Numărul elevilor afectați de închiderea școlilor a ajuns la 305 milioane, la nivel global – UNESCO

1.997 de vizualizări
A doua evaluare UNESCO privind inchiderea scolilor la nivel global / Sursa Unesco.org
Elevii din 29 de țări de pe trei continente sunt afectați de închiderea școlilor din cauza epidemiei Covid-19, potrivit datelor actualizate UNESCO. Organizația internațională arată că, la data de 9 martie, 305 milioane de elevi erau afectați de închiderea școlilor, la nivel global. România, țară unde școlile se închid miercuri, 11 martie, nu figurează în statistica menționată. Aceeași sursă sintetizează și principalele efecte pe care închiderea școlilor le are asupra educației.

Potrivit UNESCO, 15 țări au închis școlile la nivel național, iar alte 14 au închis instituțiile de învățământ la nivel local. Dacă acestea din urmă ar extinde decizia la nivel național, numărul elevilor afectați ar ajunge la 469 de milioane.

  • Țările care, până luni, închiseseră toate școlile erau: Azerbaidjan, Bahrain, China, Coreea de Nord, Coreea de Sud, Georgia, Iran, Irak, Italia, japonia, Kuweit, Liban, Mongolia, Coreea de Sud, Arabia Saudită și Emiratele Arabe Unite. Cele mai afectate sunt China (233 milioane de elevi), Japonia (16,4 milioane de elevi), Iran (14,5 milioane de elevi) și Italia (9 milioane de elevi).
  • Țările și teritoriile care au închis școlile la nivel local sunt: Afganistan, Bhutan, Cambodgia, Franța, Germania, Grecia, India, Pakistan, Palestina, Portugalia, Ucraina, Marea Britanie, SUA, Vietnam
Care sunt principalele consecințe ale închiderii școlilor, în viziunea UNESCO
  • Întreruperea procesului de învățare – efectele negative se simt mult mai puternic în cazul elevilor din zone dezavantajate, cu oportunități reduse de învățare în afara școlii
  • Nutriția – mulți copii și tineri se bazează pe masa oferită de școli, în diverse țări ale lumii
  • Părinți nepregătiți pentru învățarea la domiciliu / la distanță
  • Acces inegal la portaluri digitale de învățare
  • Diferențe majore în capacitatea părinților de a oferi îngrijire copiilor, la domiciliu, în timpul programului de lucru
  • Costuri economice mari – mulți părinți vor lipsi de la muncă pentru a avea grijă de copii
  • Suprasolicitarea sistemului de sănătate – mulți angajați din acest sector ar putea lipsi din cauza nevoii de a-și îngriji proprii copii
  • creștere mai mare supra școlilor care rămân deschise
  • tendința de creștere a ratei de abandon școlar
  • izolarea socială

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cel puțin 60 de școli-pilot pot primi câte 200.000 de euro prin PNRR pentru a pilota noi modele curriculare și de carieră didactică sau management descentralizat, din anul școlar 2024-2025 – proiect în dezbatere

Ministerul Educației a lansat în consultare publică Ghidul solicitantului pentru apelul de proiecte „Granturi pentru unitățile de învățământ pilot”. Se acorda 12 milioane de euro pentru susținerea pilotării unor intervenții…
Vezi articolul

OFICIAL Profesorii, părinții și elevii vor afla în fiecare joi, pe site-urile direcțiilor de sănătate publică, rata de ocupare a paturilor destinate bolnavilor de COVID la nivel de județ, în funcție de care merg la școală sau fac ore online de lunea viitoare

Elevii dintr-un județ nu merg la școală dacă, în județul lor, rata de ocupare a paturilor destinate bolnavilor de Covid-19 este mai mare de 75%, potrivit noilor reguli de funcționare…
Vezi articolul

VIDEO Bianca, o tânără de 19 ani, despre cum se pot implica tinerii în procesul electoral al alegerilor din Uniunea Europeană în 2024: Dacă fiecare gândește că nu poate face diferența, la final o să ne adunăm și chiar nu o să putem face diferența

În contextul alegerilor europarlamentare din 2024, tinerii au cel puțin trei căi de a se implica în procesul electoral, dincolo de votul propriu-zis și pot genera o nouă direcție în…
Vezi articolul