OFICIAL Regulile pentru proba scrisă de la Rezidențiat 2025. Examenul de intrare în stagiul de pregătire al medicilor și farmaciștilor are loc pe 16 noiembrie / Ce trebuie să conțină dosarul de înscriere

1.335 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos / Nichita Cojocea
Ministerul Sănătății a publicat în Monitorul Oficial nr. 924 din 7 octombrie 2025 ordinul privind organizarea concursului de intrare în rezidențiat – sesiunea 2025, care stabilește calendarul și regulile pentru desfășurarea examenului național adresat absolvenților facultăților de medicină, medicină dentară și farmacie.

Potrivit documentului, concursul de intrare în rezidențiat pe loc și pe post în domeniile medicină, medicină dentară și farmacie se va desfășura duminică, 16 noiembrie 2025, ora 10:00, în șase centre universitare: București, Cluj-Napoca, Craiova, Iași, Târgu Mureș și Timișoara.

Concursul se desfășoară sub formă de test-grilă cu 200 de întrebări, cu scopul de a ierarhiza candidații în funcție de punctajul obținut. Durata concursului este de 4 ore. Testele sunt identice pentru fiecare domeniu în toate centrele universitare și acoperă întregul tematic de concurs, aprobat de Ministerul Sănătății, potrivit aceleiași surse.

Art. 4 – (…) (4) Medicii, medicii dentiști/medicii stomatologi și farmaciștii care devin rezidenți pe locuri încheie un contract individual de muncă pe perioadă determinată, egală cu durata rezidențiatului, cu unitatea sanitară la care au fost repartizate locurile pentru rezidențiat.

(5) Medicii, medicii dentiști/medicii stomatologi și farmaciștii care devin rezidenți pe post încheie contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată cu unitatea sanitară publică ce a publicat postul respectiv, cu respectarea prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 18/2009 privind organizarea și finanțarea rezidențiatului, aprobată prin Legea nr. 103/2012, cu modificările și completările ulterioare”.

În 2025, alegerea unui loc sau post după Rezidențiat este condiționată de „obținerea unui punctaj minim de promovare de 60% din punctajul maxim realizat la nivel național pentru cele 200 de întrebări pentru fiecare domeniu”.

Înscrierea la concurs

Perioada de înscriere este cuprinsă între 8 și 21 octombrie 2025. Candidații trebuie să depună dosarele la direcțiile de sănătate publică județene sau la Direcția de Sănătate Publică a Municipiului București, în funcție de domiciliul sau reședința declarată.

Art. 11. — (1) Dosarul de înscriere a candidatului va conține următoarele documente: a) cererea de înscriere la concurs, în care se vor menționa:

  • (i) numele candidatului, inițiala/inițialele tatălui, precum și toate prenumele candidatului înscrise în buletinul, cartea de identitate, pașaportul, permisul de ședere cu care se va legitima la intrarea în sală, aflat în termen de valabilitate;
  • (ii) centrul universitar și domeniul pentru care concurează;
  • (iii) acordul pentru folosirea numelui și pentru afișarea rezultatului pe internet;
  • (iv) declarație de consimțământ pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, respectiv că datele vor fi tratate confidențial, în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 679/2016 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor), cu modificările și completările ulterioare;

b) copia buletinului, cărții de identitate, pașaportului (paginile din care reies numele și prenumele candidatului, precum și data nașterii), respectiv a permisului de ședere pe teritoriul României, documente ce trebuie să fie în termen de valabilitate;

c) copia legalizată a diplomei de licență de medic, stomatolog (medic dentist) sau farmacist. Absolvenții promoției 2025 pot prezenta, până la eliberarea diplomei de licență, copia legalizată a adeverinței privind promovarea examenului de licență;

d) adeverința (original) eliberată de unitatea în care este încadrat, din care să reiasă specialitatea în care este confirmat și tipul contractului individual de muncă, numai pentru rezidenți și specialiști;

e) adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate, cu cel mult 90 de zile anterior derulării concursului. Documentul se depune în original;

f) copia actelor doveditoare (certificat de căsătorie etc.) privind schimbarea numelui față de numele înscris în diploma de licență, dacă este cazul;

g) chitanța de plată a taxei de concurs. Taxa de concurs este stabilită de Ministerul Sănătății și se achită în contul ministerului, care va fi indicat prin anunțul de concurs.

(2) Persoanelor care nu își exprimă acordul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal le vor fi respinse dosarele de concurs.

(3) Candidații care nu doresc să depună documente în copie legalizată se pot prezenta pentru depunerea dosarului la orice direcție de sănătate publică, având asupra lor și documentele în original, în vederea certificării.”

