Peste 90.000 de apeluri au fost primite la call-center-ul de ajutor pentru copii abuzați și neglijați, în 11 luni de când funcționează, spune consilierul de stat Maria Turza

253 de vizualizări
Foto: World Vision România
Linia telefonică specială 119 pentru copii abuzați, neglijați sau în situații dificile a fost apelată de peste 90.000 de ori în ultimele 11 de când este funcțional luni, a declarat consilierul de stat de la Cancelaria Prim-Ministrului, Maria Mădălina Turza, în cadrul unui briefing de presă pe marginea Programului Național “Din grijă pentru copii”, ajuns la jumătatea implementării, după cum a anunțat aceasta.

“Să vedem unde ne aflăm, dat fiind faptul că ne aflăm la jumătatea programului de implementare (…). Așadar, până în acest moment rezultatele livrabile și cuantificabile ale Programului Național “Din grijă pentru copii” sunt următoarele: În primul și primul rând, numărul unic pentru copii abuzați, neglijați, exploatați – 119 – este funcțional de 11 luni de zile, în proporție de 100%, și deja a produs rezultate semnificative în viața copiilor, în sensul în care avem peste 90.000 de apeluri înregistrate, mii de copii salvați din situații de criză și, mai mult de atât, peste 1.500 de echipe interdisciplinare s-au deplasat în teritoriu și au salvat realmente copii din situații extrem de complicate”, a prezentat Turza.

  • Amintim că la numărul 119 pot suna copiii aflați în situații de abuz, exploatare sau neglijare, părinții, rudele sau cetățenii care au cunoștință de astfel de cazuri, 24/24 ore. Peste 100 de specialiști (psihologi, asistenți sociali) fac parte din echipele mobile de intervenție, iar apelurile telefonice beneficiază de localizare, identificare și înregistrare, scria EduPedu.ro în aprilie, pe baza unui comunicat de presă de la Cancelaria Prim-Ministrului.

“111 polițiști au fost formați pentru a ști să utilizeze un echipament și sistem informatic extrem de complex, dar și pentru a ști cum să administreze probele digitale în cadrul unui proces penal” când vine vorba de depistarea racolatorilor de copii, pedofili și abuzatori în mediul online, a mai spus Turza.

“Funcționează 23 de camere de ascultare a minorilor victime ale infracțiunilor, la nivelul a 19 inspectorate județene de poliție, urmând ca, până la finalul anului, în fiecare județ din România, la nivelul IPJ-urilor, să existe cel puțin o astfel de cameră de ascultare a minorilor”. De ce sunt importante ele: “Un copil care este victima unui abuz, este maltratat sau traumatizat, are nevoie de un mediu securizat în care să fie ascultate pe timpul investigației”, a mai spus consiliera de stat.

Durata Programului este de 2 ani și beneficiază de un buget de aproape 6 milioane de euro.

Amintim că, pe 18 aprilie 2022, erau peste 39.600 de apeluri la numărul unic 119 – Telefonul Copilului. Mai mult de 50% dintre situațiile de abuz, neglijare sau exploatare semnalate erau petrecute în familie.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

O învățătoare este acuzată că a agresat un copil de 7 ani, în timpul orelor. Legiștii confirmă că elevul avea urme de zgârieturi și lovituri pe corp, dar Inspectoratul școlar Suceava contrazice certificatul medico-legal și spune că nu se confirmă că a fost lovit copilul

Mama unui copil de șapte ani din Câmpulung Moldovenesc o acuză pe o învățătoare că i-a agresat băiatul fizic și verbal, scrie Euronews.ro. Mama a mers la IML și a…
Vezi articolul

Ministrul Educației insistă că dezastrul arătat de PISA 2018 e doar în școlile care au susținut testarea și anunță analize în acele școli: Nu aș generaliza, nu aș spune că este o problemă chiar peste tot

Ministrul Educației insistă că rezultatele obținute de România la testele PISA nu reprezintă o imagine a întregului sistem de educație. “Vom face o analiză” a școlilor care au participat la…
Vezi articolul

University College London, reclamată în instanță de mii de studenți, din cauza grevelor și a studiilor din timpul pandemiei de Covid-19. Plătitori de taxe, studenții acuză că universitatea și-a încălcat contractul

Mii de studenţi au reclamat în instanţă faimoasa universitate britanică UCL (University College London) din cauza perturbării studiilor în cursul pandemiei de COVID-19 şi al unor greve, relatează miercuri Reuters,…
Vezi articolul