Nu există normele metodologice pentru redeschiderea creșelor și grădinițelor. Singurele documente pe care le avem acum sunt recomandările OMS și UNICEF – viceprimarul Brașovului

1.561 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Primăria Brașov a început de săptămâna trecută să discute posibilitatea redeschiderii creșelor și grădinițelor, scrie Brasovmetropolitan.ro. O săptămână mai târziu, Executivul a decis că autoritățile locale pot deschide începând cu 15 iunie creșe și grădinițe de stat, însă nu există normele pe care unitățile de învățământ trebuie să le îndeplinească, atrage atenția viceprimarul Costel Mihai.

Nu există nici norme metodologice sau reguli ce trebuie impuse pentru redeschiderea creșelor. Totodată, nici Direcția de Sănătate Publică Brașov nu a stabilit fluxurile și procedurile pentru creșe. Singurele documente pe care le avem acum la dispoziție sunt recomandările Organizație Mondiale a Sănătății și un Ghid pregătit de UNICEF România, instituție care este partener al Primăriei Brașov în mai multe proiecte ce vizează educația timpurie, dar colaborează și cu Guvernul României“, a declarat viceprimarul Costel Mihai, citat de Brasovmetropolitan.ro.

Viceprimarul Braşovului a precizat că așteaptă hotărârea de guvern “prin care li se oferă posibilitatea autorităților locale să ia în calcul redeschiderea creșelor și a grădinițelor. De asemenea, așteptăm și ca Direcția de Sănătate Publică sau alte instituții cu atribuții în acest domeniu să ne transmită regulile ce trebuie respectate de preșcolari și de către cadrele didactice. Apoi vom analiza cu mare atenție posibilitatea redeschiderii acestor unități, dar vom ține cont și de faptul că cei mici pot fi vectori de transmitere a noului coronavirus și pot face acest lucru destul de ușor, pentru că, de multe ori, ei pot fi asimptomatici“.

Citește și:

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Directorul poate cere suspendarea cursurilor cu prezență fizică pentru elevii cu afecțiuni, pentru una sau mai multe clase sau pentru toată școala, după ce posibilitatea legală a fost introdusă în ROFUIP – Regulamentul de funcționare a școlilor

Ministerul Educației a decis ca directorii să poată cere suspendarea cursurilor cu prezență fizică pentru unul sau mai mulți elevi, pentru una sau mai multe clase, sau chiar a școlii,…
Vezi articolul

Cum vor fi ajutați copiii cu CES, potrivit proiectului de Lege a învățământului preuniversitar. Părinții trebuie să aleagă una dintre formele de sprijin: Vouchere educaționale nou introduse sau alocația de hrană și cazarmament – surse

Toți copiii cu cerințe educaționale speciale (CES), inclusiv cei cu dizabilităţi, din școlile de masă sau speciale, de stat şi particulare vor putea beneficia vouchere educaţionale în cuantum fix sau…
Vezi articolul

Există „mici decalaje” între formarea inițială a educatorilor și practica de la clasă, „ar trebui să ne întâlnim mai des, să fim pe aceeași pagină”, spune Viorica Preda, inspector pentru educația timpurie în Ministerul Educației

O provocare din sistemul de educație timpurie sunt „micile decalaje” care există între formarea inițială, formarea continuă ale educatorilor și practicile de la clasă, spune Viorica Preda, inspectorul general pentru…
Vezi articolul