei înțelege.

    2. Tu nu ai auzit de greve până acum? Să îți asumi alegerea meseriei nu înseamnă să taci indiferent cele întâmplă. Așa funcționează democrația. Când vei lucra și tu, te sfătuiesc să nu taci când constați că ți se face o nedreptate.
      “Parcă profesorii deveneau profesori din iubirea față de copii nu pentru bani!” – înțeleg că ești îngrijorat, dar asta nu îți scuză afirmația mai mult decât naivă. O meserie se practică pentru bani, oricare ar fi ea. Ar fi bine să coincidă meseria asta cu pasiunea ta, dar tot pentru bani o faci. Profesorul, familia lui cu ce trăiesc? Cu dragoste?
      Nu ne gândim doar la noi, sigur că ne gândim și la voi. Ne-am gândit ani de zile, de-asta nu am făcut ce facem acum. Acum e timpul ca și guvernanții să se gândească la voi.
      Oricum, nu te panica, e foarte puțin probabil să se înghețe anul școlar. Eu am încredere că atâția adulți vor găsi o cale să nu suportați voi consecințele problemelor pe care nu voi le-ați creat.

  8. 1.…..cei mai bine platiti bugetari sunt platiti dupa performanta???!!!!!!
    2. …Atunci cand salarizarea se face diferentiata atunci sa se faca pt toti,parlamentari, medici, politisti, daca e vorba de evaluare sa fie TOTI evaluati!!!
    3.Acelasi profesor, sau profesori de acelasi calibru predau la clase cu elevi diferiti, cum il platesti? …
    Educatia nu este multinationala!…sa lucrezi cu programe si masini ca pe banda!……acolo se lucreaza cu pui de oameni, care SUNT DIFERITI!

  9. eu as zice asa: hai sa ne alegem un model de tara și sa copiem la punct și virgula legea lor. nu cred ca este cazul ca doreai noștri sa facă legi atât de importante.

  10. A ieșit plagiatorul la inaintare. Este un politruc. De nu se impune magistratllor, politicienilor, doctorilor salarizarea in functie de performanta? S-a gasit impostorul sa dda sfaturi. A fost un umil ministru, si-a dat demisia de fațadă pentru a nu se adopta un buget mai mare pentru invatamant. Este un basist pana in maduva oaselor.

  11. TOTAL DE ACORD!!
    Cea mai mare parte a dascălilor de azi..nu are nici cea mai mica chemare către aceasta ” meserie “! Zero pedagogie, zero psihologie aplicata , zero inteligenta emoțională!! Faceți greva..E.Ok..E normal sa îți dorești o aliniere a salariului la inflație și la toate condițiile din prezent…Dar e la fel de normal sa și performezi ..dacă tot ai ocupat un post..Și sa fii plătit în funcție de rezultate !! La privat…nu se trage măța de coada…E simplu…” livrezi “..atunci primești..Dacă nu…zbori..În schimb .la stat…ne pune cineva o mana la fund..și mai stăm .și o mai lungim..și trecem prin programa..doar asa..ca sa fie făcută! Mare parte din învățământul romanesc , nu creaza nici o competență. ..Oare ..de ce??

    1. Știi tu totul despre învățământ, citind presa. Dacă n-aveai măcar un profesor bun, nu știai nici să deschizi telefonul sau să scrii.

      V-au dresat bine libertarienii și neo-liberalii, să vă pese doar de pielea voastră, restul să crape.

    2. Ești asa inteligent ca îți meriți soarta.De unde știi tu?!Ai tu școală particulară?Spuneți toate inepțiile și e vai de noi ca majoritatea e asa deșteaptă ca tine.Nu aveți decenta de a recunoaște ca nu știți despre ce vorbiți și ca spartul de semințe nu se considera experienta sau altceva în învățământ. Nu aveți înțelepciunea de a face doar ce va pricepeți. Toți deveniți experți în ce nu aveți habar și ii împiedicați pe cei care chiar se pricep sa facă tot ce e posibil sa fie bine.

    3. La privat dacă nu livrezi te zboară. Și nici nu ți-ai luat bine zborul că au și găsit pe altul să te înlocuiască. În învățământ nu stau lucrurile așa. Dacă îl zbori pe profesorul ăla slab, riști să nu mai găsești altul care să îl înlocuiască. Sau vine unul la fel ca el. Pe banii ăștia, în oraș găsești altceva de lucru. În sate, unde nu sunt locuri de muncă, mai găsești, dar resursa umană se limitează, în general, la profesorii care locuiesc în zonă. Mai vin și orășenii în caz de forță majoră, stau un an sau doi și pleacă.
      Cineva îmi spunea odată, pe ton disprețuitor, despre o fostă colegă de facultate: Îți dai seama, să termini informatică și să fii profesor? Avea dreptate, cum să lucrezi pe 3000 de lei când poți lucra pe 10000?

      1. Serios?! Da’ sunt minunați cei din privat și emancipati, as adauga! Ce frumos “scuipa” pe alegerea altuia?! Câtă clasa, cât stil!! E mai ceva ca în Italia sau Germania unde au plecat toți corporatiștii, asa ca tine, la cules de sparanghel. Jos pălăria mon șer!

    4. Vorbiti de lucruri sfinte aici., calitate în învățământ? Profesori cu 2 si 3 la titularizare…si vreti performanta ?dvs da, noi, da …ei vor salarii…mari

    5. Vorbiti de lucruri sfinte aici., calitate în învățământ? Profesori cu 2 si 3 la titularizare…si vreti performanta ?dvs da, noi, da …ei vor salarii…mari

  12. Daca nu faceti cu totii 100% greva macar 4 saptamani si sa anulati si suspendarea contractului si sa va dea si banii taiati din greva inseamna ca nu aveti nici curaj nici forta nici minte. Atunci nici copchiii sa nu va asculte si ajungeti bataia de joc a elevilor.

