Nicușor Dan: Sunt de acord cu ministrul educației că rata de analfabetism funcțional e problemă de securitate națională / Nu se pune problema ca salariile profesorilor să scadă. Trebuie să stimulăm cu bani profesioniștii să se ducă în zona rurală și în orașele mici

1.945 de vizualizări
Foto: ID 319027781 © LCVA | Dreamstime.com
Candidatul independent la prezidențiale Nicușor Dan a declarat în cadrul dezbaterii televizate transmise de Digi 24 luni seara că „nu se pune problema ca salariile profesorilor să scadă“. La dezbatere au fost invitați ambii candidați, deci și George Simion, dar numai Nicușor Dan s-a prezentat.

„Sunt de acord cu ministrul educației că rata de analfabetism funcțional e problemă de securitate națională. Și analfabetism funcțional înseamnă incapacitatea de a te descurca într-o lume complexă, care are componente financiare, care are componente de informație, componente culturale”, a declarat Nicușor Dan.

Întrebat în cât cât timp ar putea spera profesorii debutanți la un trai mai bun, Nicușor Dan a răspuns: „Nu am liniile de buget, nu am interiorizat liniile bugetului național ca să spun de unde putem să ducem bani unde. Ce pot să dau ca răspuns generic este că economia românească se poate insănătoși pe absorbție de fonduri, pe colectare de taxe, inclusiv pe atacarea marii evaziuni, pe reducerea de cheltuieli inutile”.

„Nu se pune problema ca salariile profesorilor să scadă. Cât de mult ele vor putea să crească nu e o chestiune la care vreau să mă angajez acum. Vreau sa crească”, a continuat candidatul independent la prezidențiale.

Acesta a susținut că, „din păcate, sistemul de educație nu este adaptat la lumea pe care noi o trăim. Competențele pe care sistemul nostru de educație le dă copiilor sunt competențe de a reproduce niște informații și nu reușim încă de la o vârstă fragedă să îi învățăm pe copii să facă conexiuni logice între diferite informații și să descopere lucrurile cu capul lor. Pentru ca noi să corectăm acest fenomen, trebuie să ne uităm la programă, să punem copiii nu doar să reproducă, ci și să rezolve probleme în timp real, pe de altă parte să formăm și profesorii să schimbe modul de abordare”. 

Dan a declarat că „este o diferență de calitate, statistic vorbind, între educația în marile orașe și educația din zona rurală și trebuie să stimulăm cu bani profesioniștii să se ducă în zona rurală și orașele mici”. 

Alte declarații pe tema educației din cadrul dezbaterii de luni seară:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mărturia unei profesoare, despre învățământul artistic: Ne târâm în aceeași mocirlă de 30 de ani, iar absolvenții liceelor de artă au un singur țel – să plece din țară

Învățământul artistic funcționează cu programe școlare „din anii ’70, puțin periate pe alocuri, doar la unele specialități”, cu 
reguli ale olimpiadelor „viciate de diverse interese mai mari sau mai mici”,…
Vezi articolul

UPDATE Ramona Lile a obținut al patrulea mandat de rector la Universitatea Aurel Vlaicu din Arad, deși nu avea voie să candideze, după o decizie de plagiat – Revista 22 / Oficial: Ministerul nu inițiază ordinul de confirmare până nu se clarifică situația juridică

Rectorul Universității Aurel Vlaicu (UAV) din Arad, Ramona Lile, care ocupă această funcție de 3 mandate, l-a obținut pe al patrulea, deși avea interdicție să candideze la funcții de conducere,…
Vezi articolul

Guvernul României nu mai susține excelența în educație prin sistemul de burse școlare, confirmă Ministerul Educației și Cercetării, care spune că elevii olimpici pot în schimb să fie admiși în continuare la liceu sau facultate fără concurs

Ministerul Educației și Cercetării (MEC) confirmă oficial, într-un răspuns transmis Parlamentului, că statul român nu mai susține excelența în educație prin burse școlare. În documentul semnat de secretarul de stat…
Vezi articolul

Ligia Deca: Cred că există toată disponibilitatea Guvernului de a continua discuțiile, la Ministerul Muncii pe legea salarizării, la Ministerul Educației pe contractul colectiv de muncă

„Mâine, discuțiile se vor axa pe prevederile contractului colectiv de muncă, care include obligațiile și drepturile personalului din învățământ. Aici ne referim, de exemplu, la facilități pentru profesia didactică”, a…
Vezi articolul