Peste 50 de elevi din Timiș, din care 28 dintr-o singură comună, au fost retrași de părinți de la școală pentru a învăța în sistem homeschooling. Șeful ISJ: Vom anunţa instituţiile statului pentru a lua măsuri. Cei mai afectaţi sunt elevii de clasa a VIII-a, care nu vor putea susţine examenul de Evaluare Naţională

11.114 vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Timiş, Marin Popescu, a declarat, miercuri, că 53 de copii din ciclul primar şi gimnazial al unor şcoli din mediul rural au fost retraşi de părinţi, pentru a participa la „activităţi, identităţi sau structuri educaţionale de tip home schooling care nu sunt recunoscute în România”, scrie Agerpres. Informația apare după ce săptămâna aceasta și șeful ISJ Bihor a semnalat un fenomen asemănător în județul său.

Marin Popescu spune că cele mai multe cazuri s-au înregistrat în comuna Orţişoara şi că va anunţa instituţiile statului pentru a lua măsurile privind respectarea dreptului la educaţie al copiilor. Cei mai afectaţi sunt elevii de clasa a VIII-a, care din cauză că nu îşi vor încheia situaţia şcoală în sistemul românesc, nu vor putea susţine examenul de Evaluare Naţională.

„Monitorizăm atent lucrurile. Tendinţa aceasta a fost remarcată în urmă cu un an. Atunci, lucrurile au pornit din perspectiva numărului mare de copii retraşi de la şcoala gimnazială din Orţişoara. Şi acum este şcoala unde avem cei mai mulţi copii retraşi. (…) În acest caz, nu este vorba despre vreo problemă a actului didactic, ci o chestiune care ţine de opţiunea familiei pentru o confesiune religioasă”, a detaliat Marin Popescu.

La nivelul judeţului sunt 53 de copii ale căror familii au optat pentru homeschooling. Şapte copii sunt din clasa I, trei din clasa a II-a, opt din clasa a III-a, trei din clasa a IV-a, trei din clasa a V-a, şapte copii din clasa a VII-a şi unul din clasa a VIII-a. Ei provin din şcolile din Jimbolia, Giarmata, Sudriaş, Lugoj, Cenad, Orţişoara şi Moşniţa Nouă.

Cu siguranţă, se vor reîntoarce în sistemul de învăţământ, ca urmare, retragerea de la şcoală şi participarea la activităţi în altă formă, nerecunoscută în România, cu siguranţă va conduce la o echivalare a studiilor, dacă vor reveni peste un an sau doi în sistemul nostru, echivalare care înseamnă o echivalare a cunoştinţelor, pentru reintegrarea lor într-o anumită clasă din şcoli”, a explicat Popescu.

Potrivit acestuia, echivalările se vor realiza de către unităţile de învăţământ, în baza unui aviz dat de IŞJ Timiş, de o comisie formată din profesori şi învăţători care vor evalua cunoştinţele elevilor la data la care se vor întoarce în sistemul de învăţământ.

Raportarea datelor cuprinde perioada 1 septembrie 2021 până la zi, iar 28 de copii provin din Orţişoara.

Foto: © Arne9001Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

“A înțelege diferența dintre artă și kitsch e o abilitate de care elevii au nevoie”, susține Uniunea Artiștilor Plastici din România, care respinge toate variantele planului–cadru pentru gimnaziu

Dezacord total în legătură cu prevederile referitoare la predarea Educației Plastice din cele patru variante ale Planului – Cadru pentru învățământul gimnazial, este poziția Uniunii Artiștilor Plastici din România. Instituția…
Vezi articolul

Olimpiade școlare 2022. Regulamentele actualizate pentru olimpiadele naționale, precum cele de Limba și literatura Română, Informatică, Coregrafie și Pregătire Sportivă Teoretică au fost publicate de Ministerul Educației – DOCUMENTE

Au fost publicate regulamentele specifice pentru olimpiadele școlare naționale din anul școlar 2021-2022, de către Ministerul Educației, pe edu.ro. Acestea cuprind informații despre probele de concurs, participarea elevilor, calificarea acestora,…
Vezi articolul

Concurs organizat de Tetra Pak și Edupedu

VIDEO Idei de activități pentru Săptămâna Verde din campania-concurs „Elevii schimbă jocul: CartON!” / Învățătoare: Când văd entuziasmul copiilor în a face altceva decât ce facem zi de zi la școală, asta mă bucură și observ că tinerii sunt din ce în ce mai implicați, își doresc activități extrașcolare

Educația ecologică și implicarea elevilor în acțiuni care le pot arăta și demonstra conceptele de sustenabilitate și responsabilitate față de societate și mediu sunt elemente esențiale pentru dezvoltarea acestei generații.…
Vezi articolul