    Pai cum adica e greva si unii fac greva altii nu fac greva?? ori e greva ori nu e greva.

    Lacatul pe usa si gata. daca contractul de munca e suspendat, atunci in timpul asta esti fara loc de munca, deci poti lucra altceva.

    Sindicatele nu au adoptat reguli bune de desfasurare.

    1. Sunt de acord. Sindicatele și cei din conducere nu țin neapărat cu profesorii în greva. Sunt interesate de creșterea cotizației
      Și de avantajele proprii . Manipulează. Iată ce anunță: noi negocieri, minciuni.
      Sa ne amintim de versurile eminesciene :
      Minciuni și fraze-i totul , ce dânșii inventara.
      Sa nu mai amintim și de bătrânii dascăli
      Batjocoriți și de tinerii colegi.

    2. Cum fac ore daca personalul nedidactic sunt greva?
      De curatenie si siguranta in scoli cine se ocupa?

      1. Dumneata ai trecut pe la scoala,de te dai cu parerea!? Fii sigur ,nu se prea vede! Tocmai de aceea zic: e grea scoala! Stati mai la distanta cu parerile!

  13. propunerea domnului Miclea este corectă și necesară. Unii care scrieți mai ales de zone defavorizate nu știți deloc istoriei. În secolul trecut mulți eram în acest tip de zone, dar dascăli cu har și dragoste față de copii au reușit lucruri deosebite, printre care sunteți și o parte din cei care azi trebuie sa faceți la fel ca ei.
    sunt petru decență în toate, chiar și în acest tip de dialog. Prof. Miclea predă și el studenților dar cred ca activitatea a început-o la alt tip de școală. mulțumesc

    1. În secolul trecut, până după al doilea război mondial, școala era pentru bogați, că nu era gratis. Săracii învățau să ”buchisească” pe la niște școli încropite pe lângă biserici și cu buchiseala rămâneau, până a venit comunismul și li s-a pus pata ălora să facă din toți oameni cu carte.

      Bunicul meu a prins sistemul respectiv. N-aveai bani, nici nu se punea problema de învățământ liceal, unde admiterea era oricum grea. Familia lui și-a permis la acea vreme, dar țăranii, NU. În jurul anilor 50-60 școala a început să fie de masă, până atunci era de ocazie și rezervată avuților. Asta vă doriți?

      Nu mai romantizați idea școlii din trecut, și atunci ”dascălii” trăgeau mâța de coadă. Lumea progresează, din fericire. Poate că așteptăm ca educația să fie recunoscută ca având importanță socială deosebită și să se acționeze în consecință. Puteți fi dvs D-l Trandafir, dacă vreți să vă facă cineva statui.

    2. Crezi ca pe cei care avem har si dragoste vrem sa murim de foame pe un salariu la limita existentei?

    3. Mai lasa-ne cu “dascalii cu har si dragoste”. Unii sunteti inchistati in trecut si izolati cu banda izolatoare de prezent. Ce sa mai caute in secolul vitezei si era informationala si in capitalism unde capitalul conteaza asa ceva. Plus ca atunci bataia era rupta din rai, nu ca acum.

      Nu se mai potrivesc vechiturile alea. Acuma scoala trebuie sa fie altceva, orientata spre piata muncii, spre rezultat palpabil, spre profitabilitate spre eficienta.

      Copilul cand e mic trebuie s ainvete general din toate si pe masura ce creste sa se speicalizeze , sa se reduca generalizarea. Exact ca in tarile vestice cu apa calda. In romania e invers, acum dai evaluarea nationala la 2 materii si bacalaureatul la 4-5 materii. Adica in loc sa te concentrezi pe ceva te faci divergent si te pierzi in toate si nu esti bun de nimic.

      Nimeni la catedra nu mai poate avea har si dragoste cand copchilul din clasa te injura, te ameninta nu-si face temele, te filmeaza, te jigneste, te ignora, il doare in paspe de ce spui si esti doar un papitoi care te plimbi prin fata lui cate 1-2 ore pe saptamana.

      Nu exista “har si dragoste”, sunt doar niste minciuni. Am vazut eu ce patachine scarboase sunt si pe la invatamant primar. Pline de dosare cu hartii diplome si proiecte, premii si aprecieri, dar orele le fac clasic si din clasicul “jar mananci” si tipete pe la copiii nu ies. Doar asa ii stapanesc. Cand le vezi apoi filmate pe la proiecte europene si activitati teribile extracuriculare si extrascolare apar in vesminte de pisicutze.

      Mai amintiti-va ca si prin operele literare vechi se mai scrie cum invatatorul sau profesorul lipsea uneori si elevii erau pusi sa stea cu aia bine vazuti de faceau lista si cand se intorcea era jale.

      Deci aia cu “har si dragoste” e doar o picatura intr-un oceam, probabil raritati, clase de 5-10 elevi pe undeva prin munti la cota peste 1200m altitudine de fac ore cu vecina de la 2, se stiu cu totii si atunci nu sunt probleme deloc.

