OFICIAL Procedura de comasare a școlilor cu mai puțin de 500 de elevi a fost publicată / Personalul didactic, didactic auxiliar și administrativ va fi transferat la unitățile școlare absorbante sau nou-înființate, elevii vor fi automat transferați, împreună cu activele și arhiva

30.544 de vizualizări
Foto: G4Media.ro
Ordinul ministrului educației nr. 5197/06.08.2025 pentru aprobarea Procedurii privind reorganizarea unităților de învățământ preuniversitar de stat și constituirea formațiunilor de studiu, în anul școlar 2025-2026 a fost publicat în Monitorul Oficial vineri, 8 august, cu o lună înaintea începerii cursurilor din anul școlar 2025-2026.

Prevederile principale relevante pentru școli, profesori și elevi, potrivit procedurii din ordinul prezentat (ca urmare a măsurilor fiscal-bugetare ale Legii nr. 141/2025), sunt:

1. Reorganizarea unităților de învățământ

Pentru școli:

  • Inspectoratele școlare, împreună cu primăriile, vor identifica școlile care nu mai îndeplinesc criteriile pentru a funcționa cu personalitate juridică (număr insuficient de elevi, neîndeplinirea condițiilor legale etc.), acestea urmând a fi reorganizate (comasare, fuziune, absorbție etc.).
  • Procesul de reorganizare presupune analizarea realizării planului de școlarizare pe ultimii 4 ani, strategia locală de dezvoltare a învățământului etc.
  • Școlile reorganizate vor fi incluse, de drept, în rețeaua școlară modificată rapid, înainte de debutul noului an școlar.
  • De asemenea, documentația de reorganizare se transmite spre aprobare la ARACIP și Ministerul Educației.

Pentru profesori:

  • Personalul didactic, didactic auxiliar și administrativ va fi transferat la unitățile școlare absorbante sau nou-înființate, conform hotărârilor inspectoratelor școlare, cu păstrarea drepturilor și obligațiilor.
  • Inspectoratele răspund de avizarea statelor de personal, de asigurarea încadrării și de încheierea contractelor individuale de muncă la școala obținătoare.
  • Personalul se supune procesului de mobilitate conform metodologiei-cadru modificate/derogate pentru 2025-2026.

Pentru elevi:

  • Elevii vor fi automat transferați, împreună cu activele și arhiva, la unitatea școlară absorbantă, beneficiind de continuitatea studiilor.
  • Grupele/clasele din liceele pedagogice își pot conserva structura, iar liceele tehnologice cu profil agricol rămân, de regulă, cu personalitate juridică.
2. Constituirea formațiunilor de studiu (grupe și clase)

Pentru școli:

  • La fiecare școală cu personalitate juridică se analizează și constituie formațiunile de studiu (grupe/clase) pe nivel, filieră, profil, limbă de predare.
  • Se poate dispune subîncadrarea temporară a formațiunilor de studiu, dacă este cazul, cu respectarea noilor prevederi legale.

Pentru elevi:

  • Clasele de început de ciclu (antepreșcolar, preșcolar, pregătitoare, a V-a, a IX-a) trebuie să fie formate astfel încât să depășească valorile prevăzute de lege privind mediile efectivelor, adică numărul minim de copii sau elevi să fie respectat (creștere față de metodologiile precedente).
  • Excepțional, la fiecare școală poate exista cel mult o clasă/grupă de început de ciclu sub medie, pentru fiecare filieră/profil/an de studiu.
  • Situațiile excepționale sunt analizate și aprobate în consiliile de administrație ale inspectoratelor școlare.

Pentru profesori:

  • Este posibil ca normarea să fie influențată de mărimea claselor/grupelor, cu implicații privind încărcarea didactică și reorganizarea catedrelor.
3. Proceduri și calendar strict
  • Toate activitățile privind reorganizarea și constituirea formațiunilor de studiu pentru anul școlar 2025-2026 se desfășoară în luna august 2025, în afara calendarului obișnuit.
  • Procesul de reorganizare este monitorizat de comisii desemnate la nivelul inspectoratelor școlare și analizat de ARACIP.
  • Inspectoratele școlare trebuie să verifice și să corecteze, până la debutul noului an școlar, eventualele abateri de la normele legale în constituirea formațiunilor de studiu.
4. Abrogarea Metodologiilor vechi
  • Începând cu 1 septembrie 2025, se abrogă vechile norme care permiteau depășirea efectivelor prevăzute pentru grupele/clasele de copii/elevi.
Redăm integral mai jos textul ordinului de ministru al educației și cercetării 5.197/2025:

