Noul termen pentru depunerea proiectelor în apelul pentru reducerea abandonului școlar în 241 de școli „mici” este 30 decembrie, anunță Ministerul Educației / Model cerere de finanțare

1.697 de vizualizări
Model cerere de finanțare PNRAS Runda a II-a – Școli mici
Ministerul Educației a prelungit perioada de depunere a proiectelor în apelul PNRR pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS) Runda a II-a – Școli mici, prin Ordinul de ministru nr. 6.730 / 28.11.2023, care nu a fost încă publicat în Monitorul Oficial. 241 de școli cu mai puțin de 50 de elevi de gimnaziu pot aplica pentru 1.500 euro/elev sprijinit până pe 30 decembrie 2023. Descarcă din articol modelul de cerere de finanțare.
  • Termenul-limită inițial pentru depunerea proiectelor era 30 noiembrie 2023.

Alocarea financiară pentru apelul de proiecte este de 25 de milioane de euro, iar pentru achizițiile centralizate realizate de Ministerul Educației, prin UMPFE – de maximum 25 de milioane de euro, însumând un total de 50 de milioane de euro dedicate sprijinirii școlilor mici.

Ministerul Educației a publicat pe 15 noiembrie un Model precompletat de Cerere de finanțare și a anunțat că potențialii beneficiari pot trimite întrebări legate de depunerea și completarea cererilor de finanțare pe adresa de e-mail pnrassm@pmu.ro.

Model cerere de finanțare Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS) Runda a II-a – Școli mici

În cadrul acestei investiții, unitățile de învățământ eligibile vor fi sprijinite astfel:

1. Prin grant alocat direct unității de învățământ pentru o categorie de activități eligibile și necesare a se implementa la nivel de unitate de învățământ, vizând:

● Activități de identificare și monitorizare a elevilor în risc de abandon școlar;

● Activități pedagogice și de sprijin;

● Activități extracurriculare/extrașcolare;

● Activități de informare, consiliere, asistență și educație a părinților/ tutorilor legali;

● Activități de sprijin organizate în parteneriat cu alte autorități și instituții competente sau cu alți actori din comunitatea locală;

●  Subvenții, ajutoare, premii, burse pentru beneficiarii proiectului;

●  Lucrări de amenajare minore, achiziționarea de bunuri (opționale).

2. Prin achiziții centralizate, realizate de Ministerul Educației, prin UMPFE, pentru unitățile de învățământ, cu scopul de a le sprijini din punct de vedere administrativ, urmărindu-se:

● Organizarea unor cursuri de formare la nivel regional/național pe teme relevante pentru prevenirea abandonului școlar pentru beneficiarii de granturi;

● Achiziționarea și distribuirea unor bunuri și servicii de digitalizare, respectiv dotări cu echipamente și materiale didactice pentru școlile beneficiare;

● Mentorat și sprijin pentru personalul didactic – beneficiarii de granturi, conform ministerului.

Față de Ghidul solicitantului lansat în consultare publică de Ministerul Educației pe 6 iulie, în apelul lansat pe 1 noiembrie au intervenit câteva schimbări:

Lista școlilor eligibile a fost extinsă, de la 194 la 241.

Cei 50 de milioane de euro pentru apel au fost împărțiți astfel:

  • Pentru 25 de milioane pot aplica școlile eligible. Valoarea alocării prin grant pentru fiecare unitate de învățământ eligibilă se va stabili pe baza costului unitar de 1.500 euro/elev sprijinit. Costul unitar era de 1.800 euro/an/elev sprijinit, în ghidul din dezbaterea publică.
  • 25 de milioane de euro vor fi folosiți pentru achiziții centralizate, realizate de Ministerul Educației prin Unitatea de Management al Proiectelor cu Finanțare Externă (UMPFE).

Pot aplica școlile eligibile cu număr mai mic de 50 de elevi din ciclul gimnazial, față de 40 din ghidul în dezbatere publică.

Citește și:
LISTĂ 241 de școli „mici”, cu mai puțin de 50 de elevi de gimnaziu, pot aplica în PNRAS pentru reducerea abandonului școlar. Apel deschis până pe 30 noiembrie 2023 pentru 1.500 euro/elev sprijinit


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INTERVIU Profesorii trebuie să fie mult mai informați decât elevii în privința drogurilor, altfel nu mai au nici o autoritate în fața lor / Într-un caz de suspiciune de consum de droguri, prima intervenție a profesorului trebuie să fie cu copilul pentru că responsabilitatea profesorului este în primul rând față de bunăstarea copilului, spune psihoterapeutul Bogdana Păcurari

„Pentru a putea recunoaște semnele unui elev care consumă droguri, un profesor ar trebui să fie instruit despre ce droguri există, cât de periculoase sunt, care sunt efectele asupra creierului…
Vezi articolul

Academia Română respinge asocierea instituției cu ideile suveraniste și filoruse / Academia l-a primit ca membru pe cel care a scris prefața la o carte a ideologului putinist Dughin și organizează simpozioane cu parlamentar al partidului extremist AUR și cu cercetător care susține că SUA ar pornit războiul din Ucraina

Academia Română respinge „hotărât” orice acuză care se aduce instituţiei şi preşedintelui Ioan-Aurel Pop cu referire la o ipotetică susţinere a ideilor „nociv naţionaliste”, antieuropene şi anti-NATO, calificând drept „răuvoitoare”,…
Vezi articolul

Educația sexuală în școli este o „necesitate absolută”, spune noua ministră pentru Egalitatea de gen din Franța: „De la cea mai fragedă vârstă, trebuie să le explicăm copiilor că nimeni nu are dreptul să le atingă corpul sau să le facă rău”

Noua ministră pentru Egalitatea femei-bărbați din Franța, Aurore Bergé, a subliniat marți, într-un interviu acordat postului RTL, importanța educației sexuale în școli, considerând-o o „necesitate absolută”. Aceasta este prima sa…
Vezi articolul

Taxe de școlarizare majorate „excesiv” la UBB începând cu anul universitar 2023-2024, fără consultarea studenților, acuză reprezentanți ai acestora / UBB justifică majorarea printr-un decalaj important între finanțarea de la buget și taxele de școlarizare

Organizația Studenților din Universitatea Babeș-Bolyai acuză conducerea Universității că a majorat „excesiv” taxele de școlarizare cu aproape 40 % în unele cazuri și nu s-a consultat cu reprezentanții studenților. „Spre exemplu,…
Vezi articolul