      Inclusiv inspectorii fac orele clasic pe la scoli bune inca, dau note de 2 si 3 pe motive disciplinare si ei apoi vorbesc de invatamant centrat pe elev si metodica si merg prin inspectii pe la altii?? cand tocmai ei fac orele clasic ca acum 100 de ani cu scris pe tabla si pretind memorrarea materiei de catre elevi si rezolvarea acasa a problemelor din manuale si culegeri???

      Sa nu mai zic de chiuluri, cat chiulesc inspectorii si cei de prin minister si directii si secretariate de stat. Sedinte simpozioane premieri plimbari excursii baluri petreceri vacante in timpul scolii vizite de lucru cu indicatii pretioase si cate si mai cate fac ei.

      Bineinteles ca tocmai ei se opun si grevei profesorilor. Si-au asigurat spatele inclusiv ala cu 7 casete, stiu ei ca nu merita foloasele, dar de ce nu ar profita si nu ar fi si ipocriti.

  14. Gresit! SA ANGAJEZE DIRECTORUL?! DE ABIA ASTEAPTA ȘPAGA. Nu aveți habar cate abuzuri fac directorii acum. Si-au pus acoliții in funcții si muncesc numai fraierii. Vai de învățământul nostru. Ce a fost si ce a ajuns.

    1. Pai domnul incurajeaza asta pentru propriile lui interese mascate. La aceasta greva nu participa toți profesorii pentru ca un sindicat a făcut aceasta greva posibila și nu toți profesorii sunt afiliați la acel sindicat.

  15. De profesorii aflați pe viabilitatea postului nu se mai zice nimic.
    Acești profesori au dat examene naționale și nu la nivel de școală.
    Ministerul e intr-o gravă eroare.
    Toți profesorii aflați pe viabilitate sa fie declarați urgent, titulari ai sistemului de învățământ.
    Iar directorii sunt mai ceva ca Ceaușescu.
    Presa să ii facă vedete!

  16. angajarea la nivel de școală e cea mai mare prostie și noi nu avem bănci și scaune și vrea performante

  17. Exclus angajarea facuta de director! Cine da spaga mai mare, ăla obține postul!
    Desființate gradațiile, de aceea nu participă toți la grevă! Au bani! Ce grevă să facă dacă au 6000 lei net?!
    Cea mai dezbinată breaslă, corporație, cel mai corupt și injust sistem de evaluare a angajaților!
    Trebuia să participați toți, cu părinții alături! Nu unii da, alții nu!

    1. Parintii nu participa pentru ca majoritatea lucreaza in privat, sa isi platesca taxele ca acesti bugetari sa urle in strada. Presupun ca esti si tu bugetar de nu iti dai seama ca in privat nu e ca la stat sa vii si sa dai cu pumnul in masa. Eu sunt parinte, lucrez in mediul privat si nu sunt de acord ca TOTI profesorii sa primeasca marire, unii merita concediati! poate o sa iasa si parintii in strada cand profesorii o sa iasa in strada sa protesteze ca au wc in curte, ca nu au material didactic, ca materia este stufoasa, ca sunt copii care nu sunt lasati de parinti sa mearga la scola…. ehh dar asta nu este important pentru ei. Bani si doar bani. De ce au intrat in invatamant daca stiau ca sunt salariile mici?! iti spun eu de ce: ca multi nu au nici o competenta ca sa poata sa fie angajati in privat !

      1. Am tăcut 18 ani. Ai vrea să stăm tăcuți ca să ai tu liniște.

        Toate cele înșirate de tine ca lipsuri sunt lipsuri MATERIALE, sunt probleme rezolvate de administrația locală pe care VOI o votați, și de ministerul unde ajung tot oameni de VOI votați. Programele sunt realizate de extratereștri fără legătură cu școala, ci doar cu turnurile de fildeș.

        Sunteți culmea!! Vreți oameni dedicați, cu vocație, DAR ”de ce au intrat în învățământ dacă știau că sunt salariile mici?” Unii ne-am călcat pe inimă ca să facem ce ne este drag, și pentru că vrem să sprijinim copiii VOȘTRI să afle, să știe, să învețe cum… Iar acum vii tu cu mânie proletară să strigi că dacă nu suntem rupți în fund și leșinați de foame, înseamnă că nu merităm a ne numi profesori!

        Nu vă crapă obrazul de rușine? Tu cu ce-ți plătești taxele și facturile? Cu respect și admirație? Profesorii au exact aceleași obligații fiscale ca și tine, de ce ai impresia că nu merită să aibă un nivel de trai decent?

        Sau, OK, facem cum vreți voi, ăștia mai răsăriți care ne-am rătăcit prin sistem plecăm în masă și rămâneți cu profu’ TikTok, să vedem cum vă place atunci. Că asta sugerați că ar fi cel mai grozav rezultat pentru voi. Unul ieftin, care dă note mari, și gata am rezolvat.

        1. Te rog sa te angajezi la privat sa vezi cum este.. Salarii mari la bugetari în paralel cu salarii mici la privat inseamna: IMRUMUTURI CU DOBANDA MARE A GUVERNULUI ! Dragilor sunteți egoiști…
          Salarii mici în învățământ? Verifica te rog la privat salariile în fabrici… cei câte aduc bani la buget de unde luați și domniile dvs. salariile. Aveti dreptate cu o conditie: trebuie sa crească și salariile în privat. Problema reala este ca în Europa la noi salariu minim pe economie este de aprox. 400 euro

      2. Plimbații prin Erasmus, așa zisa “echipă de proiect”, primii la gradații. Ei nu fac ore, ei fac proiecte, ei pleacă “în Erasmus”! Orele sunt ținute de “fraieri”!

