Peste 1.400 de școli au depus cereri care au fost validate, pentru finanțare prin Programul pentru Reducerea Abandonului Școlar, anunță ministrul Educației

5.347 de vizualizări
Foto: Școala Gimnazială Pesceana

Ministrul educației anunță că au fost validate 1.474 cereri de finanțare în cadrul primei runde de finanțare încheiată luni, 14 martie 2022, în programul pentru reducerea abandonului școlar. „În prezent, este în derulare procedura de verificare a conformității administrative, iar proiectele care îndeplinesc toate condițiile de eligibilitate vor intra în faza de evaluare calitativă. Lista finală a unităților de învățământ beneficiare de granturi va fi aprobată prin ordin al ministrului educației, cel târziu în data de 30 martie 2022”, spune Cîmpeanu.

Într-un comunicat de presă semnat de ministrul Sorin Cîmpeanu, acesta spune că „programul urmărește creșterea participării la educație a elevilor din unitățile de învățământ identificate ca având cel mai ridicat risc de abandon școlar. Cel puțin 2.500 de unități de învățământ vor fi sprijinite cu până la 200.000 de euro/școală în vederea reducerii acestui risc”.

Comunicatul integral al Ministerului Educației:

„Ministerul Educației derulează Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS), finanțat prin PNRR. Programul urmărește creșterea participării la educație a elevilor din unitățile de învățământ identificate ca având cel mai ridicat risc de abandon școlar. Cel puțin 2.500 de unități de învățământ vor fi sprijinite cu până la 200.000 de euro/școală în vederea reducerii acestui risc.

În cadrul primei runde de finanțare, încheiată luni, 14 martie 2022, au fost depuse și validate 1.474 cereri de finanțare.

În prezent, este în derulare procedura de verificare a conformității administrative, iar proiectele care îndeplinesc toate condițiile de eligibilitate vor intra în faza de evaluare calitativă. Lista finală a unităților de învățământ beneficiare de granturi va fi aprobată prin ordin al ministrului educației, cel târziu în data de 30 martie 2022.

Mulțumim tuturor directorilor de unități de învățământ care au înțeles nevoia și responsabilitatea participării la acest program care reprezintă cel mai complex efort de combatere a părăsirii timpurii a școlii din istoria recentă a României, program subsumat proiectului „România Educată” și eforturilor generale ale Ministerului Educației de a spori echitatea și egalitatea de șanse la nivelul sistemului de învățământ.

Sorin Mihai CÎMPEANU,
Ministrul Educației


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
colegiile universitare la care se intră fără BAC

Admiterea la liceu, prevăzută de „România Educată”, încurajează meditațiile? Ministrul Educației: Să eliminăm ipocrizia aceasta că „vai, nu este bine să faci meditații”. Este foarte bine să faci meditații, condiția e să nu faci cu elevii de la clasă

Este foarte bine să faci meditații, cu condiția să nu intri în incompatibilități, să faci meditații cu elevii de la clasă, potrivit ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, care a spus într-un…
Vezi articolul

Prin vacanța de 2 săptămâni „s-a urmărit, de fapt, reducerea costurilor cu salariile profesorilor, a cheltuielilor cu utilitățile unităților de învățământ și eliminarea obligativității acordării de zile libere plătite”, acuză Federația părinților

Toate argumentele invocate de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, pentru a susține intrarea copiilor în vacanță au fost „demontate”, afirmă Federația Națională a Părinților (FNAP) într-o luare de poziție transmisă, marți,…
Vezi articolul

Secretarul de stat Sorin Ion, Ministerul Educației, primele precizări ale unui oficial guvernamental din ultima lună, despre aplicarea legii 141/2025: Nu este o reformă, este austeritate. Nu închidem școlile din mediul rural și nu mutăm copiii. O școală cu 50 de elevi, care este unică la nivel de comună, rămâne acolo

Abia la o lună de la aprobarea în Parlament a legii 141/2025 doi oficiali ai Ministerului Educației și Cercetării au explicat profesorilor și directorilor de școli cum au de gând…
Vezi articolul