ORDIN pentru aprobarea Procedurii privind reorganizarea unităților de învățământ preuniversitar de stat și constituirea formațiunilor de studiu în învățământul preuniversitar de stat, în anul școlar 2025-2026, ca urmare a măsurilor adoptate prin Legea nr. 141/2025 privind unele măsuri fiscal-bugetare

Având în vedere prevederile:
— art. LIII pct. 1-3 din Legea nr. 141/2025 privind unele măsuri fiscal-bugetare;
— Ordinului ministrului educației nr. 6.072/2023 privind aprobarea unor măsuri tranzitorii aplicabile la nivelul sistemului național de învățământ preuniversitar și superior, cu modificările ulterioare;
— Referatului de aprobare nr. 2.181/DGMCRDSIP din 6.08.2025, prin care se înaintează proiectul de ordin pentru aprobarea Procedurii privind reorganizarea unităților de învățământ preuniversitar de stat și constituirea formațiunilor de studiu în învățământul preuniversitar de stat, în anul școlar 2025-2026, ca urmare a măsurilor adoptate prin Legea nr. 141/2025 privind unele măsuri fiscal-bugetare;
— În temeiul prevederilor art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 731/2024 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației și Cercetării, cu modificările și completările ulterioare,

ministrul educației și cercetării emite prezentul ordin.

Art. 1. — Se aprobă Procedura privind reorganizarea unităților de învățământ preuniversitar de stat și constituirea formațiunilor de studiu în învățământul preuniversitar de stat, în anul școlar 2025-2026, ca urmare a măsurilor adoptate prin Legea nr. 141/2025 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. — Începând cu data de 1 septembrie 2025 se abrogă Ordinul ministrului educației nr. 6.756/2023 pentru aprobarea Metodologiei privind depășirea efectivelor formațiunilor de antepreșcolari, preșcolari sau elevi din unitățile de învățământ preuniversitar de stat, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1122 din 13 decembrie 2023, precum și orice altă prevedere contrară.

Art. 3. — Direcția generală management, carieră didactică și rețea școlară în învățământul preuniversitar din cadrul Ministerului Educației și Cercetării, Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar, inspectoratele școlare și unitățile de învățământ preuniversitar de stat duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

ANEXĂ – Procedură privind reorganizarea unităților de învățământ preuniversitar de stat și constituirea formațiunilor de studiu în învățământul preuniversitar de stat, în anul școlar 2025-2026, ca urmare a măsurilor adoptate prin Legea nr. 141/2025 privind unele măsuri fiscal-bugetare
CAPITOLUL I

Dispoziții generale

Art. 1. — Prezenta procedură reglementează procesul de reorganizare a unităților de învățământ preuniversitar de stat incluse în rețeaua școlară aferentă anului școlar 2025-2026 și constituirea formațiunilor de studiu în învățământul preuniversitar de stat, în anul școlar 2025-2026, în acord cu măsurile adoptate prin Legea nr. 141/2025 privind unele măsuri fiscal-bugetare.

Art. 2. — Prin derogare de la prevederile Calendarului activităților privind reorganizarea unor unități de învățământ preuniversitar, pentru anul școlar 2025-2026, aprobat prin Ordinul ministrului educației nr. 6.665/2024, și de la termenele prevăzute în Metodologia privind fundamentarea cifrei de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat, stabilirea efectivelor de antepreșcolari/preșcolari și elevi școlarizați în unitățile de învățământ particular pentru anul școlar 2025-2026, aprobată prin Ordinul ministrului educației nr. 7.871/2024, cu modificările ulterioare, activitățile prevăzute în prezenta procedură se derulează în luna august 2025.

Art. 3. — Responsabilitatea implementării prevederilor prezentei proceduri revine conducerii inspectoratelor școlare, conducerii unităților de învățământ preuniversitar de stat și Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar, denumită în continuare ARACIP.