Desfășurarea și corectarea grilelor

Proba scrisă începe la ora 10:00, iar întrebările sunt realizate de comisiile de specialitate desemnate de Ministerul Sănătății. Corectarea grilelor se face electronic, sub supravegherea comisiilor naționale. Corectarea se realizează cu un sistem informatic centralizat, identic pentru toate centrele universitare. Rezultatele sunt afișate simultan la centrele universitare și pe site-ul Ministerului Sănătății, conform ordinului de ministru.

Art. 14. —
(1) Concursul se desfășoară în ziua de duminică, 16 noiembrie 2025.

(2) În dimineața zilei de concurs, la ora 7:30, șeful de sală și supraveghetorii lipesc în dreptul fiecărui loc din sală o legitimație de bancă cu numărul de ordine al candidatului respectiv, număr corespunzător cu cel aflat în listele candidaților.

(3) Organizatorii asigură materialele de igienă și de protecție sanitară necesare atât pentru candidați, cât și pentru personalul implicat în organizarea concursului, precum și respectarea măsurilor igienico-sanitare recomandate de autorități. Totodată, asigură aerisirea sălilor de concurs înainte de a permite intrarea candidaților. Organizatorii pot lua și alte măsuri igienico-sanitare pe care le consideră necesare, în funcție de situația din fiecare clădire în parte.

(4) Intrările/Ieșirile, precum și sensul de deplasare pe coridoare către sălile de concurs și toalete sunt stabilite de organizator și sunt semnalizate corespunzător, urmând a fi dezinfectate în mod regulat.

(5) Organizatorii asigură săpun, prosoape de hârtie, dispensere cu dezinfectant pentru mâini, care vor fi reîncărcate permanent. În situația în care condițiile epidemiologice de la data concursului o impun, candidaților li se vor recomanda purtarea măștilor sau alte măsuri igienico-sanitare.

(6) Începând cu ora 8:30, candidații pot intra în sala în care au fost repartizați. La intrarea în sala de concurs, candidații se legitimează în fața șefului de sală cu buletinul, cartea de identitate, pașaportul sau permisul de ședere, documente ce trebuie să fie în termen de valabilitate. Cei fără un astfel de document valabil nu sunt primiți în sala de concurs. Candidații care și-au schimbat numele după data înscrierii la concurs vor avea asupra lor și copia documentului de schimbare a numelui (certificat de căsătorie, certificat de divorț etc.).

Art. 15. —
(1) Candidații sunt așezați în sală în ordine alfabetică, conform listelor finale afișate, cu excepția perechilor soț — soție, frați — surori, care au obligația, sub sancțiunea anulării lucrării și eliminării din concurs, să semnaleze șefului de sală aceste situații, pentru a putea fi așezați separat. Candidații aflați în sală pot declara, sub semnătură, situațiile menționate mai sus. Fiecare candidat se așază la locul indicat prin legitimația de bancă. Candidații ocupă numai locurile indicate de organizatori și nu au voie să le schimbe între ei. În cazul în care locul desemnat inițial nu este corespunzător, candidatul poate fi mutat pe un loc disponibil, dar numai la indicația șefului de sală.

(2) Candidații sunt așezați în sală în așa fel încât să rămână cel puțin un loc liber între 2 candidați, respectând distanța de minimum 1 metru.

(3) În prezența candidaților, șeful de sală citește instrucțiunile privind modul de desfășurare a concursului.

Art. 16. —
(1) Începând cu ora 9:00, candidaților li se împart grilele pentru răspuns și câte o cariocă de culoare neagră pentru completarea grilei (atât pentru completarea răspunsurilor considerate corecte, cât și pentru completarea datelor de identitate). Cele 4 tipuri de grile pentru răspuns se împart după algoritmul următor:

a) rândul 1 primește grile tip A și B, conform următoarei scheme:
A — B — A — B — A — B — etc.;

b) rândul 2 primește grile tip C și D, conform următoarei scheme:
C — D — C — D — C — D — etc.;

c) rândul 3 primește grile tip A și B, conform următoarei scheme:
B — A — B — A — B — A — etc.;

d) rândul 4 primește grile tip C și D, conform următoarei scheme:
D — C — D — C — D — C — etc.;

e) începând cu rândul 5 se repetă schema de mai sus (rândul 5 = rândul 1, rândul 6 = rândul 2 etc.) până ce toți candidații vor primi o grilă de răspuns.

(2) Se procedează la verificarea de către fiecare candidat a grilei, pentru a se identifica eventualele greșeli de tipărire, caz în care grila respectivă este înlocuită. Fiecare candidat completează apoi datele personale în spațiul special de pe grilă, cu majuscule.

