Peste o mie de posturi suplimentate în educație, în special pentru educatori. E nevoie de personal, după ce multe creșe au trecut de la primării la ministerul Educației

18.013 vizualizări
Foto: Pixabay.com
Guvernul a aprobat, miercuri, suplimentarea cu 1.175 a numărului de posturi din Educaţie, în principal destinate învăţământului preuniversitar de stat, a anunţat purtătorul de cuvânt al Executivului, Dan Cărbunaru.

Hotărârea de Guvern aprobată modifică şi completează HG 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei.

“În principal, aceste posturi suplimentare sunt destinate învăţământului preuniversitar de stat, inclusiv învăţământului special, Centrelor judeţene de resurse şi asistenţă educaţională, Centrului municipiului Bucureşti de resurse şi asistenţă educaţională, 1.100 de posturi alocate suplimentar pentru această direcţie”, a afirmat Cărbunaru.

Ministerul educației a cerut suplimentarea acestor posturi pentru că, începând cu acest an şcolar, este necesară creşterea gradului de cuprindere a copiilor cu vârste între 3 – 5, 6 ani în învăţământul preşcolar (n.red. la clasa pregătitoare) şi a celor cu vârste de 6 – 18 ani, în învăţământul obligatoriu.

Potrivit datelor comunicate de inspectoratele şcolare, în baza prevederilor Ordonanței de urgență nr. 100/2021, în acest an şcolar vor fi preluate 148 de creşe din 29 de judeţe şi municipiul Bucureşti în care sunt 1.898 de posturi ocupate.

  • Situaţia, la nivel naţional, privind preluarea creşelor în baza prevederilor Ordonanței de urgență nr. 100/2021, în acest an şcolar, se prezintă după cum urmează:

Întrucât creșele sunt preluate în rețeaua școlară ca unități de învățământ fără personalitate juridică, personalul care a ocupat funcția de director/coordonator de creșă va fi preluat dacă îndeplineşte condiţiile de ocupare a uneia dintre funcţiile din sistemul de învăţământ: educator-puericultor, medic, asistent medical, administrator sau alte funcții prevăzute de legislaţia în vigoare.

În acest context, se impune suplimentarea numărului de posturi din învăţământul preuniversitar de stat, scrie în nota de fundamentare, care poate fi consultată la finalul articolului.

Pe lângă cele 1.100 de posturi, se cere suplimentarea cu 25 de posturi a numărului de posturi pentru inspectoratele şcolare, în vederea asigurării în toate judeţele a inspectorilor şcolari pentru învăţământul în limbile minorităţilor naţionale, altele decât cea maghiară, dar și suplimentarea cu 50 de posturi a numărului de posturi pentru aparatul propriu al Ministerul Educaţiei, în vederea realizării obiectivelor din domeniile sale de activitate, precum și pentru crearea structurilor de implementare a componentei de educație din PNRR.

“Şi este necesară îmbunătăţirea serviciilor de asistenţă psihopedagogică şi consiliere educaţională pentru un număr cât mai mare de elevi şi preşcolari din învăţământul preuniversitar”, a completat purtătorul de cuvânt al Guvernului. 


2 comments
  1. Ca să mai vină oameni în educatie, trebuie salarizați corespunzător și să se recapete respectul care exista odată față de un cadru didactic. Acest domeniu acum, nu mai este atractiv din nici un punct de vedere.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Nota la purtare să fie legată de admiterea la liceu și la facultate, susține liderul sindical Marius Nistor: Dacă te afectează când trebuie să treci la liceu, atunci o să te gândești de zece ori mai bine

Nota la purtare „să fie legată de admiterea la liceu și de admiterea la facultate”, a propus Marius Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, pentru reducerea violenței școlare,…
Vezi articolul