Pachet gratuit de resurse pentru profesorii de Limba engleză care vor să folosească AI la clasă, oferit de British Council / Conține o listă de instrumente recomandate și nu prezintă IA ca pe o soluție magică, ci ca pe un instrument cu potențial real, dacă este utilizat conștient, adaptat și cu scop pedagogic clar

2.909 vizualizări
Foto: © Zorandim | Dreamstime.com
Un pachet de resurse gratuite pentru a ajuta profesorii români să utilizeze inteligența artificială și să îmbunătățească învățarea, este oferit în cadrul Zilei Limbii Engleze, de către British Council – organizația Regatului Unit pentru relații culturale și oportunități educaționale. Instituția anunță inițiativa într-un comunicat de presă.

Materialul, care este accesibil pe pagina web TeachingEnglish, oferă îndrumări clare, pas cu pas, pentru 43 de activități inovatoare, evidențiind atât beneficiile pe care aceste tehnologii le pot aduce elevilor și educatorilor, cât și abordarea potențialelor provocări, cum ar fi riscurile conținutului generat de IA și interacțiunea elevilor cu instrumentele IA.

Doar 20% dintre cei 1.112 de profesori intervievați pentru cercetarea Consiliului Britanic Artificial intelligence and English language teaching: Preparing for the future (Inteligența artificială și predarea limbii engleze: Pregătirea pentru viitor) s-au simțit suficient de bine pregătiți pentru a utiliza IA în predare, iar 54% s-au simțit insuficient pregătiți. Un procent semnificativ de 27 a rămas neutru, indicând o posibilă incertitudine cu privire la nevoile lor de formare în domeniul IA, precizează British Council.

Pachetul include activități grupate în zece categorii de sarcini ale profesorilor: generarea de conținut personalizat, evaluarea lucrărilor scrise, dezvoltarea creativității elevilor, încurajarea colaborării, învățarea autonomă, analiza nevoilor elevilor, scrierea reflexivă, sprijinirea elevilor cu nevoi speciale, feedback adaptiv și dezvoltarea vocabularului. În plus, oferă informații esențiale privind utilizarea inteligenței artificiale în mod chibzuit și responsabil. O secțiune dedicată subliniază principiile directoare pentru utilizarea sigură și eficientă a IA, ajutând profesorii să navigheze printre provocările etice și practice asociate cu IA în educație, mai arată reprezentanții instituției.

„În mod esențial, acest pachet de resurse subliniază importanța utilizării etice și responsabile a IA. Profesorilor li se prezintă principiile BC pentru utilizarea inteligenței artificiale și sunt încurajați să evalueze dacă o anumită resursă sau un anumit instrument este adecvat pentru contextul lor specific de predare. Fiecare activitate subliniază potențialele provocări pe care profesorii ar trebui să le analizeze cu atenție înainte de a decide dacă este potrivită pentru ei și elevii lor”, afirmă Neenaz Ichaporia, EdTech Lead English and School Education la British Council.

Ghidul „AI Activities and Resources for English Language Teachers” a fost publicat de British Council în 2024, și este realizat de Nik Peachey și Ross Crichton.

Are multe exemplele concrete (exerciții, aplicații, scenarii de lucru) și componente reflexive care invită profesorii să își pună întrebări critice despre etica folosirii IA, corectitudinea evaluării automate sau potențialele riscuri ale supraîncărcării cognitive.

Foto: © Zorandim | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

LISTA Cele mai multe locuri rămase libere pentru admiterea la liceu în București, după etapa a II-a, sunt în sectorul 1 / Locuri disponibile la Colegiul Național „Ion Neculce” și câte un loc la C.N „Mihail Viteazul” și C.N „Școala Centrală”

Lista locurilor libere la licee din București după etapa a II-a de repartizare a fost publicată de Inspectoratul Școlar al Municipiului București. Amintim, repartizarea elevilor de clasa a IX-a, după…
Vezi articolul

Rankingul global Times Higher Education 2026: ASE București și UMF Carol Davila București – singurele universități din România incluse în top 1000 / 22 de universități din România sunt listate, din care 15 – la coada clasamentului

Doar două universități românești – ASE București și UMF Carol Davila din București – apar în top 1000 al Times Higher Education World University Rankings 2026, clasament publicat joi. Așa…
Vezi articolul