Peste 50 de elevi din Timiș, din care 28 dintr-o singură comună, au fost retrași de părinți de la școală pentru a învăța în sistem homeschooling. Șeful ISJ: Vom anunţa instituţiile statului pentru a lua măsuri. Cei mai afectaţi sunt elevii de clasa a VIII-a, care nu vor putea susţine examenul de Evaluare Naţională

11.051 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Timiş, Marin Popescu, a declarat, miercuri, că 53 de copii din ciclul primar şi gimnazial al unor şcoli din mediul rural au fost retraşi de părinţi, pentru a participa la „activităţi, identităţi sau structuri educaţionale de tip home schooling care nu sunt recunoscute în România”, scrie Agerpres. Informația apare după ce săptămâna aceasta și șeful ISJ Bihor a semnalat un fenomen asemănător în județul său.

Marin Popescu spune că cele mai multe cazuri s-au înregistrat în comuna Orţişoara şi că va anunţa instituţiile statului pentru a lua măsurile privind respectarea dreptului la educaţie al copiilor. Cei mai afectaţi sunt elevii de clasa a VIII-a, care din cauză că nu îşi vor încheia situaţia şcoală în sistemul românesc, nu vor putea susţine examenul de Evaluare Naţională.

„Monitorizăm atent lucrurile. Tendinţa aceasta a fost remarcată în urmă cu un an. Atunci, lucrurile au pornit din perspectiva numărului mare de copii retraşi de la şcoala gimnazială din Orţişoara. Şi acum este şcoala unde avem cei mai mulţi copii retraşi. (…) În acest caz, nu este vorba despre vreo problemă a actului didactic, ci o chestiune care ţine de opţiunea familiei pentru o confesiune religioasă”, a detaliat Marin Popescu.

La nivelul judeţului sunt 53 de copii ale căror familii au optat pentru homeschooling. Şapte copii sunt din clasa I, trei din clasa a II-a, opt din clasa a III-a, trei din clasa a IV-a, trei din clasa a V-a, şapte copii din clasa a VII-a şi unul din clasa a VIII-a. Ei provin din şcolile din Jimbolia, Giarmata, Sudriaş, Lugoj, Cenad, Orţişoara şi Moşniţa Nouă.

Cu siguranţă, se vor reîntoarce în sistemul de învăţământ, ca urmare, retragerea de la şcoală şi participarea la activităţi în altă formă, nerecunoscută în România, cu siguranţă va conduce la o echivalare a studiilor, dacă vor reveni peste un an sau doi în sistemul nostru, echivalare care înseamnă o echivalare a cunoştinţelor, pentru reintegrarea lor într-o anumită clasă din şcoli”, a explicat Popescu.

Potrivit acestuia, echivalările se vor realiza de către unităţile de învăţământ, în baza unui aviz dat de IŞJ Timiş, de o comisie formată din profesori şi învăţători care vor evalua cunoştinţele elevilor la data la care se vor întoarce în sistemul de învăţământ.

Raportarea datelor cuprinde perioada 1 septembrie 2021 până la zi, iar 28 de copii provin din Orţişoara.

Foto: © Arne9001Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Guvernul plătește 6,63 de lei pe săptămână pentru porțiile de fructe/lapte și corn ale unui singur elev, cu aproape un leu mai mult decât anul trecut / Prin lege, produsele de panificație pot nici să nu fie distribuite dacă atribuirea contractului nu a fost finalizată

Pentru anul școlar 2022-2023 s-au alocat cu 62 de milioane de lei mai mult pentru “Programul pentru școli al României”, adică în total, suma de 563 de milioane de lei,…
Vezi articolul

Consiliul Național al Elevilor: Școala trebuie să-și ia rolul în serios, anume acela de a forma caractere, de a transmite valori / Salvați Copiii: 82% dintre elevi au asistat în calitate de martori la situaţii de bullying în şcoala în care învaţă

Robert Avram, președintele Consiliului Național al Elevilor, atrage atenția asupra rolului pe care ar trebui să îl aibă școala și profesorii în privința formării caracterelor elevilor. Semnalul de alarmă confirmă…
Vezi articolul