Pauze la ore diferite pentru ca elevii romi să nu interacționeze cu ceilalţi elevi – acuzații de segregare la Iași

1.465 de vizualizări
Cât de mulți elevi sunt într-o clasă?
Foto: Pexels.com
Acuzaţii de segregare lansate oficial de Asociaţia Partida Romilor “Pro Europa” – Centrul Regional Iaşi, în cadrul unui eveniment la care au participat reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean, ai Ministerului Educației și ai Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării. Un etaj al Școlii Gimnaziale “Ion Neculce” din Iași – unde ar fi înscriși preponderent elevi de etnie romă – este folosit de elevi din învăţământul primar de la Şcoala “Titu Maiorescu”, iar reprezentanţii comunităţii rome din Iaşi acuză că elevii romi au pauze la ore diferite, pentru a nu interacţiona cu ceilalţi elevi, transmite Ziarul de Iași.

În cadrul conferinței, reprezentanții romilor au susținut că majoritatea elevilor de etnie romă înscriși în cadrul Școlii „Hașdeu“ din Iași au fost repartizați într-un singur corp de clădire. Aceștia au acuzat Inspectoratul Școlar și conducerea școlii că, deși au fost amendate recent de Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării pentru segregare rasială a copiilor de etnie romă, nu au luat măsuri pentru combaterea segregării.

La Școala “Ion Neculce” din Iași sunt înscriși mai ales elevi de etnie romă, iar în unele cazuri clasele sunt subdimensionate, cu 13-15 elevi, pe când la Școala “Titu Maiorescu” aflată la doar câteva sute de metri clasele au depășit efectivele maxime de elevi sau s-au creat clase noi, scrie Ziaruldeiasi.ro.

Reprezentanții comunității rome din Iași au acuzat că un etaj de la „Ion Neculce“ este folosit de elevi din învăţământul primar de la „Maiorescu“ și ca elevii romi au pauze la ore diferite, pentru a nu interacționa cu ceilalți elevi, potrivit sursei citate.

Reprezentanții comuntății rome susțin și că li se refuză dreptul de studia limba maternă.

Inspectorul școlar pentru Management insituțional din cadrul ISJ Iași, Cristinel Iordăchioaia, a declarat la eveniment: “nu am simțit că la nivelul județului Iași segregarea sau problema romilor ar fi atât de gravă cum am aflat astăzi, în prima etapă a dezbaterii. Întotodeauna, vrând-nevrând, am colaborat cu toți directorii școlilor în care învață elevi de etnie romă, am tratat cu celeritate maximă problemele romilor, am avut o bună colaborare cu doamna Motaș, fost inspector pentru problemele romilor în cadrul ISJ Iași, dar şi cu domnul Viorel Motaș. Acesta mi s-a destăinuit, ca unui coleg, la începutul acestui an, că există o pro­blemă mai gravă legată de segregarea romilor la nivelul județului Iași. Am discutat, am încercat să vedem care sunt cauzele și cum s-ar putea diminua acestea”.

 

Foto: Pexels.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Tichete educaționale 2024

Tichete educaționale 2024. Precizări confuze de la Ministerul Proiectelor și Investițiilor Europene în legătură cu stabilirea pragului de venit pentru beneficiarii tichetelor cu copii de grădiniță

Într-un răspuns pentru Edupedu.ro referitor la stabilirea venitului net pentru familiile cu copii la grădiniță care vor să beneficieze de carduri educaționale în valoare de 500 de lei, Ministerul Proiectelor…
Vezi articolul

Unele dintre școlile participante la testarea standardizată pilot le-au transmis părinților că testul pe platforma privată ar fi obligatoriu, iar elevii trebuie să vină cu dispozitivele lor: „Nu se va folosi internetul școlii, ci conexiunea proprie a dispozitivului personal”

Organizarea testării standardizate din perioada 30 mai – 10 iunie este interpretată diferit de la școală la școală. Părinții care au elevii la o astfel de unitate de învățământ, participantă…
Vezi articolul