Peste 163 de mii de profesori au semnat petiții pentru creșterea salariilor din Educație de la 1 ianuarie 2022, susțin sindicatele care au depus la Guvern solicitările: Sunt cadoul de Moș Nicolae din partea angajaților din învățământ

6.445 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Federațiile sindicale din Educație anunță într-un comunicat că au depus petiții la Guvern, semnate de peste 163 de mii de angajați din învățământul preuniversitar și universitar. Aceștia cer creșterea salariilor în Educație încă de la 1 ianuarie 2022. Demersul vine în contextul în care autoritățile au anunțat că lucrează la proiectul legii bugetului de stat pe anul 2022.

„Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” și Federația Națională Sindicală „Alma Mater” – federații sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate învățământ preuniversitar, învățământ superior și cercetare – au depus astăzi, 6 decembrie 2021, la registratura Guvernului României, petițiile semnate de 163.813 salariați din învățământ, din care:

  • 113.443 provin de la membrii Federației Sindicatelor Libere din Învățământ,
  • 45.504 de la membrii Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”
  • 4.866 de la cei ai Federației Naționale Sindicale „Alma Mater”.

Prin aceste semnături salariații își exprimă nemulțumirile față de nivelul de salarizare din sistem, situat în pătrimea inferioară a grilelor de salarizare”, scriu în comunicat sindicaliștii.

„Aceste petiții sunt cadoul de Moș Nicolae din partea angajaților din învățământ pentru Guvernul României”, se mai arată în document.

„Am ales această zi pentru a trage un semnal de alarmă față de salarizarea nemotivantă, care a generat exodul personalului calificat și a condus la îmbătrânirea corpului profesoral, transformând cariera didactică într-una neatractivă pentru tinerii cu vocație.

Semnatarii petițiilor, ca și ceilalți salariați din sistemul educațional românesc, solicită, de asemenea, Guvernului României majorarea salariilor în cel mai scurt timp și aplicarea integrală a Legii-cadru nr. 153/2017 pentru toți angajații din învățământ, începând cu data de 1 ianuarie 2022. Totodată, în condițiile elaborării unei noi legi a salarizării, cer ca, la stabilirea grilelor de salarizare pentru personalul din învățământ, principiul de bază să fie acela că salariul profesorului debutant trebuie să reprezinte o pătrime din indemnizația Președintelui României.

Cele trei federații, în numele salariaților din educație, consideră că este momentul oportun ca educația să fie în mod real o prioritate pentru întreaga clasă politică, iar această prioritate să fie reflectată, în primul rând, de procentul din P.I.B. alocat învățământului prin Legea bugetului de stat pe anul 2022.

Tot astăzi, cele trei federații au depus la Guvern și la grupurile parlamentare ale partidelor politice și minorităților naționale o adresă privind problemele din sistem (adresă atașată comunicatului)”.

În petiții, sindicatele enumeră problemele din sistem:

Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea


5 comentarii
  1. SINDICÁT, sindicate, s. n. 1. Organizație a salariaților dintr-o întreprindere, înființată conform legii, al cărei scop este apărarea intereselor profesionale, economice și sociale ale membrilor ei. 2. Totalitatea membrilor unui sindicat (1); sediu al unei organizații sindicale. 3. Grup de persoane fizice sau de companii, reunite printr-un contract de asociere în scopul finanțării unei investiții.
    Nu vi se pare ca sindicatele si-au pierdut menirea? Problema nu este la conducere, ci la noi, cei multi si… nepasatori!

  2. Poate vedem ceva concret de la stimabilele sindicate ca de comunicate suntem sătui. Ce au obținut în ultima perioada ca eu nu mi amintesc nimic?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Dacă nu începem să facem o școală pentru copii, degeaba mai facem școală – Vifor Dorobanțu, director care vrea să aplice pentru transformarea în școală-pilot din toamnă. Mesaj către sindicate: „Un profesor, dacă nu poate face față unui sistem de învățământ, este liber să se ducă să muncească în altă parte”

Dacă nu începem să facem o școală pentru copii, degeaba mai facem școală, a declarat profesorul Vifor Dorobanțu, directorul Școlii gimnaziale din Curcani, județul Călărași, la conferința online „Școli-pilot pentru arhitecturi…
Vezi articolul

OFICIAL Pentru toți profesorii din preuniversitar anul acesta școlar nu se fac decât cursuri de formare continuă în sistem online, iar evaluarea finală va fi tot online pe bază de portofoliu / Furnizorii trebuie să obțină avizul Comisiei Speciale de Acreditare din minister

În anul școlar 2020-2021 nu se desfășoară activități de formare continuă în sistem față-în-față sau blended-learning, ci doar în sistem online, asta prevede ordinul nr. 5.767 din 15 octombrie 2020…
Vezi articolul