Noua strategie a Irlandei, unul din liderii europeni în PISA, pentru a întări și mai mult competențele-cheie ale elevilor: Educație digitală pentru părinți și pentru profesori, cărți pentru copiii care intră la școală, mai multă învățare pe bază de colaborare

978 de vizualizări
Foto © Svershinsky | Dreamstime.com
Cărți oferite fiecărui copil, măsuri de sprijin pentru tranziția copiilor în mediul școlar, susținere pentru părinți în vederea ghidării minorilor în mediul online și programe extinse de formare a profesorilor pentru livrarea competențelor digitale: toate acestea sunt prevăzute într-o nouă strategie lansată în Irlanda, pentru întărirea nivelului de alfabetizare a copiilor în domenii-cheie.
  • Irlanda, una dintre țările europene cu cele mai bune rezultate la PISA, testele internaționale ce evaluează competențele-cheie ale elevilor, a lansat această strategie cu scopul de a susține formarea competențelor în ceea ce privește limba și comunicarea, matematica și folosirea instrumentelor digitale.

Strategia, inițiată în 2023 și actualizată în mai a.c., acoperă un deceniu – 2024-2033 – dar o mare parte dintre acțiuni sunt grupate în prima parte a acestui interval, potrivit unui plan de acțiune pentru perioada 2024-2028 (acest plan poate fi consultat integral aici). Cele mai multe dintre aceste acțiuni fie sunt o continuare a unor măsuri deja lansate, fie sunt prevăzute să fie lansate în perioada imediat următoare (termen scurt și mediu).

Strategia își propune să acționeze pe mai multe paliere – de la părinți și comunitatea locală, la programe educaționale și formarea inițială a profesorilor.

Printre acțiunile practice pe care le propune: 
  • Programe de formare a părinților în materie de siguranță online și alte competențe digitale destinate părinților, așa încât aceștia să-i sprijine pe copii în folosirea instrumentelor online.
  • Sprijin pentru părinți pentru a-i ajuta pe copii să se adapteze mai ușor la mediul școlar
  • Ghid pentru școli pentru a comunica în limbaj cât mai simplu cu părinții
  • Pachete de cărți pentru copiii de 4-6 ani care încep școala, împreună materiale pentru părinți pentru a susține tranziția copiilor în mediul școlar. Pachetul poate include povești care să le prezinte copiilor concepte matematice. Fiecare copil cu vârste de până la 4 ani va primi o carte de povești, împreună cu materiale care să le explice părinților valoarea lecturii împreună cu cei mici.
  • Pentru profesori și formatori – programe care să încurajeze învățarea bazată pe colaborare, programe pentru susținerea formării inițiale a profesorilor în ceea ce privește limba și comunicarea, domeniile STEM și cel al artelor.
  • Programe de formare a profesorilor pentru a-i ajuta pe elevi să își consolideze competențele de învățare digitală, anume de a accesa, explora, administra, înțelege, integra, comunica, evalua, crea și disemina informații, în siguranță, cu ajutorul tehnologiilor digitale.

Potrivit unei prezentări făcute recent în rețeaua europeană Eurydice, strategia include peste 100 de acțiuni, dintre care multe folosesc elementele cele mai bune din strategia aplicată până acum pentru întărirea competențelor-cheie ale copiilor.

Acestea sunt grupate în 5 zone de intervenție, sau „piloni”:

  1. Sprijin pentru părinți și comunități pentru susținerea competențelor tinerilor în limbă și comunicare, matematică și alfabetizare digitală
  2. Sprijinirea practicilor profesionale pentru cadrele didactice aflate la începutul carierei
  3. Sprijinirea performanțelor de predare și îngrijire pentru educația timpurie
  4. Îmbunătățirea experienței elevilor prin acțiuni ce vizează curriculumul, practicile pedagogice, evaluarea
  5. Sprijinirea copiilor care provin din medii diverse pentru a-și atinge potențialul.

Irlanda s-a numărat printre primele țări europene în cadrul evaluărilor PISA 2022, la toate cele trei probe, astfel:

  • Matematică – locul 4 în Europa (492 puncte, după Estonia, Elveția, Olanda)
  • Citire – locul 1 în Europa (516 punte)
  • Științe – locul 3 în Europa (504 puncte, după Estonia și Finlanda)

Foto © Svershinsky | Dreamstime.com  Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INTERVIU Engleza predată la școală trebuie gândită la pachet cu alte competențe, pentru nevoile elevilor care o vor învăța peste 5-10 ani, nu pentru cei care au învățat-o acum 10 ani – Mina Patel, coordonatoare a unui studiu despre „Viitorul limbii engleze” / Diluarea ideii de profesor „vorbitor nativ” și schimbarea nevoilor de vorbire a englezei pentru tineri și angajatori  

„Lumea mă tot întreabă, îi va înlocui tehnologia pe profesorii de limba engleză? Nu, nu o va face. Nimic nu îi poate înlocui”, dar munca lor trebuie să se schimbe…
Vezi articolul

GRAFIC Aproape 220 de mii de tineri cu vârste între 18 și 24 de ani terminaseră cel mult 8 clase în 2020. Procentul celor care au abandonat școala timpuriu a început să crească din nou, în primul an al pandemiei / România urmează să acorde granturi pentru 2.500 de școli, de anul viitor, pentru reducerea fenomenului

Aproape 220 de mii de tineri cu vârste între 18 și 24 de ani terminaseră cel mult 8 clase în 2020, potrivit unei analize Edupedu.ro pe baza datelor de la…
Vezi articolul

Județele cu cei mai mulți candidați nerepartizați după prima etapă de admitere la liceu 2023. În București sunt mai puține locuri neocupate decât elevi nerepartizați, în Ilfov au fost repartizați toți candidații și sunt cele mai multe locuri libere din țară

Rezultatele repartizării computerizate pentru admiterea la liceu 2023 arată că au rămas nerepartizați 1.619 elevi și sunt 7.727 de locuri neocupate. Desi, teoretic, ar fi locuri pentru toți elevii nerepartizați,…
Vezi articolul

Universitatea din București – europeană și cu autonomie sporită, sau „prima” pe țară și „în formațiune completă”, prin includerea celorlalte mari universități din București? Diferențe și asemănări în viziunea și promisiunile celor doi candidați anunțați până acum la funcția de rector UB, Marian Preda și Cristian Preda

Un rector în funcție care mizează pe continuitate și care promite să întărească lucrurile pe care le-a făcut într-un prim mandat dificil, marcat de criza produsă de pandemie și de…
Vezi articolul