Ministrul Educației, Ligia Deca, a cerut OCDE să testeze și competențele de tehnologia informației și comunicațiilor (TIC) la PISA 2025: Asta ne va permite și să adaptăm mult mai bine lucrurile pentru viitor

7.418 vizualizări
Foto: © Tyler Olson | Dreamstime.com
Ministrul Educației, Ligia Deca, a anunțat, joi, că a solicitat ca în testele PISA să fie inclusă, în chestionarul de bază, din anul 2025, și zona de tehnologia informației și comunicațiilor (TIC), potrivit Agerpres. Ea a făcut această solicitare către Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), care se ocupă de administrarea testelor, după cum a confirmat Deca pentru EduPedu.ro.

“Ultimul raport de literaţie digitală din mai anul acesta spunea că în intervalul de vârstă 6 – 18 ani nivelul înalt funcţional al literaţiei digitale este de doar 25%. Deci, pe cifrele de acum, acesta este procentul pe care sperăm că vom educa viitorii specialişti în IT&C. Ne dorim să avem date şi mai bune şi atunci pentru PISA 2025, anunţ acum în premieră, că am avut în vedere şi am solicitat ca în chestionarul de bază pentru elevi să acoperim şi zona de TIC, pentru a înţelege mai bine performanţa elevilor, apropo de competenţe. Asta ne va permite şi să adaptăm mult mai bine lucrurile pentru viitor”, a afirmat Deca, la evenimentul “România Digitală, România Liberală”, organizat de PNL, conform sursei citate.

PISA este abrevierea Programme for International Student Assessment și este un studiu
comparativ internaţional iniţiat de către Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE), la care România aspiră să adere, cu scopul de a măsura dezvoltarea competenţelor de bază ale elevilor de 15 ani, în trei domenii principale: lectură, matematică şi ştiinţe. – mai multe detalii aici

  • Ligia Deca citează Raportul Național de Literație Digitală, din primăvara acestui an, în care se menționează clar, textual, lipsa de reprezentativitate a rezultatelor studiului pentru copiii și adolescenții din România. – mai multe detalii aici

Ministrul a mai spus că în pandemie s-a văzut că învăţământul online a căpătat o altă amploare, menţionând că “după frustrarea iniţială, lumea a activat sentimentul de rezilienţă şi a învăţat rapid”, adăugând, însă, că pentru ca şcoala să fie “un vector de mobilitate digitală şi socială”, trebuie să existe condiţii minimale de conectare la internet, dispozitive şi cadre didactice care să poată forma elevii.

“Pentru a putea avea un învăţământ online sau chiar hibrid de calitate, avem nevoie de trei lucruri: acces la internet, dispozitive şi în şcoală şi competenţe digitale într-o masă critică la nivelul corpului profesoral. Pandemia ne-a adus mai aproape de acest deziderat, dar nu l-am atins încă”, a subliniat Deca.

“Deci, dacă vom dori ca şcoala să fie un vector de mobilitate digitală şi socială, atunci trebuie ca fiecare şcoală să aibă aceste condiţii minimale: conectare la internet, dispozitive, laboratoare sau alte tipuri de dispozitive şi un grup de cadre didactice care să poată forma elevii şi alte cadre didactice cu competenţe minimale şi eu cred că, dacă ar fi să prioritizăm, împreună cu platformele naţionale care să poată asigura coordonarea unei astfel de reţele, acolo trebuie să investim, încă avem zone gri, apropo de acces. Încă avem probleme cu dispozitivele, care, după ce au fost achiziţionate în vremea pandemiei, au şi ele nevoie de mentenanţă, de reînnoirea abonamentelor de acces la internet. Lucrurile în educaţie trebuie să fie gândite strategic”, a mai spus ministrul Educaţiei, notează Agerpres.

VIDEO Intervenția Ligiei Deca de azi:

Foto: © Tyler Olson | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
septembrie 2021 – Testele PISA vor include, din 2025, posibilitatea evaluării unei limbi străine
„Suplimentul de diplomă” de Bacalaureat, dat exemplu elevilor de ministrul Educației pentru viitoarea formă de certificare a competențelor la specializarea aleasă, care ar putea fi inclusă în proiectul Legii Educației / Deca: Cei care au informatică în profil ar trebui să aibă o probă de informatică și nivelul de competențe la care se ajunge ar trebui certificat

1 comment
  1. Foarte interesant! Sic. Păi, tocmai ministrul de trista amintire a scos orele de TIC – de tehnologia informației si comunicarii de la școlile profesionale și le-a injumătății la liceele tehnologice! Iar acum se miră ca elevii nu au….competente digitale!!! Vai de capu’ nostru ce miniștrii ai non-educatiei avem….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Universitățile din România nu au bani de profesori laureați ai premiului Nobel, care „te saltă cu sute de poziții prin simpla lor prezență” – răspunsul ministrului Cîmpeanu la întrebarea „De ce nu sunt cotate mai bine universitățile românești în topul Shanghai?” / Cât contează în procente prezența acestor profesori, potrivit metodologiei

Universitățile din România primesc în total o finanțare de 1,15 miliarde de euro și nu își permit să angajeze profesori laureați ai premiului Nobel, aceștia predau doar la cele mai…
Vezi articolul

Elevii de la o școală din Bacău au primit greșit subiectele pentru clasele care învață în limba maternă, la simularea Evaluării Naționale 2024. Ministerul Educației a indicat totuși să se evalueze lucrările, potrivit ISJ Bacău

Peste 70 de elevi de la Școala nr. 18, „Spiru Haret” din Bacău au primit la proba de limba română de la simularea examenului de Evaluare Națională 2024 subiectele destinate…
Vezi articolul

Primarul din Ciugud, Alba: Când intru în curtea școlii și 50 de copii îmi spun că vin fericiți la școală, când văd că școala a devenit neîncăpătoare pentru copiii noștri, în condițiile în care eram pe desființate, e clar că e o investiție bună / Descentralizarea în pandemie există

Când intru în curtea școlii și 50 de copii sar pe mine și îmi spun că vin fericiți la școală, când văd că școala a devenit neîncăpătoare pentru copiii noștri,…
Vezi articolul

UPDATE Guvernul va fi consiliat pe tema adaptării educației la inteligența artificială de un Consiliu în care Ministerul Educației nu are nicio atribuție. Consiliul face parte dintr-un nou Comitet pentru IA / Ministerul Cercetării spune că Ministerul Educației va fi “actor principal”

Un nou Comitet Român pentru Inteligența Artificială este format în baza unui ordin al ministrului Cercetării, Sebastian Burduja, ordin publicat joi în Monitorul Oficial. Noul Comitet, care funcționează sub patronajul…
Vezi articolul