        1. Am si eu un coleg din asta. 5 luni pe an e plecat. De cand nu mai e inspector parca i-a cazut cerul in cap. Nu isi cunoaste materia si chiuleste pe rupte. Daca l-am vazut de vreo 7 ori in tot anul asta scolar. Ca de obicei, profesorii cei mai slabi la catedra ajung inspectori scolari. Intr-o tara care arata ca un regat al plagiatorilor, nici nu ma miră.

      3. Cand n ai sa mai fii tampit si ai sa citesti revendicarile, o sa te asculte cineva. Pana atunci esti doar un mare…fas.

        1. Te-ai “introdus” aici, îți mai explic!
          Greva trebuia făcută de toți, nu unii fac ore, alții stau în cancelarie!
          Cei care nu fac grevă, sunt inspectorii care au normă în școli, dar nu vin la ore, cei care au gradație, care pleacă în Erasmus. Doar unii! Faci parte din categoria aceasta, te-ai simțit? Lasă revendicările, că le știm!
          Nu face lumea tâmpită, că aici esti pe Edupedu, nu în clasa ta, în bucătăria ta, în locul de fumat din școală!

    2. Așa e! Gradațiile de merit le iau nu cei care merită ci acei care dau șpagă. În școli cei care își văd de treabă nu mai sunt bine văzuți. Chiulăii și lingăii fac ordinea în școli. Nu contează că ai rezultate. Contează să fii în partidul care trebuie. Inspectoratele sunt pline de incapabili care stau degeaba.

    3. AvețI dreptate. Greva s- declanșat târziu
      Profesorii nu se susțin, se cearta între ei.
      Am devenit sclavii părinților șI elevilor care , majoritatea nu învață, insulta profesorii ; acestea din urma sub acoperirea directorilor,
      Care -I apreciază pe cei cre țin piept unor
      Elevi împotriva cărora ” nu avem ce face”.
      Asa ne spun directorii.
      Injurati , loviti , injunghiati , batjocoriti si pe posturile de televiziune. (de oameni care au trecut prin scoli )
      Sa fim uniti , sa lasam dosarele de acte pentu care sa ne falim ca luam salarii mai mari decat colegii.
      Sa ne respectam intre noi
      Sa avem regulamente si pentru
      Parintii nepoliticosi si pentru copii .

  18. Cum sa fi la mâna directorului?! Sa taie și să spânzure după bunul plac…. Cea mai mare porcărie! De acord ca trebuie criterii de performanță, dar nu putem pune semnul de egalitate între copiii de la școlile din oraș cu cele de la țară. Există copii care provin din familii sarace, defavorizate, care nu au ce să mănânce, să ai performațe cu aceștia este imposibil.

    1. Exact. Dacă te angajează directorul, e grav. Directorii de școli sunt de la partide politice. Tot sistemul ar trebui schimbat, de la cap la coadă. Oricum,totul e pe … Relații. Stiu sigur.

    1. Magna cum laude! A fost, cred, singurul care a vrut să facă treabă, dar i-a călcat pe bătături pe unii din minister și de prin sindicate, nu a mai fost susținut și a plecat. Oficial pt că nu s-au alocat 6% din PIB învățământului!!!

      1. Da, adevărul e că și-a dat demisia imediat în loc să încerce orice metodă ca să aducă bugetul Educației unde ar fi trebuit conform legii. Mai cunoaștem un partid întreg de oameni care și-au luat jucăriile și s-au dus acasă când au dat de greu. Dar cică-s oameni politici de valoare, și unii și alții.

    2. O vorba din popor spune: pestele de la cap se impute. Profesorii cer salarii pentru ca asta le zic capii sindicatelor în care sunt arondați. La rândul lor, profesorii care au ales sa facă greva asta, nu sunt mai mult decât niște mașinuțe care executa fără sa gândească.
      Dacă și-ar vedea interesul lor, ar ieși în strada, pentru condiții mai bune de munca, scoli curate și încălzite, o masa calda, posibilitatea ca la ore sa refuze sa primească acei copii care deranjează în mod repetat și care nu ii lasă să își desfășoare orele și apoi sa își ceara dreptul bănesc pentru reușitele pe care le au.

      1. Buzunarele goale și facturile neachitate mă scot în stradă.

        Dvs cum trăiți, cu aer și apă? Chiria, ratele, coșul zilnic din ce le plătiți? Din raze de soare și zâmbet de copii? Așa trăiesc și copii dvs?

        Profesorii sunt oameni. Din păcate, și între noi sunt mulți neaveniți, din cauza cărora n-am putut porni un conflict de muncă mai repede, pentru că motive erau. Inclusiv cele pe care le înșirați acolo. Doar că erau și LEGI adoptate însă niciodată aplicate, erau și ACORDURI și PACTURI pentru educație în care e scris, negru pe alb, cât de prioritară este educația și cum vor fi asigurate TOATE cele necesare pentru desfășurarea unei activități didactice optime.

        Unde erau, acolo au rămas, pe hârtie. Sunați-vă parlamentarii ce vă reprezintă și întrebați-i câtă importanță acordă educației. Ei sunt în măsură să vă ofere rezolvare la lipsurile din sistem. Pe noi lăsați-ne să încercăm să supraviețuim la un nivel oarecare de decență. Greva asta e pentru noi și pentru copiii NOȘTRI.