CAPITOLUL II

Reorganizarea unităților de învățământ preuniversitar de stat

Art. 4. — (1) Conducerile inspectoratelor școlare identifică în rețeaua școlară aprobată prin hotărâre ale consiliilor locale/ordin ministerial educației și cercetării pentru anul școlar 2025-2026 unitățile de învățământ preuniversitar de stat care nu se mai încadrează în prevederile art. 16 coroborate cu prevederile art. 23 alin. (1’3) lit. a) din Legea învățământului preuniversitar 198/2023, cu modificările și completările ulterioare, pentru a funcționa cu personalitate juridică și care trebuie să intre în proces de reorganizare.

(2) Procesul de analiză, pentru identificarea unităților de învățământ preuniversitar de stat prevăzute la alin. (1), se aplică inclusiv unităților de învățământ pentru care s-a emis ordinul ministrului educației și cercetării de reorganizare începând cu 1 septembrie 2025, conform prevederilor calendarului aprobat prin Ordinul ministrului educației nr. 6.665/2024, situație în care ordinul deja emis își încetează aplicabilitatea. În procesul de analiză și identificare a unităților de învățământ se iau în considerare efectivele prevăzute în proiectul planului de școlarizare aferent anului școlar 2025-2026 sau gradul de realizare a planului de școlarizare al unității de învățământ prin raportare la cei din ultimii 4 ani școlari, precum și elementele de strategie locală de dezvoltare a învățământului, astfel încât să se asigure funcționarea cu personalitate juridică.

(3) Până la data de 11 august 2025, conducerile inspectoratelor școlare au obligația de a stabili, în colaborare cu autoritățile administrației publice locale, printr-un document scris, asumat prin semnătură de părțile implicate, modalitățile de reorganizare a unităților de învățământ preuniversitar de stat prevăzute la alin. (1) și (2), în conformitate cu prevederile art. 19 alin. (13) din Legea nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare, precum și lista tuturor unităților de învățământ preuniversitar de stat care urmează să intre în proces de reorganizare pentru asigurarea funcționării acestora cu respectarea prevederilor art. 16 coroborat cu prevederile art. 23 alin. (13) lit. a) din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare. Colaborarea dintre conducerile inspectoratelor școlare și autoritățile administrației publice locale poate avea loc în mod fizic ori în cadrul unor ședințe în care participă reprezentanți ai părților implicate, în format fizic, hibrid sau online.

(4) Lista prevăzută la alin. (3) se întocmește astfel încât, de regulă, unitățile de învățământ prevăzute în anexa la Ordinul ministrului educației naționale și al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 4.215/296/2019 pentru aprobarea listei liceelor tehnologice cu profil preponderent agricol, cu modificările ulterioare, să își mențină personalitatea juridică.

(5) Pentru asigurarea grupelor/claselor de aplicație, în structura liceelor și colegiilor pedagogice care au clase de acestă, se includ unități de învățământ care școlarizează nivel antepreșcolar/preșcolar/primar, care trebuie să urmeze procesul de reorganizare conform alin. (1).

(6) Prin derogare de la prevederile art. 4 alin. (1), art. 5 alin. (1), art. 6 alin. (1) și ale art. 7 alin. (1) din Metodologia privind reorganizarea unităților de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică, aprobată prin Ordinul ministrului educației nr. 6.799/2023, doar pentru unitățile de învățământ preuniversitar de stat incluse în rețeaua școlară aferentă anului școlar 2025-2026, pot intra în proces de reorganizare și unități de învățământ preuniversitar de stat care dețin doar componente organizaționale autorizate să funcționeze provizoriu, iar procesul de reorganizare poate viza inclusiv structuri școlare arondate.

(7) Prin derogare de la prevederile metodologiei aprobate prin Ordinul ministrului educației nr. 6.799/2023, pentru anul școlar 2025-2026, la finalizarea procesului de reorganizare conform prezentei proceduri, unitățile de învățământ preuniversitar de stat nu sunt condiționate de a mai rămâne în structura liceelor care au o componentă organizatorică acreditată de tip nivel, calificare profesională/specializare sau program de studii.

(8) Lista unităților de învățământ preuniversitar de stat cu personalitate juridică propuse pentru reorganizare, însoțită de o notă de fundamentare a modului în care au fost puse în aplicare prevederile art. 16 coroborate cu prevederile art. 23 alin. (13) lit. a) din Legea nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare, precum și de documentația specifică procesului de reorganizare, se transmite de inspectoratele școlare la ARACIP și, spre informare, Ministerului Educației și Cercetării, până la data de 11 august 2025.