(3) Șeful de sală și supraveghetorii verifică corectitudinea datelor înscrise, confruntându-le cu actul de identitate al candidatului și cu legitimația de bancă. După această operațiune, actul de identitate al fiecărui candidat rămâne pe bancă pe toată durata probei scrise. Candidații poartă întreaga responsabilitate asupra datelor personale înscrise pe grilă.

(4) Sacii sigilați conținând caietele cu întrebări vor fi aduși la săli în jurul orei 9:30. Integritatea acestor saci este constatată de șeful de sală și de 3 candidați din sala respectivă. La ora 10:00 se desigilează sacii în toate sălile de concurs din toate centrele universitare. Li se împart apoi candidaților caietele cu întrebări, ținându-se cont de tipul de grilă primit anterior. Din momentul în care în sala de concurs a fost distribuit ultimul caiet începe măsurarea timpului de concurs, care este de 4 ore. Șeful de sală notează la loc vizibil (fie prin scriere pe tablă, fie pe o hârtie care este afișată) și informează candidații despre ora de începere și ora de terminare a concursului.

(5) Fiecare candidat verifică caietul cu întrebări, precum și corespondența dintre caietul cu întrebări și tipul de grilă primit anterior. La solicitarea candidatului, caietele cu greșeli de tipărire sunt înlocuite de șeful de sală.

(6) Întreaga responsabilitate asupra corespondenței dintre tipul de grilă și cel al caietului cu întrebări revine candidatului.

(7) Candidații care nu sunt prezenți în sală în momentul deschiderii sacilor cu caietele cu întrebări (ora 10:00) nu mai au acces în sala de concurs.

(8) În timpul concursului, candidații nu au voie să consulte niciun fel de materiale scrise, să discute cu ceilalți candidați, să copieze sau să aibă asupra lor aparatură electronică de comunicare. Materialele documentare sunt depozitate într-un loc din sală unde candidații nu au acces până la terminarea concursului. Tot aici se vor depozita și telefoanele mobile, ceasurile sau alte dispozitive electronice de comunicare, care vor fi închise pe toată durata probei de concurs.

Candidații își vor strânge părul astfel încât urechile să fie vizibile, iar cei ce poartă proteze auditive sunt rugați să le scoată pe perioada celor 4 ore de concurs, pentru a se evita suspiciunea de transmitere a informațiilor prin radiorecepție. Candidatele care, din motive obiective (medicale, culturale etc.), poartă capul acoperit vor fi însoțite de o supraveghetoare la grupul sanitar pentru a se confirma lipsa aparaturii de comunicare. În cazul unor suspiciuni justificate, din dispoziția șefului de sală se poate solicita controlul candidaților respectivi.

Orice abatere (comunicare între candidați, copiere, păstrarea asupra candidatului, în timpul concursului, a oricărei aparaturi de transmisie, înșelăciune asupra identității) este considerată fraudă și se sancționează cu eliminarea din concurs.

Candidaților le este permis să păstreze, pe perioada celor 4 ore de concurs, o sticluță cu cafea/apă/răcoritoare și ciocolată/sandviciuri/biscuiți numai cu ambalaj transparent, în cantități rezonabile și numai pentru utilizare personală. Candidații care tulbură liniștea în sala de concurs sau îi perturbă pe alți candidați sunt avertizați de șeful de sală să își revizuiască atitudinea. În cazul în care nici după cel de-al doilea avertisment nu se liniștesc, sunt rugați de șeful de sală să predea lucrarea și sunt însoțiți de un supraveghetor în afara sălii de concurs.

În acest caz se întocmește un proces-verbal semnat de șeful de sală și supraveghetorii din sala respectivă, iar cel în cauză predă grila de răspuns și caietul cu întrebări și părăsește sala de concurs.

(9) Din motive de securitate cibernetică, în ziua concursului, în intervalul orar 10:00–14:00, site-urile oficiale ale universităților de medicină și farmacie își suspendă activitatea.

(10) La expirarea timpului de concurs, toți candidații au obligația să înceteze completarea grilei de răspuns. Cei care nu se supun acestei obligații vor fi avertizați de șeful de sală; dacă și după avertizare candidatul va continua completarea grilei de răspuns, acesta poate fi sancționat prin eliminarea din concurs. Eliminarea va fi consemnată în procesul-verbal al sălii respective.

(11) La terminarea concursului, candidații predau șefului de sală, sub semnătură, grila de răspuns. Caietul cu întrebări rămâne în posesia candidaților, cu excepția celor care, indiferent de motiv, părăsesc sala în primele 3 ore de concurs.

(12) Candidații absenți și cei care se retrag din concurs sunt menționați ca atare în procesul-verbal (nominal). Cei care se retrag predau grila de răspuns și caietul cu întrebări, sub semnătură, și pot părăsi sala doar după expirarea primelor 30 de minute de la începerea concursului.