  19. Cine are elevi slabi nu poate vorbi de performanta, indiferent cat s-ar zbate pentru asta. Cunosc foarte multi profesori buni cu performante slabe printre elevi, pentru ca de fapt elevii si familiile lor sunt problema. Cine nu e de acord cu mine se poate duce oricand sa incerce macar o oră potentialul performantele dintr-o clasa de rromi sau de elevi dezinteresati. Performanta nu poate fi un criteriu atata timp cat profesorul nu este si parintele elevului. Domnul Miclea, ca multi altii de altfel, nu stie nici macar ce-i aia clasa de primar sau de gimnaziu. Traieste doar din teorii de neaplicat, la fel ca Szekely sau ca altii din acelasi cerc vicios politizat pana-n gat. Realitatea e la catedra, domnilor.

    1. dom profesor, Miclea nu sugerează nicăieri că toți elevii trebuie să fie olimpici!!! Prin performanță se înțelege să iei un copil de 7 și să-l faci de 8 sau 9 (sau de 5 și să-l duci la 6-7). Pe când în sistemul actual sunt foarte mulți profesori care din copii de 7-8 fac copii de 4-5!!!

      1. Vorbeste asta cu parintii agresivi care vor ca elevii sa aiba 10 cand ei sunt de 6-7.
        Sau cand dau de un profesor care este mai exigent si fac exercitii pentru performanta iar ei incep sa se planga ca nu fac fata. De multe se ajunge cu plangeri la director, iar unii prefera sa se transfera. Acestea sunt cazuri reala nu povesti aberate de toti pe aici.

        1. @Radule sper că nu ești profesor … faci o eroare gravă dacă vrei să evaluezi copiii după exercițiile pt performanță!!! Copiii trebuie evaluați după criterii specifice materiei ce trebuie studiate. E foarte bine dacă se fac și exerciții pt performanță cu copiii de 9-10, dar nu e bine dacă se face asta în detrimentul aducerii unor copii de 5-6 la valori mai ridicate!!!

          1. Sunt 2 afirmatii separate, nu ma referam la evaluare era vorba despre exercitii si teme.
            Notarea este o problema pentru ca toti vor bursa, este o afirmatie separata.
            Nu este cazul meu personal dar cunosc 2 profesori care s-au transferat din cauza parintiilor iar acestia erau performanti.
            In primul trebuie scosi din sistem cei care nu predau, evalueaza, etc si ii lasa pe elevi sa faca ce vor ei. Din cauza asta s-a creat o imagine proasta, oricum parintii si directorii ii cunosc pe acestia.

      2. Dintre toate persoanele care se exprimă aici, foarte apăsat și omniscient, câte au ținut ore, măcar un an școlar – cu responsabilitățile corespunzătoare, nu așa, în trecere – într-o zonă defavorizată cu risc educațional crescut, cu familii cu niveluri foarte joase ale studiilor, cu sărăcie extremă, șomaj, etc… Să vedem ce definiție dă dom profesor universitar performanței acolo! Cum compari performanța unui profesor la o disciplină de examen care este, evident, foarte atent și exigent cu notarea și toate cele, cu cea a colegului de alte discipline care dă note maxime pe linie?! Câți factori contribuie, dom profesor, la reușita educațională a unui elev? Câți dintre ei sunt în controlul profesorului? Și peste toate mai vine și politicul ”deștept foc”, de la director până la femeia de serviciu, care știe tot, la orice disciplină, nu poate fi contrazis de nimeni și nimic! Cum e cu ”performanța” acolo, dom profesor? Ați încercat asta, să vedeți cam ce performanță ați face dvs.? La discipline de examen, nu la ”povești”!

      3. Te-as baga la o clasa de-a mea de a 6-a. Nu mai iesi cu nervii intregi de acolo si 100% te vor trece fiori reci dupa ce iti vei reciti comentariul. Manele pe banci, maini in pantaloni, scuipat, injuraturi si batai. Cea mai mare performanta acolo e sa-i tii in clasa. Ce vina are un profesor care nu poate “performa” cu asemenea elevi?
        Te duc apoi la a 7-a C unde aproape toate mamele fac videochat. Copiii sunt scapati de sub control. Filmele porno in ore sunt ca biscuitii in pauze. Poate iti vei spune ca le iei telefoanele. Gresesti. Nu poti sa le ei daca nu ti le dau. Le scazi nota la purtare? Serios? Vor rade de tine si ti vor azvarli merele statului in cap. Chemi directorul? Glumesti? Ti-o rade scurt. Iti spune “descurca-te, baiete!”. Chemi politia? Pai….. nu. Oricum iti vor apune ca nu e de competenta lor. Bafta la “performante”. Asa, sau aproape asa, arata invatamantul din cel putin un sfert din tara, mai ales in scolile cu multi rromi si in cele din rural. Nici unele liceele nu stau prea bine.

        1. Anunță politia și protecția copilului. Este de competenta lor! Sa ceri și proces-verbal cu număr de înregistrare la politie și la protecția copilului și sa îți mai spună apoi ca nu este de competența lor!

    2. Poate fi performanță, majoră chiar, și să-l înveți tabla înmulțirii pe un elev din clasa a IXa.

    3. Dacă un profesor este bun cu siguranță că nu va sta într-o școală in care nu poate face nimic pentru a creste nivelul elevilor. Va alege sa se ducă la o școală unde sa poată excela. Salarizarea după performantele elevilor va stimula profesorul sa dea ce este cel mai bun din el. Gradele astea au făcut și fac.
      De cel puțin 10 ani sistemul de învățământ este distrus și profesorii au fost părtași la tot. Au văzut ca nu e ok și au acceptat. Fac greve doar ca vor bani, de ce nu fac greve ca nu își pot desfășura activitatea din cauza lipsei de materiale, din cauza faptului ca școlile nu sunt reabilitate, din cauza modificării programei școlare, din cauza elevilor care fac galagie în ore.
      La privat dacă nu îți poți face munca, te duci la șef și ii zic, nu stai cu mâinile în san și spui ca nu ai ce face.