Art. 5.
(1) În situația în care apar divergente între inspectoratele școlare și autoritățile administrației publice locale în etapa de stabilire a unităților de învățământ preuniversitar de stat cu personalitate juridică propuse pentru reorganizare, conducerile inspectoratelor școlare au obligația de a transmite Ministerului Educației și Cercetării, până la data de 11 august 2025, lista cu situațiile divergente privind propunerile de reorganizare pentru anul școlar 2025-2026, însoțită de un raport detaliat care să cuprindă propunerea argumentată a inspectoratelor școlare și propunerea argumentată a autorităților administrației publice locale în cauză.

(2) La nivelul Ministerului Educației și Cercetării, în perioada 11–12 august 2025, se analizează situațiile divergente prevăzute la alin. (1) și se decide asupra modului de reorganizare a respectivelor unități de învățământ, comunicat ulterior inspectoratelor școlare implicate și ARACIP.

(3) Până la data de 13 august 2025, ARACIP comunică Ministerului Educației și Cercetării hotărârea Consiliului ARACIP privind aprobarea reorganizării unităților de învățământ preuniversitar de stat transmise de inspectoratele școlare, respectiv de Ministerul Educației și Cercetării.

(4) Ministerul Educației și Cercetării comunică inspectoratelor școlare hotărârea Consiliului ARACIP prevăzută la alin. (3).

(5) ARACIP comunică inspectoratelor școlare, până cel târziu la data de 25 august 2025, ordinele ministrului educației și cercetării prin care s-a aprobat reorganizarea unităților de învățământ preuniversitar de stat cu personalitate juridică.

(6) În termen de 2 zile lucrătoare de la primirea ordinelor prevăzute la alin. (5), conducerile inspectoratelor școlare au obligația de a le comunica autorităților administrației publice locale, în vederea includerii de drept a unităților de învățământ preuniversitar de stat rezultate în urma procesului de reorganizare în rețeaua școlară a unităților de învățământ. În acest sens nu este necesară emiterea avizului conform de către inspectoratele școlare.

(7) Autoritățile administrației publice locale/Ministerul Educației și Cercetării modifică, în concordanță cu ordinele ministrului educației și cercetării primite conform alin. (6), hotărârile consiliului local/ordinul ministrului educației și cercetării privind aprobarea rețelei școlare a unităților de învățământ preuniversitar pentru anul școlar 2025-2026 de pe raza localităților în care s-a reorganizat unități de învățământ potrivit prevederilor prezentului ordin.

(8) În baza hotărârilor consiliului local/ordinului ministrului educației și cercetării privind aprobarea rețelei școlare a unităților de învățământ preuniversitar modificate conform alin. (7), inspectoratele școlare operează respectivele modificări în modulul Rețea școlară din aplicația informatică Sistemul informatic integrat al învățământului din România, denumit în continuare SIIR.

(9) Luând în considerare intrarea în vigoare a măsurilor adoptate prin Legea nr. 141/2025, pentru anul școlar 2025-2026, modificările în rețeaua școlară a unităților de învățământ preuniversitar se finalizează până la data începerii cursurilor anului școlar 2025-2026.

Art. 6.
(1) În vederea asigurării încadrării unităților de învățământ preuniversitar cu personal didactic de predare până la data începerii cursurilor anului școlar, prin derogare de la prevederile Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul școlar 2025-2026, aprobată prin Ordinul ministrului educației nr. 4.495/2024, unitățile de învățământ preuniversitar de stat care intră în proces de reorganizare conform prezentei proceduri, dispozițiile prevăzute la art. 30 alin. (1)-(5) din metodologia-cadru aprobată prin Ordinul ministrului educației 7.495/2024 se aplică în baza hotărârii Consiliului ARACIP, comunicată de Ministerul Educației și Cercetării conform art. 5 alin 4.

