Olimpici naționali de liceu au creat un site unde îi ajută pe elevii de a VIII-a să învețe pentru Evaluarea Națională: Scopul este de a ajuta copiii cu mai puține resurse sa își atingă obiectivele educaționale, în contextul pandemiei

5.553 de vizualizări
Acces la învățarea online
Foto: Anna Shvets – Pexels.com
Șase olimpici au pornit un proiect inedit pentru a-i ajuta pe elevii mai mici care trebuie să susțină în vara viitoare Evaluarea Națională. „Ne dorim să ajutăm elevii de clasa a VIII-a să treacă cu bine peste această situație dificilă creată de pandemie. Oferim lecții săptămânale care urmează curicula pentru evaluarea națională 2021”, au explicat aceștia în descrierea de pe site-ul pentru meditații lansat de ei – matex.xyz.

Cei șase olimpici sunt Catinca Alexandru, Darius Vulturu, Rareș Bălășescu, Alexandru Radu, Ștefan Dima, Bianca Oțel.

Lecțiile au loc pe platforma Cisco Webex, iar ca fiecare elev poate cere lămuriri chiar în timpul orei. „Pe website-ul nostru vom publica teme la care elevii pot încărca soluții pe care le vom corecta, oferindu-le feedback și lecțiile de zi. Suplimentar se va face un clasament pe baza punctajelor obținute și primii clasați vor primi premii. Va exista și o secțiune pentru întrebări la care echipa noastră va răspunde cât de promt posibil”, se arată în descrierea proiectului.

Motivația din spatele ideii celor șase olimpici este situația actuală generată de criza COVID, care ne afectează pe toți.

„Școlile sunt închise, elevii nu mai au contact cu profesorii lor. Le e mai greu să înțelegă ce li se predă, să ceară lamuriri suplimentare. Adesea cursurile se rezuma la încărcarea unor fișe pe platformele de învățare online și eventual la o lecție filmată în care este explicat subiectul. Copiilor le poate fi greu să înțeleagă anumite concepte și nu au cum să se edifice singuri. De aceea noi ne-am decis să ne implicăm. Am creat acest proiect cu scopul de a ajuta copiii cu mai puține resurse sa își atingă obiectivele educaționale pe care și le-au propus. Dorim sa impartasim atat cunostitele noastre, cat si pasiunea pentru matematică. Ne-ar plăcea să avem o relatie mai personalizată decât cea clasica profesor-elev, să îi cunoastem, să le înțelegem nevoile și sa le devenim mentori, pentru că la rândul nostru am avut momente dificile și un asemenea ajutor a fost bine venit”, au explicat olimpicii.

Sursă foto: Pexels


2 comentarii
  1. Gestul este frumos.
    Oricum, olimpicii știu ca pentru a fi admiși la universități din alte tari, le cresc șansele dacă fac și voluntariat. Și au găsit o cale potrivita pentru perioada actuala.Le dorim succes!
    Totuși, citind motivația, îmi vine greu sa cred ca cel puțin în orașe, mai exista profesori care nu stăpânesc minimul de cunoștințe pentru a lucra cu elevii pe platforma scolii respective.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like
începerea școlii, predare bilingvă

Este foarte greu în școlile de stat să dai oameni afară pentru lipsă de performanță – Laura Nicoară, director adjunct: Din cauza titularizării și a etapelor de mobilitate, o echipă managerială a unei școli nu are posibilitate deplină de a-și alege oamenii cu care să lucreze

Din cauza titularizării și a etapelor de mobilitate, „o echipă managerială a unei școli, indiferent la ce nivel ar fi ea, nu are încă posibilitate deplină de a-și alege oamenii…
Vezi articolul

Federația părinților cere Ministerului Sănătății să ofere date epidemiologice referitoare la copii, înaintea începerii anului școlar / Declarația pe propria răspundere “nu este conformă cu competențele medicale ale părinților”

Federația Națională a Asociaţiilor de Părinţi – Învăţământ Preuniversitar (FNAP-IP) solicită Ministerului Sănătății să ofere, în contextul măsurilor sanitare propuse pentru reînceperea școlii, datele epidemiologice referitoare existente cu privire la…
Vezi articolul