Noua strategie a Irlandei, unul din liderii europeni în PISA, pentru a întări și mai mult competențele-cheie ale elevilor: Educație digitală pentru părinți și pentru profesori, cărți pentru copiii care intră la școală, mai multă învățare pe bază de colaborare

981 de vizualizări
Foto © Svershinsky | Dreamstime.com
Cărți oferite fiecărui copil, măsuri de sprijin pentru tranziția copiilor în mediul școlar, susținere pentru părinți în vederea ghidării minorilor în mediul online și programe extinse de formare a profesorilor pentru livrarea competențelor digitale: toate acestea sunt prevăzute într-o nouă strategie lansată în Irlanda, pentru întărirea nivelului de alfabetizare a copiilor în domenii-cheie.
  • Irlanda, una dintre țările europene cu cele mai bune rezultate la PISA, testele internaționale ce evaluează competențele-cheie ale elevilor, a lansat această strategie cu scopul de a susține formarea competențelor în ceea ce privește limba și comunicarea, matematica și folosirea instrumentelor digitale.

Strategia, inițiată în 2023 și actualizată în mai a.c., acoperă un deceniu – 2024-2033 – dar o mare parte dintre acțiuni sunt grupate în prima parte a acestui interval, potrivit unui plan de acțiune pentru perioada 2024-2028 (acest plan poate fi consultat integral aici). Cele mai multe dintre aceste acțiuni fie sunt o continuare a unor măsuri deja lansate, fie sunt prevăzute să fie lansate în perioada imediat următoare (termen scurt și mediu).

Strategia își propune să acționeze pe mai multe paliere – de la părinți și comunitatea locală, la programe educaționale și formarea inițială a profesorilor.

Printre acțiunile practice pe care le propune: 
  • Programe de formare a părinților în materie de siguranță online și alte competențe digitale destinate părinților, așa încât aceștia să-i sprijine pe copii în folosirea instrumentelor online.
  • Sprijin pentru părinți pentru a-i ajuta pe copii să se adapteze mai ușor la mediul școlar
  • Ghid pentru școli pentru a comunica în limbaj cât mai simplu cu părinții
  • Pachete de cărți pentru copiii de 4-6 ani care încep școala, împreună materiale pentru părinți pentru a susține tranziția copiilor în mediul școlar. Pachetul poate include povești care să le prezinte copiilor concepte matematice. Fiecare copil cu vârste de până la 4 ani va primi o carte de povești, împreună cu materiale care să le explice părinților valoarea lecturii împreună cu cei mici.
  • Pentru profesori și formatori – programe care să încurajeze învățarea bazată pe colaborare, programe pentru susținerea formării inițiale a profesorilor în ceea ce privește limba și comunicarea, domeniile STEM și cel al artelor.
  • Programe de formare a profesorilor pentru a-i ajuta pe elevi să își consolideze competențele de învățare digitală, anume de a accesa, explora, administra, înțelege, integra, comunica, evalua, crea și disemina informații, în siguranță, cu ajutorul tehnologiilor digitale.

Potrivit unei prezentări făcute recent în rețeaua europeană Eurydice, strategia include peste 100 de acțiuni, dintre care multe folosesc elementele cele mai bune din strategia aplicată până acum pentru întărirea competențelor-cheie ale copiilor.

Acestea sunt grupate în 5 zone de intervenție, sau „piloni”:

  1. Sprijin pentru părinți și comunități pentru susținerea competențelor tinerilor în limbă și comunicare, matematică și alfabetizare digitală
  2. Sprijinirea practicilor profesionale pentru cadrele didactice aflate la începutul carierei
  3. Sprijinirea performanțelor de predare și îngrijire pentru educația timpurie
  4. Îmbunătățirea experienței elevilor prin acțiuni ce vizează curriculumul, practicile pedagogice, evaluarea
  5. Sprijinirea copiilor care provin din medii diverse pentru a-și atinge potențialul.

Irlanda s-a numărat printre primele țări europene în cadrul evaluărilor PISA 2022, la toate cele trei probe, astfel:

  • Matematică – locul 4 în Europa (492 puncte, după Estonia, Elveția, Olanda)
  • Citire – locul 1 în Europa (516 punte)
  • Științe – locul 3 în Europa (504 puncte, după Estonia și Finlanda)

Foto © Svershinsky | Dreamstime.com  Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
  1. Stiu ca nu e important sau relevant, dar acre este salariul unui debutant in invatamant in Irlanda?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Asociația Profesorilor de Limba Germană din România: Sunt prea multe discipline cu o oră pe săptămână, cu efecte extrem de nocive asupra învățării / Propunerile pentru noile planuri-cadru de liceu

Asociația Profesorilor de Limba Germană din România (APLGR) avertizează că noile propuneri de planuri-cadru pentru liceu riscă să afecteze grav învățarea limbilor străine, reducând șansele elevilor de a dobândi competențe…
Vezi articolul

Aproape 70 de școli și licee din București caută profesori, în special de arte și științe, dar și învățători, la 2 luni de când a început școala, potrivit ISMB / Cel puțin 26 de profesori și-au dat demisia sau au renunțat la plata cu ora în ultima lună, într-o perioadă marcată de legea Bolojan

Aproape 70 de școli din București caută profesori de matematică, chimie, fizică sau arte, la 2 luni de când a început școala, potrivit anunțului postat de Inspectoratul Școlar al Municipiului…
Vezi articolul

Manipularea datelor privind competențele digitale ale elevilor români, făcută de Ministerul Educației și Universitatea din București care prezintă „coafat” raportul internațional ICILS 2023 / Instituțiile au omis deliberat datele esențiale despre realitatea din școli: elevii români de clasa a VIII-a – ultimii din Europa în utilizarea eficientă a tehnologiei

Ministerul Educației și Universitatea din București au omis deliberat datele despre competențele digitale ale elevilor și pe cele care arată cât de rău stă țara noastră la capitolul alfabetizare informațională,…
Vezi articolul

Criza Covid-19 pune frână „internaționalizării” universităților – se așteaptă scăderea cererii din partea străinilor pentru România, încă o lovitură după scăderea abruptă a numărului de studenți autohtoni

Universitățile românești, confruntate în ultimul deceniu cu o scădere acută a numărului de studenți, încearcă să compenseze această scădere prin diverse măsuri și strategii, între care un loc aparte îl…
Vezi articolul

Fondul de burse pentru studenți s-a apropiat de necesar, în ultimul deceniu, doar în 2017, iar finanțarea de bază a universităților a crescut strict simbolic în ultimii cinci ani – analiză a Alianței organizațiilor studențești / ANOSR: Prevederile legale privind finanțarea rămân ținte fără un plan pentru a fi atinse

Evoluția finanțării de bază a universităților și a fondului de burse pentru studenți este marcată de creșteri „simbolice” și „lipsite de o regulă sau un raționament”, semn că „educația nu…
Vezi articolul