Tehnologia, ca instrument în facilitarea predării. Transformarea studiului într-o activitate interactivă, atractivă și foarte eficientă pentru gândirea copiilor (P)

3.655 de vizualizări
Foto: Școala Helikon
După un an și jumătate în care procesul educațional s-a desfășurat mai mult online, elevii și profesorii au rămas mai degrabă dezamăgiți de acest tip de învățare. Un sondaj realizat de Fundația Agenția de Dezvoltare Comunitară „Împreună”, alături de Consiliul Național al Elevilor și de Federația Națională a Asociațiilor de Părinți, arată că tranziția către modul de studiu hibrid a fost puternic marcată de lipsa dotărilor tehnice din instituțiile de învățământ, cu 36% dintre elevi reproșând insuficiența echipamentelor digitale necesare pentru transmiterea orelor din clasă acasă. 

Din luna septembrie a acestui an, elevii s-au întors în bănci, interacțiunea elev-profesor primează, însă lipsa dotărilor digitale este în continuare o problemă pentru majoritatea școlilor din România. Instrumentele tehnologice de predare în școli au cunoscut o evoluție spectaculoasă în ultimii ani, scopul fiind facilitarea procesului de predare pentru profesori, prin modalități interactive, precum și procesul de studiu al elevilor, aceștia fiind mai receptivi la metode moderne de predare, digitalizate. Însă, utilizarea și implicarea noilor tehnici în activitatea didactică este, în continuare, un pas dificil de făcut pentru majoritatea unităților de învățământ din România. 

Școala Helikon, fondată de Oana Moraru, este o unitate de învățământ care a adoptat cu brio procesul de tehnologizare a predării, folosind constant echipamente specializate în sălile de clasă. Școala Helikon are ca scop principal să asigure o experiență educațională la un nivel înalt pentru toți elevii, având o comunitate integrată de profesori orientați spre beneficiile elevilor și care oferă tuturor părinților informații constante despre evoluția copiilor. Este un program complet, orientat spre cele mai bune modalități de predare și interacțiune pentru toți elevii care trec pragul Școlii Helikon. 

Pentru a asigura calitatea procesului de predare, atât pentru profesorii implicați, cât și pentru învățăceii din bănci, cu vârste cuprinse între 7 și 11 ani, Helikon folosește o suită de echipamente tehnologice Epson. Acestea ajută profesorii în redarea materiei în mod interactiv și captează atenția elevilor, mult mai receptivi la informațiile primite pe această cale. 

Proiectoarele Epson oferă flexibilitate și interactivitate. Acestea sunt aliatul de bază al profesorilor Helikon în realizarea experiențelor de studiu interactive, ce încurajează productivitatea elevilor și cresc gradul de atenție în timpul orei de curs. Astfel, accentul cade pe creativitate, originalitate și flexibilitate, atât din partea profesorilor, cât și a elevilor. Aceștia din urmă sunt încurajați să participe activ la sarcini creative, să cunoască tehnologia prin interacțiune directă cu ea și să o folosească pentru a da contur muncii lor, în proiecte individuale sau de echipa, pe un ecran mare, pentru a putea fi văzută de întreaga clasă.

Videoproiectoarele Epson interactive (EB-710Ui, EB-696Ui, EB-695Wi, EB-685Wi, EB-680Wi, EB-675Wi) sunt dotate cu creioane şi touch (în funcţie de model) pentru interactivitate tactilă, permiţând adnotarea în timp real a prezentărilor, scrierea, desenarea şi adăugarea comentariilor şi răspunsurilor direct pe ecran. Studiile realizate de Epson au demonstrat că 58% dintre elevi nu pot citi conţinutul de pe un afişaj cu ecran plat de 70 de inci. De aceea, videoproiectoarele Epson asigură vizibilitate şi lizibilitate mai bună până în spatele sălii de curs. Reflexiile deranjante sunt complet eliminate, proiecţia imaginii find realizată exclusiv pe perete, panou sau tablă albă. Funcția de reglare automată a luminii de proiecție nu solicită vederea elevilor, având un efect de pixelare considerabil mai redus, spre deosebire de tradiționalele ecrane plate. Imaginile sunt redate la o calitate superioară pentru o gamă variată de conținut, pornind de la prezentări interactive  la videoclipuri educaționale și fișe de lucru. 

Soluţiile de predare interactivă Epson sunt uşor de configurat, de utilizat și de conectat la laptopuri sau calculatoare. Echipamentele au caracteristici cuprinzătoare pentru a facilita partajarea informaţiilor, de la funcții de conexiune rapidă, la acces wireless pentru dispozitive smartphone şi tablete, fiind dotate, de asemenea, cu numeroase intrări HDMI. 

Tehnologia va oferi întotdeauna soluții optime pentru digitalizarea procesului de predare și optimizarea interacțiunii la nivelul clasei, important este ca aceste soluții să fie prezente în şcoli şi să fie integrate eficient în sălile de clasă și în timpul orelor de curs. 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Activități remediale interactive la Matematică, în județul Iași, după testarea standardizată inițială din toamnă. Inspectoratul școlar lansează un campionat pe echipe, pentru elevi și profesori, care împletește jocul cu știința exactă: “Este foarte clar că, făcând lucrurile la fel, nu vom putea obține rezultate mai bune”

Pentru a-i atrage pe elevi de matematică și pentru a-i ajută să progreseze, Inspectoratul Școlar Județean Iași lansează un concurs interactiv, sub formă de proiect-pilot, deocamdată, în școlile gimnaziale din…
Vezi articolul

Material susținut de ECDL Romania

Doi liceeni îmbină pasiunea pentru robotică și științe cu tehnicile de imprimare 3D: Toate piesele colorate de pe robotul nostru sunt făcute la imprimantele 3D de la liceu / Datorită acestor activități practice am aflat ce vrem să facem pe viitor

„Am intrat în echipa de robotică să învățăm ceva mai mult din liceu, pentru că în liceu nu înveți multe lucruri practice. Știm mai multe despre ce poate să urmeze…
Vezi articolul