Organizarea concursurilor de angajare pentru profesori și directori până la sfârșitul anului 2022, prevede un proiect de ordonată de urgență

6.636 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Organizarea concursurilor de angajare pentru profesori și directori ar putea să se desfășoare în perioada 1 iulie – 31 decembrie 2022, chiar dacă au fost suspendate angajările în sistemul bugetar, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență pus în consultare publică de Ministerul Educației. Acest proiect ar urmă să introducă un nou alineat la ordonanță de urgență nr. 80/2022 ce suspendă angajările în sistemul bugetar până la finalul anului.

Astfel, titularizarea și concursul de directori, etapa a 3-a, se vor susține, conform calendarului oficial. De asemenea, va fi permisă și angajarea în facultăți.

La articolul unic, după alin.(5) din Ordonanța de Urgență nr. 80/2022 se introduce un nou alineat, alin.(6) cu următorul cuprins: 

„(6) Prin excepție de la prevederile alin.(1), prin memorandum inițiat de Ministerul Educației și aprobat în ședința de Guvern, se poate aproba organizarea de concursuri pentru ocuparea posturilor didactice, didactice auxiliare și nedidactice, precum și a funcțiilor de conducere, vacante sau temporar vacante din unitățile de învățământ preuniversitar și instituțiile de învățământ superior.”

În justificarea urgenței se arată că „absolvenților studiilor universitare, de licență/masterat, trebuie să li se asigure integrarea pe piața muncii și că prin ocuparea funcțiilor didactice din instituțiile de învățământ superior se dorește menținerea în țară a specialiștilor cu o înaltă calificare, precum și faptul că, pentru asigurarea unei bune administrări a unităților de învățământ, este necesară ocuparea funcțiilor de conducere cu personal care să asigure managementul acestora pe o perioadă îndelungată de timp”.

„Pentru asigurarea dreptului la educație al beneficiarilor direcți ai educației se impune luarea de urgență a măsurilor care să permită organizarea și desfășurarea concursurilor de o importanță stringentă pentru buna funcționare a sistemul de educație”, conform proiectului de ordonanță de urgență.

Proiectul de ordonanță de urgență

Nota de fundamentare


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cristina Ghițulică, directorul general al Agenției responsabile cu asigurarea calității în universitățile din România – ARACIS, a fost numită președinte ENQA, Asociația ce reunește instituțiile de profil din Europa / E prima femeie care ocupă această funcție

Membrii Adunării Generale a Asociației Europene pentru Asigurarea Calității în Învățământul Superior (European Association for Quality Assurance in Higher Education – ENQA) au ales-o în funcția de președinte al organizației…
Vezi articolul

Elevii olimpici cu punctaj maxim la etapa județeană nu se vor mai califica la cea națională, avertizează părinții în dezbaterea de la Ministerul Educației pe regulamentul concursurilor. În replică, Liliana Fedorca precizează că ridicarea pragului la 60% urmărește „un standard de performanță real și relevant”, cu trimitere la pragul de la clasă și Bac

O serie de critici dure au fost formulate de mai mulți părinți, în cadrul dezbaterii publice privind proiectul de regulament pentru organizarea olimpiadelor școlare, la adresa modificărilor propuse de Ministerul…
Vezi articolul
Desființarea titularizării

VIDEO Povestea pactului pentru educație propus de Tudor Chirilă și răspunsurile politicienilor din guvernările Dăncilă și Orban: Reforma în educație nu interesează pe nimeni. Ce-i interesează este să aibă alegeri anticipate, conservarea puterii. Noi mai stăm o tură

„Cu pactul meu pe educație în cap, am deschis această discuție și cu Raluca Turcan și am întrebat-o: dar de ce nu luăm ceva ce este bun și nu conservăm…
Vezi articolul

Părinții să urmărească modul în care școlile își elaborează propriile regulamente de organizare și să refuze semnarea lor dacă există clauze ilegale, recomandă Federația Națională a Părinților

Federația Națională a Părinților recomandă părinților să urmărească modul în care unitățile de învățământ își elaborează propriile regulamente de organizare și funcționare și „să refuze semnarea contractelor educaționale care încalcă…
Vezi articolul