Modul în care știrile false despre produse și branduri, răspândite pe rețelele sociale, influențează percepția consumatorilor și încrederea acestora în publicitatea online, sunt explicate într-un studiu al unei echipe de cercetători de la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, potrivit G4Media.ro.
- Cercetarea a fost realizată pe un eșantion de 497 de utilizatori români activi în social media, cu vârste între 18 și 34 de ani.
- Rezultatele studiului, realizat de profesor universitar Ovidiu-Ioan Moisescu, doctorand Luigia Gabriela Sterie și prof. univ. Daniel Mican, au fost publicate în revista Computers în Human Behavior. Articolul poate fi accesat gratuit aici
- Autorii sunt profesori universitari la Facultatea de Stiințe Economice și Gestiunea Afacerilor, Universitatea Babes Bolyai, Cluj-Napoca. (FSEGA)
„O echipă de cercetători de la Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor din cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) a publicat rezultatele unui studiu care examinează modul în care informațiile false sau înșelătoare despre produsele promovate online influențează comportamentul consumatorilor, evidențiind în acest context rolul încrederii în publicitatea din social media”, potrivit unui comunicat de presă.
Studiul arată că știrile false despre produse, răspândite pe rețelele sociale, sporesc cinismul consumatorilor, erodând încrederea acestora în branduri și în marketingul digital.
„Încrederea a devenit o resursă volatilă, iar o știre falsă, propagată viral, poate pune sub semnul întrebării chiar și cel mai puternic brand. Încrederea oamenilor nu se cumpără, ci se construiește și este cea mai prețioasă resursă pe care o poate avea o organizație”, explică Gabriela Sterie, coautoare a studiului și doctorandă în marketing la UBB.
Potrivit autorilor, încrederea în influencerii autentici și în reclamele bine concepute poate reduce efectele negative ale dezinformării. Influencerii percepuți drept experți și sinceri ajută la reconstruirea încrederii și la diminuarea cinismului față de marketingul online.