O aplicație de raportare a cazurilor de bullying în mediul online, lansată pentru elevi în Franța. “Vrem să semnalăm situațiile, nu să rămână în liniște, încât acestea să se oprească”, spune Ministrul francez al Educației, Jean-Michel Blanquer

435 de vizualizări
Foto: © Ilia Burdun | Dreamstime.com
O aplicație de sprijin pentru elevii care sunt victime ale hărțuirii în mediul online a fost lansată marți, 8 februarie, de ministrul francez al Educației, Jean-Michel Blanquer, în timpul unei vizite la un liceu din departamentul Hauts-de-Seine, informează FranceBleu.

Aplicația 3018 este numită după numărul de ajutor de urgență 3018 la care se pot raporta, în Franța, cazuri de hărțuire online și a fost lansată în contextul în care, pe 8 februarie anul acesta, s-a sărbătorit Ziua Internetului mai Sigur (sursa). Aplicația permite în special trimiterea unei capturi de ecran pentru a ancheta situația. De asemenea, există și posibilitatea deschiderii unei conversații pentru a raporta situații riscante, mai ales în mediul școlar.

Cine le răspunde copiilor și ce se întâmplă mai departe cu datele? “Sunt avocați, psihologi sau experți digitali. Aceștia sunt instruiți și autorizați să transmită autorităților ceea ce colectează” din conversații, spune Gaëlle de Montoussé pentru publicația OuestFrance, fiind reprezentantul unei asociații care a contribuit la proiect.

Aceste sesizări vor fi apoi comunicate rețelelor de socializare pentru ca acestea să elimine conținutul în cauză sau către platforma Pharos, portalul oficial din Republică pentru raportarea conținutului ilegal pe Internet, pentru cele mai grave cazuri. Ministerul Educației speră astfel să asigure “îngrijirea rapidă a victimei”, potrivit publicației Le Monde.

“Problema hărțuirii este de confruntat, vrem să fie semnalată, să nu rămână în liniște, trebuie să vorbiți despre asta, încât acestea să se oprească”, a explicat ministrul francez al Educației, Jean-Michel Blanquer, în fața elevilor de la liceul profesional Prony din Asnières-sur-Seine (departamentul Hauts-de-Seine), în prezența soției președintelui Macron, Brigitte Macron, și a lui Adrien Taquet, secretar de stat pentru Protecția Copilului, notează etudiant.lefigaro.fr.

Situația bullyingului în Franța: în gimnazii, estimativ un sfert dintre elevi se confruntă cu situații de hărțuire online

Conform acelorași surse citate, în total, între 6 și 10% dintre elevi s-ar confrunta cu o formă de hărțuire în timpul școlii și un sfert dintre elevii de gimnaziu s-ar confrunta cu hărțuirea cibernetică, potrivit unui raport al Senatului francez publicat în septembrie.

Motivele cyberbullying-ului pot fi multiple, mai notează etudiant.lefigaro.fr. După cum arată datele centralizate de o organizație dedicată copiilor din Franța în octombrie 2021, 45% dintre tinerii chestionați menționează despre gelozie și răzbunare, apoi invocă diferențe de gust și comportament (38%) și în final diferențe fizice și care țin de ținuta vestimentară (36%).

Foto: © Ilia Burdun | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comentariu
  1. Sa-i semnaleze cineva lui Câmpeanu ca omologul francez a decis ceva cu adevărat.

    Apoi…. La noi se va numi o comisie care după vreo 2-3 ani va ridica din umeri în speranța că poate dispare bullying-ul. Sau facem niste studii de fezabilitate cu ocazia asta poate trecem la luminarea cu led-uri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Scrisoare deschisă către Guvern și autorități, de la Consiliul Elevilor, Federația Părinților și sindicatele profesorilor: Luați toate măsurile care se impun pentru a nu trasforma școlile în adevărate focare de COVID-19

„Luați toate măsurile care se impun pentru a nu trasforma unitățile şi instituţiile de învăţământ în adevărate focare de multiplicare a infecţiilor cu COVID-19”, este solicitarea reprezentanților sistemului de Educație,…
Vezi articolul

Prioritățile europene în educație, pentru următorul deceniu: digitalul, tranziția verde, recuperarea post-pandemie – oficiali ai Comisiei și ai Parlamentului European, la Summitul Educației

Transformarea digitală și tranziția verde au fost principalii piloni ai descrierilor oferite de reprezentanții forurilor europene pentru schimbările prin care va trece educația pe continent în următorul deceniu, conform prezentărilor…
Vezi articolul

Cîmpeanu: Am stat să mă gândesc ce nu a fost bine în Legea 1. Nu a fost însoțită de o arhitectură de sistem, nu a fost însoțită de mecanisme care să poată face posibile acele schimbări. În proiectele de lege vom avea în egală măsură schimbări de proces și arhitectură de sistem

Legea 1 din 2011, actiuala legea a Educației Naționale aflată în vigoare, nu a fost însoțită de o arhitectură de sistem și de de mecanisme care să poată face posibile…
Vezi articolul