Noile planuri-cadru pentru liceu „vor fi cele vechi, un pic cosmetizate”, crede fostul președinte ARACIP, Șerban Iosifescu / „Nicio vorbă despre trans-discipline sau multi-discipline, nicio vorbă despre obiective transversale” în dezbaterea despre planuri, care „s-a redus la permanenta târguială despre discipline”

500 de vizualizări
Șerban Iosifescu / Foto: AGERPRES – Angelo Brezoianu
„În absența unei (improbabile) tăieri a nodului gordian, de către Minister, prevăd că noile planuri vor if cele vechi, un pic cosmetizate”, apreciază Șerban Iosifescu, fost președinte al agenției care evaluează școlile – ARACIP, într-un comentariu publicat marți pe pagina sa de Facebook pe tema dezbaterilor referitoare la proiectul planurilor-cadru pentru liceu  El consemnează o serie de lipsuri pe care le-a remarcat în cadrul dezbaterilor, legat de fondul și obiectivele predării la nivel de liceu. Și apreciază că dezbaterea „s-a redus la permanenta târguială despre discipline și numărul de ore”.

Potrivit lui Șerban Iosifescu, „TOATE disciplinele sunt vizate” în apelurile păstrării unei discipline sau alteia, „absența fiecăreia punând, grav, în pericol viitorul absolventului de liceu. Ca urmare, absolut toate trebuie introduse în trunchiul comun”, comentează el.

În schimb, expertul în educație observă:

„- Nicio vorbă despre trans-discipline sau multi-discipline. 

– Nicio vorbă despre obiective transversale, realizate cross-curricular (adică, prin mai multe discipline). Orice pierdere a personalității distincte a respectivei discipline este o ofensă și o amenințare. 

– Nicio vorbă despre integralitatea personalității celui care învață – în cazul nostru liceanul –, care nu poate fi considerată o sumă de sertărașe, fiecare corespunzând unei discipline / ”educații”.

– Nicio vorbă despre competențe cheie: sunt menționate, de regulă, competențele specifice disciplinei respective. 

– Nicio vorbă despre ce înseamnă un timp rezonabil de activitate școlară (ore de curs și teme pentru acasă). 

– Opționalitatea este împinsă la periferia curriculară și bună pentru ”celelalte” discipline, niciodată pentru cea susținută.”


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mircea Miclea: Comasarea Institutului de Științe ale Educației cu o unitate administrativă din interiorul Ministerului este o gafă monumentală. O desființare similară a făcut Ceaușescu

Comasarea Institutului de Științe ale Educației cu unitatea administrativă din interiorul Ministerului Educației care concepe subiectele pentru examene „este o gafă monumentală”, a declarat Mircea Miclea, pentru Edupedu.ro. Cercetătorul a…
Vezi articolul

Avertisment OCDE: Guvernele trebuie să ia mai multe măsuri pentru ca oamenii să capete competențele cerute acum pe piața muncii /  Raportul Skills Outlook 2025 semnalează riscuri majore produse de decalajele socio-economice în țările membre, decalaje pe care și România le „bifează” în analizele internaționale

Guvernele lumii trebuie să acționeze pentru a-i ajuta pe oameni să se echipeze cu acele competențe de care au nevoie în societate și pe piața muncii, pentru că adesea aceste…
Vezi articolul

ANALIZĂ Programul Masa caldă în școli – instrument politic, la cererea premierului Nicolae Ciucă. Peste 63% dintre școlile înscrise în acest an au fost alese din localități conduse de primari PNL

Programul Masa caldă va continua și în acest an tot ca program-pilot, pentru al șaptelea an la rând. Ministerul Educației a publicat recent lista școlilor, de data aceasta fiind 300…
Vezi articolul