(2) În baza hotărârii Consiliului ARACIP, consiliile de administrație ale inspectoratelor școlare stabilesc prin hotărâre:
a) transferul drepturilor, obligațiilor și al personalului de la unitatea de învățământ absorbită către unitatea de învățământ cu personalitate juridică absorbantă;
b) transferul drepturilor, obligațiilor și al personalului unităților de învățământ care se contopesc către unitatea de învățământ cu personalitate juridică nou-înființată;
c) transferul bazei materiale, cu excepția terenurilor și a clădirilor aflate în domeniul public local, de la unitatea de învățământ care își pierde personalitatea juridică către unitatea dobânditoare.

(3) În îndeplinirea atribuțiilor reglementate la alin. (2), inspectoratele școlare procedează la:
a) asigurarea încadrării personalului didactic de predare în unitățile de învățământ preuniversitar de stat care s-au reorganizat și/sau, după caz, soluționarea reducerilor de activitate, în conformitate cu prevederile metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în vigoare;
b) emiterea deciziilor de repartizare a personalului didactic de predare transferat de la unitatea de învățământ preuniversitar de stat care își pierde personalitatea juridică către unitatea de învățământ preuniversitar de stat dobânditoare, conform procedurilor stabilite prin metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în vigoare;
c) avizarea statelor de personal ale unităților de învățământ preuniversitar de stat dobânditoare, avându-se în vedere funcțiile didactice și administrative rezultate prin transferul personalului unității de învățământ preuniversitar de stat care își pierde personalitatea juridică, încadrarea în numărul de posturi și în bugetul aprobat;
d) verificarea modului în care unitatea/unitățile de învățământ preuniversitar de stat dobânditoare a/au procedat la încheierea contractelor individuale de muncă ale personalului transferat de la unitatea de învățământ preuniversitar de stat care și-a pierdut personalitatea juridică și la înregistrarea acestora în registrul general de evidență a salariaților;
e) verificarea finalizării procedurilor de radiere din evidențele autorităților fiscale (retragerea CIF-ului) și de casare/retragere a sigiliilor de către unitățile de învățământ preuniversitar de stat care își pierd personalitatea juridică prin reorganizare;
f) verificarea preluării de către unitatea/unitățile de învățământ preuniversitar de stat dobânditoare a arhivei unității/unităților care își pierde/pierd personalitatea juridică prin reorganizare;
g) desfășurarea oricăror alte operațiuni necesare pentru finalizarea procesului de reorganizare a unităților de învățământ.

(4) Hotărârile/Deciziile inspectoratelor școlare privind operațiunile prevăzute la alin. (2) și (3) se comunică unităților de învățământ preuniversitar de stat implicate în procesul de reorganizare și Consiliului ARACIP, precum și Ministerului Educației și Cercetării.

(5) Transferul personalului didactic auxiliar și al personalului administrativ de la unitatea de învățământ preuniversitar de stat care își pierde personalitatea juridică la unitatea de învățământ preuniversitar de stat dobânditoare se realizează cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

(6) În situația în care se constată diferențe între prevederile ordinului ministrului educației și cercetării și hotărârea Consiliului ARACIP privind aprobarea reorganizării unităților de învățământ preuniversitar de stat, inspectoratele școlare revin asupra hotărârilor/deciziilor emise conform alin. (2) și (4).

(7) Unitățile de învățământ preuniversitar de stat reorganizate conform prezentei proceduri au obligația de a se supune procesului de evaluare periodică, în termen de cel mult 1 an de la finalizarea procesului de reorganizare.

CAPITOLUL III

Constituirea formațiunilor de studiu în învățământul preuniversitar de stat

Art. 7.
(1) La nivelul fiecărei unități de învățământ preuniversitar de stat cu personalitate juridică se reanalizează formațiunile de studiu pe nivel/filieră/profil/limbă de predare și se dispune măsura subîncadrării temporare a acestora, dacă este cazul, cu respectarea prevederilor art. 23 din Legea nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare.

(2) După implementarea măsurilor prevăzute la alin. (1) și după constituirea formațiunilor de studiu la nivelul fiecărei unități de învățământ preuniversitar de stat, acestea se operează în aplicația SIIR, modulul Plan școlarizare.

