Oana Moraru, despre simulări: După zeci de schimbări anunțate și retrase în ultima lună, a căpiat lumea de stres. Nu e nicio coerență

3.094 de vizualizări
Oana Moraru / Sursa foto: Facebook Oana Moraru
„După zeci de schimbări anunțate și retrase în ultima lună, a căpiat lumea de stres. Nu e nicio coerență” în decizia de a organiza simulare a Evaluării naționale și la clasa a VII-a, scrie Oana Moraru pe pagina sa de Facebook. Pedagog cu 20 de ani de experiență la catedră și fondator al unei școli private, Moraru acuză că „doamna ministru e tulbure în gândire, dar suficient de abilă să știe că îi face bine politic să dea știri zilnic. Bune sau rele, se scrie de ea!”.

„Acum văd și profesorii supărați că nu e etic sa dai teste neanunțate din timp. Pfiu! Sunt alte lucruri ‘mult mai neetice’ pentru care nu i-am văzut protestând niciodată! Eu cred că le e teamă că se dă covorul la o parte și se prea vede gunoiul băgat acolo! Note mici, copii nepregătiți, numai bun de meditat la anul și de îngrășat porcu’ în ajun. Dacă se prind părinții acum că nu prea se face treabă din timp și că toți ne punem speranța în dresajul de la anul, din preajma examenului?”, spune Moraru.

Deci e bună sau nu ‘ievaluarea’ asta simulată!? E bună, dar pe subiecte prost facute! E și proastă pentru că o să arate, ca la primul bac cu camere, că e jale!„, avertizează aceasta.

Textul integral al Oanei Moraru, publicat pe contul său de Facebook:

„Simulările de azi.

1.Cam 60% din ce testăm nu măsoară ce ne interesează cu adevărat la un copil de 13-14 ani: cât înțelege un text, ce deducții face pe marginea lui, cum corelează idei de acolo cu propria experiență sau cum le comentează. Aparent ne interesează cum se explică o virgulă, ce sufixe și prefixe are un cuvânt, ce funcții sintactice și cazuri apar – exerciții bune pentru gimnastica minții, dar ‘dresabile’ în copil, fără relevanță sau impact pentru modul lui de exprimare, coerență și nuanță în scriitură.

2. Trecând peste ce testăm acum: să testăm sau nu și clasa a VII-a? O fi bine așa, neanunțat?

După zeci de schimbări anunțate și retrase în ultima lună, a căpiat lumea de stres. Nu e nicio coerență în decizie; doamna ministru e tulbure în gândire, dar suficient de abilă să știe că îi face bine politic să dea știri zilnic. Bune sau rele, se scrie de ea!

3. Acum văd și profesorii supărați că nu e etic sa dai teste neanunțate din timp. Pfiu! Sunt alte lucruri ‘mult mai neetice’ pentru care nu i-am văzut protestând niciodată! Eu cred că le e teamă că se dă covorul la o parte și se prea vede gunoiul băgat acolo! Note mici, copii nepregătiți, numai bun de meditat la anul și de îngrășat porcu’ în ajun. Dacă se prind părinții acum că nu prea se face treabă din timp și că toți ne punem speranța în dresajul de la anul, din preajma examenului?

Deci e bună sau nu ‘ievaluarea’ asta simulată!? E bună, dar pe subiecte prost facute! E și proastă pentru că o să arate, ca la primul bac cu camere, că e jale!”

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ce tablete cumpără statul pentru 250 de mii de elevi și profesori: de 10 inch, din aluminiu, rezistente la cădere accidentală, procesor octa-core 1.8 GHz cu sistem de monitorizare a activității preinstalat

Tabletele pe care statul vrea să le cumpere trebuie să fie de 10 inch, să aibă conexiune 4G, cartelă SIM inclusă și o configurație de bază detaliată în procedura publicată…
Vezi articolul
Cheltuielile unei familii cu Educația: comparația cu ceilalți ani

Competențele financiare: diferențe majore între elevii în vârstă de 15 ani din medii avantajate și cei dezavantajați, la nivel OCDE și mai ales în Europa Centrală și de Est – cele mai noi date PISA 2022 / Aproape o cincime dintre elevii din țările participante nu au competențe de bază

Unul din zece elevi în vârstă de 15 ani care au participat la evaluarea competențelor financiare în cadrul testării internaționale PISA 2022 a obținut punctaje maxime – Nivel 5, în…
Vezi articolul

Mihaela Popa, fost secretar de stat, cere desființarea Titularizării: Să ai 40 de ani, să fii Ministrul Educației și să păstrezi toate obiceiurile comuniste moștenite, asta înseamnă maximă incompetență

Titularizarea trebuie anulată și înlocuită cu angajarea profesorilor direct de către școală, prin modalitatea decisă de fiecare unitate de învățământ, propune fostul secretar de stat Mihaela Popa. „Să ai 40…
Vezi articolul