Online, offline sau hibrid – modernizarea învățământului este necesară (P)

4.763 de vizualizări
Foto: EPSON
După doar câteva luni de activitate școlară din spatele băncilor, valul 4 de pandemie a readus învățământul din România la discuția despre mediul online. Deși majoritatea cadrelor didactice și a elevilor români speră la posibilitatea de a reveni la formatul tradițional de predare offline, situația națională demonstrează că online-ul sau varianta hibrid rămân modalități sigure de a continua desfășurarea orelor de curs. 

Indiferent dacă învățământul va fi online, offline sau hibrid, un aspect este cert – școlile din România au nevoie de echipamente tehnologice smart, care să permită bună desfășurare a orelor de curs și care să asigure toate materialele necesare elevilor și profesorilor. Chiar dacă învățământul se va muta provizoriu în mediul online, modernizarea și dotarea corespunzătoare a unităților de învățământ nu trebuie să depindă de canalul pe care are loc procesul pedagogic, ci de nevoile active pe care le au pedagogii și elevii.

Pentru a putea începe o tranziție a modalității de predare tradiționale la un proces de predare și învățare complex, interactiv, este nevoie de ajutorul tehnologiei. Aceasta poate fi integrată ca fiind aliatul de încredere al profesorului și principalul sprijin al elevului în studiul informației. 

Exemple de școli care au putut pune bazele acestei tranziții sau chiar au implementat acest proces complex există la nivel național, cu siguranță, unul dintre acestea fiind Școala Helikon, o unitate de învățământ pe care am mai menționat-o într-un articol precedent. Școala Helikon este locul unde tehnologia și pedagogia merg mână în mână, o unitate în care profesorii au înțeles rezultatele implicării tehnologiei în procesul de predare și elevii cu vârste cuprinse între 7 și 11 ani interacționează activ la ore și își dezvoltă constant abilitățile digitale.

Elevii din secolul vitezei au nevoie de conţinut dinamic, sunt predispuși la adaptare rapidă și sunt contemporani cu evoluția constantă a tehnologiei. Folosind echipamentele Epson, necesitățile tehnologice ale Școlii Helikon sunt asigurate pentru bunul mers al orelor de curs. Imprimantele, unele dintre echipamentele de bază pe care Școala Helikon le utilizează, fac parte, de asemenea, din portofoliul Epson, fiind vitale pentru sutele de documente, teste, teme și fișe de lucru care se printează aproape zilnic. Echipamentele Epson oferă un raport calitate-preț optim, atât pentru achiziționarea echipamentelor necesare cât și pentru mentenanța și consumabilele implicate în procesul de utilizare.

Pentru a face față volumelor mari de imprimare, scanare sau copiere, profesorii Helikon utilizează cu încredere multifuncționalele A3 și A4, un exemplu fiind imprimantele WorkForce PRO RIPS de la Epson, cu tehnologia Heat Free. Atuurile pe care aceste echipamente le au sunt modul simplu de utilizare, costurile de întreținere și mentenanță reduse și funcționarea sustenabilă, fiind echipate cu rezerve speciale de cerneală în locul clasicelor cartușe, pentru a produce mai puţine deșeuri. La această listă se adaugă și bugetele pentru imprimare substanțial reduse. De exemplu, utilizând modelul WF-C879RDTWFC se pot printa până la 86.000 de pagini monocrom şi 50.000 de pagini color fără întrerupere și fără a înlocui consumabilele.

Helikon folosește de asemenea, modelele din gama de imprimante Epson EcoTank, acestea fiind o alegere rentabilă pentru școli sau pentru acasă, fiind ușor de realimentat și de utilizat. Dotate cu rezervoare de cerneală de mare capacitate, în locul cartușelor convenționale, imprimantele includ suficientă cerneală pentru 3 ani de utilizare. Realimentarea lor se face cu ajutorul recipientelor de cerneală speciale și ajută la scăderea cu până la 90% a costurilor de tipărire. Gama EcoTank a fost de curând extinsă cu noi modele de echipamente, iar întreaga gamă beneficiază de extinderea garanţiei la 3 ani fără costuri suplimentare şi de o promoție de tip cashback până la sfârșitul lunii octombrie 2021.

Prezența constantă a tehnologiei în evoluția tinerilor contemporani face ca aceasta să devină un nucleu de informații și o principală resursă, pe care tinerele generații o folosesc constant în activitățile zilnice și prin care deprind abilități digitale pe măsură. Faptul că tehnologia a devenit o unealtă importantă pentru ei reprezintă și motivul pentru care tinerii schimbă modul de asimilare al informației și ritmul de interacțiune cu aceasta, având totul, de cele mai multe ori, la un click sau la un buton distanță. 

De aceea, procesul de predare tradițional trebuie „adus la zi”, pentru a putea integra tehnologia necesară, care să ofere nivelul de interacțiune de care elevul prezentului are nevoie pentru a asimila informația în ritmul alert în care este obișnuit să evolueze. Adaptarea proceselor pedagogice pentru noile generații, integrând tehnologia, este posibilă și este chiar realizată cu succes în câteva unități de învățământ din România, care nu sunt cuprinse de spaima de a se „muta în online”. Online, offline sau hibrid, școala trebuie să țină pasul mai întâi cu generațiile de elevi, indiferent de mediul de desfășurare al orelor, iar tehnologia inteligentă este cheia. 


2 comentarii
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Domnica Petrovai / Foto: Arhiva personala

Cum își cresc părinții români copiii. INTERVIU Psihologul Domnica Petrovai: Am trecut de la o autoritate punitivă, adesea de tipul “părintele nu greșește niciodată”, la lipsa de autoritate din teama de a nu „traumatiza” copilul, ori la situații în care dăm prea multă putere de decizie copilului

Cum să nu facem rău copiilor noștri a fost o etapă și încă este prezentă în cultura noastră. Ne întrebăm adesea: “Să-i spun copilului cum mă simt sau nu?”, „Cum…
Vezi articolul

Trei colegii din Brașov îi încurajează să plece pe elevii de gimnaziu cu medii sub 8 la finalul fiecărui an. Inspectorul școlar: Sunt școli de masă, dar trebuie să ținem cont de istoricul și de rezultatele lor în competițiile școlare

Trei colegii din Brașov au stabilit în regulamentele școlare că elevii de gimnaziu care nu obțin la finalul fiecărui an media de minimum 8 sunt dați afară din școală, scrie…
Vezi articolul