Art. 8.
(1) În învățământul preuniversitar, altul decât cel militar/învățământul cu predare în limbile minorităților naționale/învățământul cu predare în limba română organizat în unități administrativ-teritoriale în care o minoritate națională constituie majoritatea populației, formațiunile de studiu de început de ciclu, respectiv grupele din învățământul antepreșcolar și preșcolar, clasa pregătitoare, clasa a V-a și clasa a IX-a se constituie astfel încât pe fiecare filieră/profil/an de studiu numărul copiilor/elevilor să depășească valorile prevăzute la art. 23 alin. (11) din Legea nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare.

(2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), într-o unitate de învățământ cu personalitate juridică se poate constitui cel mult o formațiune de studiu de început de ciclu, respectiv grupe din învățământul antepreșcolar și preșcolar, clasa pregătitoare, clasa a V-a și clasa a IX-a pe filieră/profil/an de studiu, cu efective de copii/elevi sub valoarea medie prevăzută la art. 23 alin. (11) din Legea nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare.

(3) Situațiile excepționale prevăzute la art. 23 alin. (13) lit. b) din Legea nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare, pentru fiecare unitate de învățământ preuniversitar de stat, se analizează și se aprobă în consiliul de administrație al inspectoratului școlar.

Art. 9.
(1) La nivelul fiecărui inspectorat școlar se desemnează, prin decizie a inspectorului școlar general, o comisie pentru verificarea funcționării în anul școlar 2025-2026 a formațiunilor de studiu la nivelul fiecărei unități de învățământ preuniversitar de stat, cu respectarea prevederilor art. 23 din Legea nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare.

(2) Responsabilul comisiei prevăzute la alin. (1) are obligația de a prezenta în consiliul de administrație al inspectoratului școlar orice abatere de la prevederile legale privind constituirea formațiunilor de studiu la nivelul unităților de învățământ preuniversitar de stat. Consiliul de administrație al inspectoratului școlar analizează dacă, pentru fiecare unitate de învățământ preuniversitar de stat, efectivele de elevi se încadrează în prevederile legale și stabilește prin hotărâre modificările ce se impun în vederea respectării prevederilor legale. În baza hotărârii consiliului de administrație al inspectoratului școlar, persoana responsabilă răspunde de corectarea în aplicația SIIR, modulul Plan școlarizare, a datelor, sub supravegherea inspectorului școlar general adjunct, cu aplicabilitate respectivă modul la nivel județean/nivel municipiul București”.

OMEC nr 5.197/2025 cu Procedura privind reorganizarea unităților de învățământ preuniversitar de stat și constituirea formațiunilor de studiu în învățământul preuniversitar de stat, în anul școlar 2025-2026, ca urmare a măsurilor adoptate prin Legea nr. 141/2025 privind unele măsuri fiscal-bugetare poate fi descărcat de aici în format pdf.


3 comments
  1. Sa asteptam punerea in aplicare a acestui Ordin. Sa vedem si minunea asta. Sunt licee care functioneaza de ani si ani doar cu o clasa de elevi, chiar si aceea incropita. Bani tocati doar ca sa aiba unii de unde sa incaseze o leafa.

  2. Dar de ce se revolta doamna? Asta e guvernul din care și partidul ei face parte. Sa lase ipocrizia și ieșirile populiste! Felicitări celor care au votat așa ceva! Felicitări mai ales profesorilor ! Acum luați cu banane și blugi🥳

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevii olimpici cu punctaj maxim la etapa județeană nu se vor mai califica la cea națională, avertizează părinții în dezbaterea de la Ministerul Educației pe regulamentul concursurilor. În replică, Liliana Fedorca precizează că ridicarea pragului la 60% urmărește „un standard de performanță real și relevant”, cu trimitere la pragul de la clasă și Bac

O serie de critici dure au fost formulate de mai mulți părinți, în cadrul dezbaterii publice privind proiectul de regulament pentru organizarea olimpiadelor școlare, la adresa modificărilor propuse de Ministerul…
Vezi articolul
Tichete educaționale 2024 - cardurile educaționale de 500 de lei

Tichete educaționale 2024. Precizări confuze de la Ministerul Proiectelor și Investițiilor Europene în legătură cu stabilirea pragului de venit pentru beneficiarii tichetelor cu copii de grădiniță

Într-un răspuns pentru Edupedu.ro referitor la stabilirea venitului net pentru familiile cu copii la grădiniță care vor să beneficieze de carduri educaționale în valoare de 500 de lei, Ministerul Proiectelor…
Vezi articolul