Piesa “Zonă minată”, a Teatrului pentru copii “Gong” din Sibiu, în premieră la Festivalul Național de Teatru din București / Dramaturgul Mihaela Michailov: Educația prin artele performative este una dintre cele mai transformatoare forme de cunoaștere

144 de vizualizări
Teatrul Gong din Sibiu / Foto: www.festivalultanar.ro
Teatrul pentru Copii şi Tineret “Gong” Sibiu va prezenta joi premiera spectacolului “Zonă minată” în regia Simonei Ţăruş, la Liceul Teoretic “Tudor Vladimirescu” din Bucureşti, în cadrul Festivalului Naţional de Teatru (FNT), informează un comunicat de presă remis Agerpres.

Spectacolul de la Bucureşti va avea două reprezentaţii, joi, 10 noiembrie, de la 12:00 şi 13:20, cu sprijinul UNITER şi Primăria Municipiului Bucureşti prin ARCUB. Acest spectacol este creat special pentru a fi jucat în sălile de clasă, fiind o co-producţie în parteneriat cu Asociaţia Română pentru Promovarea Artelor Spectacolului (ARPAS).

  • La Sibiu, spectacolul va avea zece reprezentaţii gratuite, cu circuit închis, la Colegiul Naţional “Octavian Goga”, Colegiul Naţional “Samuel von Brukenthal”, Colegiul Naţional “Gheorghe Lazăr” şi la Liceul de Artă. Proiectul va fi reluat la anul şi este disponibil pentru programări în oricare din liceele din Sibiu, la cerere.

“Zonă minată” de Pamela Durr în traducerea lui Ciprian Marinescu are la bază interviuri cu supravieţuitori ai conflictelor sângeroase din Balcani din anii 90 şi încearcă să familiarizeze publicul tânăr cu istoria recentă a Europei. Jasna şi Emina sunt prietene. Nu le-a păsat niciodată că una dintre ele provine dintr-o familie sârbă, iar cealaltă dintr-o familie bosniacă. În 1992, când izbucneşte războiul în Iugoslavia, cele două fete sunt despărţite. Sarajevo e sub asediu, Belgrad încă e sigur. Cine evadează acolo e un duşman pentru croaţi şi bosniaci. După o fugă care le pune în pericol viaţa, cele două prietene se reîntâlnesc în Germania. Poate prietenia lor să reziste? Spectacolul regizat de Simona Ţăruş le aduce în prim – plan pe tinerele actriţe Oana Brânzan şi Mădălina Iagăr, într-o montare emoţionantă recomandată elevilor de liceu, se arată în comunicat.

Dramaturgul Mihaela Michailov: Educația prin artele performative este una dintre cele mai transformatoare forme de cunoaștere

“Prezenţa unor spectacole de teatru în şcoli şi licee, prezenţa unor artiste şi artişti în mijlocul celor care cresc astăzi inundaţi de un flux informaţional continuu, conectaţi non-stop la o varietate de conţinuturi şi imagini, reprezintă un mod de interacţiune directă, generatoare de relaţii vii, de contexte de socializare care nasc întrebări noi. Educaţia prin artele performative este una dintre cele mai transformatoare forme de cunoaştere şi de experimentare a unor situaţii de viaţă necunoscute, paradoxale, stimulative. Este laboratorul în care, prin imaginaţie, explorăm lumi necunoscute nouă, lumi posibile, lumi revelatoare”, a declarat dramaturgul și criticul de arte ale spectacolului Mihaela Michailov, potrivit comunicatului.

Cea de XXXII-a ediţie a Festivalului Naţional de Teatru are loc în perioada 5 – 13 noiembrie, reunind o selecţie coordonată sub tema “Graniţe fragile. Istorii fluide”. Anul acesta, în premieră, Festivalul Naţional de Teatru găzduieşte un amplu modul educaţional, structurat pe două paliere: spectacole şi ateliere dedicate publicului tânăr.

Teatrul pentru Copii şi Tineret “Gong” Sibiu este o instituţie publică de spectacole ce îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Consiliului Local Sibiu şi a Primăriei Municipiului Sibiu.

Iniţiat de Asociaţia Română pentru Promovarea Artelor Spectacolului (ARPAS), proiectul “Teatru contemporan în săli de clasă” este dezvoltat în colaborare cu Goethe-Institut Bucureşti şi agenţia Henschel din Berlin. Proiect cultural cofinanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administraţiei Fondului Cultural Naţional. AFCN nu este responsabilă de conţinutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanţării.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Propunerile studenților pentru predarea online în universități: activitățile didactice să fie înregistrate, să existe sesiuni de formare continuă, să fie folosit un număr restrâns de platforme digitale

Ghiduri de utilizare a instrumentelor de predare online, sesiuni de formare continuă, un număr limitat de platforme digitale folosite sunt câteva dintre propunerile formulate de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești…
Vezi articolul

Colegiul Mihai Viteazul din București intră de marți în scenariul roșu. Directorul colegiului, Sever Popa: Am înregistrat 4 cazuri, în rândul elevilor / Predarea online este sarcina cea mai dificilă pentru profesorii obișnuiți să lucreze față în față

Colegiul Național Mihai Viteazul din București intră de marți, 6 octombrie, în scenariul roșu de funcționare, care înseamnă cursuri exclusiv online. Directorul Colegiului, Sever Popa, a declarat pentru Edupedu.ro că…
Vezi articolul

Cîmpeanu va demite șefii de inspectorate care nu le plătesc elevilor naveta și bursele: „Am anunțat deja cu părere de rău că acest lucru va fi considerat o gravă deficiență managerială și va fi plătit de către fiecare șef de instituție”

Sorin Cîmpeanu a anunțat că șefii inspectoratelor școlare care nu le plătesc elevilor naveta și bursele vor fi demiși. „Am anunțat deja cu părere de rău că acest lucru va…
Vezi articolul

Două noi specializări, „Pedagogia învățământului primar” și „Educația timpurie” – introduse în Nomenclatorul domeniilor și programelor de studii universitare pentru 2024-2025 / 15 programe de licență, la 8 universități, vor intra în lichidare / Schimbările la nivel de master în anul universitar următor

„Pedagogia învățământului primar” și „Educație timpurie” sunt două noi specializări înființate și introduse în Nomenclatorul domeniilor și al specializărilor/programelor de studii universitare pentru anul universitar 2024-2025, adoptat săptămâna aceasta de…
Vezi articolul

LISTA Ministerul Educației a ales cele 329 de școli care vor pilota testarea standardizată până la finalul anului școlar 2021-2022, pentru elevii tuturor claselor, mai puțin cele din anii terminali

Potrivit ordinului de ministru publicat în Monitorul Oficial, vineri, seara “la nivelul fiecărui județ/sector al municipiului București, pilotarea evaluării standardizate se va organiza în câte 7 unități de învățământ, incluzând…
Vezi articolul