Peste 170 de tineri din grupuri vulnerabile social, sprijiniți să se integreze pe piața muncii și participanți la dezbateri despre voluntariat și drepturi – proiect al organizației Concordia

88 de vizualizări
Foto: Asociația Concordia
Peste 170 de tineri din grupuri vulnerabile au fost sprijiniți să se integreze social și economic și au participat la ateliere tematice și tabere de dezbateri despre locurile de muncă, drepturile tinerilor și implicarea în voluntariat, potrivit unui comunicat de presă al organizației umanitare Concordia. 90 de tineri au primit consiliere despre integrarea pe piața muncii și 12 tineri au luat parte la punerea în scenă a unei piese de teatru legislativ, mai transmit organizatorii.

Mai exact, 172 tineri „au beneficiat de activitățile proiectului și de serviciile oferite, fiind sprijiniți pentru a-și crește capacitatea de relaționare, comunicare și participare; au fost implicați în diferite ateliere tematice, grupuri consultative, tabere de dezbatere și participare, sesiuni de teatru legislativ; au luat parte și la activitățile de management dar și la schimburile cu partenerul norvegian”, se arată în comunicatul de presă.

70 de tineri au participat la 15 întâlniri grupuri consultative, precum „Despre voluntariat”, „Violența domestică, abuz, neglijare”, „Drepturile tinerilor ca asigurați medical”, „Drepturile și soluționarea unor probleme când ne aflăm într-o altă țară”, „Menținerea în sistemul de protecție după vârsta de 18 ani – pro și contra”, „Drepturile și responsabilități când faci voluntariat”, mai scrie în prezentarea finalităților proiectului „Tineri activi și responsabili!“, implementat prin programul Active Citizens Fund în perioada 1 martie 2021 și 30 noiembrie 2023.

Mai mult, 90 tineri au primit consiliere (individual sau în sesiuni de grup) cu privire la creșterea autonomiei și găsirea și păstrarea unui loc de muncă și 12 tineri au făcut parte dintr-o piesă de teatru legislativ, adică o formă de teatru în care sunt prezentate situații de viață apropiate de cele din realitate, la care pot interveni, pentru a schimba cursul întâmplărilor, în scop didactic, și spectatorii din sală.

„Scopul proiectul a fost de a oferi tinerilor oportunități de dezvoltare personală, pentru dezvoltarea deprinderilor de viață independentă, integrare socială și profesională. De asemenea, au avut loc activități de advocacy pentru modificarea legislației naționale, a percepțiilor sociale și ale angajatorilor, pentru incluziunea socială a tinerilor din medii vulnerabile. Tinerii au beneficiat de servicii de protecție specială, educație non-formală și informală, orientare școlară și vocațională, consiliere și mediere profesio­nală și angajare”, susțin coordonatorii proiectului.

DOCUMENT Comunicatul de presă integral:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Premierul Ciucă, discurs incoerent și fără nicio propunere concretă, în deschiderea negocierilor cu sindicatele din Educație, cu 18 ore înaintea grevei generale din școli: Am responsabilitatea a tot ceea ce înseamnă rezolvarea problemelor, astfel încât împreună să putem să rezolvăm probleme. Sunt probleme care trebuie rezolvate pe verticala sistemului de educație în ceea ce privește o serie de aspecte care de-a lungul timpului au dus la aceste distorsionări

Premierul Nicolae Ciucă le-a spus reprezentanților sindicatelor din Educație că nu pot fi lăsați elevii „suspendați pentru că nu avem soluții pentru problemele pe care dumneavoastră le ridicați”. Discursul a…
Vezi articolul

MANIFEST 12 elevi navetiști i-au scris ministrului Educației ce înseamnă pentru ei drumul până la școală: sute de lei pe lună, nedecontați, ore pierdute, condiții proaste, trenuri și autobuze murdare, cu „indivizi dubioși„. Elevii cer abrogarea a două acte normative

„Solicitările Consiliului Național al Elevilor continuă să fie ignorate de ministrul Educației și Cercetării, Monica Cristina Anisie”, susțin reprezentanții elevilor într-un comunicat trimis Edupedu.ro. Aceștia spun că au trimis un…
Vezi articolul

Editura Didactică și Pedagogică nu a livrat manuale pentru clasele I-VI în valoare de peste 1,45 milioane lei, în 2018, când era editură unică, deși erau prevăzute în contract – Curtea de Conturi

Curtea de Conturi a constatat ”numeroase deficiențe în derularea achiziției de manuale școlare de la Editura Didacticăși Pedagogică SA pentru clasele I-VI”, desfășurată în anul 2018, se arată în cel…
Vezi articolul