Numărul elevilor afectați de închiderea școlilor a ajuns la 305 milioane, la nivel global – UNESCO

1.952 de vizualizări
A doua evaluare UNESCO privind inchiderea scolilor la nivel global / Sursa Unesco.org
Elevii din 29 de țări de pe trei continente sunt afectați de închiderea școlilor din cauza epidemiei Covid-19, potrivit datelor actualizate UNESCO. Organizația internațională arată că, la data de 9 martie, 305 milioane de elevi erau afectați de închiderea școlilor, la nivel global. România, țară unde școlile se închid miercuri, 11 martie, nu figurează în statistica menționată. Aceeași sursă sintetizează și principalele efecte pe care închiderea școlilor le are asupra educației.

Potrivit UNESCO, 15 țări au închis școlile la nivel național, iar alte 14 au închis instituțiile de învățământ la nivel local. Dacă acestea din urmă ar extinde decizia la nivel național, numărul elevilor afectați ar ajunge la 469 de milioane.

  • Țările care, până luni, închiseseră toate școlile erau: Azerbaidjan, Bahrain, China, Coreea de Nord, Coreea de Sud, Georgia, Iran, Irak, Italia, japonia, Kuweit, Liban, Mongolia, Coreea de Sud, Arabia Saudită și Emiratele Arabe Unite. Cele mai afectate sunt China (233 milioane de elevi), Japonia (16,4 milioane de elevi), Iran (14,5 milioane de elevi) și Italia (9 milioane de elevi).
  • Țările și teritoriile care au închis școlile la nivel local sunt: Afganistan, Bhutan, Cambodgia, Franța, Germania, Grecia, India, Pakistan, Palestina, Portugalia, Ucraina, Marea Britanie, SUA, Vietnam
Care sunt principalele consecințe ale închiderii școlilor, în viziunea UNESCO
  • Întreruperea procesului de învățare – efectele negative se simt mult mai puternic în cazul elevilor din zone dezavantajate, cu oportunități reduse de învățare în afara școlii
  • Nutriția – mulți copii și tineri se bazează pe masa oferită de școli, în diverse țări ale lumii
  • Părinți nepregătiți pentru învățarea la domiciliu / la distanță
  • Acces inegal la portaluri digitale de învățare
  • Diferențe majore în capacitatea părinților de a oferi îngrijire copiilor, la domiciliu, în timpul programului de lucru
  • Costuri economice mari – mulți părinți vor lipsi de la muncă pentru a avea grijă de copii
  • Suprasolicitarea sistemului de sănătate – mulți angajați din acest sector ar putea lipsi din cauza nevoii de a-și îngriji proprii copii
  • creștere mai mare supra școlilor care rămân deschise
  • tendința de creștere a ratei de abandon școlar
  • izolarea socială

 

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

UPDATE Noul Minister al Educației și Cercetării are cu 95 de posturi mai multe față de câte aveau Educația și Cercetarea la un loc în fostul guvern, potrivit unui proiect de HG. Explicația ministerului

Hotărârea de guvern pentru organizarea noului Minister al Educației și Cercetării, pusă în dezbatere joi seară, arată o creștere a numărului total de posturi față de precedentele ministere separate în…
Vezi articolul

Avocatul Poporului îi cere Ministerului Educației să asigure urgent, în școli specializate, pregătirea cursanților pentru obținerea permisului de conducere auto

Avocatul Poporului îi cere Ministerului Educației să introduce ore de Educație rutieră la grădiniță și școală, dar și să “asigure, în unitățile de învățământ specializate, pregătirea cursanților în vederea obținerii…
Vezi articolul

Soluții pentru grava criză demografică: Ovidiu Raețchi lansează un pachet legislativ cu 6 măsuri, printre care banca de lapte matern, vouchere pentru copiii sub trei ani, facilități fiscale pentru firmele care construiesc grădinițe

Deputatul liberal Ovidiu Raețchi a lansat marți în dezbatere publică un pachet de șase propuneri legislative menite să atenueze criza demografică majoră din România. Țara noastrăse confruntă atât cu scăderea…
Vezi articolul

Monica Anisie: Noutatea la BAC este că examenul va începe cu probele scrise, pe 22 iunie. Evaluarea Națională se va susține începând cu 15 iunie / Tezele nu se vor mai susține și se recuperează materia neparcursă

Evaluarea Națională 2020 se va susține începând cu data de 15 iunie, iar la examenul de Bacalaureat “noutatea va fi că va începe cu probele scrise, în data de 22…
Vezi articolul