Monitorizarea predării online, chestionar de feedback pentru profesori și declarație pentru protejarea dreptului la imagine, printre deciziile anunțate de Ministerul Educației și sindicate

2.923 de vizualizări
Foto: © Chernetskaya | Dreamstime.com
Predarea online va fi monitorizată de sindicatele profesorilor împreună cu inspectoratele școlare și conducerile unităților de învățământ, iar profesorii vor putea oferi feedback prin chestionar, pentru activitatea desfășurată de către conducerea școlii, de către inspectoratul școlar și pentru activitatea elevilor. De asemenea, profesorii vor completa o declarație prin care este vizată protejarea dreptului la imagine atât pentru cadrele didactice, cât și pentru elevi, se numără printre deciziile anunțate de Ministerul Educației în urma unei întâlniri cu reprezentanții principalelor sindicate ale profesorilor.

Astfel, astăzi, ministrul Educației, Monica Anisie, a avut o întâlnire de lucru cu Marius Ovidiu Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” și cu Simion Hancescu, președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ. În cadrul întâlnirii a fost realizată o analiză a aspectelor cu privire la organizarea eficientă a procesului educațional în condițiile desfășurării activității didactice în sistem online. În acest context, s-au decis următoarele:

  • monitorizarea de către reprezentanții sindicatelor din cadrul fiecărui județ/municipiului București, împreună cu inspectoratele școlare și conducerile unităților de învățământ, a desfășurării în condiții optime a activităților didactice atât în sistem online, cât și față în față și asigurarea consilierii cadrelor didactice în vederea îmbunătățirii actului educațional;
  • informarea de către Ministerul Educației și Cercetării a tuturor unităților de învățământ în privința securizării și utilizării optime a platformelor educaționale G suite for Education și Microsoft Office 365 A1;
  • angajamentul celor două federații reprezentative din învățământul preuniversitar de a susține demersurile Ministerului Educației și Cercetării, astfel încât toate cadrele didactice să utilizeze cu încredere tehnologia în activitățile de predare-învățare-evaluare în sistem online;
  • realizarea unei declarații-angajament ce urmează a fi asumată de cadre didactice, elevi și părinți, declarație care va veni în completarea prevederilor Metodologiei-cadru privind desfășurarea activităților didactice prin intermediul tehnologiei și al internetului, precum și pentru prelucrarea datelor cu caracter personal.  Prin această declarație este vizată protejarea dreptului la imagine atât pentru cadrele didactice, cât și pentru elevi;
  • simplificarea/eliminarea unor standarde ARACIP și promovarea lor prin hotărâre de guvern;
  • continuarea procesului de debirocratizare a activității cadrelor didactice;
  • acordarea posibilității cadrelor didactice de a oferi feedback, sub forma unui chestionar, pentru activitatea desfășurată de către conducerea unității de învățământ, pentru activitatea desfășurată la nivelul inspectoratului școlar și pentru activitatea elevilor;
  • elaborarea de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație a chestionarului de feedback pentru activitatea cadrelor didactice.

„De asemenea, în cadrul întâlnirii de astăzi au fost discutate chestiuni referitoare la Normele metodologice prevăzute de Legea 185/2020 privind desfășurarea orelor de pregătire pentru evaluări/examene naționale și/sau pentru obținerea performanței educaționale, precum și de învățare remedială, dar și despre acelea privind reducerea normei didactice de predare cu 2-4 ore/săptămână a profesorilor care desfășoară activitatea de mentorat”, se mai arată în comunicat.

Foto: © Chernetskaya | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

14 comentarii
    1. Pentru astfel de situații ar fi fost necesar feedback din partea părinților și copiilor. Nu pentru a analiza ce și cum se predă. Părinții sunt buni doar atunci când fac donații pentru școală. În rest, sunt niște “inteligenți” care-si zic “părinți”, frustrați, fără carte ai căror plozi sau odrasle sunt leneși, obraznici și ascultă manele. Din comentariile unor profesori înțeleg că domniile lor sunt perfecți și să le mulțumim neîncetat că ne permit să fie profesorii copiilor noștri.

      1. Te-ai incurcat putin in termeni si cred ca e necesar sa te lamuresti. Feedback nu inseamna analiza. Feedback se face pentru continutul unei lectii, adica pentru notiunile predate/dobandite si are si rol de a fixa aceste cunostinte.
        Ce poti tu sa faci, in cazul invatatoarei de mai sus, nu e feedback, ci reclamatie. Si ai tot dreptul sa o faci.
        Cat despre banii pe care-i dati scolii, sunt doua situatii si in ambele vina va apartine: fie vi se cer si n-aveti curaj sa faceti plangere pentru asta pentru ca va temeti de “represalii” asupra copiilor, fie va oferiti voi sa dati bani, de obicei pe motiv ca ai vostri copii n-au conditii si nu puteti lasa lucrurile asa (vrei sa te fac atent asupra grupurilor de whatsapp, mai ales la clase mici, unde “mamicile” transforma discutiile in licitatii Sotheby’s cand vine vorba de cadouri pentru “doamna” sau de “donatii” pentru scoala?).
        In nici una dintre situatii nimic nu va opreste sa puneti piciorul in prag. Dar n-o faceti, in dulcele stil romanesc.
        PS. Ai fracturat putin logica in ultima fraza. Poate recitesti.