      1. Nu poti sa te duci oriunde si oricum. Posturile din scolile bune se dau la pretransferari pe traseul pilelor grele si nu ajung niciodata la faza preluarii direct prin examenul de titularizare. Nu poti face un dosar bun si cinstit de pretransferare intr-o scoala slaba. E practic imposibil. Nu ai elevi cu care sa poti atinge performantele necesare. Il poti face insa cu falsuri in photoshop si cu sustinere politica, adica fraudulos.

    4. De ce nu faceti greva pentru faptul ca nu va puteți desfășura orele în liniște, ca aveți elevi care va deranjează orele și ca nu puteți face plângere din cauza părinților. De ce nu faceți greva ca sunt conditii mizere în multe scoli (băile sunt execrabile in mare majoritate)
      Dacă școală unde sunteți este mediocra și nu puteți excela ca profesor, de ce nu va duceți la director sa spuneți. De ce nu va uniți toți profesorii sa cereți condiții de munca bune, in care sa va arăți pregătirea și si sa fiți respectati?
      Faceți greva ca să cereti bani, insa fără sa fie evaluata munca. Căti elevi cu nota de 10 are un profesor într-o generație, căti elevi au ajuns la facultăți bune in tara și in afara?
      Exista gradelor asta trebuia sa facă, sa crească pregătirea profesolui și calitatea predării și apoi vine și bonificații pe măsură.

      1. Extraordinarilor, fondurile pentru dezvoltarea școlii sunt la administrația locală! Unde sunt oamenii aleși de VOI. Unde trepădușii politici neaveniți împart puținii bani publici.

        Putem rupe ușa directorului cu solicitări, el are buget cât i se aprobă de către administrația locală! Și dacă cei de acolo NU au efectiv bani (localitățile sărace, și sunt jumătate de Românie!) sau au alte priorități (străzi, canalizare, iluminat public, care costă o avere, în special în zonele rurale sau izolate), școala e fix ULTIMA de care se ocupă.

        Băi?! Sunt școli în țara asta unde se îneacă elevii în hazna la toaleta turcească din fundul curții, mai priviți și dincolo de București sau de orașele mari. Educația e subfinanțată de DECENII. Treziți-vă la realitate.

        1. Este acel gen de om care arunca vina pe alții.. “Voi… Bai” .. Tu ești nevinovat. Nici usturoi nu ai mancat, nici gura nu îți miroase.

          1. Ai drept de vot și îl folosești, ai parte din vină. Administrația din orașul tău n-am votat-o eu.

            Iar dacă n-ai votat, să-ți fie de bine.

            Nu mai încercați jucăria asta de psihologie inversă și glumițe de colț de stradă, că nu merg. Nu mergeau nici înainte, însă am fost politicoși și am răbdat ca fitecine să-și dea cu părerea despre orice. Până aici.

  20. Ca directorii sa angajeze si sa concedieze anual.Asa se practica acum cu suplinitorii:altul cu alta spaga…

    1. de ce vă gândiți toți la cazuri extreme sau izolate, există atât de multe cazuri de “funcționari” fie de execuție, fie de conducere dați afară/penalizați și au câștigat fie în comisiile de disciplină, fie în instanță!
      sunt mulți directori care și-ar dori un astfel de sistem pt nu a mai depinde atât de mult de politică!

      1. Când numirea directorilor nu va mai fi politică,atnci vom începe să depindem mai puțin de politică !!

      2. Directorii sunt numiti politic, se vor face multe abuzuri iar DC a dat un exemplu care se practica.

        1. De când cu pandemia, au ajuns nici sa nu se mai ferească. Totul este pe fata, dar al nostru cetateam ce sa fără, el nu vede dom’le..

      3. Sa angajeze directorii este cea mai mare prostie posibilă. Directorul nu.pune la bătaie banii sai , iar prin urmare, angajează pe cine vrea.
        În ce privește performanța, când îți vin elevi cu cele mai slabe performante din gimnaziu , cum vei concura cu elevii din liceele de elită. De asemenea unii colegi au materii de bacalaureat, alții nu. Unde este echitatea în muncă.
        Miclea acesta este un aerian, dacă ar activa pe o piață liberă i-ar veni mintea la cap.
        Ca ministru , în opinia mea , a fost un dezastru. Ce bine ar fi sa fie mai modest. Dacă este atât de capabil de ce nu își deschide o școală particulară, nu sa ne dea tot timpul sfaturi deși habar nu are ce înseamnă o concurență reală, pe o piață liberă.

        1. Poate ca si directorul ar trebui evaluat dupa performanta scolii. Atunci ar fi interesat sa aiba profesori competenti si nu doar angajati pe pile si spagi. Ca aia care vin cu spaga nu cred ca ar fi putut sa treaca de un concurs.

  21. Romania nu e nici pe departe pregatita pentru angajarea la nivel de scoala. Spagile vor curge. Profesor bun sau prost, nu conteaza. Dai spaga ai job. In primul rand ar trebui sa existe un sistem de selectie al profilor talentati, examen serios, centre de evaluare, oameni corecti.

