O asociație culturală din Târgu Mureș organizează întâlniri cu scriitori maghiari și români la orele de literatură pentru 600 de elevi de liceu din municipiu

162 de vizualizări
Afiș oficial / Foto: Facebook.com – Asociația Podium
Asociaţia Culturală “Podium” din Târgu Mureş reia, în perioada lunilor septembrie – noiembrie, proiectul “Scriitori la şcoală”, în cadrul căruia scriitori români şi maghiari participă la orele de literatură ale elevilor de la şapte licee din municipiul – reşedinţă de judeţ, informează Agerpres.

Opt scriitori se vor întâlni la ediția de anul acesta (a patra), în cadrul evenimentului, cu elevi de la şapte licee din Târgu Mureş în timpul orelor de literatură română şi a celor de literatură maghiară, iar, astfel, aproximativ 600 de adolescenţi vor putea să afle care sunt secretele din spatele cărţilor.

Asociaţia Podium a arătat, într-un comunicat de presă, că în acest an scriitorii participanți sunt:

  • Ioana Pârvulescu
  • Simon Márton
  • Dan Coman
  • Láng Zsolt
  • Alina Nelega
  • Robert Gabriel Elekes
  • György Alida
  • Horia Marchean.

Aceștia vor susţine ore de literatură pentru elevi de la:

  • Liceul Vocaţional de Arte
  • Colegiul Naţional “Unirea”
  • Liceul Teoretic “Bolyai Farkas”
  • Colegiul Naţional “Alexandru Papiu Ilarian”
  • Liceul Teologic Romano-Catolic “II. Rákóczi Ferenc”
  • Liceul Tehnologic “Gheorghe Şincai”
  • Colegiul Agricol “Traian Săvulescu”.

Precizările organizatorilor: “Fiecare scriitor se va întâlni cu elevi din cel puţin trei clase ale unui liceu, în timpul orelor de română sau maghiară. Datele exacte vor fi alese împreună cu cadrele didactice, ţinând cont şi de programul invitaţilor, după ce se vor stabili orarele în unităţile de învăţământ partenere. În cadrul primelor trei ediţii ale proiectului, Asociaţia Podium, cu ajutorul a peste 20 de profesoare şi profesori, a organizat întâlniri cu 23 de scriitori şi scriitoare la care au participat peste 1.600 de elevi”, a precizat asociația într-un comunicat de presă, potrivit Agerpres.

Coordonatorii programului mai spun că evenimentul s-a conturat în urma unor discuții cu autoritățile și partenerii locali și că apreciază ajutorul financiar al acestora – după evaluarea datelor de proiect -, pe lângă sprijinul scriitorilor și profesorilor de limbile română și maghiară.

“Salutăm faptul că discuţiile care au avut loc în prima parte a anului între reprezentanţii ONG-urilor cu activitate culturală, reprezentanţi ai primăriei şi consilieri locali, s-au concretizat prin îmbunătăţirea considerabilă a grilei de evaluare a proiectelor. Totuşi, ţinem să precizăm câteva lucruri, mai ales pentru oamenii care nu sunt familiarizaţi cu organizarea de proiecte cofinanţate de autorităţile locale. În primul rând, cofinanţarea câştigată nu presupune faptul că organizatorul are automat acces la fondurile respective.

Se acordă un avans de 30%, apoi, după ce finalizăm toate activităţile şi depunem un dosar prin care demonstrăm acest lucru, inclusiv faptul că am efectuat toate plăţile conform bugetului proiectului, vom putea solicita decontarea cheltuielilor în limita sumei stabilite în urma concursului. De aceea, apreciem în mod deosebit sprijinul pe care îl primim din partea sponsorilor. Nu doar pentru că ne ajută să acoperim contribuţia proprie, obligatorie în bugetarea oricărui proiect, dar şi pentru că, până la decont, trebuie să acoperim integral necesităţile proiectului. De asemenea, aprecierea noastră se îndreaptă şi către cadrele didactice, partenerii cei mai importanţi ai Podium în desfăşurarea Scriitori la şcoală”, se mai arată în comunicatul de presă, transmite sursa citată.

__________

Despre proiect:

Proiectul Scriitori la şcoală este cofinanţat de Primăria Municipiului Târgu Mureş, în urma concursului pentru finanţarea nerambursabilă a proiectelor culturale, cu suma de 26.309 lei, iar sponsorul principal al ediţiei din 2021 este compania Reea, precizează reprezentanții asociației culturale.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Tătaru, despre declarația pe propria răspundere pe care trebuie să o completeze părinții: Nici nu am avut pretenţia ca părintele să se erijeze într-un medic, dar să ne dea nişte simptome pe care le-a avut în ultima perioadă

Ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, a afirmat sâmbătă că părinţii trebuie să completeze declaraţia pe propria răspundere atunci când copilul lor va merge la şcoală, documentul respectiv constituind un element de…
Vezi articolul

Matematica, fizica, marketingul, robotica, teologia ortodoxă didactică și securitatea sistemelor informatice militare – printre specializările la care vor să renunțe unele universități din țară, în anul 2022-2023 / Unele dintre acestea se transformă în învățământ la distanță

Matematica la Universitatea “Ovidius” din Constanța, „Teologia ortodoxă didactică” la Universitatea Al.I. Cuza din Iași, Fizica la Universitatea din Oradea, Marketingul la Universitatea din Pitești se numără printre specializările care…
Vezi articolul

Aproape una din trei universități publice a anunțat și cursuri online la master și doctorat, iar 15% pentru licență. Asta atrage nemulțumirea reprezentanților studenților ANOSR, care sperau la „o schimbare de paradigmă, constând în flexibilizarea învățământului superior”

„Doar 30% dintre universitățile de stat au anunțat în mod public integrarea unei componente de activitate în regim online pentru ciclurile de masterat și doctorat, în timp ce pentru programele…
Vezi articolul

Schimbarea subiectelor la BAC și Evaluarea Națională 2019 – Federația Părinților: Este o decizie bună, având în vedere diferențele din contestații

Schimbarea subiectelor pentru Bacalaureatul și Evaluarea Națională de anul acesta “este o decizie bună”, spune Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți. Acesta argumentează că introducerea testelor grilă…
Vezi articolul
De ce spun elevii că nu vor la școală, fizic

Daniel David, rectorul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca: Vedem un fenomen de blocare a efectului Flynn, evoluția scorului de inteligență. Ne gândim că se leagă de împingerea în față a ideologiei care spune că trebuie să mergem mai puțin cu cunoștințele declarative și să împingem mai departe cu partea de skills, abilități. Să nu facem copiii prea nefericiți la școală cu lucruri prea abstracte

„Vedem un fenomen de blocare a efectului Flynn [evoluția scorului de inteligență – N.Red.]. Ne gândim că se leagă de împingerea în față a ideologiei care spune că trebuie să…
Vezi articolul