        1. Citez din articol, poate nu l-ati citit “acordarea posibilității cadrelor didactice de a oferi feedback, sub forma unui chestionar, pentru activitatea desfășurată de către conducerea unității de învățământ, pentru activitatea desfășurată la nivelul inspectoratului școlar și pentru activitatea elevilor”.

          Se putea la fel de bine: acordarea posibilității parintilor si copiiloar de a oferi feedback, sub forma unui chestionar, pentru activitatea desfășurată de către cadrele didactice (de exemplu: daca profesorii participa la ore, daca profesorii intimpina dificultati in utilizarea aplicatiilor etc.)
          Parintii ar putea fi suficient de “inteligenti”, conform standardelor dvs., sa raspunda la posibilele intrebari mentionate mai sus?

          1. “De ce invatatoarele predau doar 40 minute pe zi in loc de 3 ore ?”. Scoala aceea nu are director? Luati legatura cu directorul si daca nu se rezolva adresati-va la inspectorat;

            “Daca profesorii participa la ore, daca profesorii intimpina dificultati in utilizarea aplicatiilor etc.)
            Parintii ar putea fi suficient de “inteligenti”, conform standardelor dvs., sa raspunda la posibilele intrebari mentionate mai sus?”

            Oricum o sa fiti solicitati sa raspundeti la acele chestionare, ministerul le solicita tot timpul. In cazul in care sunt profesori care nu isi fac orele, nu trebuie sa asteptati pana o sa vina chestionarele, mai bine solicitati directorilor sau chiar profesorilor respectivi sa se faca orele. ESTE DREPTUL DUMNEAVOASTRA!

  1. @Ana, @Catalina
    Chapeau! E bine sa stii ca nu esti singurul care raspunde cum trebuie tuturor “inteligentilor” frustrati care-si zic “parinti” pe aici.

  2. Interesant, cum își permit unii sa critice activitatea profesorilor. Mulți dintre ei cu 3 clase primare… Nu vreți camere de monitorizare și acolo unde merg,, regii pe jos,,?? Sunt curioasă dacă dna Ioana este monitorizata non stop la serviciu, în cazul în care are unul. Iar despre program, poate nu știe lumea ca orele au 40 minute la care se adaugă o pauza de 10min. în care elevii aerisesc clasa, ies afară.

    1. Sau poate au mai mulți ani de școală decât dvs. Dacă s-ar cere feedback de la părinți și elevi s-ar vedea gunoiul de sub preș și nu ar fi bine.

      1. “Sau poate au mai mulți ani de școală decât dvs.” Pai daca parintii au atatia ani de scoala, de ce nu se duc ei sa sustina examene pentru a lua ore in locul actualilor profesori? Nu sunt in stare sau ce? Pacat ca unii parinti intra pe forum doar pentru a-si varsa frustrarile lor personale.

      2. Pai uite, “Parinte”, ca asta nu se poate. Pai daca e profesor inseamna ca a facut asa: gradinita, scoala primara, s gimnaziu, liceu (aici, banuiesc, e punctul final pentru tine), facultate, poate master, poate doctorat. Si, foarte important, ani de profesat. In scoala, unde daca esti profesor adevarat, inveti odata cu cei pe care-i inveti. Si acum zi tu, cum sa aiba mai multi ani de scoala?
        Doresti feedback de la parinti. Si cum ar aprecia parintii care nu-s in domeniu o lectie despre “curba lui Gauss” sa zicem? De unde ar sti ei daca profesorul a predat bine sau rau? Pai n-ar sti. Si atunci feedback-ul devine clacă de whatsapp. Asta vrei?

  3. Profesorii au 16-18 ore pe saptamana si nici pe astea cu programa clara si notare nu le respecta,vin tarziu,pleaca mai devreme cu 5-10 minute in medie la fiecare 45 -50 minute ore de curs si tocmai ei spun de ore remediale,pentru stat si nemunca mai multa.Profesorii si reprezentantii lor nu si asuma deloc,nivelul scazut de educatie al elevilor ,oricum majoritatea nu muncesc la clasa si vor sa fie si mai neimplicati si mai superficiali decat sunt in prezent.Daca se doreste sa se schimbe pozitiv scoala,oameni buni monitorizati orele de curs cu camere de luat vederi ,monitorizati serios activitatea de pe platformele online ,asa nu mai pot ,simula ca muncesc si sa i ,,obligam” pe profesori sa munceasca serios si implicat.Apropo,de ce sindicatele nu doresc ca elevii si parintii sa dea si ei feed back pentru invatamantul online,catre inspectorate ,scoli si minister.Saracii,profesori numai ei pot da feed back pentru activitatile lor,ale elevilor si parintilor.Transparenta si egalitate.

