Olimpiada Internațională de Fizică 2019: patru medalii de argint și o medalie de bronz, pentru lotul României. Toți olimpicii români la fizică învață la un singur liceu privat

4.089 de vizualizări
Olimpiada Internațională de Fizică 2019
Foto: Ministerul Educatiei
Lotul olimpic de fizică al României a obținut patru medalii de argint și o medalie de bronz la a 50-a ediție a Olimpiadei Internaționale de Fizică. Toți olimpicii români la Fizică învață la un singur liceu, privat: componenții lotului sunt elevi ai Liceului Internațional de Informatică din București (ICHB), anunță Ministerul Educației.
  • Descarcă de mai jos Subiectele și soluțiile

Peste 380 de elevi din 82 de țări au concurat la această olimpiadă, care s-a desfăşurat la Tel Aviv (Israel) în perioada 7-15 iulie.

Olimpicii români medaliați cu argint la internaționala de fizică:
  • Ariana Dalia Vlad
  • Iosif Theodor
  • Ionel Emilian Chiosa
  • Ștefan Dolteanu
Medalia de argint:
  • Sabina Drăgoi
Olimpicii romani la Fizica / Foto: Ministerul Educatiei

 

Ionel Emilian Chiosa a primit și premiul special Best Creative Solution.

Delegația României a fost coordonată și însoțită de profesorii Delia Davidescu (Liceul Internațțional de Informatică din București), Adrian Dafinei și Virgil Băran (Facultatea de Fizică a Universității Bucureşti).

Subiectele și soluțiile:

Olimpiada a fost compusă din două probe – una teoretică și una experimentală – cu durata de 5 ore fiecare. Un concurent poate obține un scor maxim de 50 de puncte (30 de puncte la proba teoretică și 20 la proba experimentală).

Olimpiada Internațională de Fizică 2019

Olimpiada Internațională de Fizică 2019

Prima Olimpiadă de acest fel s-a desfășurat în 1967, la Varșovia (Polonia), cu participarea a 5 țări, inclusiv România. România a găzduit IPhO de două ori (1972 și 1983).

Delegaţia României de la APhO 2019, Olimpiada Internaţională de Fizică din Adelaide, Australia, a câştigat 4 medalii de bronz, potrivit informaţiilor publicate de Liceul Internaţional de Informatică. “A fost un concurs neobişnuit, cu subiecte….. neobişnuite”, potrivit sursei citate, care remarcă faptul că numai concurenţi din 14 ţări, din cele 23 de ţări participante, au obţinut medalii.

 


3 comments
  1. Au apărut și rezultatele oficiale pe site-ul ipho 2019:
    Romania are locurile 58. 60, 66, 93 si 158, pe ansamblu tara undeva in jurul locului 20.

  2. Acesta este poate cel mai slab rezultat din 2003 încoace, fara nicio medalie de aur( doar 2007 si 2010 au mai fost ani fara aur).
    Nici macar nu mai poti da vina pe asiatici, că muncesc nonstop pentru ca acel liceu privat face la fel, cel putin in modul de organizare al claselor speciale. Nu exista alte ore de curs ,desi, in acest moment, nu exista cadru legal pentru un astfel de program. Nici la stat, nici la privat.
    Nu exista nici macar săptămânile de pregătire pentru lotul largit, înaintea barajele.
    Atât de restrictiv e accesul elevilor din provincie: doar 4 elevi din 40 ( in 8 ani de când a început nebunia) au fost din afara acelui liceu privat.
    Sunt centre importante de fizica care nu își pot trimite in lot copiii foarte buni. Un exemplu, Iasul. Profesori foarte buni, dedicați, copii foarte talentati, dar cu program de liceu de elită, unde trebuie sa cam inveti.
    Plastic, situatia poate fi descrisa astfel:
    2 tineri cu un background la fel de bun si cu un potential egal se angajează la o firmă foarte tare si, in perspectiva, exista doar un post excelent pentru care urmează un concurs înfiorător.
    Unul dintre cei doi tineri( in cazul nostru, ar fi elevul din provincie) trebuie sa vina la birou 8 ore, sa rezolve treburile curente, i se mai pun in brate si niste treburi de rezolvat acasa si abia apoi poate sa inceapa sa învețe pentru acel concurs. După ce si-a mai cautat si bibliografie. Varza de obosit.
    Celalalt(elevul acelui liceu privat) vine la birou doar sa mai faca niste pregatire cu sefa care e si presedinta comisiei, ba mai face si subiecte sau le selecteaza, după care e trimis acasa cu o lista data de doamna sa se pregătească in continuare fara niciun alt stres. 🙁
    Atât de mare este discriminarea la olimpiada de fizica. De ani buni si cred ca toti ministrii au stiut situatia. Doar ca statului roman ii este mai comod sa stea pe margine si sa bată din palme cand se da gol.
    Chestia e că, atunci când beneficiezi de conditii ultraprivilegiate, trebuie să vii cu rezultate exceptionale in fiecare an. Cineva ar trebui sa ia niste masuri punitive. De exemplu: si acele clase speciale vor face ore normale de curs in viitor.
    In cazul particular al acestui an, exista si situatia si mai ciudată in care cineva nici macar nu a mai fost nteresat de olimpiada in sine, având deja sacii in căruță. Groaznic de trist.
    Poveștile sunt multe, cred ca doar profesorii de fizica cu copii implicati pot spune documentat ce se intampla exact.

    1. absolut corect…cei care fac subiecte, cei care fac selectia sunt si cei care pregatesc elevii de la lic. International (adica madam davidescu, dafinei et comp.) in conditiile in care elevii de la international nu fac deloc scoala ci doar pregatire la fizica …este total inechitabil fata de restul elevilor de la scoli normale…performante nu au cum sa fie pt ca in felul acesta selectia este incorecta…si in esenta este imoral si e frauda …comisiile de fizica sunt formate din dinozauri aceeasi de ani buni cu mari interese…platiti inclusiv de lic privat despre care se face vorbire…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Documentele necesare pentru organizarea excursiilor și taberelor în anul școlar 2023-2024. Pentru „Școala altfel” și „Săptămâna verde”, activitățile nu trebuie avizate de inspectoratul școlar / Cele 6 obligații ale elevilor

Pentru programul „Școala altfel” și programul „Săptămâna verde”, excursiile/taberele/drumețiile nu trebuie avizate de inspectoratul școlar, doar de directorul unității de învățământ, informează Inspectoratul Școlar Județean Covasna. Vezi mai jos, în…
Vezi articolul

DOCUMENT Dotarea laboratoarelor, cabinetelor și atelierelor școală cu mobilier, echipamente și mijloace didactice moderne – obiectiv pentru anul 2021, menționat în buget

Dotarea laboratoarelor, cabinetelor și atelierelor școală cu mobilier, echipamente și mijloace didactice moderne este unul dintre obiectivele de la capitolul „asigurarea finanțării și modernizarea infrastructurii” cuprinse în bugetul pe 2021…
Vezi articolul