Ministrul Educației, Ligia Deca, a cerut OCDE să testeze și competențele de tehnologia informației și comunicațiilor (TIC) la PISA 2025: Asta ne va permite și să adaptăm mult mai bine lucrurile pentru viitor

7.418 vizualizări
Foto: © Tyler Olson | Dreamstime.com
Ministrul Educației, Ligia Deca, a anunțat, joi, că a solicitat ca în testele PISA să fie inclusă, în chestionarul de bază, din anul 2025, și zona de tehnologia informației și comunicațiilor (TIC), potrivit Agerpres. Ea a făcut această solicitare către Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), care se ocupă de administrarea testelor, după cum a confirmat Deca pentru EduPedu.ro.

“Ultimul raport de literaţie digitală din mai anul acesta spunea că în intervalul de vârstă 6 – 18 ani nivelul înalt funcţional al literaţiei digitale este de doar 25%. Deci, pe cifrele de acum, acesta este procentul pe care sperăm că vom educa viitorii specialişti în IT&C. Ne dorim să avem date şi mai bune şi atunci pentru PISA 2025, anunţ acum în premieră, că am avut în vedere şi am solicitat ca în chestionarul de bază pentru elevi să acoperim şi zona de TIC, pentru a înţelege mai bine performanţa elevilor, apropo de competenţe. Asta ne va permite şi să adaptăm mult mai bine lucrurile pentru viitor”, a afirmat Deca, la evenimentul “România Digitală, România Liberală”, organizat de PNL, conform sursei citate.

PISA este abrevierea Programme for International Student Assessment și este un studiu
comparativ internaţional iniţiat de către Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE), la care România aspiră să adere, cu scopul de a măsura dezvoltarea competenţelor de bază ale elevilor de 15 ani, în trei domenii principale: lectură, matematică şi ştiinţe. – mai multe detalii aici

  • Ligia Deca citează Raportul Național de Literație Digitală, din primăvara acestui an, în care se menționează clar, textual, lipsa de reprezentativitate a rezultatelor studiului pentru copiii și adolescenții din România. – mai multe detalii aici

Ministrul a mai spus că în pandemie s-a văzut că învăţământul online a căpătat o altă amploare, menţionând că “după frustrarea iniţială, lumea a activat sentimentul de rezilienţă şi a învăţat rapid”, adăugând, însă, că pentru ca şcoala să fie “un vector de mobilitate digitală şi socială”, trebuie să existe condiţii minimale de conectare la internet, dispozitive şi cadre didactice care să poată forma elevii.

“Pentru a putea avea un învăţământ online sau chiar hibrid de calitate, avem nevoie de trei lucruri: acces la internet, dispozitive şi în şcoală şi competenţe digitale într-o masă critică la nivelul corpului profesoral. Pandemia ne-a adus mai aproape de acest deziderat, dar nu l-am atins încă”, a subliniat Deca.

“Deci, dacă vom dori ca şcoala să fie un vector de mobilitate digitală şi socială, atunci trebuie ca fiecare şcoală să aibă aceste condiţii minimale: conectare la internet, dispozitive, laboratoare sau alte tipuri de dispozitive şi un grup de cadre didactice care să poată forma elevii şi alte cadre didactice cu competenţe minimale şi eu cred că, dacă ar fi să prioritizăm, împreună cu platformele naţionale care să poată asigura coordonarea unei astfel de reţele, acolo trebuie să investim, încă avem zone gri, apropo de acces. Încă avem probleme cu dispozitivele, care, după ce au fost achiziţionate în vremea pandemiei, au şi ele nevoie de mentenanţă, de reînnoirea abonamentelor de acces la internet. Lucrurile în educaţie trebuie să fie gândite strategic”, a mai spus ministrul Educaţiei, notează Agerpres.

VIDEO Intervenția Ligiei Deca de azi:

Foto: © Tyler Olson | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
septembrie 2021 – Testele PISA vor include, din 2025, posibilitatea evaluării unei limbi străine
„Suplimentul de diplomă” de Bacalaureat, dat exemplu elevilor de ministrul Educației pentru viitoarea formă de certificare a competențelor la specializarea aleasă, care ar putea fi inclusă în proiectul Legii Educației / Deca: Cei care au informatică în profil ar trebui să aibă o probă de informatică și nivelul de competențe la care se ajunge ar trebui certificat

1 comment
  1. Foarte interesant! Sic. Păi, tocmai ministrul de trista amintire a scos orele de TIC – de tehnologia informației si comunicarii de la școlile profesionale și le-a injumătății la liceele tehnologice! Iar acum se miră ca elevii nu au….competente digitale!!! Vai de capu’ nostru ce miniștrii ai non-educatiei avem….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

LISTA Un liceu și o grădiniță din Capitală au intrat de azi în scenariul roșu, iar alte 8 unități de învățământ, în scenariul galben, a decis Comitetul pentru Situații de Urgență

Comitetul Municipiului București pentru Situații de Urgență a decis modificarea scenariului de funcționare pentru 10 unități de învățământ, după prima săptămână de școală. Prefectura Capitalei a dat un comunicat, primit…
Vezi articolul