Ora de curs în învățământul special durează 45 de minute, cu o pauză de 15 minute după prima oră, indiferent de nivelul de studiu – ROFUIP 2024

659 de vizualizări
Foto: © Yuri Arcurs | Dreamstime.com
În ROFUIP 2024 sunt reglementate durata orelor și a pauzelor pentru învățământul special, așa cum sunt menționate în legea Educației nr. 198/2023. Ora durează 45 de minute iar prima pauză, 15 minute. Apoi pauza crește la 30 de minute, potrivit ROFUIP 2024.

Elevii din învățământul special, indiferent de nivelul de studiu au orele ce țin 45 de minute și prima pauză, 15 minute. Apoi, după a doua oră pauza crește la 30 de minute, prevede ROFUIP 2024.

Art 19, alin 17 lit e) în învățământul special, durata orei de curs și a activităților de terapii specifice este de 45 de minute, cu o pauză de 15 minute după fiecare oră și o pauză de 30 de minute după cea de-a doua oră de curs;

Prevederea armonizează precizarea care era deja în legea Educației la art. 11:

„Învățământul special și special integrat pentru preșcolarii/elevii cu deficiențe ușoare și moderate sau grave/profunde/severe/asociate se organizează individual, pe grupe sau clase cu efective stabilite prin lege, în funcție de tipul și de gradul deficienței”, potrivit ROFUIP 2024.

Cum sunt împărțite formațiunile de studiu în învățământul special, potrivit legii Educației

Potrivit legii educației nr.198/2023 școlile speciale funcționează cu minimum 50 de elevi sau minimum 50 de elevi și/sau preșcolari.

Art. 23 lit j(i) pentru antepreșcolari cu sprijin de nivel I-II: grupa de sprijin special cuprinde, în medie, 6 copii, dar nu mai puțin de 5 și nu mai mult de 7;

(ii) pentru beneficiarii primari cu sprijin special de nivel I-II: grupa/clasa de sprijin special cuprinde în medie 7 elevi, dar nu mai puțin de 6 și nu mai mult de 8;

(iii) pentru antepreșcolari cu deficiențe grave de dezvoltare și preșcolari cu sprijin special de nivel III-IV: grupa/clasa cuprinde, în medie, 4 copii, dar nu mai puțin de 3 și nu mai mult de 5;

(iv) învățământul special pentru beneficiarii primari cu sprijin special de nivel III-IV: grupa/clasa cuprinde, în medie, 5 elevi, dar nu mai puțin de 4 și nu mai mult de 6;

k) prin excepție de la lit. j), în învățământul tehnologic special pentru elevi cu deficiențe ușoare și/sau moderate: clasa cuprinde în medie 10 elevi, dar nu mai puțin de 8 și nu mai mult de 12.

Elevii cu cerințe speciale educaționale pot fi integrați și în învățământul de masă. Potrivit art. 23, din legea Educației:

(8) Integrarea școlară individuală a copiilor/elevilor cu CES în grupe/clase din învățământul de masă se realizează, de regulă, la începutul anului școlar, dar poate fi făcută și pe parcursul anului școlar, în condiții justificate de identificare a CES pe parcursul desfășurării procesului instructiv-educativ de către specialiștii abilitați în acest sens. Grupele/Clasele în care sunt înscriși preșcolari/elevi cu CES orientați pentru învățământul de masă pot funcționa cu efective minime, sub limita prevăzută la alin. (1), la solicitarea consiliului de administrație al unității de învățământ, cu aprobarea DJIP/DMBIP.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Prime de instalare sau posibilitatea de creștere a salariului pentru cadrele didactice care merg în comunitățile dezavantajate, anunțate de Ligia Deca: „Ne dorim ca profesorii care merg în zonele dezavantajate să aibă sprijin suplimentar”

„În ceea ce privește profesorii din zonele dezavantajate, ne propunem, pe de o parte, sa avem un coeficient suplimentar de finanțare al acelor școli și, în plus, avem o serie…
Vezi articolul

Ministrul Ligia Deca critică ordonanța „mătură“ dată de Guvernul Ciolacu prin care bursele școlare neplătite sunt virate la fondul de rezervă: Nu sunt de acord ca fonduri pentru burse să se întoarcă la bugetul de stat, dacă ele ar trebui să fie acordate

„Nu sunt de acord ca fonduri pentru burse să se întoarcă la bugetul de stat, dacă ele ar trebui să fie acordate. Trebuie să vedem care sunt cazurile punctuale”, a…
Vezi articolul

Candidații nevoiți să își rescrie lucrarea la examen „în situații obiective” pot primi timp de lucru suplimentar de o oră la decizia comisiei, prevede metodologia de organizare a Bacalaureatului 2024 / Dispozitivele IoT sunt interzise

Candidații de la examenul de Bacalaureat 2024 care sunt nevoiți să își rescrie lucrarea la examen din motive care nu țin de ei, precum erori ale comisiei de examen din…
Vezi articolul

Ministrul Educației, despre contrele cu Valeriu Gheorghiță: A fost o eroare de comunicare / Cîmpeanu: O soluție ar fi organizarea de centre de vaccinare în Casele Corpului Didactic. Gheorghiță: Modalitatea este să asigurăm echipe mobile

A fost o eroare de comunicare în public în privința prioritizării profesorilor la vaccinare, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, vineri seară la B1TV. Oficialul s-a referit la pozițiile diferite…
Vezi articolul