  22. Corect!Omul spune adevărul. De aceea absolut toți ar trebui plătiți în funcție de performanțe:toată lumea.Vreau sa știu ce a făcut parlamentul și președintele pentru a creste nivelul de viață, cum s-a dezvoltat economia,când intram în Schengen(pentru ca cineva nu face performanță aici),câte locuri de munca au creeat,cum au dezvoltat ,întărit relațiile diplomatice cu celelalte țări.,etc.Da!Trebuie sa scăpăm de lepre!
    Dacă acest lucru e făcut doar pentru o categorie profesională in urma cererii de mărire a salariilor vrem performanta medicilor pentru care s-au mărit salariile și dacă mărirea s-a dat înainte și fără sa verifice performanța atunci e discriminare și înșelătorie.
    Corect?

  23. Nu mai bine introduceti camere iar cand parintii se plang de un profesor sa fie supravegheat video, dar poate mai este aplicata aceasta metoda si in alte domenii de activitate.

    Aceasta masura sa-i dati puterii scolii nu este cea mai buna ideea, cei care sunt apropriati de director si politic nu vor fi niciodata dati afara. Se va putea angaja cu pile precum in alte parti, parca nu traim in Romania. Cum sunt acordate gradiitile de merit daca scoala este corecta?

  24. Salariul este diferentiat in functie de grade didactice si vechime. Nu toti au grade dictatice maxime, nu toti sunt profesori de la 25 de ani!

    1. Ceea este foarte bine și corect. Fac greva doar profesorii afiliați unui anume sindicat și nu toți. Pana și greva asta este o bătaie de joc la adresa cetățenilor cu carte la cap.

  25. Prietene Miclea, în ce țară trăiești?! îți dai seama ce-ar fi dacă profesorii ar fi angajați de către directorii de scoli ? Directorii sunt puși politic. Ar angaja absolvenții de 2 și 3 ai facultăților de orășelele și pilele primarilor. Chiar nu ai auzit de șpaga generalizata sau nepotisme ? E ideal ce spui, dar nu e pt România, unde hoția, incompetenta și nepotismul sunt virtuți naționale.

    1. Romică tată, acum cum sunt angajați profesorii?
      Dacă o școală va avea profesori buni și performanță, va putea să-și crească (să-i fie crescut) numărul de locuri, iar cele cu profesori piloși ar rămâne fără elevi.
      Evident că vor exista scurtcircuite dar trebuie voință pt a face ceva bine, altfel stăm și așteptăm “drobu’ de sare”!

      1. Nu ești profesor, nu înțelegi. Unde sa se ducă un elev de la țară, dacă la el în comuna e doar o singura școală. Ce sa aleagă ? Și cum îl transporți pe un elev de la periferia orașului, la centru, ca acolo, ar fi profesori f buni. Eu am fost director de gimnaziu și de liceu, mai bine de 20 de ani. Am avut profesori care au venit cu 9, 80 la titularizare și nu făceau nimic la oră. De unde ideea asta ca dacă te-ai titularizat cu 10, predai de 10 ?! …. Cunosc sistemul. Pt directori, vor conta alte criterii, nu cele de competență. Directorul e specialist pe o materie, nu are de unde sa le știe pe toate, ca să angajeze. Dacă va putea și chiar va vrea. Primii care vor face angajări la scoli, vor fi primarii…uitati-va cum se angajează acum personalul didactic auxiliar și nedidactic. Câți dintre ei dau concurs pe bune, sincer, serios. Cei care lucrează în sistem, știu, ceilalți, raportati-va la România și nu la occident. Tocmai de asta vor unii sa-I angajeze directorul . Directorul nu e specialist, e pus politic… Dacă susțin la ISJ, mulți dintre ăștia care vor sa fie angajați de director, nu au luat nici 7 la sistemul național de titularizare. . asta se urmărește, nu te prinzi ?!

  26. Miclea, a doua aberație (după cea cu Moartea Căprioarei, care a fost sublimă). Auzi, profesorii să fie angajații școlii.

    1. Stabilitatea pe post e SINGURUL avantaj rămas în învățământ. Nu ai deja oameni pentru anumite discipline și / sau care refuză să meargă în zonele izolate și cu școli aruncate pe 5 dealuri la 100 km distanță, pentru a realiza o catedră completă.

    2. Directorii sunt în continuare numiți politic (cine-o crede pe aia cu concursul, să vină să-i vând niște teren agricol pe Lună).

    Apoi, minunata ”evaluarea a performanței”. Tu lucrezi cu oameni care au vrut să vină să studieze ce le predai, eu trebuie să le predau și să-i fac să înțeleagă (și să le pese) celor care n-au ce mânca acasă, care muncesc cu ziua cot la cot cu părinții. Am ACUM, nu ipotetic, ACUM se întâmplă, doi copii, unul în clasa a 7a, altul a 9a, care sunt cu părinții în campania de plantat puieți la munte pentru împăduriri. E al 4-lea an, cu excepția celor de pandemie, când pleacă toată familia la muncă, pe munte. Și o fac din cauza sărăciei crunte. Ce crezi, îi fac pe cei doi să le placă disciplina pe care o predau, să-și formeze abilitățile și competențele cheie, etc – când ei merg și muncesc în frig și ploaie pentru a avea un acoperiș deasupra capului și cam atât?

    Și apoi, ia spune, ce importanță crezi că ar avea, de exemplu, ”realizările” profesorului de română în comparație, de exemplu, cu ce reușește profesorul de religie, sau sport, sau muzică/desen? Cum evaluezi munca și rezultatele celui care predă latină, în comparație cu cel care predă, de la anul, Istoria Holocaustului (nota bene, disciplină cu DEOSEBITĂ importanță pe piața muncii, să nu uităm ideile crețe ale celor care-și dau și ei cu părerea, și care disciplină putea bine-merci să fie inclusă ca nou capitol în conținuturi în cadrul Istoriei. Dar de ce simplu când se poate complicat?!)

