Numărul copiilor afectați de închiderea școlilor din cauza pandemiei de coronavirus a crescut cu 38% în luna noiembrie, în lume. UNICEF: Redeschiderea școlilor, o prioritate

2.306 vizualizări
Deschiderea școlilor
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Numărul copiilor cu vârste școlare afectați de închiderea școlilor, ca măsură de oprire a răspândirii COVID-19, a crescut cu 38% în luna noiembrie, punând o presiune semnificativă pe procesul de educație și pe bunăstarea a încă 90 de milioane de elevi din întreaga lume, atrage atenția UNICEF într-un comunicat de presă. Drept urmare, organizația transmite un apel guvernelor de a face din redeschiderea școlilor o prioritate, a lua toate măsurile pentru asigurarea siguranței în sălile de clasă și a evita închiderea școlilor la nivel național.

Potrivit datelor colectate de UNESCO, pentru unu din cinci elevi, adică pentru 320 de milioane de copii la nivel internațional, școlile sunt închise de la 1 decembrie, ceea ce înseamnă încă 90 de milioane de copii față de cei 232 de milioane înregistrați la 1 noiembrie. În schimb, în luna octombrie numărul copiilor afectați de închiderea școlilor a scăzut cu aproape două treimi.

„În ciuda a tot ceea ce știm în prezent despre COVID-19, despre rolul școlilor în transmiterea comunitară a virusului și despre pașii pe care îi putem întreprinde pentru a le oferi copiilor condiții sigure la școală, ne îndreptăm în direcția greșită cu pași extrem de repezi”, a spus Robert Jenkins, Directorul Departamentului Internațional pentru Educație al UNICEF.

„Dovezile arată că școlile nu sunt factorii principali de transmitere a virusului. Cu toate acestea, suntem martorii unei tendințe alarmante a guvernelor de a închide din nou școlile ca primă măsură de restricționare, și nu ca ultim resort. În unele cazuri, școlile se închid la nivel național, în loc de a fi închise în funcție de comunitate, iar copiii continuă să sufere de pe urma efectelor devastatoare pe care aceste măsuri le au asupra învățării, asupra sănătății lor mintale și psihice și asupra siguranței lor”, a mai spus acesta.

Când școlile se închid, copiii se află în risc de a-și pierde educația, sistemul de sprijin, alimentația și sănătatea, iar copiii din mediile cele mai dezavantajate, care riscă cel mai mult să abandoneze școala, plătesc prețul cel mai scump. Și cum milioane de copii stau departe de sălile de clasă de mai bine de nouă luni și un număr și mai mare de copii retrăiesc această situație bulversantă, UNICEF se teme că prea multe școli se închid în mod nenecesar și nu s-a pus accent suficient pe pașii necesari pentru ca școlile să fie în siguranță față de COVID-19.

Un studiu recent care a folosit date din 191 de state a arătat că nu există nicio asociere între situația școlii și ratele infecțiilor cu COVID-19 în comunitate. Date fiind dovezile insuficiente care să ateste că școlile cresc ratele de transmitere a virusului, UNICEF îndeamnă guvernele să facă o prioritate din redeschiderea școlilor și să ia toate măsurile posibile pentru a oferi condiții optime de siguranță în unitățile educaționale.

Cadrul UNICEF pentru redeschiderea scolilor, publicat împreună cu UNESCO, UNHCR, Programul Alimentar Mondial și Banca Mondială, oferă sfaturi practice pentru autoritățile naționale și locale. Ghidul se axează pe reforma politicilor, pe cerințele financiare, pe operații sigure, pe educație compensatorie și pe îngrijire, protecție și soluții pentru copiii cei mai marginalizați.

„Lucrurile pe care le-am aflat despre școlarizare pe durata pandemiei de COVID-19 sunt clare: beneficiile păstrării școlilor deschise depășesc cu mult pe costurile închiderii lor, iar închiderea școlilor la nivel național trebuie evitată cu orice preț”, a spus Jenkins.

Foto: INQUAM Photos / Octav Ganea


5 comments
  1. Cred că înainte de a deschide școlile ar trebui să se asigure condiții în școli, iar elevii și profesorii ar trebui să aibă transport școlar. În acest fel transmiterea colectivă nu ar mai fi așa de mare.

      1. @M
        Sper ca opinia dvs e a cuiva care e in bransa, nu doar a cuiva care citeste studii. Eu va pot da, din bransa, dintr-un singur loc, in doar o luna (sept-oct) zeci de exemple de copii care s-au infectat si au transmis parintilor si de parinti care, infectati fiind, si-au trimis copiii la scoala. Pana sa se testeze, pe cont propriu, caci statul a facut fix 0(ZERO) teste in scoli, toti acesti copii au facut du-te vino casa-scoala. Si vorbesc doar de cazurile depistate, si doar intr-o luna.
        PS. Cu mall-urile aveti dreptate, cu salile de sport nu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Discurs în derivă al premierului: „Mă angajez personal…”, după care anunță că în loc să se întâlnească azi cu sindicatele din Educație, pentru negocieri, va avea întâlniri cu asociațiile de părinți și elevi. Acestea nu revendică nimic / Ciucă e îngrijorat că nu poate să îi predea lui Ciolacu „un mandat cu probleme”

Premierul Nicolae Ciucă a lăsat de înțeles că se angajează personal în rezolvarea problemelor cadrelor didactice și ale angajaților din Educație, după care a spus că se va întâlni marți…
Vezi articolul

Reacția ministrului Educației după ce o profesoară i-a atras atenția că textul legilor învățământului “arată în mare parte ca raportul România Educată”: Nu am cum să nu reacționez la această jignire

Ministrul Educației, prezent la cea de-a 44-a dezbatere pe proiectele legilor Educației la sediul PNL București, a avut discuții în contradictoriu cu Antoaneta-Firuța Tacea, conferențiar universitar la Facultatea de Psihologie…
Vezi articolul

Directorul Colegiului Gojdu din Oradea, dat afară pentru că a decis că elevii pot face o zi pe săptămână online și în scenariul verde: Trebuia să-mi închidă gura / Șeful ISJ: Eu nu dau pe nimeni afară, l-am demis atâta tot. Școlile îmi sunt mie subordonate aici

Elevii și profesorii Colegiului Național “Emanuil Gojdu” din Oradea au protestat luni în curtea școlii și în clase față de decizia Inspectoratului Școlar Județean Bihor de a-l demite pe directorul…
Vezi articolul