O știre falsă poate distruge un brand în câteva ore – studiu al Universității Babeș-Bolyai despre cum dezinformarea online erodează încrederea

247 de vizualizări
Foto: ID 151771013 © Tero Vesalainen | Dreamstime.com
Modul în care știrile false despre produse și branduri, răspândite pe rețelele sociale, influențează percepția consumatorilor și încrederea acestora în publicitatea online, sunt explicate într-un studiu al unei echipe de cercetători de la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, potrivit G4Media.ro.
  • Cercetarea a fost realizată pe un eșantion de 497 de utilizatori români activi în social media, cu vârste între 18 și 34 de ani.
  • Rezultatele studiului, realizat de profesor universitar Ovidiu-Ioan Moisescu, doctorand Luigia Gabriela Sterie și prof. univ. Daniel Mican, au fost publicate în revista Computers în Human Behavior. Articolul poate fi accesat gratuit aici
  • Autorii sunt profesori universitari la Facultatea de Stiințe Economice și Gestiunea Afacerilor, Universitatea Babes Bolyai, Cluj-Napoca. (FSEGA)


„O echipă de cercetători de la Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor din cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) a publicat rezultatele unui studiu care examinează modul în care informațiile false sau înșelătoare despre produsele promovate online influențează comportamentul consumatorilor, evidențiind în acest context rolul încrederii în publicitatea din social media”, potrivit unui comunicat de presă.

Studiul arată că știrile false despre produse, răspândite pe rețelele sociale, sporesc cinismul consumatorilor, erodând încrederea acestora în branduri și în marketingul digital.

„Încrederea a devenit o resursă volatilă, iar o știre falsă, propagată viral, poate pune sub semnul întrebării chiar și cel mai puternic brand. Încrederea oamenilor nu se cumpără, ci se construiește și este cea mai prețioasă resursă pe care o poate avea o organizație”, explică Gabriela Sterie, coautoare a studiului și doctorandă în marketing la UBB.

Potrivit autorilor, încrederea în influencerii autentici și în reclamele bine concepute poate reduce efectele negative ale dezinformării. Influencerii percepuți drept experți și sinceri ajută la reconstruirea încrederii și la diminuarea cinismului față de marketingul online.

Citește articolul integral pe G4Media.ro


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Aplicația de salarizare a personalului din Învățământ

Aplicația de salarizare a personalului din Învățământ a fost actualizată. Setarea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată la 3.700 de lei și actualizarea algoritmului de calcul pentru deducerea personală, printre modificări

Aplicația de salarizare pentru profesorii și angajații din Învățământ a fost actualizată în privința setării salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată la 3.700 lei, începând cu…
Vezi articolul

Nu voi permite să avem plata cu ora la profesorii titulari pentru a putea asigura norme pentru profesorii suplinitori, susține Rodica Leontieș, inspector general ISJ Iași: Nu cred că suplinitorii vor rămâne fără post, dar diminuare de normă cu siguranță va exista

Rodica Leontieș, inspector școlar general al județului Iași, a explicat, într-un interviu acordat Radio România Iași, cum va fi aplicată Legea 141/2025, cunoscută drept Legea Bolojan, la nivel local. Profesoara…
Vezi articolul

Liderul sindical Simion Hăncescu, după întâlnirea cu premierul Ilie Bolojan: Protestele vor continua și vor lua amploare după ce începe școala. I-am cerut premierului să mai facă o analiză cu mai mare atenție

Simion Hăncescu, președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), a declarat, după întâlnirea cu premierul Ilie Bolojan, că „nu putem să spunem altceva decât că protestele vor continua și vor lua…
Vezi articolul

Ligia Deca, întrebată de ce Guvernul nu și-a respectat promisiunea pentru profesorii debutanți, de a le acorda salariul mediu pe economie în 2024: „Grilele de salarizare includ un nivel absolut decent pentru profesorii debutanți” / Aceștia primesc 250 de lei în plus, de la 1 ianuarie și încă 200 de lei de la 1 iunie

„Un nivel absolut decent”, așa califică ministrul Educației, Ligia Deca, salariul profesorului debutant pentru anul 2024, prevăzut în grilele de salarizare aprobate joi de Guvernul Ciolacu prin ordonanță de urgență.…
Vezi articolul