Nu există normele metodologice pentru redeschiderea creșelor și grădinițelor. Singurele documente pe care le avem acum sunt recomandările OMS și UNICEF – viceprimarul Brașovului

1.569 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Primăria Brașov a început de săptămâna trecută să discute posibilitatea redeschiderii creșelor și grădinițelor, scrie Brasovmetropolitan.ro. O săptămână mai târziu, Executivul a decis că autoritățile locale pot deschide începând cu 15 iunie creșe și grădinițe de stat, însă nu există normele pe care unitățile de învățământ trebuie să le îndeplinească, atrage atenția viceprimarul Costel Mihai.

Nu există nici norme metodologice sau reguli ce trebuie impuse pentru redeschiderea creșelor. Totodată, nici Direcția de Sănătate Publică Brașov nu a stabilit fluxurile și procedurile pentru creșe. Singurele documente pe care le avem acum la dispoziție sunt recomandările Organizație Mondiale a Sănătății și un Ghid pregătit de UNICEF România, instituție care este partener al Primăriei Brașov în mai multe proiecte ce vizează educația timpurie, dar colaborează și cu Guvernul României„, a declarat viceprimarul Costel Mihai, citat de Brasovmetropolitan.ro.

Viceprimarul Braşovului a precizat că așteaptă hotărârea de guvern „prin care li se oferă posibilitatea autorităților locale să ia în calcul redeschiderea creșelor și a grădinițelor. De asemenea, așteptăm și ca Direcția de Sănătate Publică sau alte instituții cu atribuții în acest domeniu să ne transmită regulile ce trebuie respectate de preșcolari și de către cadrele didactice. Apoi vom analiza cu mare atenție posibilitatea redeschiderii acestor unități, dar vom ține cont și de faptul că cei mici pot fi vectori de transmitere a noului coronavirus și pot face acest lucru destul de ușor, pentru că, de multe ori, ei pot fi asimptomatici„.

Citește și:

 


1 comment
  1. Sunt suficiente si astea… la ce criza de locuri in gradinite avem…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ore obligatorii pentru toți elevii și copiii de grădiniță, din acest semestru, introduse în curriculumul școlar ca activități de educație psiho-emoțională. Ministerul Educației a trimis școlilor fișe de lucru făcute de specialiștii Colegiului Psihologilor din România

Elevii și copiii de grădiniță vor fi implicați în activități obligatorii de educație psiho-emoțională, în semestrul al II-lea, după cum se arată într-un anunț al Inspectoratului Școlar Județean Mureș (ISJ…
Vezi articolul

Sute de grădinițe la care copiii nu au putut fi reînscriși au solicitat Ministerului Educației să fie redeschisă aplicația. Ministerul a aprobat doar o fereastră de două ore pentru asta, joi la prânz

Peste 300 de grădinițe la care copiii nu au putut fi reînscriși au solicitat Ministerului Educației să fie redeschisă platforma pentru introducerea solicitărilor. Ministerul Educației a trimis inspectoratelor școlare o…
Vezi articolul

Grădinițele au nevoie de investiții pe toată linia, de la infrastructură la salarii, metode de predare și competențele digitale ale angajaților – raport CE privind impactul pandemiei asupra educației timpurii

Creșterea investițiilor publice în educația timpurie și îmbunătățirea condițiilor de lucru, a pregătirii și salarizării personalului din acest domeniu se numără printre principalele recomandări incluse într-un nou raport al Comisiei…
Vezi articolul

Recomandări pentru curriculum încă din grădiniță, alfabetizare media și resurse pentru profesori ca să-i învețe pe copii să recunoască informațiile false – parte din strategia de urgență a UE, cu termen în 2025

Comisia Europeană propune ca pregătirea pentru situații de criză să devină parte integrantă a educației școlare, prin introducerea acestui subiect în curriculum și prin formarea profesională a cadrelor didactice, potrivit…
Vezi articolul