Orban despre motivele pentru care a închis școlile: Adolescenții sunt răspândaci de virus. Transportul nu se desfășoară în condiții de protecție sanitară / Ministerul Educației să fie foarte sever, să se asigure că profesorii țin cursurile online

7.471 de vizualizări
Ludovic Orban / Foto: gov.ro
“La școală nu se infectează, se infectează în alte locuri”, a declarat premierul Ludovic Orban, la B1 TV. Oficialul a susținut că “adolescenții sunt răspândaci de virus, pentru că ei nu dezvoltă forme grave”, și că acesta este unul dintre motivele pentru care a luat decizia de a închide școlile. Un alt motiv este transportul din interiorul localității și naveta școlară, care nu se desfășoară în condiții sanitare, susține șeful Executivului.

Ministerul Educației trebuie să fie foarte sever și riguros, să se asigure că profesorii, învățătorii țin cursurile online, că evoluează, că își îmbunățățesc competențele digitale, că au capacitatea de a-și transmite cunoștințele și prin intermediul învățământului online“, a mai declarat Ludovic Orban.

Totul depinde de evoluția pandemiei. Noi ne dorim ca toți elevii să se întoarcă în clase, pe de altă parte nu putem să facem abstracție de ceea ce se întâmplă în România din punct de vedere pandemic. La școală nu se infectează, se infectează în alte locuri: când nu sunt sub supravegherea părinților, bunicilor sau a profesorilor. Și slavă Domnului sunt multe ocazii în care tinerii sunt liberi, se întâlnesc. Adolescenții – nu numai la noi, în foarte multe țări din Europa, sunt analize făcute – adolescenții sunt răspândaci de virus. De ce? Pentru că ei nu dezvoltă forme grave. Marea majoritate sunt asimptomatici, cu toate astea ei transmit virusul. Și nenorocirea este că primii către care transmit virusul sunt părinții, bunicii, care pot fi afectați într-o măsura foarte mare“, a declarat Ludovic Orban.

Școlile – am luat decizia de a le suspenda 30 de zile și din cauza transportului, atât din oraș, cât și sub formă de navetă, pentru copiii care fie sunt în interiorul localității, fie de la o localitate la alta…, pentru că din păcate transportul nu se desfășoară în condiții de protecție sanitară“, a continuat premierul.

Acesta a precizat că “în orașele mari, școlile cresc traficul, crește numărul de persoane care sunt în mijloacele de transport în comun și implicit mărește riscul de infecție. Ăstea sunt lucrurile de care trebuie să ținem cont“.

Ministerul Educației trebuie să fie foarte sever și riguros


7 comments
  1. Conform SIIIR peste 65% din scoli sunt in mediul rural. Ce rost are sa inchidem aceste scoli din mediul rural avand in vedere ca exista posibilitati reduse in a utiliza “scoala online”? Ne dorim o tara “ca afara” (Franta, Germania, Estonia, Finlanda, Marea Britanie, Suedia) si facem orice se poate pentru a o inchide. In toate aceste tari scolile sunt deschise pentru elevi, educatia este pe primul loc. Multumiri duamnei “Andronescu” pentru gestiunea “impecabila” a segmentului de educatie si de cercetare.

  2. Adică …. să meargă Doamna Ministru Anisie să ascultă la ușă …. ca și acum un an. Și să ia la răspundere învățătoarele pentru ceea ce nu a făcut …. guvernul mult respectat.

  3. De ce nu asigura microbuze școlare? E mai simplu sa închizi tot. Copiii învață să scrie online la clasele pregătitoare. Au ales varianta cea mai ușoară și copiii sa stea cate 4 ore pe telefon sau tableta.
    Sunt sigura ca vor prelungi pana la 31 decembrie.

    1. Dar căminele studențești rămân deschise? Atatea persoane in camere care au contact cu alte persoane din exterior, petreceri non-stop in camin, alcool, droguri, persoane intrând chiar dacă nu sunt studenți… Cum se controlează numărul de cazuri în camine? Mai ales că sunt persoane asimptomatice si testul nu este obligatoriu pentru cazare 🙂
      Dacă tot luati masuri ocupați-va de cele importante, nu de scoala in mediul rural unde nu se prea poate face online din cauza conexiunii la internet.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Reforma digitală

Dezbatere online – Reforma digitală a Educației, marți, 8 iunie de la 15.00: Georgi Dimitrov (Comisia Europeană), Ligia Deca, Sorin Cîmpeanu, Ciprian Teleman, Daniel Funeriu, Vasile Dâncu, Dragoș Iliescu, Raluca Negulescu-Balaci, Mihaela Nabăr și Dacian Dolean despre conținuturile educaționale adecvate pentru o digitalizare eficientă

Digitalizarea educației înseamnă conținuturi și competențe: modele de lecții smart, exerciții multimedia, resurse educaționale accesibile oricând copiilor și părinților, pe care profesorii să știe să le folosească. Care este planul…
Vezi articolul

Premierul Ciucă a convocat ședință de guvern, duminică, în contextul în care a fost lansată o nouă propunere pentru sindicatele din educație / Ciucă e presat să soluționeze criza din educație, înainte de a preda mandatul de premier liderului PSD, Marcel Ciolacu

Guvernul premierului Nicolae Ciucă se întrunește în ședință, duminică, de la ora 10:00, pentru a soluționa criza din educație, astfel încât, săptămâna viitoare, să poată fi încheiată procedura rotativei guvernamentale,…
Vezi articolul

VIDEO Peste 170 de elevi participanți la un sondaj World Vision România declară că li s-au cerut fotografii nud. Puțin peste unu din cinci adolescenți ar vorbi cu un profesor dacă ar trece printr-un abuz sexual, potrivit organizației

Mai mult de un sfert dintre elevii de gimnaziu şi liceu chestionaţi de World Vision România declară că li s-au cerut fotografii nud, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. Au…
Vezi articolul

Un profesor cu 17 ani vechime la catedră îi cere Ligiei Deca să-l primească în audiență, dar ministrul Educației îl ignoră de 5 luni, spune acesta – scrisoare deschisă / Cum a încercat ISJ Gorj să nedreptățească un cadru didactic și cum doar după intervenția unui secretar de stat acesta a primit orele care i se cuveneau

Profesorul de filosofie Alin Negomireanu predă filosofie la liceu și educație socială la gimnaziu, este de 17 ani în învățământul preuniversitar și de 5 luni vrea să ajungă într-o audiență…
Vezi articolul

Ciucă, despre școlile din programul “masa caldă”: Să fie alese dintre cele care au cu adevărat nevoie și să aibă o repartizare unitară și echilibrată la nivelul întregii țări / Peste 63% din cele nou adăugate anul acesta inițial sunt din localități cu primari PNL

Au fost aprobate, în ședința de Guvern, normele metodologice pentru aplicarea programului Masă caldă în școli, care s-a extins acum la 350 de școli. Premierul Nicolae Ciucă a sfătuit ministerul…
Vezi articolul