Șeful de sală scrie pe grila lor „Retras din concurs”. Aceste grile sunt preluate, constituind documente pe baza cărora, în lista finală, pentru candidatul care s-a retras, se face mențiunea „Retras din concurs”. După părăsirea sălii, niciunui candidat nu îi este permisă revenirea (pe perioada desfășurării probei) pentru niciun motiv, cu excepția situației în care un candidat are necesități fiziologice, caz în care este însoțit de 2 supraveghetori și poate lipsi din sală maximum 10 minute. Timpul absenței din sală nu prelungește durata probei pentru candidatul respectiv.

(13) Grilele de răspuns se predau de către candidați, sub semnătură, șefului de sală. Corectura acestor grile se face în mod electronic, prin scanare, în sala de concurs, în prezența autorului și a încă 2 candidați din sala respectivă, care vor fi nominalizați în procesul-verbal al sălii și care vor semna în acesta și pe grilele candidaților.

În cazul unor deficiențe tehnice, scanarea se reia în prezența acelorași persoane. După anunțarea punctajului tuturor candidaților din sala respectivă, șeful de sală, în prezența a 3 candidați, ambalează și sigilează plicul cu grilele corectate și unitățile de memorie externă (memory stick) predate de personalul desemnat pentru operațiunea de scanare. Pe durata corectării lucrărilor, candidații rămân pe locurile stabilite la intrarea în sală.

(14) Grilele de răspuns cu mențiunea „Retras din concurs” se ambalează separat.

(15) Grilele de răspuns greșite și cele nefolosite sunt ambalate separat și poartă mențiunea „Anulat”.

(16) Pe fiecare plic cu grile (grile corectate, grile cu mențiunea „Retras din concurs” și grile „Anulat”) se menționează sala, numărul de candidați, numărul de grile corectate, respectiv „Retras din concurs”, „Anulat”.

(17) Șefii de sală completează un proces-verbal privind numărul de candidați înscriși, candidați prezenți, grile de răspuns, caiete cu întrebări și unități de memorie externă (memory stick) returnate, după încheierea operațiunilor de scanare a grilelor. Procesele-verbale sunt semnate de șefii de sală, supraveghetori și 3 candidați”.

Punctaj minim și criterii de departajare

Pentru a fi declarați admiși, candidații trebuie să obțină cel puțin 60% din punctajul maxim realizat la nivel național pentru domeniul respectiv. Candidații care nu ating punctajul minim de promovare nu pot fi repartizați pe locuri sau posturi de rezidențiat.

În cazul unui punctaj egal, departajarea se face în funcție de punctajele obținute la întrebările identificate ca fiind cu un grad mai ridicat de dificultate.

Repartizarea pe locuri și posturi

Repartiția se face în ordinea descrescătoare a punctajelor obținute, în limita cifrelor de școlarizare aprobate pentru fiecare domeniu. Candidații declarați admiși vor fi repartizați pe locuri și posturi, în limita cifrelor aprobate prin hotărâre de Guvern, conform opțiunilor exprimate în sesiunea de repartiție organizată de Ministerul Sănătății, potrivit documentului.

Rezultate și contestații Rezidențiat 2025

Rezultatele se publică simultan în toate centrele universitare și pe site-ul Ministerului Sănătății (www.ms.ro). Contestațiile pot fi depuse în termen de 24 de ore de la afișarea rezultatelor provizorii.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesoară de chimie: Aflu că o să închei o singură medie pe an, dar nu mi se spune dacă s-a făcut vreun studiu, care este impactul scontat / E nevoie de măsuri care să ducă la schimbarea modului de predare

În ultimii ani, cuvântul „schimbare” a ajuns să îi agaseze deopotrivă pe profesori, părinți și elevi. Anunțate cu aplomb și, deseori, cu puțin timp înainte de data implementării, schimbările nu…
Vezi articolul

Ministrul Daniel David: Per sistem, numărul de norme didactice va crește după introducerea noilor planuri-cadru pentru liceu / Se va schimba finanțarea învățământului? „Da”, spune oficialul

„Per sistem numărul de norme va crește”, potrivit estimărilor Ministerului Educației și Cercetării, a spus, marți, ministrul de resort, Daniel David, întrebat de un profesor dacă introducerea noilor planuri-cadru pentru…
Vezi articolul

BREAKING Guvernul anunță că va adopta un memorandum pentru creșterile salariale din Educație / Memorandumul este un document intern al Guvernului, fără nicio valoare sau impact pentru populație, potrivit legii

Guvernul anunță va adopta un Memorandum privind majorările salariale acordate personalului din Educație prin noua Lege a salarizării. Într-un comunicat în care apare că premierul Ciucă a discutat telefonic cu…
Vezi articolul