Pauze la ore diferite pentru ca elevii romi să nu interacționeze cu ceilalţi elevi – acuzații de segregare la Iași

1.399 de vizualizări
Cât de mulți elevi sunt într-o clasă?
Foto: Pexels.com
Acuzaţii de segregare lansate oficial de Asociaţia Partida Romilor “Pro Europa” – Centrul Regional Iaşi, în cadrul unui eveniment la care au participat reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean, ai Ministerului Educației și ai Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării. Un etaj al Școlii Gimnaziale “Ion Neculce” din Iași – unde ar fi înscriși preponderent elevi de etnie romă – este folosit de elevi din învăţământul primar de la Şcoala “Titu Maiorescu”, iar reprezentanţii comunităţii rome din Iaşi acuză că elevii romi au pauze la ore diferite, pentru a nu interacţiona cu ceilalţi elevi, transmite Ziarul de Iași.

În cadrul conferinței, reprezentanții romilor au susținut că majoritatea elevilor de etnie romă înscriși în cadrul Școlii „Hașdeu“ din Iași au fost repartizați într-un singur corp de clădire. Aceștia au acuzat Inspectoratul Școlar și conducerea școlii că, deși au fost amendate recent de Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării pentru segregare rasială a copiilor de etnie romă, nu au luat măsuri pentru combaterea segregării.

La Școala “Ion Neculce” din Iași sunt înscriși mai ales elevi de etnie romă, iar în unele cazuri clasele sunt subdimensionate, cu 13-15 elevi, pe când la Școala “Titu Maiorescu” aflată la doar câteva sute de metri clasele au depășit efectivele maxime de elevi sau s-au creat clase noi, scrie Ziaruldeiasi.ro.

Reprezentanții comunității rome din Iași au acuzat că un etaj de la „Ion Neculce“ este folosit de elevi din învăţământul primar de la „Maiorescu“ și ca elevii romi au pauze la ore diferite, pentru a nu interacționa cu ceilalți elevi, potrivit sursei citate.

Reprezentanții comuntății rome susțin și că li se refuză dreptul de studia limba maternă.

Inspectorul școlar pentru Management insituțional din cadrul ISJ Iași, Cristinel Iordăchioaia, a declarat la eveniment: “nu am simțit că la nivelul județului Iași segregarea sau problema romilor ar fi atât de gravă cum am aflat astăzi, în prima etapă a dezbaterii. Întotodeauna, vrând-nevrând, am colaborat cu toți directorii școlilor în care învață elevi de etnie romă, am tratat cu celeritate maximă problemele romilor, am avut o bună colaborare cu doamna Motaș, fost inspector pentru problemele romilor în cadrul ISJ Iași, dar şi cu domnul Viorel Motaș. Acesta mi s-a destăinuit, ca unui coleg, la începutul acestui an, că există o pro­blemă mai gravă legată de segregarea romilor la nivelul județului Iași. Am discutat, am încercat să vedem care sunt cauzele și cum s-ar putea diminua acestea”.

 

Foto: Pexels.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Mircea Dumitru, vicepreședinte CNATDCU, despre suspiciunea de plagiat din teza de doctorat a premierului: Am o părere deplorabilă despre toată situația aceasta / Au trecut 10 ani de la dosarul lui Victor Ponta și se pare că am făcut pași foarte mici în direcția cea bună

„Am o părere deplorabilă despre toată situația aceasta și de faptul că reacția noastră este atât de înverșunată, adică au trecut 10 ani de la dosarul lui Victor Ponta și…
Vezi articolul

Doar 168.000 de elevi vor face ore remediale, prin programul „Școala după școală”, anunță secretarul de stat Radu Szekely. Ministerul Educației a anunțat că au fost 259.000 fără acces la orele online

Doar 168.000 de elevi vor face ore de recuperare, numite „ore remediale”, prin programul național „Școala după școală”, a anunțat Radu Szekely, secretar de stat în Ministerul Educației, la o…
Vezi articolul

VIDEO Funeriu: Dacă am fi mers până la capăt cu această luptă împotriva plagiatelor, am fi decapitat toate instituţiile de forţă ale României / Eu astăzi cred că a devenit o problemă de siguranţă naţională

Fostul ministru al Educaţiei, Daniel Funeriu, cel care a început demersurile pentru descoperirea tezelor academice plagiate, susţine că dacă demersul început în urmă cu aproximativ un deceniu ar fi fost…
Vezi articolul