„Năstrușnica” idee de a renunța brusc la online în universități, criticată de senatorul Ștefan Pălărie (USR): multe cămine sunt ocupate de refugiați, organizarea semestrului e deja stabilită, iar cadrul legal poate fi rezolvat prin ordonanță

3.143 de vizualizări
Ștefan Pălărie / Foto: Facebook.com

Potrrivit lui Pălărie, cele spuse de ministru cu privire la revenirea predării la condițiile dinaintea pandemiei reprezintă “una din cele mai inexplicabile declarații” ale lui Sorin Cîmpeanu, iar “cea mai năstrușnică idee este aceea ca în învățământul superior (…) să treacă ‘peste Noapte’ la educația față în față. De a doua zi”.

Senatorul se întreabă dacă declarațiile lui Cîmpeanu nu cumva reprezintă “o perdea de fum care să acopere alte lucruri grave din perioada asta”.

Ștefan Pălărie prezintă în șase puncte obiecțiile sale față de anunțul ministrului:

„1) Doar în București sunt cu mult peste 10,000 de studenți din provincie, studenți care din martie 2020 au învățat online, de acasă. Pentru ca începând de miercuri să poți organiza cursuri și seminarii în format fizic, e nevoie ca în aceste vremuri în care încă avem trenuri pline de refugiații ucrainieni spre capitală, la nivel național zeci de mii de studenți din afara orașelor universitare să își găsească peste noapte cazare și masă. (…)

2) Multe din căminele studențești sunt astăzi utilizate de universități (cinste lor) pentru a găzdui familii de ucrainieni (din nou, din informațiile ajunse la mine peste 1,000 de paturi în Universitatea Politehnică București se află în această situație) deci universitățile nu pot oferi peste-noapte capacitatea de cazare propriilor studenți. (…)

3) Există astăzi studenți în anul 2 fie de licență, fie de master care nu au văzut nici măcar o dată universitatea la care învață. Alții au făcut un semestru fizic (2019-2020) iar acum termină facultatea în câteva luni. Unii lucrează de acasă în paralel. (…)

4) Universitățile se află în plin semestru, programele de studii organizate nu pot fi peste-noapte transpuse în format fizic – de exemplu în format online se pot suprapune la aceeași oră mai multe cursuri decât capacitatea fizică a unor amfiteatre limitate numeric din clădirile universitare. Pur și simplu e nevoie de un nou orar peste noapte. 

5) Înțeleg parțial temerile – că nu există “cadru legal” pentru predare și evaluare online – dar asta poate fi rezolvat rapid prin OUG, nu e nevoie de bulversarea unei comunități de peste 500,000 de studenți aflați în toate ciclurile de învățământ universitar. 

6) Sunt multe alte argumente, dar închei prin a spune că este absolut stupid să pierzi toate progresele de digitalizare și modernizare forțat obținute în mediul educațional  “din cauza” pandemiei, pentru ca la încetarea ei, să fie șterse cu buretele toate investițiile în sisteme și software colaborativ online, iar noi să ne prefacem colectiv loviți de amnezie. E absurd.” 

Comentariul lui Ștefan Pălărie, complet:


3 comments
  1. Profesorii cu comorbiditati , de ce sa nu faca in continuare online?
    Au orar in afara programului scolar, consuma resurse proprii de energie si dispozitive, nu au reclamatii de la parinti, isi fac treaba bine.
    Ce se poate intampla, daca acest profesor venind la scoala se imbolnaveste.. grav, cine raspunde ? Se poate da in judecata scoala, ministerul ?

  2. Avem și noi un Putin, tot timpul face ce – l taie capul fără sa îl intereseze de populație, dar de este ușor sa iei decizii cu burta și buzunarul plin! 😠 Rușine sa îți fie bai stimate domn ministru! Ți-am „vorbit” frumos ca asa sunt educat, dar nu meriți respect, ptr ca tu tratezi pe toată lumea cu lipsa de respect prin deciziile care le iei.

  3. Cadrul legal exista deja, prin legea 55 modificata de Ordonanta 99/2021. Art. 40 din legea 55 modificata spune explicit ca universitatile pot face ore online pana la sfarsitul acestui an universitar si ca pot da inclusiv examene online, chiar si in afara starii de alerta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Matematica, fizica, marketingul, robotica, teologia ortodoxă didactică și securitatea sistemelor informatice militare – printre specializările la care vor să renunțe unele universități din țară, în anul 2022-2023 / Unele dintre acestea se transformă în învățământ la distanță

Matematica la Universitatea “Ovidius” din Constanța, „Teologia ortodoxă didactică” la Universitatea Al.I. Cuza din Iași, Fizica la Universitatea din Oradea, Marketingul la Universitatea din Pitești se numără printre specializările care…
Vezi articolul

Simona Sava, profesor în Științele Educației, Universitatea de Vest Timișoara: Se regăsește ceva în curriculumul pentru liceu care să îi ajute pe elevi să opteze pentru cariera didactică? În curriculumul din Germania elevii învață ce înseamnă să fie profesori și după aceea vor fi și părinții parteneri avizați ai sistemul educațional

Simona Sava, profesor universitar la Universitatea de Vest din Timişoara, Facultatea de Sociologie şi Psihologie, Departamentul de Ştiinţe ale Educaţiei a dat un exemplu privind curriculumul din Germania de la…
Vezi articolul

Colegiul Mihai Viteazul din București intră de marți în scenariul roșu. Directorul colegiului, Sever Popa: Am înregistrat 4 cazuri, în rândul elevilor / Predarea online este sarcina cea mai dificilă pentru profesorii obișnuiți să lucreze față în față

Colegiul Național Mihai Viteazul din București intră de marți, 6 octombrie, în scenariul roșu de funcționare, care înseamnă cursuri exclusiv online. Directorul Colegiului, Sever Popa, a declarat pentru Edupedu.ro că…
Vezi articolul

Fenomenul Brașov – Elevii cer procurorilor să-l cerceteze pe inspectorul școlar din Brașov și Ministerului Educației să trimită corpul de control la inspectorat

„Solicităm public Ministerului Educației Naționale să trimită corpul de control pentru cercetarea ISJ Brașov și a celor trei licee implicate. Totodată, solicităm Parchetului de pe lângă Judecătoria Brașov să dispună…
Vezi articolul