Pauze la ore diferite pentru ca elevii romi să nu interacționeze cu ceilalţi elevi – acuzații de segregare la Iași

Acuzaţii de segregare lansate oficial de Asociaţia Partida Romilor “Pro Europa” – Centrul Regional Iaşi, în cadrul unui eveniment la care au participat reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean, ai Ministerului Educației și ai Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării. Un etaj al Școlii Gimnaziale “Ion Neculce” din Iași – unde ar fi înscriși preponderent elevi de etnie romă – este folosit de elevi din învăţământul primar de la Şcoala “Titu Maiorescu”, iar reprezentanţii comunităţii rome din Iaşi acuză că elevii romi au pauze la ore diferite, pentru a nu interacţiona cu ceilalţi elevi, transmite Ziarul de Iași.

În cadrul conferinței, reprezentanții romilor au susținut că majoritatea elevilor de etnie romă înscriși în cadrul Școlii „Hașdeu“ din Iași au fost repartizați într-un singur corp de clădire. Aceștia au acuzat Inspectoratul Școlar și conducerea școlii că, deși au fost amendate recent de Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării pentru segregare rasială a copiilor de etnie romă, nu au luat măsuri pentru combaterea segregării.

La Școala “Ion Neculce” din Iași sunt înscriși mai ales elevi de etnie romă, iar în unele cazuri clasele sunt subdimensionate, cu 13-15 elevi, pe când la Școala “Titu Maiorescu” aflată la doar câteva sute de metri clasele au depășit efectivele maxime de elevi sau s-au creat clase noi, scrie Ziaruldeiasi.ro.

Reprezentanții comunității rome din Iași au acuzat că un etaj de la „Ion Neculce“ este folosit de elevi din învăţământul primar de la „Maiorescu“ și ca elevii romi au pauze la ore diferite, pentru a nu interacționa cu ceilalți elevi, potrivit sursei citate.

Reprezentanții comuntății rome susțin și că li se refuză dreptul de studia limba maternă.

Inspectorul școlar pentru Management insituțional din cadrul ISJ Iași, Cristinel Iordăchioaia, a declarat la eveniment: “nu am simțit că la nivelul județului Iași segregarea sau problema romilor ar fi atât de gravă cum am aflat astăzi, în prima etapă a dezbaterii. Întotodeauna, vrând-nevrând, am colaborat cu toți directorii școlilor în care învață elevi de etnie romă, am tratat cu celeritate maximă problemele romilor, am avut o bună colaborare cu doamna Motaș, fost inspector pentru problemele romilor în cadrul ISJ Iași, dar şi cu domnul Viorel Motaș. Acesta mi s-a destăinuit, ca unui coleg, la începutul acestui an, că există o pro­blemă mai gravă legată de segregarea romilor la nivelul județului Iași. Am discutat, am încercat să vedem care sunt cauzele și cum s-ar putea diminua acestea”.

 

Foto: Pexels.com

Total
21
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recomandate

Ce-l macină pe un profesor la catedră: Dacă nu eşti o profă suficient de bună? Dacă nu te plac deloc pe tine și materia ta? Dar apoi le auzi vocile cristaline: „Bună dimineața, doamna!”

“Să fii profesor e ca şi cum te-ai urca într-un carusel: pleci într-o dimineață de-acasă cu lecțiile „făcute” (la propriu şi la figurat), plină de energie şi de optimism (în…
Vezi articolul

Suntem în mare cacao cu educația românească. Avem grădinițe în care se pun semințele învinovățirii copiilor pe viață, gimnazii unde cresc ca brazii complexele de inferioritate, agresivitatea și bullying-ul între copii, profesori și părinți

Ca să te vindeci sau să ieși din propriul rahat – toate formele de terapie spun – trebuie mai întâi să îl vezi foarte bine, scrie Oana Moraru într-o postare…
Vezi articolul

Mărturia unei profesoare, despre învățământul artistic: Ne târâm în aceeași mocirlă de 30 de ani, iar absolvenții liceelor de artă au un singur țel – să plece din țară

Învățământul artistic funcționează cu programe școlare “din anii ’70, puțin periate pe alocuri, doar la unele specialități”, cu 
reguli ale olimpiadelor “viciate de diverse interese mai mari sau mai mici”,…
Vezi articolul