(P) Proiectul 5SPRE10 îi sprijină pe elevi să dezvolte abilități necesare job-urilor viitorului

547 de vizualizări
În perioada 14 noiembrie – 8 decembrie 2019, Asociația pentru Educație în Științe Socio-Umane (ESSU) va derula, în cadrul proiectului 5SPRE10, ateliere gratuite pentru elevi ai claselor primare din C.N. Școala Centrală, C.N. Mihai Eminescu, Școala gimnazială „Tudor Arghezi și Școala gimnazială nr.1 „Sfinții Voievozi”. Proiectul 5SPRE10 este finanțat prin programul StartONG, lansat de Kaufland România și implementat de Asociația Act for Tomorrow și beneficiază de sprijinul Inspectoratului Școlar al Municipiului București.

Proiectul 5SPRE10 urmărește dezvoltarea unor abilități esențiale în rândul a 500 de elevi de școală primară din București, prin metode sustenabile de educație non-formală complementară programei școlare.

Activitățile proiectului se axează pe dezvoltarea capacității elevilor de înțelegere a mesajelor scrise sau orale, corelată cu trei competențe de bază pentru folosirea mesajul receptat: creativitatea, gândirea critică și rezolvarea problemelor complexe. Acestea se află în topul celor mai importante abilități necesare job-urilor viitorului, conform proiecțiilor economice făcute pentru 2020 de World Economic Forum.

„Se vorbește deja, de multă vreme, despre faptul că job-urile viitorului vor fi făcute de către oameni atâta timp cât aceștia vor avea capacitatea de a inova, de a aduce un plus de noutate în domeniile lor predilecte. În lipsa acestor competențe, majoritatea job-urilor secolului al XXI-lea poate fi deja standardizată și duplicată cu ușurință și fără greșeală de către roboți”, a declarat Ana-Maria Cetățean, coordonator al proiectului 5SPRE10. „În plus, competențele necesare viitorului sunt asociate pozitiv cu prevenirea analfabetismului funcțional, fenomen în creștere în România conform Testelor PISA 2015, astfel că proiectul 5SPRE10 are totodată potențialul de a contribui la diminuarea acestui fenomen cu rădăcini în clasele primare”, a mai adăugat Ana-Maria Cetățean.

În cadrul proiectului 5SPRE10, elevii din clasele I-IV din școlile participante vor beneficia de ateliere non-formale susținute gratuit de reprezentanții ESSU, astfel:

  1. Ateliere de dezbatere etică, axate pe dezvoltarea unor virtuți morale (ex. răbdarea), pentru dezvoltarea gândirii critice, adresate claselor I și a II-a;
  2. Ateliere de mediere a conflictelor, axate pe negociere și comunicare, pentru dezvoltarea capacității de a rezolva probleme complexe, adresate claselor a III-a și a IV-a;
  3. Ateliere de imaginație artistică, axate pe realizarea unor semne de carte folosind acul, ața și un șablon, pentru dezvoltarea creativității, adresate claselor I – IV.

Inițiatorul proiectului 5SPRE10 este Asociația pentru Educație în Științe Socio-Umane (ESSU), organizație neguvernamentală axată pe dezvoltarea de programe educaționale non-formale pentru elevi, cu o echipă formată din cadre universitare, formatori sau voluntari în programe educative de amploare derulate în România.

5SPRE10 este un proiect finanțat prin programul StartONG, lansat de Kaufland România și implementat de Asociația Act for Tomorrow. Domeniile vizate sunt: educaţie, mediu, social şi cultural, iar valoarea totală a programului este de 500.000 de euro.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Finanțelor, despre articolul din HG care lasă deschise școlile private: A ieșit limpede din Guvern, numai că a existat o greșeală / A fost o discuție cu ministrul de Externe, pentru că sunt câteva școli străine din București și să nu apară nemulțumiri

Ministrul Finanțelor, Dan Vîlceanu, a declarat în această seară despre Hotărârea de Guvern care menține deschise școlile private, în timp ce toate școlile de stat se închid din cauza pandemiei,…
Vezi articolul

Dezbaterile pe legile educației au fost suspendate în Comisia de Învățământ, pentru a doua zi consecutiv / Deputații sunt așteptați sâmbătă la ora 9 dimineața să reia votul pe amendamente

Ședința comisiei de învățământ din Camera Deputaților, pe legile Educației a fost suspendată vineri după-amiază, imediat după o pauză, pe motiv că unele amendamente privind colegiile pedagogice au fost amânate…
Vezi articolul

Mihaela Popa, fost secretar de stat în Educație: Este colaps în sistemul educaţional, cu aproape 90% din elevii de la sat cu note sub 5 la simularea Evaluării Naționale, în Iași, dacă scoatem zona metropolitană din mediul rural

Simularea examenului de Matematică din cadrul Evaluării Naționale a adus note sub 5 pentru 81,15% dintre elevii ieșeni care învață la sat, arată raportul oficial publicat de Inspectoratul Școlar Județean…
Vezi articolul

Institutul pentru Cercetare Aerospațială a decis să recupereze prejudiciul de 21 de milioane de lei de la fostul șef, Cătălin Nae, cercetat de DNA pentru abuz în serviciu în formă continuată

Ministerul Cercetării anunță că Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Aerospațială Elie Carafoli – INCAS a luat decizia să se constituie parte civilă în procesul penal deschis de DNA pe numele fostului…
Vezi articolul

Ministrul Ligia Deca critică ordonanța „mătură“ dată de Guvernul Ciolacu prin care bursele școlare neplătite sunt virate la fondul de rezervă: Nu sunt de acord ca fonduri pentru burse să se întoarcă la bugetul de stat, dacă ele ar trebui să fie acordate

„Nu sunt de acord ca fonduri pentru burse să se întoarcă la bugetul de stat, dacă ele ar trebui să fie acordate. Trebuie să vedem care sunt cazurile punctuale”, a…
Vezi articolul

BREAKING Modificări la Rezidențiat 2023: Ministerul Sănătății se răzgândește și revine la pragul de 60% răspunsuri corecte pentru alegerea unui post, ca în anii anteriori, după ce anul acesta a aprobat pentru prima dată pragul de 65%

Pragul de răspunsuri corecte la examenul de rezidențiat care permite intrarea în stagiul de rezidențiat revine la 60% pentru sesiunea din acest an, anunță Ministerul Sănătății într-un comunicat de presă.…
Vezi articolul