    Cum ai aprecia performanța celui de la un colegiu național, unde se intră cu medii peste 9, în comparație cu ce reușește să facă un profesor de la un liceu tehnologic, unde ultima medie de admitere este 3 sau 4?

    Miclea, am mai spus-o, are uneori idei bune, alteori aberează în necunoștință de cauză.

  27. Că spaga sa treaca de la Inspectorate la directorii de școli. Ca și cand la justitie s-a facut o departajare intre judecatorii curati și cei corupti cand li s-au crescut salariile fara discernamant…

  28. Sustin tot ce a scris dl Miclea si recomand Ministerului Educatie sa elaboreze o Metodologie de aplicare.

    1. Tu poti sa recomanzi ce vrei, asta cu profesorii angajatii scolii nu se poate face decat ptr cei care se vor angaja de acum incolo. Legile nu pot actiona retroactiv.
      Cat despre evaluare…si aici sunt sceptic, se va face probabil tot pe baza de hartii fabricate, care nu garanteaza nimic. Ca sa nu mai spun ca ar fi o discriminare, de ce doar la profesori sa se faca salarizare pe baza de “performanta”. De ce nu si la medici, politisti, judecatori etc??
      In rest, Miclea e un ipocrit care acum cateva zile scria ca profesorii nu trebuie sa fie interesati prea mult de salariu.

      1. Pai si la medici sa facem criterii de performanta. A venit cu cancer si a murit, bang, scaderea calificativului. A venit in faza acuta cu amigdalita, ooohhh, dar ce bine ii merge acum. Sa rasplatim medicul. Tocmai pentru ca exista domenii in care lucrezi cu pacienti, cu elevi, cu oameni, aceste criterii de performanta nu sunt posibile. De aceea s-a ales calea unui numar mare de ani de studiu, practica, specializari, grade, doctorate. Un medic ce face facultate si rezidentiat si ia un examen greu ..mai ai indoiala ca nu poate fi medic? Un profesor ce isi face mereu treaba la clasa cu brio dupa o facultate, modul psihopedagogic, examen greu de titularizare, de definitivare, apoi de grade, il mai consideri ca e prost? Criterii de performanta? Pai, mah, coneseurilor care sunteti coneseuri, ca sa nu zic altfel…Voi stiti cati 70 la suta din elevii din rural vin la scoala doar pt ca altfel ar pierde beneficii precum: bursa, corn si lapte, un loc cald, dotat cu curent electric, acasa neavand sau fiind cu portia? Coborati din sferele inalte de la Jean Monet si veniti sa vedeti realitatea. Robi 500 de ani care nu au reusit sa-si depaseasca conditia oricat am incercat noi in educatie, oricat au fost sprijiniti cu de toate, tarani copii de tarani care, cat am incerca, nu au depasit gandirea ingusta a parintilor si care, dupa 8 ani de scoala nu dovedesc nicio evolutie nici macar in comportament, nu educatie, in ciuda zbaterii noastre, elevi care nu mai stiu ce e viata reala, stiu doar TikTok si retele sociale. Cu cine sa faci performanta? Eu daca il aduc de la 4 la 4,50 si simt ca e un progres, deja fac performanta in rural. E usor a lua elevi deja performeri triati dintre alti performeri. Dar daca aduci un elev de 4 sa ia Bacalaureatul cu 7 eu zic ca e performanta performantelor. Hai sa nu ne mai prostim, ca nu e chiar cum spune Miclea. Miclea sa vorbeasca atunci cand o preda in locul meu la clase unde prefer sa vorbesc cu un perete si am mai multe sanse, daca e subtire, sa-mi raspunda cineva, decat sa vorbesc cu elevii.

        1. Profesoii trebuiesc testati si numai cei care obtin note de 10 sa li se mareasca salariul.Sa li se mareasca salariul si dupa nivelul care il are o clasă la materia respectiva si unde sa nu existe copii in caz de corijenta.

          1. Poți fi doxă de carte dar să nu ai darul de a preda. Terminați cu datul de păreri unde nu vă pricepeți.

            Corigență? Te-auzi vorbind? Ia compară corigența la română (pentru un analfabet) cu corigența la sport (nu există). Care profesor e mai bun, ăla care n-are corigenți, nu? Vezi-ți de treaba dumitale.

          2. Asta tine prea putin de profesor. Mamele de videochat de la clasa mea fac cornete pentru seminte din caietele mele de clasa. Vorbesc serios.
            — Virgil, ai adus caietul de teme?
            — Nu, doamna! A mancat mama seminte in el.
            Mentionez ca asa sunt 19 copii din 22. Tatii sunt la pacanele si mamele fac videochat. Mai am zeci si zeci de povesti din astea. Acum va scriu de la priveghiul unui tata, mort dupa o sticla de vodka si cateva calmante. In lipsa de canabis, a luat ai el ce a gasit.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rezultatele evaluărilor naționale în primul an de gimnaziu, în Franța. Elevii au progresat la matematică și franceză, față de 2020, arată rezultatele. Totuși, aproape 50% dintre ei “nu citesc cursiv”, potrivit ministerului francez al Educației

Rezultatele evaluărilor naționale din Franța, derulate în lunile septembrie – octombrie 2021, au fost publicate recent într-un raport de Direcția de evaluare specializată franceză – DEPP, similară Centrului Național pentru…
Vezi articolul