    1. @ Ioana
      Pentru a putea spune că „majoritatea nu muncesc” ar fi trebuit să vedeți și analizați, oră de oră, activitatea TUTUROR profesorilor. Ceea ce în mod sigur nu ați făcut. Altfel, fiecare poate să-și dea cu părerea bazându-se doar pe „gura lumii” (și făcând și el parte din ea) sau pe generalizarea propriei experiențe…

    2. “Profesorii au 16-18 ore pe saptamana si nici pe astea cu programa clara si notare nu le respecta..” TOTI PROFESORII nu respecta programa? Pai de unde stiti acest lucru? I-ati monitorizat dumneavoastra? De ce generalizati? Ia luminati-ne si pe noi cu CIFRE EXACTE.
      “Profesorii si reprezentantii lor nu si asuma deloc,nivelul scazut de educatie al elevilor.” Nu zic ca nu au si unii profesori (mai multi sau mai putini) o vina, dar cand o sa isi asume si (unii) parinti lipsa celor 7 ani de acasa ai propriilor copii? Plus ca si “materialul clientului” trebuie sa fie de calitate pentru a putea realiza ceva calitativ; si ministerul nu trebuie sa isi asume nimic din punctul dumneavoastra de vedere? Ca si ei tot pe profesori dau vina, de parca cursurile de facultate, masterat, pregatire profesionala si altele au fost apropate de tata, nu de ei. Pai daca profesorii sunt slabi, ca asta se intelege daca spuneti ca profesorii sunt vinovati de nivelul scazut de educatie, inseamna ca si facultatile si cursurile absolvite de profesori sunt si ele slabe, nu? Pai cine le-a dat acreditare si nu s-a asigurat de respectarea standardului de “pretentii” ale ministerului si ale parintilor?
      Ministerul nu e in stare nici macar sa asigure manuale noi pe banci in fiecare an, desi e OBLIGATIA lor prin LEGE si tot prin “LEGE” ar fi trebuit sa puna 6% din pib la educatie. Singura data cand statul roman a investit in educatie a fost in vremea lui Spiru Haret, iar in generatia urmatoare au aparut: Cioran, Eliade, Enescu, Eugen Ionescu si Brancusi. CALITATEA COSTA!!! De ce ministerul nu reuseste sa atraga in sistem profesori de calitate, daca sustineti ca cei de azi nu sunt buni? De ce nu s-au asigurat ca universitatile din tara au cursurile la “standardele” cerute de ei si de parinti, daca tot va plangeti ca profesorii sunt de vina, ca profesorii in sus si in jos? De ce nu au organizat in vara cursuri de pregatire (de calitate) pentru a putea pregati TOTI profesorii pentru cursurile online? Sau ce, se asteaptau ca profesorii sa faca acele cursuri pe banii lor ca de obicei? Oricum, daca a ajuns primul ministru al Romaniei sa compare scoala cu o carciuma, e clar cum va trata educatia, ca e mai usor sa arunci vina pe unul si pe altul in loc sa investesti pentru a avea scoli dotate si profesori foarte bine pregatiti si atrasi de sistemul de educatie. Dupa parearea mea nu vor face asta NICIODATA, indiferent de partidul care va fi la guvernare, fiindca ultima lor grija este sa aiba un popor educat, iar asta nu doar ca nu ii ajuta cu nimic, ci este impotriva interesului lor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Avocatul Poporului anunță că nu a constatat existența vreunui caz de segregare la Școala Ion Neculce din Iași, unde temporar elevii au avut pauze la ore diferite din cauza toaletelor “insuficiente”

“Avocatul Poporului nu a constatat existența vreunui caz de segregare sau discriminare la Școala Gimnazială Ion Neculce din Iași”, a anunțat instituția condusă de Renate Weber. Este vorba despre școala…
Vezi articolul

Orban, despre recomandarea Avocatului Poporului ca elevii cu peste 37,3 ºC să fie lăsați să dea acum examenul: Avocatul Poporului are niște atitudini care o transformă în dușmanul poporului / Elevii vor merge în sesiunea specială

Avocatul Poporului are niște atitudini, în ultima vreme, care o transformă în dușmanul poporului, a declarat Ludovic Orban într-o conferință de presă susținută la Universitatea București, în ziua comemorării Mineriadei…
Vezi articolul

Greșeală în subiectele de la română: O poezie a lui Heinrich Heine a fost atribuită lui Șt. O. Iosif / “Malpraxis pedagogic în întocmirea subiectelor de examen” – HotNews.ro

Ministerul Educației i-a atribuit, în subiectele de simulare, poetului român Ștefan Octavian Iosif o poezie semnată de fapt de germanul Heinrich Heine și tradusă de Șt. O Iosif, scrie HotNews.ro. Greșeala…
Vezi articolul