Nicușor Dan: Sunt de acord cu ministrul educației că rata de analfabetism funcțional e problemă de securitate națională / Nu se pune problema ca salariile profesorilor să scadă. Trebuie să stimulăm cu bani profesioniștii să se ducă în zona rurală și în orașele mici

1.945 de vizualizări
Foto: ID 319027781 © LCVA | Dreamstime.com
Candidatul independent la prezidențiale Nicușor Dan a declarat în cadrul dezbaterii televizate transmise de Digi 24 luni seara că „nu se pune problema ca salariile profesorilor să scadă“. La dezbatere au fost invitați ambii candidați, deci și George Simion, dar numai Nicușor Dan s-a prezentat.

„Sunt de acord cu ministrul educației că rata de analfabetism funcțional e problemă de securitate națională. Și analfabetism funcțional înseamnă incapacitatea de a te descurca într-o lume complexă, care are componente financiare, care are componente de informație, componente culturale”, a declarat Nicușor Dan.

Întrebat în cât cât timp ar putea spera profesorii debutanți la un trai mai bun, Nicușor Dan a răspuns: „Nu am liniile de buget, nu am interiorizat liniile bugetului național ca să spun de unde putem să ducem bani unde. Ce pot să dau ca răspuns generic este că economia românească se poate insănătoși pe absorbție de fonduri, pe colectare de taxe, inclusiv pe atacarea marii evaziuni, pe reducerea de cheltuieli inutile”.

„Nu se pune problema ca salariile profesorilor să scadă. Cât de mult ele vor putea să crească nu e o chestiune la care vreau să mă angajez acum. Vreau sa crească”, a continuat candidatul independent la prezidențiale.

Acesta a susținut că, „din păcate, sistemul de educație nu este adaptat la lumea pe care noi o trăim. Competențele pe care sistemul nostru de educație le dă copiilor sunt competențe de a reproduce niște informații și nu reușim încă de la o vârstă fragedă să îi învățăm pe copii să facă conexiuni logice între diferite informații și să descopere lucrurile cu capul lor. Pentru ca noi să corectăm acest fenomen, trebuie să ne uităm la programă, să punem copiii nu doar să reproducă, ci și să rezolve probleme în timp real, pe de altă parte să formăm și profesorii să schimbe modul de abordare”. 

Dan a declarat că „este o diferență de calitate, statistic vorbind, între educația în marile orașe și educația din zona rurală și trebuie să stimulăm cu bani profesioniștii să se ducă în zona rurală și orașele mici”. 

Alte declarații pe tema educației din cadrul dezbaterii de luni seară:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cărți de joc și rummy la ora de chimie, metode folosite pentru apropierea elevilor de “noțiunile aride”. Greta Predoi, directoarea școlii din comuna Butea, județul Iași, care a eradicat abandonul și are promovare aproape completă la examene: Încerc să fac legătura cu viața / În decembrie, am făcut un proiect de studiu la mall

Elevii de clasa a VIII-a care învață la Școala Gimnazială din comuna Butea, județul Iași, au incluse în orar ore de pregătire suplimentară la disciplinele de examen, după cum a…
Vezi articolul

UPDATE Ministrul Sănătății cere menținerea restricțiilor în București: În contextul național și european, măsurile de relaxare constituie un risc major și ar putea pune în pericol redeschiderea școlilor / Mai multe restricții se ridică, de luni, în Capitală

Ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu, a transmis o scrisoare către Comitetul Municipal pentru Situații de Urgență, în care solicită menținerea restricțiilor în București, subliniind că, în contextul național și european, „măsurile…
Vezi articolul

Directorul Cătălin Zaman, despre Titularizare 2025: Cei care au luat decizia de a aduce noi profesori în sistem trebuie să-și asume concedierea lor din toamnă / Tinerii absolvenți se sperie, nimeni nu mai are siguranța locului de muncă

Profesorul și directorul Cătălin Zaman de la Școala Învățător „Nicolae Ispas” din Clondiru (Buzău) avertizează că schimbările privind creșterea normei de predare anunțate de ministrul Educației și Cercetării sunt comunicate…
Vezi articolul