Olimpici naționali de liceu au creat un site unde îi ajută pe elevii de a VIII-a să învețe pentru Evaluarea Națională: Scopul este de a ajuta copiii cu mai puține resurse sa își atingă obiectivele educaționale, în contextul pandemiei

5.528 de vizualizări
Foto: Anna Shvets – Pexels.com
Șase olimpici au pornit un proiect inedit pentru a-i ajuta pe elevii mai mici care trebuie să susțină în vara viitoare Evaluarea Națională. „Ne dorim să ajutăm elevii de clasa a VIII-a să treacă cu bine peste această situație dificilă creată de pandemie. Oferim lecții săptămânale care urmează curicula pentru evaluarea națională 2021”, au explicat aceștia în descrierea de pe site-ul pentru meditații lansat de ei – matex.xyz.

Cei șase olimpici sunt Catinca Alexandru, Darius Vulturu, Rareș Bălășescu, Alexandru Radu, Ștefan Dima, Bianca Oțel.

Lecțiile au loc pe platforma Cisco Webex, iar ca fiecare elev poate cere lămuriri chiar în timpul orei. „Pe website-ul nostru vom publica teme la care elevii pot încărca soluții pe care le vom corecta, oferindu-le feedback și lecțiile de zi. Suplimentar se va face un clasament pe baza punctajelor obținute și primii clasați vor primi premii. Va exista și o secțiune pentru întrebări la care echipa noastră va răspunde cât de promt posibil”, se arată în descrierea proiectului.

Motivația din spatele ideii celor șase olimpici este situația actuală generată de criza COVID, care ne afectează pe toți.

„Școlile sunt închise, elevii nu mai au contact cu profesorii lor. Le e mai greu să înțelegă ce li se predă, să ceară lamuriri suplimentare. Adesea cursurile se rezuma la încărcarea unor fișe pe platformele de învățare online și eventual la o lecție filmată în care este explicat subiectul. Copiilor le poate fi greu să înțeleagă anumite concepte și nu au cum să se edifice singuri. De aceea noi ne-am decis să ne implicăm. Am creat acest proiect cu scopul de a ajuta copiii cu mai puține resurse sa își atingă obiectivele educaționale pe care și le-au propus. Dorim sa impartasim atat cunostitele noastre, cat si pasiunea pentru matematică. Ne-ar plăcea să avem o relatie mai personalizată decât cea clasica profesor-elev, să îi cunoastem, să le înțelegem nevoile și sa le devenim mentori, pentru că la rândul nostru am avut momente dificile și un asemenea ajutor a fost bine venit”, au explicat olimpicii.

Sursă foto: Pexels


2 comentarii
  1. Gestul este frumos.
    Oricum, olimpicii știu ca pentru a fi admiși la universități din alte tari, le cresc șansele dacă fac și voluntariat. Și au găsit o cale potrivita pentru perioada actuala.Le dorim succes!
    Totuși, citind motivația, îmi vine greu sa cred ca cel puțin în orașe, mai exista profesori care nu stăpânesc minimul de cunoștințe pentru a lucra cu elevii pe platforma scolii respective.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Lider sindical din Educație: Părinții propagă cel mai rapid virusul și pe această cale ajunge în unitățile de învățământ / Profesorii s-ar simți mai în siguranță dacă toți părinții s-ar vaccina

Coronavirusul este răspândit și de „cele câteva milioane de părinți care propagă cel mai rapid virusul respectiv și pe această cale ajunge în unitățile de învățământ”, iar „dacă părinții s-ar…
Vezi articolul

Top 10 cele mai bune școli din București la Evaluarea Națională 2018 după criteriile de performanță. Nicio școală din sectoarele 3 și 4 nu este în acest clasament

Top cele mai bune școli din București este deschis de Colegiul Național de Informatică ”Tudor Vianu”, în  ”Analiza rezultatelor la Evaluarea Națională a elevilor de clasa a VIII-a – 2018”,…
Vezi articolul